Új hozzászólás Aktív témák
-
félisten
Ezt még anno a FF valamelyik részénél fejtette ki egy Nvidiás elemző, hogy a mozgás közbeni anomáliák miatt van a legjobban szükség a gépi tanulásra az ott beépített algoritmus csökkenti mérsékelni tudja a mozgás közbeni szétesések lehetőségét nem más Motion Blurt tol rá az eljárás vagy hasonló módon oldja meg.
De ebből meg Ghosting alakult ki pl CP2077 esetén amit állítólag a 2.3 verzióju DLSS már frankón kezel.
Mondjuk nekem az enyhe ghosting és a blur kevésbé zavaró, mint ez a pixel szintű szétesés amit mutattál.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ezt külön elérhetővé kell tenni. Benne van a kódban erre a beállítás. Az egy fejlesztői döntés, hogy a felhasználóra bízzák a paraméterezést, vagy kiválasztanak egy jónak vélt szintet, és fixen azt használják. Az AMD esetében annyi a különbség, hogy ott eleve úgy van írva az alapkód, hogy ez a csúszka mindenképpen megjelenik, tehát ott az jár munkával, ha valaki le akarja tiltatni, míg DLSS-nél az alapkódban a csúszka nincs aktiválva, tehát ott azon kell dolgozni, ha valaki meg akarja jeleníttetni. De egyébként ezek nem nagy melók, kb. 20 perc alatt megoldhatók, csak újra kell fordítani a programot.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
laposonly11
senior tag
Ha RTX3050-es helyett, +20-40E Ft-ból vettél volna egy 3060 ast, akkor ott csutkára húzott grafikával, RTX mellett is, rendes sebességgel játszhatnál a "Kiberpánkkal", a "Földalatti: kivonulással" vagy akár a "Vörös-döglött-megváltással" FHD-ben!
Link[ Szerkesztve ]
Ordo est anima rerum.
-
PuMbA
titán
Amúgy ebben a videóban be van kapcsolva a DLSS a 3060-on Cyberpunk alatt, csak így tud átlag 57 fps-t
laposonly11: TV, monitor képélesség ugyanúgy képhibát okoz, utálom Ha megnézed közelebbről a részleteket élesítés nélkül és élesítéssel, akkor valójában semmivel sem élesebb, cserébe a kontúrok körül színtorzulás lesz. Az élesítés addig a 2mp-ig jó, amíg rájön az ember hogy csak egy mézes-mázos cukros semmi.
[ Szerkesztve ]
-
laposonly11
senior tag
Mivel csak "színtorzulással" tud élesíteni, más megoldás nincs, ez nem hiba, ilyen a technológia, szóval nem, nem nézem meg közelebbről, mert akkor látom a pici színes pixeleket, ami egyeseknek szintén "hibának" tűnhet. Szóval ne nézd nagyítóval a képernyőt, hanem csak kellő távolságból!
Egyébként ki lehet kapcsolni a TAA-t a Kiberpánkban, csak bele kell kicsit buherálni a játék *.ini fájlába: [link]
[ Szerkesztve ]
Ordo est anima rerum.
-
laposonly11
senior tag
Találtam egy ilyet, ott a link az oldalon a modhoz ami durva sebességnövekedést okoz egy GTX 1060 as kártya a moddal, közel duplázza az fps-t : link
Lényegében a távolabbi objektumok részletességét fogja vissza, vagy a látótávolságot rövidíti, ha jól olvasom.[ Szerkesztve ]
Ordo est anima rerum.
-
copass
veterán
csak az amd szenved a raytrace-el. dlss a legjobb megoldás a skálázásra jó minőségben gyengébb rtx kártyáknál, mert hw csinálja.
nekem az rtx 3060 12 GB mindent visz stabilan 60 fps-en raytrace-el, egyetlen játék volt szinte játszhatatlan. a The Ascent, de az annyira szarul van optimalizálva hogy rtx 3090 is éppen hogy elég neki!
3050-t nem éri megvenni 170-ért amikor 190 körül már kapsz 3060-at...[ Szerkesztve ]
"amikor valaki baromságokat beszél, megszületik egy unikornis"
-
copass
veterán
persze vannak kivételek...
ultra...minden szar rátolva, motion blur és a többi!
elég a high, kinyomod a motion blurt és máris megvan a 60 fps.
de tény hogy dlss-el jobban fut minden.
az XX50 végű mindig gyengébb kategória."amikor valaki baromságokat beszél, megszületik egy unikornis"
-
Yany
addikt
Detto. A 3080 Ti-nál nálam is ez volt a döntő. Én a 0. pillanattól a jövő egy alapfeature-ét láttam a DLSS-ben és ezt fenntartom olyannyira, hogy hamarosan már full alap lesz, raytrace ide vagy oda. Unity, Unreal beépítik és ezzel a piac akkora százaléka le lesz fedve, hogy az Ubi és a többiek különc motorja sem engedheti majd meg magának a felskálázók hiányát.
[ Szerkesztve ]
Építs kötélhidat - https://u3d.as/3078
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem biztos. Több fejlesztővel is beszéltem erről, és elvileg ugyan tényleg pár nap a két extra eljárás beépítése, ha az egyik már megvan, de többen mondták, hogy a karbantartási költségek miatt mindenképpen olyat szeretnének választani, ami mindenen fut, és akkor elég egy kódutat menedzselni három helyett, ami a kiadások szempontjából nem mindegy.
Ezért csinálta meg gyorsan az NV ezt a keretrendszert, mert amelyik fejlesztő nem költene három kódútra, az biztos, hogy a DLSS-t dobja először.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Kansas
addikt
És vajon miért mind multis lövölde, ahol a népek amúgy is hullára butítják a grafikát, hogy minél több fps-ük legyen, de amúgy is elfutnak szinte már egy Raspberry PI-n is...? Jó, hogy nem egyből a CS:GO-ba rakták...
Ez 3-ból 3 olyan játék, amivel én soha nem fogom tolni, de a 150-ből szerintem egy kézen(de max kettőn) meg tudnám számolni, hány olyan van, amit egyáltalán megvettem, még ha nem is tolom aktívan(ilyen pl. BF V, SoTR, Control, Dirt 5, Hellblade), a WoWs-ban levő FSR1.0 meg olyan katasztrofálisan szar(mármint a játékbeli implementációja), hogy inkább nem használom, különösen hogy nélküle is megvan a framerate. A vicc az, hogy pl. a SoTR, amit azért vettem meg(leárazva, valami €5 körül), hogy lássam, mit tud a RT, sokkal komolyabb élményt ad Playstation 5-ön, ahol nincs is RT benne...Az meg, hogy mivel játszanak milliók, baromira hidegen hagy, nem tényező abban, hogy én akarok-e játszani egy adott játékkal - nem kis részben azért, mert a WoWs-t leszámítva kizárólag single-player offline tolom.
Sokszor, sok helyen elmondtam már, hogy ezek a skálázgatós trükközések engen alapból eléggé hidehen hagynak, csak legvégső esetben használnám őket(ami bekapcsolt RT-nél azért könnyen előjön AMD kártyákon, annyira gyenge az első generációs RT-megoldásuk).
Jobban tenné az NVidia/AMD/Intel/Microsoft, ha inkább azzal törődne, hogy a DXR rezsiköltségét csökkentené, és akkor talán nem lenne szükség skálázgatni... ehelyett a VGA-gyártók brute force megközelítést alkalmaznak(ha igazak a következő generációs VGA-k erejéről szóló hírek), az MS meg nem tudom, csinál-e egyáltalán bármit ezen a téren...[ Szerkesztve ]
Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Minőségileg nincs játék közben észrevehető különbség az FSR 2, a DLSS 2 és az XeSS között. Nincs értelme három ugyanolyan eljárásnak a karbantartását pénzelni.
Az FSR 2 és a DLSS 2 esetében ezt mi is alá tudjuk támasztani. Amikor néztük az eltéréseket, akkor rohadtul nagyítani kellett ám, hogy látszódjanak, és kb. a kijelzőtől 10 centire kémleltem őket. Ez már nem számottevő probléma itt. Néhol az FSR 2 és néhol a DLSS 2 a jobb, de vakteszten nincs az az ember, aki észrevenné, hogy melyik-melyik.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A kép szétesése is egyfajta szellemkép, ami abból ered, hogy maga az eljárás temporális. Ha valaki nem szeretne ilyen képi hibákat, akkor ott az FSR 1.0, mert az nem ad hozzá extra tartalmat az eredeti képhez. Temporális szűrőnél egyszerűen együtt kell élni ezzel a jelenséggel. A DLSS 2, FSR 2, TAA, és minden egyéb opciónál előjöhetnek különböző képi hibák és szellemképek. Mindegyiknél, csak meg kell találni a helyet, ahol megtörténik, és fel kell nagyítani a képet a sokszorosára, hogy egyáltalán látható legyen.
A másik az vékony geometria, amit észre kell vennie a detektálónak. Erre lehet írni külön egy rutint.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Deathpool nem alkalmaz konfigurálható élesítést a DLSS-re. Írtuk a cikkben is. Ez egyszerűen nincs bele implementálva.
A ghosting amúgy abból ered, hogy maga az anti-ghosting technikája a DLSS 2-nek kevesebb információból dolgozik, mint az FSR 2 anti-ghosting eljárása. Viszont ugye ez egy következménye annak, hogy az előzményminták feldolgozása a DLSS 2 esetében lassabb, mert ott neuronháló fut. Az AMD nem alaklmaz az FSR 2 esetében neuronhálót, így gyorsabban lefutnak náluk az előzménymintához köthető számítások, vagyis több idejük marad az anti-ghostingra, így több adattal is tudják táplálni a rendszerüket.
Valójában egyik sem probléma, mert amit látsz ezeken azok sokszoros nagyításokkal jönnek ki, a sebességet jelentősen visszafogva. A valóságban pedig játszol és nem állítod meg a játékot, hogy 400-600%-ra zoomolj, hogy láss valamit a problémákból. Emiatt a DLSS 2 és az FSR 2 jellegzetes nem előnyös tulajdonságai a gyakorlatban nem látszódnak. Ahhoz, hogy látszódjanak 400-600%-os zoom kell és legalább 10-20%-ra vissza kell venni a mozgás sebességét. Aki pedig nagyon érzékeny ezekre a temporális feldolgozásból eredő képi problémákra, annak ott az FSR 1.0, az teljesen mentes ezektől.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
#16939776
törölt tag
A cikkben lévő képek alapján sírva menekülnék bármelyik a 1080p-re "feljavított" képeket elnézve, annyi a geometriai hiba bennük. Én nagyvonalúan átengedném itt a győzelmet neked, cserébe azért mert már elismerted, hogy magasabb felbontáson közel vannak egymáshoz.
[ Szerkesztve ]
-
SindaNarmo
tag
Ja, láttam a teszteken, és tudom.
De a fenti képnél számomra az FSR adja a szebb képet, lehet hogy egy másik képnél pont fordítva lenne. És mint írtam futás közben észre sem venném.Bár pl anno még az FSR1.0-s összehasonlításoknál is volt olyan amikor szerintem a DLSS túlságosan maszatolt (az én ízlésemnek), de az is csak álló képen látszott.
Amúgy engem játék közben nem zavarna, én simán eljátszok most is 4k-s tv-n 1080p-s felbontással (R5 2400G-vel). Ha a játék jó attól nem lesz rosszabb.
[ Szerkesztve ]
-
SindaNarmo
tag
Lehet, én nagyon ritkán szoktam ilyenekre felfigyelni. Max ha nagyon kiugró. Számomra ez nem az. Részemről lehet hogy a ghosting-ot sem venném észre, vagy ha észre venném is valószínűleg tojnák rá magasról.
Ha meg nagyon zavarna kikapcsolnám a felskálázást és egyéb beállításokból vennék vissza hogy fusson rendesen.
A véleményem az hogy a mai játékok minimális beállításokon is jól néznek ki. szóval simán beáldozom a magasabb opciókat, csak fusson tűrhetően játék (ezalatt értsd hogy kb legyen megy meg a 30fps. tudom megbotránkoztató hogy a 60fps sem érdekel )
Új hozzászólás Aktív témák
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Havi kétszáz leégett tápcsatlakozó fut át egy Los Angeles-i szervizen
- Apple notebookok
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Politika
- Xbox Series X|S
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Kupon kunyeráló
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- További aktív témák...