Új hozzászólás Aktív témák

  • derive

    senior tag

    BINGO! Marketingbullshitbol 5os.
    Mar elnezest, de ez mit demonstral? Meg egy napot sem ment valodi kozlekedesben, ehhez a megallapitasokhoz also hangon kene 2-3 ev tesztuzem. Egyelore persze hogy alacsony a fentartas, mert a legtobb alkatresz meg nagyon messze van az eloregedestol es a 10% megtakaritas siman jon az uj potalkatreszek alacsonyabb arabol. Ez egy teszt projekt, ami alapjan a rengeteg szenzorbol kivalasztjak azt a parat, ami valojaban mukodik. Nem veletlen, hogy a szinten atomkorrupt olaszorszagban kiserleteznek vele.

    [ Szerkesztve ]

  • #06658560

    törölt tag

    A jelek szerint nem csak cégek nem tudják kommunikálni az IoT-t, de az újságírók sem tudják értelmezni, feldolgozni rendesen.
    Ami hiányzik az írásból:
    - Vonatonként mennyi szenzor van?
    - Mit mérnek?
    - Hol történik az adatok feldolgozása?
    - Milyen gyakorisággal mérnek?
    - Milyen következtetések levonásához használják az adatokat? A vonatok vagy a pálya állapotának monitorozására?
    - A 700TB adat az összes Trenitalia vonaton, vagy mennyin keletkezik? Az új szupervonatok milyen viszonylatban fognak közlekedni, milyen pályán?
    - Hogy tervezik a karbantartást összehangolni az adatokkal? Ugyanis térbeli, időbeli és kapacitásbeli korlátai is vannak az állapot szerinti karbantartásnak.

    A kereteshez kapcsolódó kérdés: biztos, hogy sima csavarhúzóra gondoltak a németek, nem pedig levegőt, vagy elektromos, nyomatékhatárolós megoldásokra? Utóbbi esetben ugyanis nagyon nem mindegy, hogy egy álláson egyetlen szerszámmal manuális átállítás nélkül mennyi csavart lehet meghúzni, eltérő nyomatékokkal. egyrészt szerszámot lehet spórolni, ami hibaforrást csökkent, másrészt optimalizálni lehet a használt csavarokat, nem kell feltétlen túlságosan nagyokat használni, hogy ne keverjék össze őket. Ez SC, CC karakterisztikájú meghúzási nyomatékok esetén nagyon nem mindegy.Plusz a dokumentálást is nagyban könnyíti szériaszámra lebontva ismerve egy termék összes gyártási paraméterét, mert a szerszámok eltároltak mindent, tized newtonméteres pontossággal.

  • #06658560

    törölt tag

    válasz derive #1 üzenetére

    Annyira nem marketingbullshit, csak épp nincs róla információ, pontosan mit is takar az egész.

    "Egyelore persze hogy alacsony a fentartas, mert a legtobb alkatresz meg nagyon messze van az eloregedestol es a 10% megtakaritas siman jon az uj potalkatreszek alacsonyabb arabol."

    mivel ilyen vonatok most jelennek meg ott, csakis az időszakos, futásteljesítmény alapú karbantartáshoz lehet hasonlítani, illetve annak költségéhez. Az alkatrészek ára így pont kiesik, a csere gyakorisága számít.

    "Ez egy teszt projekt, ami alapjan a rengeteg szenzorbol kivalasztjak azt a parat, ami valojaban mukodik."

    He? Már jó ideje létezik a szenzoros állapotdiagnosztika a gépészet különböző területein. Tehát tudott, milyen alkatrész esetén milyen szenzorral lehet hatékonyan dolgozni.

    "Nem veletlen, hogy a szinten atomkorrupt olaszorszagban kiserleteznek vele."

    Mi köze a korrupciónak ehhez?

  • bambano

    titán

    LOGOUT blog

    Az, hogy egy motorvonaton szenzorok adatait mérik, és abból mindenféle következtetést vonnak le, mitől új dolog? ez csak egy ócska marketing szöveg, olyan marhaságokkal spékelve, hogy egy csavarhúzón levő szenzor megmondja, hogy mennyivel kellene meghúzni egy csavart. a meghúzási nyomatékot a mérnök mondja meg, aki tervezte, a csavarhúzó azt tudja megmondani, hogy ehelyett konkrétan mennyivel húzták meg.

    szokásos sap duma, mindegy, mire, csak vegyél sap hana-t...

    csak hogy legyen összehasonlítási adat: az én autómon, ami egy 2003-as gyártású opel vectra, szintén szenzorok mérnek, gyűjtenek adatokat, ami alapján az autó maga dönti el, hogy mikor akar szervizbe menni. tényleg elég korszerűtlen, hiszen egy icike-picike sap hana szerver sincs benne, mivel öregebb nála.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • derive

    senior tag

    válasz #06658560 #3 üzenetére

    Szenzoros allapotdiagnosztika van, de annak nem az a lenyege, hogy fossuk az adatot (evi 700 TBt). Ezek azzal kiserleteznek, hatha a nagy adattombbol meg tobbet tudnak kiszedni, mint a korabbi modszerekkel. A korrupcio azert kell, mert gondolom joval aron felul lett felokositva (erdekes modon a kb 30 eves TGV hasonlo teljesitmenyre kepes).

  • #06658560

    törölt tag

    válasz derive #5 üzenetére

    A TGV milyen szempontból képes hasonlóra? Sebesség? Ahhoz mi köze a diagnosztikának? A legújabb ICE motorvonatok a németeknél lassabbak az ICE3-nál, mégis modernebbek, jobbak, hatékonyabbak.

  • #02683648

    törölt tag

    Függetlenül h milyen IoT vagy SAP csodarendszer van benne, az hogy ha a Frecciarossa 1000 megbízhatóan működik már jó.
    Az interneten rákeresve az találtam, h egy Ansaldobreda-Bombi kooprodukciós termékről van szó, amihez a Bombardier Zefiro és az Ansaldobreda V250 tervezési, műszaki megoldásait használták fel.
    Az utóbbinak viszont egyetlen vevője volt, a holland és a belga vasút közös vállalata, és óriási bukta volt (Samsung Note 7 a köbön :D)
    Amikor 4 év késéssel végre forgalomba állt 2012 végén, 40 nap után visszavonták a típusengedélyét mindenféle döbbenetes megbízhatósági és tervezési hiányosság miatt. Aztán az összes ment vissza a feladónak úgy ahogy van.
    Én 2011-12 ben Belgiumban dolgoztam, emlékszem rá h "Fyra" márkanéven akarták ezt a járatot működtetni, és a végére már mindenki ezen röhögött h sose fog elindulni (mint a 4-es metró Bp-n), aztán amikor elindult és úgy "működött" ahogy, már nem voltam ott, gondolom azt se fogadták vmi kitörő lelkesedéssel
    Amit tudok hogy ezt a márkanevet ki is vezették, nem használják azóta.

  • kymera

    senior tag

    Akkor most a szenzoroknak is lesz saját szenzoruk ? :)

    1151,AM4,1366,2011, - Lapok,procik,vinyók,tápok,vga-k -akciósan. - 70-2340239

Új hozzászólás Aktív témák