Új hozzászólás Aktív témák
-
Vesa
veterán
Ez a rescue mission az első küldetés az Elite-ben, amit valóban nagyon hangulatosan megcsinálták. Ez is jól szemlélteti, hogy mekkora ziccert hagynak ki, mert ebben a játékban irdatlan potenciál lenne. Sokan azért kritizálunk -nemzetközi szinten is-, mert ha lélekkel fejlesztenék ezt a játékot, akkor sokkal izgalmasabb és élvezetesebb lenne.
A tudomány a valóság költészete!
-
Mister_X
nagyúr
-
Dr. Akula
nagyúr
Lehet hogy én már nem, de te még nem tettél hozzá semmit. Nem, a senki által nem mondott dolgokon szándékos értetlenkedés nem az. Ellenben a leírtak elolvasása, és csak utána válaszolás, lehetőleg arra amire reagálni kívánsz, az viszont határozottan kívánatos lenne. Csak a flém kedvéért felesleges szaporítanod a hsz-eket. Ha legközelebb hozzászólni akarsz, akkor koncentrálj arra hogy itt csak single playerről volt szó, amibe felesleges belekeverni hogy "de hát a multiban van ez meg az", senki nem vonta kétségbe.
[ Szerkesztve ]
-
Vesa
veterán
válasz Dr. Akula #55 üzenetére
véleményem szerint, van igazság abban amit mondasz, de vélhetően üzleti megfontolásokból nincs teljes offline mód a játékban. Nem csak a DRM miatt, hanem mert ebben az esetben két játékot kellett volna készíteni. Jelenleg a solo módban végzett játék is hatással van a galaxis történéseire, annak ellenére, hogy nem találkozol másik játékossal. Ha lenne offline mód, akkor ez nyilván nem így lenne. Így tehát két játékot kéne külön patch-elgetni és fejleszteni, ami gondolom nem kifizetődő. Az X3 pl. azért single player only, mert számos tartalmat nem lehet benne megoldani multiban, de ez fordítva is így van sajnos.
Nem véletlen, hogy a készülő Star Citizen is csak úgy tud egy offline verziót is letenni az asztalra, hogy két külön játék lesz, és a single része nem lesz azonos a multival, tehát nem csak abban fog különbözni, hogy a single-ben nem találkozunk majd más játékosokkal.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Végigolvastam.
És ez lenne a reakcióm: [link]
Nem értem miért kell itt tartani még mindig. De sokaknak van ez a frusztrációjuk az online játékok felé. Én lassan 20 éve, többségében online játékokat játszottam. Nem volt igazán gond.
Pesze volt nekem is mikor épp leültem volna játszani és nem volt net, akkor van ez: [link]
De ez annyira elenyésző alkalom volt az évek alatt, hogy szóra sem érdemes.[ Szerkesztve ]
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
#11302912
törölt tag
halott lovat rugdostok... nulla tartalmu jatekrol beszelunk ami egy barominagy grindfest. Eve onlineban tobb lehetoseg van pedig az mar 15 eves jatek, es meg az is izgalmasabb, pedig az hiresen spreadsheets in space, meg excel szimulator.
-
dreampage
HÁZIGAZDA
A nulla tartalomról csak annyit, hogy eddig 1619 órám van a játékban, és ma is pontosan olyan lelkesen játszom vele, mint első nap. De van olyan barátom, aki ennek a kétszeresét rakta bele kevesebb idő alatt. Van tevékenység bőven, csak meg kell találni a saját célokat. Amiből kevés van, és sokan talán emiatt érzik tartalmatlannak, az a "gameplay loop", de ez egy tisztán űrhajós játék, vagyis aköré van tervezve, amit egy pilótafülkéből megtehetünk. Nekem ezzel sincs bajom, és azok a bővítések és frissítések, amik az elmúlt három évben a játékba kerültek, nagyon sokat dobtak a játékon.
Azt viszont továbbra is tartom, hogy akinek nem szenvedélye a csillagászat és az űrkutatás, az pusztán játékként soha nem fogja hosszú távon élvezni az Elite-et.
A játéknak soha nincs vége.
-
haky
senior tag
Játékidőm 557 óra. Minden nap a kisfiam lefektetése után játszom vele 1-1,5 órát. Az 1984-es Elite-el is sokat játszottam anno C64-en. Kétlem, hogy meg lehet unni. Mindig van valami amit változtatni szeretnél, vagy megunod a szerepköröd, de akkor ott van az, hogy választasz egy másikat és mehet minden tovább. Az atmoszférával rendelkező bolygókra való leszállással szerintem el fogják érni azt amit anno David Braben megálmodott.
Aki másnak retyvetyutyu...
-
D4M13N
aktív tag
Érdekes volt végigolvasni a hozzászólásokat. C64 korszak nekem is megvolt anno. De nem lenne annyi barátom most, ha nem lenne online játék(bf2, aoe, ra2 stb) Az E : D egy érdekes téma, hogy mennyire válik unalmassá vagy sem. Én nem csak ezzel játszom így ha pihen két hónapot, akkor sincs baj. Viszont saját tapasztalatként mondhatom el(E : D tagok ezerszer elolvasták kb amit írok) mikor megtettem a Galaxis legtávolabbi pontjába az utazást és vissza, vagy mikor egy szegletében egy playerbe botlottam aki nagyon örült, hogy engem lát mert közel egy éve felfedez azt az érzést egy játék sem adja vissza. És ami ennél is jobb dolog hogy egy normális, nem toxic community van mögötte. Én lassan az 1000 órához közeledve sose bántam meg, hogy megvettem. Plusz a joy, a monitor amit direkt emiatt vásároltam, stb stb.
Ennyiért egy próbát megér. Egy indie game ára kb.[ Szerkesztve ]
-
Vesa
veterán
válasz dreampage #60 üzenetére
Én mondjuk amatőr csillagászkodom, -egy Celestron 200/1000 Newtonnal, de ez most mindegy-, ennek ellenére meguntam a játékot. Ezzel együtt bőven megérte az árát, ezt nem vitatom. A grindfest nem lenne baj, de nekem nagyon hiányzik a játékból, hogy az eredményét a hajókon kívül maximum kis excel táblázatok értékeiben látom. Nem építhetek és írányíthatok flottákat vagy gyárakat, űrállomásokat, kvázi a jelenleg beletett 1000+óra játékidő értelmét nem látom sehol, nincs látható nyoma pl. egy saját gazdaság vagy űrflotta, vagy birodalom képében. Annyi, hogy mondjuk az Asp Exp. nem 20ly-t ugirk, hanem 42-t, vagyis adott célhoz hamarabb jutok el az egyébként tökegyforma rendszereken át. A játékidő jelentős részét jelenleg a végeláthatatlan ugrálás teszi ki A-ból B-be. Sajnos.
Egyébként ha már a csillagászattal kapcsolatos játék miatt ülök le a gép elé, akkor sokkal inkább veszem előt a Space Engine-t (amit 1 ember fejleszt mégis az univerzum generálása lénygesen összetettebb az Elite-nél), vagy a Universe Sandbox 2-t...Netán a Kerbal SP-t.
Most is vártunk 5 hónapt, és kaptunk egy átdolgozott Engineers rendszert, ami bár valóban jobb mint volt, csak egyrészt megint pár excel értéken rugózunk, hogy most eddig 30 akármi volt a max, most meg akár 31,6 is lehet, másrészt nem értem, mi tartott ezen 5 hónapig?
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
duvi
nagyúr
Csak egyedül játszol az ED-vel, vagy multiban is?
A játékosfrakciók birodalmakat irányítanak és folyamatosan terjeszkednek. Saját otthonrendszerük van, meg kell védeni a rendszereiket és nagyon komoly BGS tevékenységet folytatnak.Azért nem csak az új engineers rendszeren dolgoztak 5 hónapig, de ezt te is jól tudod Teljesen átdolgozták a büntetésrendszert, kaptunk egy Chieftaint, Galnet Audiot, Megaship interakciót, új Guardian fegyvereket és recepteket, átdolgozott küldetésrendszert, ahol a számodra legmegfelelőbb jutalmakat választhatod, bekerültek a wing küldetések, fejlesztették a csillagtérképet, aktiválható Guardians romokat és újfajta Thargoid hajókat ellenségnek. Kb. ezen dolgoztak 5 hónapig
-
dreampage
HÁZIGAZDA
válasz Dr. Akula #42 üzenetére
Az Elite-hez azért kell mindeképp a netkapcsolat, mert az egész galaxis, a háttérszimuláció, a gazdaság, a frakciók befolyása az egyes csillagrendszerekben, mind-mind a Frontier szervereken él, és minden játékos (azok is, akik szólóban játszanak) hatással van ezekre.
Például ha kereskedsz, akkor minden árunak valós időben változik az aktuális ára, és ha te, illetve mások befolyásolják a kereslet-kínálat viszonyokat, akkor látszik is, ahogy például egy jól profitáló út a sokadik kör megtétele után is veszít a nyereségességéből. Konkrét frakciók veszíthetik el a befolyásukat egy-egy rendszerben vagy állomáson, ha a játékosok úgy befolyásolják a háttérben futó folyamatokat. És erre minden kihat, a fejvadászkodás, a kereskedés, de még a felfedezési adatok eladása is. És ez csak úgy működhet, ha mindenki részt vesz benne, és mindig szinkronizálódik, ergo szükség van az online kapcsolatra.
Az Elite három játékmódja tulajdonképpen csak a többi játékossal való interakciót korlátozza (például ha nem akarod, hogy idióták támadjanak meg játék közben), de a galaxis mindenki számára ugyanaz, és ugyanúgy változik. Mindenki minden pillanatban és minden tevékenységével hatással van rá, részben ettől is izgalmas ez az egész.
A játéknak soha nincs vége.
-
Vesa
veterán
válasz dreampage #67 üzenetére
Nekem az a bajom, hogy tulajdonképpen semmiben nem kiemelkedő a játék. Ha az általad említett online lehetőségeket nézem, akkor az EVE összehasonlíthatatlanul több és komplexebb lehetőségekkel bír, tehát lényegesen jobb választás annak, akinek ez a fontos egy játékban (az egy ízig-vérig MMO, az Elite nem az). A magányos farkasoknak pedig, akik szeretnének egy dinamikusan változó gazdaságot is, de emellett valódi birodalomépítés lehetőségét is igénylik és szimulátor hangulatot/irányítást, nekik pedig lénygesen összetettebb az X széria.
Igazából az Elite számomra egyetlen dolgot szimulál kiválóan, amit eddig egyetlen más játéktól sem kaptam meg, ez pedig a végtelen világűr érzékeltetése. Ebben az Elite verhetetlen! Azt semmi nem tudja jelenleg pótolni, amikor kimászok egy távoli vidékre és annak ellenére, hogy a játék ilyenkor gyakorlatilag arról szól, hogy ugrás A-ból B-be és scan, majd ez ismétlődik halál unalmasan a végtelenségig, mégis van egy olyan semmihez sem fogható hangulata az űr végtelen ürességének érzékeltetésében, amit nem lehet leírni. Ha még nagy ritkán el is indítom a játékot, akkor jóformán emiatt teszem.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
orientcx
őstag
válasz dreampage #67 üzenetére
Hagyd, hasonló érvekkel már én is tettem egy-két hamvába holt kísérletet arra, hogy ecseteljem az on-line verzió előnyeit, de mintha nem is azt olvasta volna, amit írtam. Vannak emberek, akiknek hiába magyarázod, hogy a 2x2=4. És hiába pakolod az orruk elé a világ összes matematikai kiadványát, ők továbbra is azt fogják hajtogatni, hogy az márpedig 15. Vagy gyök2pí. Vagy amennyit épp a fejükbe vettek.
Mindazonáltal Dr. Akula barátunkkal nem az a gond, hogy az offline játék híve(bevallom, amíg nem próbáltam, addig magam is online ellenes voltam), hanem hogy totálisan immunis az érvekre. Ő egyszerűen az a típus, aki alkatilag alkalmatlan a vitára(persze ez pusztán az én meglátásom, de a magam részéről előbb fogok megpróbálkozni azzal, hogy kacsákat rajzolni tanítsak, mint hogy megkíséreljem őt meggyőzni bármiről is).u.i.: Úgy látszik, nem tudom elégszer leírni, hogy aki komolyan vesz, azt beperelem
-
Dr. Akula
nagyúr
-
Vesa
veterán
Csak óvatosan kotyognék bele a vitátokba, de én úgy látom, hogy elbeszéltek egymás mellett. Ti az online game előnyeit ecsetelitek, ami sok szempontból jogos, de ezek mellett a multinak vannak hátrányai is amit nem mindenki szeret. Tehát aki mondjuk csak egy kis nyugodt esti kikapcsolódásra vágyik, és nem szeretné az IRL kisebbségi komplexusos hülyegyerek Vér István miatt felidegesíteni magát, azt nem lehet meggyőzni arról, hogy neki a multi kell és jó lesz. Ez az érem egyik oldala. Ugyanakkor Dr. Aukulának pedig azt kéne megérteni, hogy az Elite nem vethető össze ebből a szempontból más játékokkal, ahol valóban működhet így és könnyen megoldható az offline verzió mellé egy multi rész, ahova csak az megy be játszani aki ezt igényli. A miértjét leírtam már korábban is, ahogy Ti is megtettétek, nevezetesen, az Elite esetében ez csak két külön független játékkal lenne megoldható ami nyilván nem kifizetődő a fejlesztőnek. Tehát valójában mindkét fél érvelése sántít egy kicsit, mert azt is meg kell érteni, hogy a multit nem mindenki szereti, de azt is, hogy az Elite a műfaji sajátossága miatt nem úgy működik mint pl. egy GTA ezért itt máshogy nem lehet megoldani. Szerintem ezért nem közeledtek oktányit sem egymáshoz.
A tudomány a valóság költészete!
-
orientcx
őstag
Vele nem az a baj, hogy offline hívő, magam is az voltam, amíg pont az ED-s online kényszer meg nem mutatta annak előnyeit. A probléma az, hogy ő alapvető tényeket nem hajlandó tudomásul venni. Azt pl mindenkinek szíve joga eldönteni, hogy örül e az online világ térhódításának, vagy nem, de ez még akkor is így van, ha neki ez esetleg nem tetszik. Ez egy szimpla tény. Lehet nem örülni annak, hogy a 2x2=4, de az akkor is 4. Erre ő elkezdi bizonygatni az ellenkezőjét. De nézzünk egy tipikus Dr Akula féle "érv rendszert": Amikor megemlítettem, hogy az ED-t lehet szólóban is tolni, ami majdnemhogy megfelel az offline-nak, akkor az volt a válasz, hogy
"Mert nem szeretem ha netre vagyok kényszerítve. Ha épp szolgáltatót váltasz, karbantartás van, jön a vihar és elmegy az áram, akkor nincs játék."
Mintha ez napi rendszerességgel így menne. Mintha mittomén Dél Szudánban lennénk(azt már tényleg csak a margóra pöttyinteném oda, hogy ő persze hetekig is gond nélkül tud laptoppal játszani áram nélkül)
Én inkább feladtam. Lehet, hogy nem vagyok elég állhatatos, de ha teljesen kilátástalannak ítélek egy helyzetet, akkor inkább más tevékenység felé nézek. Úgyhogy maradnék a kacsáknál, mit lehet tudni, még az is kiderülhet, hogy van tehetségük a rajzhoz.u.i.: Úgy látszik, nem tudom elégszer leírni, hogy aki komolyan vesz, azt beperelem
-
Vesa
veterán
"Azt pl mindenkinek szíve joga eldönteni, hogy örül e az online világ térhódításának, vagy nem, de ez még akkor is így van, ha neki ez esetleg nem tetszik. Ez egy szimpla tény. "
De ő nem erről beszél! Ő azt kifogásolja, hogy ha számos más játék esetén meg lehet oldani azt, hogy alapvetően offline a játék csak van benne multi feature -ami tényszerűen sok esetben így van-, akkor az Elite-nél miért kötelezik a multira? Tehát ő azzal érvel, hogy a multi más játékokban választás kérdése is lehet, és nem kell kényszer legyen, hiszen a játékos dönti el, hogy felmegy egy szerverre vagy csak játszik a játékkal akár offline. Triviális példa a Minecraft. Játszható offline is egyedül a sötétben, de ha valaki arra vágyik, felmehet szerverre is más emberek közé.
Én ezt eddig megértem, ezzel az érveléssel szerintem nincsen baj!Amit viszont ő nem értett meg az az, hogy az Elite a műfaji sajátosságai miatt nem kezelhető úgy, mint egy GTA vagy egy Minecraft, mert itt a BGS miatt csak 4 út lehetséges:
1. Tisztán MMO a game, kötelező netkapcsolattal és multival, de akkor nincs SP része (pl. ilyen az EVE)
2. Tisztán Single Player, de akkor nincs multi egyáltalán (ilyen az X széria)
3. Alapvetően multi a játék, de játszható solo módban is más emberek kizárásával (ilyen az Elite)
4. Van egy külön játék SP-re, és egy külön másik multira (ilyen lesz a Star Citizen)Egyébként én a játékidőm 99,9%-át solo módban töltöttem el, mert én sem szeretem a multit. Éppen ezért írtam neki már korábban is, hogy 1000+ órás gyakorlati tapasztalatra hivatkozva kijelenthetem, hogy ez kvázi SP módban játszható, mert a kényszeres netkapcsolatból nekem gondom még szinte nem volt.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
orientcx
őstag
"De ő nem erről beszél! Ő azt kifogásolja, hogy ha számos más játék esetén meg lehet oldani azt, hogy alapvetően offline a játék csak van benne multi feature, akkor az Elite-nél miért kötelezik a multira?"
Erre én többször is azt válaszoltam, hogy:
"Ha egyszer megígérték, akkor valóban illett is volna kiadni a solo módot, ez nem képezi vita tárgyát."
és magyarázatul hozzátettem, hogy bár azzal nincs semmi baj ha valaki offline hívő, de tetszik, nem tetszik, az online hódít, és a jövő is efelé mutat. Ez egy egyszerű tény, amit azzal sem tud megcáfolni, hogy különböző ellenpéldákat hoz fel az offline módban is futtatható játékokról. Amúgy tényleg lehetne erre az igényre jobban odafigyelni, de mostanában akkor is egyre több kiadó köti az ebet a net karóhoz. Én soha nem állítottam, hogy ez így helyes, pusztán csak annyit mondtam, hogy hiába kifogásolja, ez akkor is így van.
Ami pedig az ED-s solo módot illeti, gyak pontosan ugyanazt próbáltan neki már többször elmagyarázni, amit te is. Nem ment. Úgyhogy várnak a kacsáim.u.i.: Úgy látszik, nem tudom elégszer leírni, hogy aki komolyan vesz, azt beperelem
-
dreampage
HÁZIGAZDA
Amiben nekem még többet ad az Elite, hogy a Tejútrendszer van benne, nem egy kitalált univerzum. És bár nyilvánvalóan a nagy része ennek is csak kitalált, rengeteg létező rendszer van benne, és a Stellar Forge-ra jellemző, hogy például létrehozott egy Trappist-1-hez teljesen hasonló csillagrendszert, majdnem ugyanott, ahol felfedezték. És megpróbál a lehető legpontosabb lenni tudományos szempontból is (tudom, tudom, ne kössünk bele abba, hogy mi mindenben nem az, kezdve az 1+c sebességű utazástól). Nekem ezért áll közel a szívemhez, mert úgy érzem, hogy tényleg az emberiség jövőjében játszom, 3304-ben.
A másik dolog, hogy ezt az összetettséget sikerült nagyon jól megoldani, még egy kontrollerrel is jól kezelhető, "elegáns" játék a kezdetektől fogva. Nekem ezek az alapok tökéletesek, erre építsenek rá minél több dolgot, és örökre ezzel fogok játszani.
A játéknak soha nincs vége.
-
Vesa
veterán
"Erre én többször is azt válaszoltam, hogy..."
Bocs, akkor ezen átsiklottam!
"egyre több kiadó köti az ebet a net karóhoz."
Ez mondjuk azért nincs így szerencsére, leszámítva persze azokat a játékokat melyek direkt online játékmódra épülnek. Irdatlan mennyiségű játék jelenik meg mai napig Single Player only, vagy a már említett, vegyes lehetőséggel. DRM jellegű kötelező online védelemmel pedig alig 1-2 kiadó él, jellemzően utálják is őket érte (UBI például, akiknek a játékait sok esetben ezért pontozzák le és nem magát a játékot minősítik).
Amit el lehet mondani az maximum az, hogy az online játékok népszerűsége nőtt az elmúlt években, de ez nem jelenti azt, hogy a kötelező online kapcsolat önmagában a játék futtatásához egyre nagyobb mértékben jelen van a játékokban. A több száz játékom közül jóformán alig van ilyen (leszámítva az eleve MMO-kat persze).
A GOG pl. masszívan annak (is) köszönheti a sikerét, hogy teljesen DRM free minden ott megvehető játékuk, még csak kliens sem kell a futtatásukhoz mint pl. Steam esetén.
A tudomány a valóság költészete!
-
Mister_X
nagyúr
GOG esetén mondjuk savanyú az, hogy ... khm... “harmadik fél” által feltelepítve is megjelenik a játék a Galaxy kliensben. Tisztára rosszul éreztem magam, mert csak azt akartam megnézni, hogy egy adott játék kapott-e rendes W10 patchet - egyébként nem és nem voltam hajlandó a netet túrni egy megoldásért, így letöröltem.
"Most kell szerénynek lenni, mert most van mire." --- "All dreams eventually disappear when the dreamers wake."
-
Fred23
nagyúr
Köszi az írást!
Engem is vonz ez a játék, de számomra meg az zavaró nagyon, hogy nincs használható testem az ED világában, nincs emberi fps és/vagy tps mód, mint mondjuk a Star Citizenben. Kocsizni lehet, tudom, de az mégsem ugyanaz. Talán valamikor ezt a hiányosságot pótolják, és akkor esetleg rám is számíthatnak.[ Szerkesztve ]
-
Vesa
veterán
Mi 3 éve várunk erre, de látva a fejlesztés irányát, ez nem fog már belekerülni. Ilyen mértékű fejlesztéshez fogható tartalmat még közelítőleg sem csináltak és a 2018-as menetrendben sem látszik semmi egetrengető sajnos. Ezzel együtt, a Star Citizent nem érdemes idecitálni, mert egyrészt messze van még a késztől -egyelore még a jatszhatótól is-, másrészt egy űrszimulátorban nem általános az FPS mód még manapság sem. Habár X4-ben is lesz már, de ott pl. harcolni nem lehet majd, csak bejárni állomásokat, hajókat és kereskedni vagy felbérelni személyzetet a hajóra (mérnököt, tüzért stb.).
A tudomány a valóság költészete!
-
Fred23
nagyúr
Ha nincs a 2018-as menetrendben, akkor meg már mindegy is. 2019-re remélhetőleg játszható lesz a Star Citizen. Szerintem egyébként alapnak kéne lennie már, hogy egy modern űrszimulátorban FPS mód is van. A Freelancer egy 2003-as game, neki még meg tudom megbocsátani, hogy nincs, de a többieknek már nem.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Milyen egeret válasszak?
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Xbox tulajok OFF topicja
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Renault, Dacia topik
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Realme Pad – vissza az iskolapadba
- További aktív témák...