Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Yany

    addikt

    válasz Apollyon #4 üzenetére

    Na igen, a hangja az fenomenális (legalábbis bőven a várakozásaimon felül hozza), a kontroller egy másik liga és talán a balansz is jobb, mert én sem vagyok egy izomcsomó, de nem fárasztott néhány óra után, legalábbis nem a nyakamat, de minden másom sajdult a végén (szerencsére, mert mozogtam végre :)). Kíváncsi lennék a cikkíró véleményére egy Index után is.

    Építs kötélhidat  -  https://u3d.as/3078

  • Yany

    addikt

    válasz kiskuplung #180 üzenetére

    Gondolom, az Alyxnál azért érzel valamit, mert az ez első VR játék, amiről hajlandó hírt adni a hazai "sajtó".

    Mint szakmabeli, bizton állíthatom, hogy koránt sem erről van szó. Nem a sajtó öncélú hype-ja okolható ezért, külön cikkek taglalják, azt, ami apróságnak tűnhet, ugyanakkor nagyon is tudatos, a korábbi játékok hibáit orvosló/javító megoldásoktól hemzseg a játék. Erre csak segíti az amúgy is végletekig fokozott HL-széria okozta hiány ráfordítani a megszokottnál nagyobb tömegek figyelmét.

    A magam részéről két dolgot vélek fontosnak: noha a stílus korábbról már ismert (FPS), mégis egy érezhetően már alapjainál VR-ra készített játékról beszélhetünk, miközben nem egy kizárólag VR miatti öncélú eszközhalmaz felsorakoztatása zajlik játék közben.

    Vagyis nem is egy VR techdemó és nem is egy oroszról átképesített angoltanár, ahol megerőszakolva a már ismert játéktechnikai elemeket VR-osítottak valamit. Ez végre egy nagybetűs TRIPLA-A játék ízig vérig.

    Vannak még nem véletlenül népszerű VR játékok (ld. Beat Saber), ami mondjuk úgy, hogy technikailag és műfajilag is a VR-t aknázza ki, csak ezzel részben az átcsábítási faktor lesz kicsi. Az Alyx épp azt találja telibe (ha most távolabbról nézzük), hogy mindenki, akinek már ismerős a hagyományos gameplay, az lát egy olyan VR "átültetést", ami végletekig a VR piac sajátosságait veszi figyelembe, de közben nem feledkezik meg arról, hogy ismerős legyen azoknak, akik nem a VR világában játszanak. És itt határozottan nem a szereplőkre/sztorira gondolok, bár ez is beleszámít, hanem tényleg a játékmechanikára.

    De most ezzel én is csak egy apró szeletet ragadtam ki. Az Alyx-szal (akár csináljon forradalmat, akár nem) a készítők egyértelműen nem egy "csináljunk pénzt mi is a VR-ból" projektet tettek le az asztalra, hanem meg akarták mutatni. És ezt lehet érezni minden játéknál, amikor a készítők adni akarnak valamit, nem csak a zsebedből kiemelni a pénzt. Van, akinek van erre radarja és tudja, hogy mire gondolok, van, akit ez nem is érdekel.

    Visszatérve a hsz.-ból idézett részre, egy picit demagógnak és flegmának is hat számomra ez a gondolat, mert arra épít, hogy az alany csupán a sajtóban élő hype miatt gondolja valódinak saját érzéseit egy termék kapcsán. A fenti soraim tükrében (legyen egy játékos akár szakmabeli, akár nem) igenis rendelkezhet olyan ítélőképességgel, amivel meg tudja állapítani egy játékról, hogy számára egy prekondícionált helyzet okozza-e a csalfa érzést, vagy valódi értékeket fedez fel a játékban, ami egyedi (mértékű) élményt nyújt a számára.

    A Ph cikk egyébként szerintem is rossz vonal mentén hoz meg egyetemes(nek ható) megállapításokat és már a kérdés feltevése is ezt a téves tétet teszi az asztalra, azért a VR piac betegségeire rávilágít és jól is teszi, mert extrém csőlátó fannak kell lenni ahhoz, hogy ne fogadjuk el, hogy még van hova fejlődni ahhoz, hogy tényleg tömegeket érjen el ez a világ. És ha nem is jó alapokra helyezve hoz konlúziókat a cikk, tévedni nagyon nem téved... szerintem.

    [ Szerkesztve ]

    Építs kötélhidat  -  https://u3d.as/3078

  • Yany

    addikt

    válasz kiskuplung #264 üzenetére

    Nyilván ez a videó egy kis ökörködés, de tök jól demonstrálja azt a természetességet, amit a VR-nak elspsorban a control része biztosít. Ezt nagyon jól elkapta a Valve a frankón kidolgozott controllerével.

    Építs kötélhidat  -  https://u3d.as/3078

Új hozzászólás Aktív témák