Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • imibogyo

    veterán

    Én szívesen beleugranék a VR-be, de most bőven túl van az anyagi lehetőségeimen (főleg az aktuális helyzetben, lehet hamarosan nem lesz munkahelyem sem :U ).

    Sajnos nekem a VR cucc mellé, egy "új gép" is kellene a boldogsághoz. Legalábbis egy új videokártya biztosan. Talán a 4790k egy kis tuninggal és a 16 GB memóriával még so-so elég lehetne ahogy látom (mondjuk medium grafikai szinthez, nincsenek nagy igényeim, koca játékos vagyok), de a 750Ti kifeküdne már a játékok menüjétől. :DDD

  • imibogyo

    veterán

    válasz VIC20 #279 üzenetére

    Nem, nekem a történet, a világ minden...
    Amit pont a VR-el kapsz meg sokkal sokkal immerzívebben, mert "benne vagy". Tegnap sikerült kipróbálnom a Skyrim VR-t, ami messze nem egy világformáló valami a VR világban (próbáltam mást is), sőt lényegében teli van immerziót romboló dolgokkal és hibákkal, de azért basszus nem kicsit más érzés úgy "befogadni a világot", úgy interakcióba lépni a környezeteddel, úgy először szemben állni egy sárkánnyal, hogy ténylegesen "ott vagy". Sajnos sok időt nem tudtam eltölteni vele, de az a kevés nagy élmény volt a játék nyilvánvaló hibái ellenére is (amik nagy része az alap játékban is benne van)...

    Sőt, inkább a fantázia elcsökevényesítése felé hat...
    Tehát ha egy játékot billentyűzet egér kombóra kell megírni, akkor szabadabban lehet használni a fantáziát, mint ha ugyanazokat a megoldásokat, ötleteket, egy 100x nagyobb szabadságot adó eszközzel és egy 100x realisztikusabb és összetettebb interakciókra képes világgal kell megtenned... Értem...

    Szerintem a VR realisztikusságát összekevered a "világ" realisztikusságával. Attól hogy valami VR még simán lehet korszakalkotó a beleölt fantáziamennyiség területén.

    Milyen komoly lenne, mondjuk 20-50 év múlva, ha az Elder scrolls 154-ben odasétálsz a megszelídített sárkányodhoz a társaiddal, megsimogatod a sárkány nyakát (amit akár érezhetsz is, valamilyen haptikus visszajelzésen keresztül), félrefordítod a fejed a társadra nézve, miközben a sárkányt simogatod tovább, és az ő feltett kérdésére, hogy indulhattok-e a csatába egy odabiccentéssel "válaszolsz", hogy "kezdjünk bele...". Ekkor előveszed a tatyódból az egyik varázstekercset és azt felolvasva a varázsigéknek köszönhetően a szemed előtt a földből előszivárgó fémdarabkákból felpáncélozódik a "lény", hogy együtt mehessetek csatába. Miután felültél a hátára és együtt felrepültök a levegőbe a csata fölé, fentről alaposan szemügyre véve a csata helyszínét ki tudod választani, hogy hol is lenne a legjobb becsatlakozni a harcba. Amikor földet értek a sárkányt elküldöd "portyázni" te pedig a kezed különböző mozdulataival különböző varázslatokat használsz az ellenségen...

    Azt ne mond, hogy egy ilyen lehetőségekkel teli világban kevesebb a fantázia, mint egy bill. egér vezérlésűben...

  • imibogyo

    veterán

    válasz kiskuplung #283 üzenetére

    Csak egy direkt túlzó példaszám volt (eskü elsőre ezt mögé is írtam, mert éreztem, hogy valaki ezen fog fennakadni)... :DDD

    Egyébként ok, hogy léteznek külön-külön a funkciók, de azért egybegyúrva, egy "mindent az egyben VR élménycsomagként" azért még nem (főleg a haptikus visszajelzéssel és a gesztusokkal kommunikálással kiegészítve a dolgot, ahogy én tettem). Az Unspokenben is például a "látom a kezem végét", nekem elég illúzióromboló, csak hogy egy játék egy példáját hozzam fel. Erre (is) céloztam a költői túlzású "50" évvel, hogy még rengeteg ilyen (vagy most még akár hiányzó) dologgal lesz számomra teljes a VR élmény. Most is élvezem már a próba alapján (nem hiába tervezek venni is), de azért messze még a Kánaán...

    DE az egész hozzászólásom csak egy példacáfolat akart lenni arra amit írt, hogy "a VR a fantázia elcsökevényesítése felé hat, ha a realisztikusság alapján vizsgáljuk, vagy az mint igény jelenik meg a VR világgal szemben". Erre gondoltam, amikor felépítettem egy képzeletbeli és megfelelően összetett TES VR világot, amiben megannyi lehetőség (pláne fantázia) lehet, annak ellenére hogy igenis realisztikus is lehet bizonyos szempontok alapján, mert hogy nem csak egy szempontból lehet realisztikus valami (és ugye itt jön képbe a VR, mert attól, hogy ember-léptékű irányítás és a mozgás milyensége, a "fogás" lehetősége stb. lehet ultra-realisztikus, attól még a felépített világ lehet a legvadabb sci-fi, fantasy, vagy horror). :K

  • imibogyo

    veterán

    válasz kiskuplung #294 üzenetére

    Ne viccelj... Értettem én... Nem hiába volt ott az arcocska a mondat végén. :R

  • imibogyo

    veterán

    válasz Duddi #303 üzenetére

    Köszönöm az infót! Sajnos az élet megint közbeszólt (ez talán már vagy a harmadik alkalom, mióta el kezdtem agyalni egy VR kütyü beszerzésén). De nem tettem le róla természetesen, csak most kivárok... :B

Új hozzászólás Aktív témák