Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • 6absbulldog

    tag

    válasz nkmedve #191 üzenetére

    "a VR igenis haldoklik"
    2013 óta ezt sokan említették már. Bejött nekik....ja, mégsem. :)

    Ahhoz képest, hogy haldoklik, már járvány előtt is alig kaptál szemüveget, plusz egyre nagyobb, jobb, szebb játékok jönnek. Nem a steam <5 dollár/eur alatti játékaiból kell kiindulni.

    A 300.000 eladást egy cikk említi, ami megjelenéskor íródott és azt írja, hogy addig ennyit adtak el belőle. Ez egy hónapja volt. A másik, hogy ha rákeresel angolul, akkor kb, minden cikkben sikerként van elkönyvelve. Egy VR game jelenleg nem fog 5-6 millió példányban elkelni, felesleges a hagyományos A+ játékokhoz mérni.

  • Jacek

    veterán

    válasz nkmedve #194 üzenetére

    Én nem várom pl, nekem szenzációs most is. Én álltalában ott látom a fikázást aki sajnos nem tudja megtenni, aki nálam volt és próbálta mind el volt ajulva :) Pl a üzlet társan 12 fia na annak nem lehet lehuzni a fejéről, qustre gyüjt..
    B&S game kicsit más amikor te fogod a kezeddel a pajzsot meg a fejszét pl. és úgy harcolsz, ezútán szerinted milyen klattyogtatni az egérrel? :D :D
    Durva esetet vázolok de pl. az is más interakcióban hogyha bele lösz egy nyilvesszőt a páciens szemébe aztán oda ugorva kihuzod és azzal a mozdulattal bele vágod egy másik fejébe( tom beteg vagyok :D) na de ezt itt megcsinálod és nem a+b és lefele nyíl kétszer...

  • 6absbulldog

    tag

    válasz nkmedve #194 üzenetére

    Felesleges a Vr-tól akkora sikert várni, hogy elérje a hagyományos gaming méretét. Igen, réteg eszköz (de messze van a haldoklástól) és vélhetően réteg is marad még évtizedekig. Ennek nem csak anyagi és hardver oldali oka van, hanem:

    - sokan nem bírják a vr-t, rosszul lesznek tőle. Van, aki hozzá szoktatható, van aki nem.
    - sok műfajt nem VR-osítható érdemben. Stratégiai játékok, TPS nézetű game-k, stb.
    - sok emberben nincs arra igény, hogy többet mozogjanak, mint hogy az ujjukkal kattintsanak. Mert a VR játékokban azért kell mozogni, még ha ülsz és csak kézzel hadonászol, akkor is.

    Ezekhez hozzá lehet még venni, hogy drága és erős hardver kell hozzá, de ez csak ideiglenes. Előbb utóbb olcsóbb lesz ez is és lesz hozzá elég erős hardver elérhető áron, de a fent felsorolt dolgok nem igen fognak változni. Ezért marad ez réteg cucc, de ilyet leírni, hogy halott, vagy haldoklik, nem érdemes, mert nem igaz,

  • Dyingsoul

    veterán

    válasz nkmedve #194 üzenetére

    Abban valóban igazad van, hogy a fejlesztőknek nem olyan jó biznisz. Viszont a hardvergyártók (Valve, Oculus tutira de szerintem a HTC is) támogatják a fejlesztőket hardverekkel és pénzzel is a minőségi, exkuzív címekért cserébe.
    De jelen van amit mondasz, ha jól emlékszem a Croteam is adott erről interjút és olyasmit mondtak, hogy ha a VR bevételekből akarnának megélni akkor éhen halnának. Pedig jó címeket tettek le az asztalra, nem azzal van a gond, hanem azzal, hogy még nem eléggé elterjedt a technológia - a PC gaminghez képest...
    Azért szerintem az fontos, hogy mit mihez viszonyítunk.

    De fogyasztóként téged miért érdekel, hogy éhen halnak-e a fejlesztők? Egyre komolyabb címek jönnek VR-ban. És sokan azt sem értik meg, hogy a VR-ban eltöltött idő, más, mint PC előtt. Sokkal intenzívebb az élmény, sokkal hamarabb elfáradsz. A HL Alyx 15 órája így kimondva édes kevésnek tűnik de élményben felér egy háromszor ennyi idejú monitor előtt ülős kampánynak. Persze vannak akiknek egy nap után is alig lehet lerángatni a fejükről de ez tipikusan olyan játék, amiben fizikailag is elfáradsz.

    Ott van például a No Man's Sky. Órák százait de akár ezreit lehet beletolni VR-ban. Az Assetto Corsa, Project Cars, Dirt Rally, Elite Dangerous, Fallout 4 VR, Skyrim VR is ilyen meg a Subnautica a maga sandbox játékmódjával, csak hogy párat említsek. Rengeteg multiplayer cím is van, mint a Pavlov VR, a Contractors, az Echo arena, a Recroom de vannak már Battle royale címek is, mint a Stand Out és a Virtual Battlegrounds. Persze, a minőség itt-ott hagy némi kívánni valót maga után.

    Akik régóta követik, azok látják a fejlődést évről évre a hozott címekben, csak az nem látja, hogy fejlődik és egyre jobb a buli, akinek nincs VR cucca, mert miért is követné az eseményeket. Ezek az emberek néha elolvasnak egy-egy cikket és beírják kommentben, hogy haldoklik a VR, úgy, hogy fogalmuk sincs arról, hogy hol tart a technológia és milyen tartalmak érhetőek el.

    Tudod milyen új tartalmakról és iszonyatos fejlődésekről volt szó a tavalyi Oculus Connecten? Már van prototípus gondolattal irányítható controllerre... De persze, ez egy zsákutca... Ha így álltok hozzá a technológia elmegy mellettetek és olyanok lesztek, mint azok az idősek akiket nem érdekel az okostelefon és az internet sem. Nincs ezzel gond, csak ők nem irogatnak butaságokat szakmai témában.

    (#196) 6absbulldog :
    - sok műfajt nem VR-osítható érdemben. Stratégiai játékok, TPS nézetű game-k, stb.
    De vannak már terepasztal szerű stratégiai játékok, pl Tabletop Gods. Third person is van, Pl: Chronos, Hellblade Senua's Sacrifice. Xbox controllerrel csodásan működik. Konkrét Third person shootert nem tudok hirtelen de biztosan van az is.

    [ Szerkesztve ]

    - Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul

  • Chapel

    addikt

    válasz nkmedve #194 üzenetére

    Mindent félretéve, ne felejsd el: egy high end pc és azon belül is a high end-opcióról beszélünk. Naná hogy nem rohangál mindenki/fél pc-s tábor ezzel.
    Kelet EU nem nyugat. :N

    Mintha azt mondanánk oké, eszméletlen érzés és minőség egy RR Phantom vagy egy 40-50milla feletti autó, de nem sokat látok az utcákon...

    [ Szerkesztve ]

    Fotó: https://www.flickr.com/photos/mr_chapel/

  • Dyingsoul

    veterán

    válasz nkmedve #199 üzenetére

    Wall of text lett, sajnálom és vállalom akkor is ha elvettem a kedved az olvasástól. :R

    "Sehol nem mondtam, hogy szar a VR ("elveszi a munkát" :D ) vagy semmi ilyen ostobaságot amit ezzel a kommenttel sugallni próbáltál."

    Nem azt mondtad, hogy szar a VR, ettől sokkal rosszabbat állítottál: "a VR igenis haldoklik". Az "elveszi a munkát" részt nem értem, ilyet nem próbáltam sugallani. A fejlesztői részt úgy értsd ahogy írtam: AAA studióknak nem éri meg VR-ra fejleszteni mert ők tulságosan profit orientáltak, annyi pénz még nincs a VR-ban. Az Indie fejlesztők meg... nos ők talán örülnek annak is ha ingyen kapnak pár szett VR cuccot. Nem szabad elfelejteni, hogy ők gyakran 1-5 fős csapatok. Abban az esetben azért pár ezer dollár is jól jön az embernek és ők talán nem is ebből akarnak megélni de a CV-ben jól mutat, hogy x játékot dobtak a piacra. Nem életük sikersztorija de ilyen emberekből nőtte ki magát a Blizzard és az id Software is.
    Az első részben valószínűleg erősen fogalmaztam. De mégis mit vársz, mikor egy korábbi hozzászólásodban kijelented: "a VR igenis haldoklik". Egy ilyen buta kijelentéssel - merthogy maga ez a kijelentés butaság és nem a te személyedet butáztam, hülyéztem le - gyakorlatilag megfelel a tátott szájjal rohangálásnak a ... erdőben. Ez kb olyan, mintha előzetes ismeretek nélkül berontanál egy elektromos autós topikba és beírnád, kb ugyanezt abban a kontextusban.

    Aztán a következő probléma nálad, hogy VR fanoknak titulálod az itt VR-hoz pozitívan álló hozzászólókat. Ők nem VR fanok, hanem VR felhasználók. A kettő között az a különbség, hogy mint felhasználók ők nem elvakultak, ők is állítanak kritikát a VR technológiával szemben és ezt onnan tudom, hogy az itt "VR fanként" hozzászólók 95%-a az itteni VR topiknak is gyakori látogatói és ott sokszor kemény kritikákat fogalmaznak meg az eszközökkel szemben de itt, ez a fórumrész most nem erről szól. Itt egy rossz cikk alatt kommentelünk és annyira nem rossz a helyzet, mint amilyennek a cikk beállítja, ezt a felhasználók (azok akik évek óta használnak különböző eszközöket és nem csak egy pár órás tesztre kapnak meg egyet-egyet nagy ritkán) érzékelték és megpróbálják véleményükkel ellensúlyozni a cikkben leírtakat. Ezt a kontrasztot néhány látogató meg is értette és születtek itt értelmes hozzászólások olyanoktól is akik nincsenek VR-ban tisztában a helyzettel de így már számukra is másabb a kép. Pl.

    "Egyszerűen üzleti és praktikai szempontból vizsgáltam azt hogy jelenleg mennyi kontent van és a jövőben mennyi várható az alapján, hogy az Alyx mint exkluzív játék és húzócím mennyire volt sikeres vagy bukás a fejlesztőnek."

    Hogy próbálod meg vizsgálni üzleti szempontból, ha nem tudod mennyi és milyen tartalom van? Az Alyx-ről pedig nem tudom honnan származnak az eladási adatok ami alapján kalkulálsz. Ilyen cikkek is voltak pl. Azért 103.000 x 1079 $ vagy Eur nem rossz egy negyed év alatt... Főleg, hogy Karácsony előtt-után volt egy majd fél éves időszak amikor egyáltalán nem lehetett kapni Index-et mert egyszerűen elfogyott. Most is mikor rákattintasz az Index vásárlása gombra, egy ilyen üzenet ugrik fel:

    Az nem tudom hány darabot jelent de szerintem nem 100.000-t. De a cikkben szereplő Oculus Quest is folyamatos készlethiány gondokkal küzd. Nem tudom ez mennyire érthető de itt gyakorlatilag arról van szó, hogy annyira viszi a nép a VR kütyüket, hogy nem tudnak belőlük eleget gyártani -nyilván gyártáskapacitást kell növelni de valahogy a cégeknek is be kellett lőniük egy gyártáskapacitást és nem lehet ész nélkül termékgyártásba kezdeni még alapos piackutatás után sem - ami nyilván megvolt de a piackutatók alábecsülték a termékek iránti keresletet, ennek eredménye a készlethiány.

    "Pl. egy mezei Fallout/Skyrim-et nem fogok headsettel a világtól elszigetelve játszani ha ugyanúgy megtehetem egy minőségi, magas frekvenciás monitoron is ahol majdnem ugyanolyan jó immerziót ad, de közben nem kell a VR semmilyen hátrányával szembesüljek."

    Hú itt és az ez utáni bekezdésekben úgy látom nagyon sok a gond van a kobakban. :(

    Először is, mi az, hogy kizárni a külvilágot? A VR pont arról szól, hogy TÉGED öleljen körül egy világ és ne abban a "valóságban" legyél amiben éppen vagy. Ha neked ez a megközelítés nem való, akkor nem neked való és kész. De attól még másoknak simán jó lehet, sőt, az is lehet, hogy te tartozol a kisebbséghez akinek ez problémát jelent. Ha nem akarod kizárni a külvilágot, akkor az AR-t neked találták ki de az teljesen másról szól, mint a VR.

    Hogy "egy minőségi, magas frekvenciás monitoron is ahol majdnem ugyanolyan jó immerziót ad"? Közelsem. :) ROG PG279Q-em van. Az élmény össze sem hasonlítható, kb mintha rollerrel próbálnál leelőzni egy Ferrarit. Csak tippelni merek de szerintem te soha nem próbáltad ki PC-n VR-t vagy ha igen ott valami selejtes eszközt vagy nagoyn rosszul beállítottat.
    Érzékeny az arcbőröd? Nem smirglipapír van a headset és a fejed között, hogy kényelmetlen legyen... De ha valóban az is és esetleg nem bírnád, akkor szintén csak azt tudom mondani, hogy nem neked való. De ettől még van pár milliárd ember akinek meg viszont tetszhet ezért nem szólhatod le emiatt a VR-t.

    Kicsit azt érzem rajtad is, mint a cikk íróján. Saját frusztráltságod és/vagy egészségügyi állapotod miatt akarsz megbélyegezni egy technológiát aminek a használata az emberek többségének nem okoz gondot.
    Csak nálam személyes tapasztalatból a 4 év alatt 30+ ember megfordult a 13 éves kortól a 70 évesig és egyetlen rosszullét volt épp nemrégiben az is kb az én hibám volt.

    Ha esetleg még ezt is elolvasod és még nem sértettelek vérig:
    A legnagyobb gond az, hogy a VR-t egyébként nem ismerő felhasználók viszonyítani próbálják valamihez, persze ahhoz amit otthon már évek óta használnak: 2D-ben megjelenített 3D-s játékokhoz. Pedig ez sajnos nagy hiba! :(
    A VR az egy élmény. Mikor VR játékot játszol, akkor valaminek a része vagy és teljesen más, mint amikor a monitor előtt ülsz. Ezt nem lehet átadni szóban, videóban vagy szövegesen. Ezt tapasztalni kell, meg kell élni a helyzetet. A szagokat sem lehet elmagyarázni egy olyan embernek akinek soha nem volt szaglása. A VR-ban több érzékszerved is átverődik és ezt nem tudja átadni semmi. Nem tudom jártál-e úgy, hogy valamiről meséltek neked és azt mondtad "hú oda én is el fogok menni" vagy "na ezt én is megkóstolom" és meglépted, majd rájöttél teljesen más, mint ahogy elmagyarázták neked. Na a VR is pont ilyen. Lehet, hogy sokkal rosszabb, mint ahogy elmondják, lehet, hogy sokkal jobb de ahhoz, hogy ezt személyesen Te eldönthesd, ki kell próbálnod.

    Egy másik gyakorlati problémát is látok, de ez sajnos általában minden internetes kommentelőre igaz: Ha valaki egyszer leír valamit, majd kicsit letörik a szarvát, az életben nem tágít a véleménye mellől pláne nem ismeri be, hogy butaságot írt, tévedett. Kicsit nálad is ezt érzem most. De a te dolgod, hogy mit gondolsz. Nekem nincs bevételem sem hasznom abból, ha meggyőzlek arról, hogy a VR nem haldoklik, sőt gyönyörűen fejlődik. Egyszerűen csak azért adom a kontrasztot mert ha jön erre egy fórumozó aki elolvassa a kommentedet, majd az enyémet, talán sikerül úgy érvelnem, hogy a valóságot mutassam meg ahelyett, hogy elültetném az agyában azt az állítást, hogy "a VR igenis haldoklik".

    - Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul

  • Jacek

    veterán

    válasz nkmedve #199 üzenetére

    Na ez egy püttyet erős azért :)
    "Pl. egy mezei Fallout/Skyrim-et nem fogok headsettel a világtól elszigetelve játszani ha ugyanúgy megtehetem egy minőségi, magas frekvenciás monitoron is ahol majdnem ugyanolyan jó immerziót ad"

  • proci985

    MODERÁTOR

    válasz nkmedve #199 üzenetére

    "egy mezei Fallout/Skyrim-et nem fogok headsettel a világtól elszigetelve játszani ha ugyanúgy megtehetem egy minőségi, magas frekvenciás monitoron is ahol majdnem ugyanolyan jó immerziót ad"

    :N

    immerzionak mint teruletnek kutatasban erosen megalapozott hattere van. egy minosegi monitoros setup nem minosul immerzivnek. multimonitoros setupoknal mar lattam az irodalomban olyat, aki szerint annak minosult, de meg az is hatareset: gyakorlatilag egy high-end otthoni hobbiszimulator es egy "budget" cave kozott elmosodnak a hatarok.

    egy VR headset 6DoF, teljesen mas szabadsagi fokot ad es ez kepernyon nem jon at.

    mielottmeg: van itthon multimonitor (probaltam eyefinityt / surroundot es elotte a matrox megoldasait szoftveresen), van 55"os TV, 130"et vetitek projektorral, van egy Rift. ezek mind masra jok.

    probaltam VRt a 90es evek vegen (Padeborn szamitogepes muzeum), probaltam a DK1et, a Vivet, VMRt, vezettem rendes barlangban (7 projektoros setup egy Volvo S80 kore epitve). lattam full body trackingos bleeding edge "intelligent cloth"ot mukodes kozben.

    par helyen egyebkent bele lehet futni muzeumokba kiszuperalt oktatasra hasznalt repuloszimulatorokba, pl Göteborgban van egy par az Aeroseumban, csak igy a referencia kedveert, hogy megis mi minosul nem VR viszonylatban immerzivnek.

    [ Szerkesztve ]

    Don't dream it, be it. // Lagom amount.

  • Jacek

    veterán

    válasz nkmedve #208 üzenetére

    Értem mi zavar, az hogy másként gondolod egyáltalán nem probléma, azért van ez a forum is hogy vitázzunk.

  • Dyingsoul

    veterán

    válasz nkmedve #208 üzenetére

    Sajnálom, hogy nem sikerült értelmezni az írásom. :(

    Azt viszont írd már meg légyszi, hogy milyen VR eszközön milyen programot próbáltál mert azt sugallod, hogy te próbáltad már de engem érdekelne mik voltak azok a tényezők ami miatt nem tetszik neked a VR.

    [ Szerkesztve ]

    - Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul

  • aerosmith

    őstag

    válasz nkmedve #199 üzenetére

    "pedig futólag próbáltam már néhány headset-et a múltban."
    A VRről leírt tapasztalataid alapján valami ilyesmire tippelnék hogy google cardboard vagy valami kínai cucc amibe az androidos mobiltelefont kellett dugni kerülhetett a kezedbe.
    CV1 közismerten kényelmes volt, a Vive valamivel nehezebb de az is jó, az Index meg még inkább.

    Fejfájást akkor szokott okozni, ha túlságosan rászorítod a fejedre és elszorítja az ereket, vagy ha a VR től tengeri beteg leszel és ez az első szimptóma (ebben az esetben VR nem neked való, maradj a monitorodnál).

    A nagyfrekis monitor "majdnem ugyanolyan jó immerziót ad" kijelentést inkább nem véleményezem de elrakom könyvjelzőbe. :DDD

    [ Szerkesztve ]

  • aerosmith

    őstag

    válasz nkmedve #213 üzenetére

    Ezek alapján nem neked való a VR.
    A helyedben egy fillért se költenék rá, nem vesztegetnék időt a VRes fórumokra, pláne kommentelésre.

  • Dyingsoul

    veterán

    válasz nkmedve #219 üzenetére

    Az immerzió szót picit rosszul használod ezt már az előző hozzászólásodban is láttam de amellett inkább elmentem szó nélkül, ezidáig. :DDD

    Olyan nem létezik, hogy valami túl immerzív. A VR-nak pont az a lényege, hogy totál elhitesse a felhasználóval, hogy máshol van. Ha ez teljes mértékben sikerülne akkor nem immerzióról hanem talán alternatív valóságról beszélnénk. :DDD Itt valami más szót keresel szerintem. Talán tulságosan ijesztő az a tény, hogy máshol vagy és nem tudod a valóságban mi történik körülötted. Esetleg pont az a gond, hogy nem elég nagy az immerzió és nem tudja veled tökéletesen elhitetni azt a VR eszköz, hogy egy másik valóságban vagy.

    Éppen ezért a VR felhasználók azt mondják az immerziót növelni kell a következő módokon:
    -Nagyobb felbontás (a pixeleket ne lássuk, ez rombolja az immerziót)
    -Nagyobb FOV azaz nagyobb horizontális látószög (a kicsi látószög miatt van néha olyan érzése az embernek, mintha egy búvár szemüvegen keresztül nézni a világot, ez ics rombolja az immerziót)
    -Gyenge audio megoldások (pl a Rift S audio rendszere ami csapnivaló, de van rá megoldás egyéb esetben alapból ez is rombolja az immerziót)
    -Nagyobb képfrissítés (ez az én vesszőparipám amióta megnéztema Tested review-ját a Valve Indexről, illetve a bekapcsolt ASW-vel tapasztalt 45 fps botrányosan rossz élmény, immerzió romboló)
    -Kényelmetlenség (nyomja a fejed, ez is rombolja az immerziót. Erre is van megoldás: HMD jó beállítása, különböző hackek és VR Cover)

    - Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul

  • proci985

    MODERÁTOR

    válasz nkmedve #226 üzenetére

    kezdesnek igazabol ajanlott 2(-3) fovel kiprobalni, ugy 15-20 perces cserekkel 2-3 ora alatt eleg sokmindent vegig lehet probalni es van ido pihenni.

    egyedul jatektol es kondiciotol fuggoen jellemzoen 0,5-4 ora korul lehet kenyelmesen tolni. pl Alyxnal latszott, hogy ugy 2-4 ora korul kezdtek jonni tomegesen az elso reviewek, latszott, hogy sokan ott tartottak pihenot.

    jatek szinten fontos, pl en Serious Sam Last Hope es Dirt Rally alatt kb 1-2 orat birok ha nem tartok kozben szuneteket, utana egesz egyszeruen fizikailag lefaradok es faj mindenem. VR fatigue egy erdekes helyzet, az ember nem latja a testet es nem erzi annyira a faradtsagot, nekem onnan szokott lejonni, hogy sok lesz, hogy hirtelen minden harmadik kanyarban osszetorom az autot / keptelen vagyok pontosan celozni.

    dirt rally kulonosen pikans volt. most a "home office" idoszakban vettem megint elo felig-meddig edzoterem helyett, egy hetig folyamatosan izomlazam volt a hatamban - vallamban - mellemben es annyira nem vagyok gyenge. ok, lehet mondjuk az is benne volt, hogy az online HIIT amit talaltam kicsit abszurd volt a vallerinteses fekvenyomassal, meg az oldallepkedos plankkal.

    [ Szerkesztve ]

    Don't dream it, be it. // Lagom amount.

  • VIC20

    őstag

    válasz nkmedve #278 üzenetére

    ,,Látszik, hogy ez talán már nem csak egy techdemó és olcsó szórakozás, hanem tényleg van benne valódi "anyag" is (még akkor is ha ez inkább a HL világ érdeme)."

    Köszi, ez tényleg hasznos infó volt. Ha már - talán - lehet - találni benne valamit, akkor megvárhatom a következő részt illetve azt az időt, amikor már filléres cucc lesz a VR-szemüveg.

    Dyingsoul:

    Nem, nekem a történet, a világ minden, a realizmus kevésbé, sőt, inkább a fantázia elcsökevényesítése felé hat.

    [ Szerkesztve ]

  • arty

    veterán

    válasz nkmedve #287 üzenetére

    Valóban nem volt minden játék ilyen... ennél sokkal rondábbakkal is játszottunk.

    Mitől jobb összehasonlítási alap a HL2? Az is csak EGY játék, ráadásul elfogult vagy vele szemben feltehetőleg... míg a Republic Commando valszeg kevesekben hagyott mély nyomot, objektívebben fogsz fanyalogni, ha meglátod :D

    A cikkíró a klasszikus "úgy néz ki mint egy ps2-es cím" hibába esett: a túlzásával gyakorlatilag nullázta a mondandó komolyanvehetőségét :)

    "ugyanitt hazájából elüldözött nigériai herceg aranybányájának tulajdonjogát megtestesítő NFT jegyezhető."

  • Raymond

    félisten

    válasz nkmedve #289 üzenetére

    A HL2-nel az volt a lenyeg hogy volt egy komoly art director aki tudta mit csinal es megvan egy stilusa ami nincs teljesen a technikanak alarendelve igy sokaig "jol nez ki" a jatek mert nem attol nez ki jol hogy van ott valami [insert tech effect of the year here] hanem mert egyseges a latvany megfelelo texturazassal es vilagitassal kulonosebb tech csicsa nelkul. Ebben a japan devek is eleg jok egyebkent. Ugyanezt latni a Dishonored-nal ahol szinten o volt az art director.

    Volt egy soha meg nem jelent Bethesda jatek is, a Battlecry ahol a kornyezetnel szinten latszik a munkaja, de annal a jateknal a legjobbak talan a promo poszterek voltak ahol abszolut pofatlanul lenyultak hires emberek arckepet. Meg ma es ertem ez hogy tortenhetett meg es hogy lehetett ezeket publikalni es expokon felhasznalni - [link] - David Beckham, Tom Hardy es Jennifer Connelly egyertelmu, a szoke csaj es a szoke pasat mar nem tudom, de azok se ismeretlen arcok ha jol emlekszek :))

    HL, HL2 es HLA osszehasonlitas peldaul ez eleg jo [link]

    [ Szerkesztve ]

    Privat velemeny - keretik nem megkovezni...

  • proci985

    MODERÁTOR

    válasz nkmedve #310 üzenetére

    nem az a baj, hogy nem lehetne konvertalni. az a baj, hogy a mechanikat nem lehet portolni. kb mintha pokemon gozni akarnal desktopon a google maps gps/terkep nezetevel, hiszen lehet mozogni, az augmented reality reszt meg egerkattintassal is ki lehet valtani.

    maga a jatek desktopon kb dogunalmas lenne.

    Don't dream it, be it. // Lagom amount.

  • proci985

    MODERÁTOR

    válasz nkmedve #312 üzenetére

    a videobol amit lattal csak a lenyeg nem jon le. par helyen ki lehet probalni VR seteket, en inkabb azt ajanlanam. amit te bohockodaskent irsz le, kb az az egesz lenyege, csak ez kepernyon nem jon le.

    amit tudok ajanlani a temaban az a Superhot es a Superhot VR. utobbi az elobbi VR portjanak indult, a vegere az egesz teljesen at lett designolva, hogy mukodjon mechanikailag.

    Don't dream it, be it. // Lagom amount.

  • proci985

    MODERÁTOR

    válasz nkmedve #314 üzenetére

    kb teljesen at kene alakitani mindent.

    pl VRben adott esetben harom combine ellenseg mar a hataron van, ez kepernyon meg adott esetben tul keves. nincs immerzio, szoval egy par helysegbol allo palya horror faktora semennyire se jonne at. eleve a klausztrofobia teljesen mas VRben es kepernyon.

    latszik egyebkent kiprobaltak csomo mindent egyebkent, de kepernyore tenyleg at kene az egeszet dolgozni az alapoktol, ugy meg egy teljes erteku HL3nak tobb ertelme lenne.

    Don't dream it, be it. // Lagom amount.

Új hozzászólás Aktív témák