- Elden Ring
- Horizon Forbidden West
- Contra: Operation Galuga teszt
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- Feltámad a Hellgate sorozat
- Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) / Counter-Strike 2 (CS2)
- Dragon's Dogma 2
- PlayStation 5
- The Planet Crafter - Megjelenési dátumot kapott a teljes változat
- Call of Duty: Warzone
Új hozzászólás Aktív témák
-
Sinesol
veterán
Igazából valamilyen szinten meg is állt, lényeges fejlődés sajnos nem volt az utóbbi 10-15 évben, csak nagyobb felbontásúak lettek a textúrák, meg bejött ezernyi képmosó effekt, hogy ne lássuk, hogy alig van fejlődés. A raytracing ha elterjed, akkor lehet egy óriási szintlépés, de ki tudja az mennyi idő még.
-
proci985
MODERÁTOR
Nem közelíti meg a Crysis
igy nez ki jatek kozben. nezd meg a texturakat, a geometriat, a texelmennyiseget, a kidolgozottsagot.ne haradudj, de a Crysis meg se kozeliti ezt a szintet. ha regen nezted meg ajanlott visszanezni, mai szemmel mar boven nem olyan szep, mint akkoriban. ami hasonlot tud grafikaban, az talan a Dishonored 2 es a DX: Mankind Divided.
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
Jacek
veterán
Mi az a szabadságfok? Nincs külső szenzor, sajnos a WMR vezérlők vannak hozzá .
PPI lényegtelen, ég és föld a jelenlegi többi cucchoz képest, de a vezérlők miatt inkább simhez ajánlott oda viszon nagyon.pixelezoknek emg a hitetleneknek kamerával bele videozva reverb [link]
-
stfx
aktív tag
WMR-es tehat inside out trackinges, nem kell kulso szenzor hozza. VR-ben PPD (pixel per degree, latoszog fokonkenti pixelszam) van megadva, a Reverbe 18.94. Azt azert meg kell emlitenem hogy a WMR-es tracking nem a legjobb, az oculus szenne alazza benne, es a kontrollerek is eleg benak, de szimulatorokhoz a legjobb valasztas.
-
Raymond
félisten
Nincs mar 3DOF headset PC-hez, minden 6DOF. Annyi a difi hogy az eredeti CV1, Vive (Pro) es az aktualisak kozul az Index na meg most ennek a Cosmos-nak ez a konkret verzioja kulso szenzoros. A tobbi mind inside-out (beepitett kameras) kovetes es a kemarak mennyisege es mukodese mas. Ebbol adodik hogy a terulet lefedes es a kovetes minosege is mas. A WMR cuccoknal ket kamera van elol, a Quest-nel 4 a sarkakban, a Rift S-nel osszesen 5 - ketto elol kettlo lent a sarkakban egy felul, a Cosmos-nal pedig 6 - ketto elol, egy-egy fent/lent es ketto az oldalakon. A lefedes a WMR-nal legkisebb, utanna Quest, Rift S es Cosmos novekvo sorrendben.
Viszont itt megint elojon az hogy a nagyobb szam nem feltetlenul jobb mivel a Cosmos-nak hirhedten a legrosszabb a kovetese az osszes kozul. A nagy kulonbseg az hogy a Rift S es a Quest infra-t is vesz igy tok sotetben is mukodik ha van infra vilagitas. A WMR es a Cosmos viszont csak a lathato fenyt veszi ezert se sotetben se tul vilagosban nem mukodnek vagy nem mukodnek jol. A Cosmos-nal eltartott par honapig amig ugy-ahogy hasznalhao szintre lottek be a kamerak erzekenyseget, mert eloszor nem hogy sotetben hanem normalis fenynel se mukodott rendesen. Aztan tultoltak a beallitast es akkor meg napkozben nem mukodott rendesen. Aztan lassan hasznalhatobb lett.
Aztan meg ott a szoftver amiben az Oculus merfoldekkel a tobbiek elott jar es ez megintcsak olyasmi amit a spec sheet-bol nem olvasol ki. A szoftver alatt itt a firmware/driver/runtime dolgokat ertem, viszont jatekoknal is szinten messze a legtobbet koltenek content-re.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
#54625216
törölt tag
Egyetértek, a játék minőségét nem a grafika kellene, hogy meghatározza, de olvasd el akár ezt a cikket is: min fanyalog? Hogy a grafikailag igencsak a VR top kategóriában versenyző Alyx neki 2000-es évek eleje szinvonal.
Vagy nézz bele bármelyik Nintendo Switch hírbe, folyton a 720p felbontáson rugóznak, mert hogy 4K alatt nincs élet.
És így tovább.Ezért mondtam, hogy a grafika minősége, a HMD technikai paraméterei, a PC ára és az elérhető tartalom minősége és mennyisége összefüggnek egymással.
A legtöbb VR fikker meg számonkéri a szemenkénti 4K felbontást 120 fps-es, 220Fov-al, legyen a HMD ultrakönnyű, vezeték nélküli, perfekt tracking, de ne kerüljön 150 dollárnál többe, legyen rá tonnányi AAA cím, de ne kelljen hozzá csúcs PC, stb.
Mert különben szerintük haldoklik a VR.#237 repvez
Pont erről beszélek:
"Ahogy Teasüti is írja, nem mindennek kell lennie olyannak, hogy a legújabb VGA se bírja el. "
majd:
"A HMD gyártók se tudnak semmi újdonságot kitalálni, ma már a 3. vagy a 4. széria van a szemüvegből, de talán egyedül a inside out mozgáskövetés az ami gyökeres módosítás volt, a felbontások és a FOV értékek alig növekedtek , nincs szemkövetés , nagyobb FOV."
Azaz bírja el a középkategóriás VGA, de azért növekedjen a felbontás és legyen nagyobb a FOV.
És ehhez mi kell?
Bezony erősebb VGA. Vagy a polygonszámot, textúra felbontást és shader komplexitást kell valóban visszarángatni a 2005-ös szintre.Elmondom, a VR fejlesztők laborjaiban ott állnak ugrásra készen a szuper felbontású HMD-k prototípusai, de nyilván nem kezdik meg a tömeggyártást, amíg egy 1500EUR VGA sem tudná meghajtani őket a már megjelent tartalommal.
Az Oculus a Rift S képfrissítését is pont azért csökkentette a CV1 90Hz-éről 80Hz-re, hogy azt a nem is különösebben nagy felbontás növekedést ellensúlyozza és ne kelljen rögtön VGA-t is cserélni a CV1-ről váltás után.Az egész VR fejlesztés ma arról szól, hogy patikamérlegen adagolják a specifikációkat, hogy a lehető legjobb kompromisszumot hozzák ki a technológiából: az elérhető legjobb felbontást a legjobb fov-al, a legjobb áron a legoptimálisabb gépigénnyel, hogy a felhasználók száma is a lehető legnagyobb legyen és így megérje a kiadóknak is VR-re fejleszteni.
-
kiskuplung
őstag
Úgy van ahogy mondod, a kontrolleren van stick, és azzal tudsz előre/hátra mozogni illetve oldalazni.Illetve pontosan, a saját lábaddal is tudsz mozogni, csak hát ugye ennek határt szab a játéktér...
Vagy ha ez nem szereted, akkor a Half Life Alyx háromféle módot támogat, és akkor egy helyben állva, vagy akár ülve is játszhatsz.
Én tényleg kíváncsi vagyok, hogy egy "VR szűz" ember hogy nem látja ezekben a videókban, hogy mennyivel immerzívebb az, hogy a saját kezeddel, vagy akár a fegyvered csövével tárod ki ajtóka (ami még érzésre is fémesen koppan)t, mint hogy az F-et nyomogatnád egy billentyűzeten...
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- MacBook Pro 14 M3 Pro, Space Black, 18 GB RAM, 512 GB SSD Bontatlan
- Lenovo ThinkPad P70 Workstation, Mobil munkaállomás, 17" FULL HD IPS, Xeon E3-1505M V5 CPU, 32GB DDR
- -65% Dell Latitude 7310 2in1: i7 10610U,16GB,256GB,13.3" Touch 100%sRGB 350nit,WWAN eSIM,Win11
- Samsung Galaxy S22 - Fekete - Független - 2025.03.05-ig garancia - Tökéletes állapot
- Endorfy Fortis 5 ARGB CPU hűtő áron alul! (3 db)