Új hozzászólás Aktív témák
-
#54625216
törölt tag
válasz kiskuplung #266 üzenetére
A "VR szűz" embereknek szerintem az nem jön le igazán, hogy a VR mennyire jól visszaadja a tárgyak "valós" méretét. Ebben a videók sem tudnak igazán segíteni, mert a videón a méretet a vizuális referenciák adják, míg VR-ban saját magad vagy a referencia.
Ezért teljesen más élmény pl. egy építészeti tervet VR-ban nézni vagy renderelt videón.
Építész ismerősöm mesélte, hogy éppen csak tesztelték a VR-t az egyik már majdnem kész tervükkel és az első 5 percben kapásból kiderült, hogy a csillár megtöri a bejárat és a hall látványának egységét, vagy hogy az alagsori folyosók túl szűkek mert a két karját kinyújtva beleütközik a falba. Mindezt azért lehetséges, mert VR-ban az összes tárgy méretét a néző a saját emberi arányaihoz tudja viszonyítani.
Az interakció is azért tűnik annyira valóságosnak, mert pont úgy kell kinyújtanod a karodat vagy lehajolni egy tárgyért, mint a valóságban, míg monitor játékoknál a 3D környezet is úgy viselkedik interakció szempontból, mintha ikonokat böködnél.
Új hozzászólás Aktív témák
- Apple iPhone 13 Midnight 256GB iSTYLE 2025.03.26. GARANCIA
- LG UltraWide 38WN95C-W Monitor 1 év Garancia
- iMac 2017 27" Retina 5K CTO / i7 4.2 GHz / 40 GB DDR4 / 1 TB SSD + doboz
- iMac 2017 27" Retina 5K CTO / i5 3.8 GHz / 40 GB DDR4 / 1 TB SSD / Radeon Pro 580 8 GB + doboz
- iMac 2017 27" Retina 5K CTO / i7 4.2 GHz / 40 GB DDR4 / 500 GB SSD / Radeon Pro 575 4 GB + doboz