Új hozzászólás Aktív témák

  • magyarl

    tag

    Tyű, azta, ez egy nagyon felületes cikk lett, a legkisebb utánajárás nélkül...
    Ha a cikk írója picit tájékozódott volna: a HTC Vive Cosmos a leg-nem-ajánlottabbak egyike, pont azért mert feleslegesen drága, és még nem is jó.
    Manapság csak 3 VR szett közül szabad választani: Valve Index, Oculus Rift S és Oculus Quest. Az Index a legfullosabb élmény, legjobb controller, ám az Oculus megoldásai nem sokkal maradnak el tőle, őket viszont már 155e Ft (!) környékén lehet(ett) megkaparintani.
    Ezt a tisztán látás végett illett volna a cikkben is megemlíteni. :W

    Én az évek alatt kezdtem ráunni a kb egy sémára épülő, egér+bill alapú jétákokra, egyre ritkábban vettem őket elő. Majd beruháztam egy Quest-re és új világ nyílt meg előttem: teljesen új dimenzió ahogy a játék 3D terében mozoghat az ember, és a saját mozdulataival kell ügyesnek lennie (célozni, tárazni, fedezék mögé gugolni, kibújni, stb). Természetesen a cikkben említett hátrányok valósak (kivéve Quest esetében a vezetéket, hisz azt lehet vezeték nélkül is játszani), de ezt mind elfeledteti a játékélmény teljesen új dimenziója.

    10 percnyi Alyx után is kár volt róla ilyen véleményt formálni. A játék folyamatosan építi fel a VR egyedi élmény elemeit: nekem egyik legemlékezetesebb pillanatom az volt, mikor -mini spoiler- a hangra érzékeny szörny mellett nyitottam ki a szekrényt és az abból kiguruló üvegpalackot reflexből még a levegőben kaptam el.
    Ezek után a már hagyományosnak számító "nyomogasd gyorsan a B gombot hogy megmenekülj" elemek kifejezetten röhejesen hatnak. :DDD
    Egy másik könnyedebb hangvételű játékban (RecRoom, ingyenes), a lelőtt (kiesett) haverod felélesztése valós pacsi mozdulattal szintén priceless élmény és még ezernyi ilyet sorolhatnék. :)

    Remélem lesz majd egy átfogóbb és/vagy korrigált cikk a VR élmény valós mai állásáról.

    SONY KDL-43W755C

Új hozzászólás Aktív témák