Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz joysefke #12 üzenetére

    Köszi!

    reap3r: Örülök ha hasznosnak találtad!

    Loveless: Persze lehet úgy is használni, hogy felnyomod maxra a rásegítést és fütyörészve lehagysz mindenkit, de így hamar lemerülhet az akku, utána meg te mész el mellettük. :)

    TheLázs: Nincs azzal semmi baj, hogy leméred mennyit mentél, amiről én beszéltem az a másik véglet. :) A pedelec montizás után is ugyan olyan fáradtan lehet az ágyba dőlni. Ez csak azon múlik, hogy használod.
    Komolyabb ízületi betegség esetén az intenzívebb montizás eleve felejtős szerintem, akár sima akár pedelec. Ez esetben marad az aszfalt. :D

    balika8.8: Ismerem a Bafang-ot, gondolkodtam is rajta, hogy említést tegyek róla a cikkben, de mivel idehaza kevésbé elterjedt, így kimaradt. Ahol dolgoztam üzletben, adtak el Bafang motoros bringákat, nem volt rájuk panasz. Kicsit puritánabb a megjelenése, de nem rossz az ára. Mondjuk azokat a teljesítményeket amiket írnak a weboldalukon is, én erősen fenntartással kezelném. Meg abban se vagyok biztos, hogy érdemes utólag középmotorosra építeni. Építésnél én inkább maradnék a jól bevált hátsó agymotornál.

    Don't Panic: Az biztos, hogy még van hova fejlődni! Most járhat a fejlődési ciklusa közepén a pedelec és e-bike. Idővel még kisebbek, jobban integráltak lesznek a rendszerek, és remélhetőleg az akku kapacitásban is lesz jelentősebb előrelépés. Erre egyébként az elektromos autóknak is nagy szüksége lenne, tulajdonképpen az akku szab gátat a tömeges elterjedésének. Ha megtörténik a jelentős előrelépés az akkumulátorok terén, úgy gondolom a benzinnek és gázolajnak ott be is fellegzett, meg azoknak az országoknak is, akik most ebből dőzsölnek. Én mindenképpen üdvözlöm ezt a jövőt!
    Visszatérve a bringákra, a normál pedelec és s-pedelec szerintem már vállalható méretű, súlyú. Az ilyen Stealth B52 és társaik nyilván nagyok, nehezek, de az egy külön kategória.
    Ízléssel nehéz vitatkozni, nem is lehet, szerintem az esztétika már egészen rendben van, de nyilván ezek nem a belépő olcsóbb modellek.
    A Varjas féle megoldás érdekes koncepció, de nekem ott is a hatótávval van a bajom. Az öli meg azt is. Persze egy versenyen ez is bőven eldöntheti ki nyer, mondjuk ezt én is nagyon elítélem, még jobban mint a doppingot, mert az legalább nyílt titok, de ez meg simán csalás, mivel elsunnyogják.
    Átlag országúti felhasználónak szerintem a pedelec nem alternatíva. Ahhoz sokkal kisebb és nagyobb kapacitású akkumulátorok kellenének.

    Kolondrum: Van egy épített, KTM-re matricázott bringa Budapesten. Már én is láttam párszor, valóban száguldozik vele az ember már pár éve. Szerintem egyre gondolunk. :) Ettől függetlenül nem egy ember után kéne megítélni az összes pedelec felhasználót. Az egy épített, Stealth B52 szerű szörny, elvileg nem is közlekedhetne a városban, csak forgalomtól elzárva. Ne keverjük ide a normál pedelec felhasználót, azokkal semmi baj nincs.

    Vitamincsiga: Örülök ha tetszett! :)
    Érdekes egyébként, mert engem soha nem zavart amikor normál bringával tekertem és leelőzött egy pedelec. Valahogy ez engem nem tud érdekelni. :) Magam örömére tekertem mindig, nem versengtem másokkal.
    Ezer oka lehet annak, hogy épp miért akar valaki rásegítéses bringát, a felhasználási terület nagy. Az biztos, hogy egészségügyi probléma nem kell hozzá. Ha megélem a vén trottyos kort, már biztos nem Enduro montikat akarok majd magamnak venni, meg az erdőbe csapatni, akkor se ha pedelec.
    Örülök ha luk lesz a seggemen. :)
    Nem terveztem még egy pedelec-es cikket írni, úgy gondoltam, hogy ami felmerül kérdés a témával kapcsolatban azt itt a fórumban majd meg lehet vitatni.
    Az országútival kapcsolatban csak ismételni tudom magam, szerintem még nem érdemes rásegítéses verzióban gondolkodni. Trekkingben annál inkább, ott simán jó az átépítés is agymotorosra. A hatótáv nagyon képlékeny dolog, sok mindentől függ. Támpontnak szerintem teljesen jó az a bosch hatótáv kalkulátor amit a cikkbe is linkeltem. Illetve azt érdemes még figyelembe venni, hogy az agymotor kb 20%-al többet fogyaszt mint a középmotor. nagyjából ki tudod kalkulálni neked mekkora akkura van szükséged az adott felhasználáshoz. De ha elmondod a konkrét igényeidet, tudok tanácsot adni.

    kicsiogre: Jobbulást!

    deuscreator: Én személy szerint erre a távra nem vennék pedelec bringát, de persze nem egyformák az igények. :) Ezt a szintet kb bármelyik ma kapható pedelec bőven tudja.
    Ha újat szeretnél akkor a cikkben is említett 2 boltot ajánlom, ebikeshop.hu, ambringa.hu. Én személy szerint az ebikeshop-ot ismerem jobban, náluk már többször voltam. Megbízható bolt, kb 300k-tól indulnak a komplett bringáik, nézegesd meg. De az ambringa is régóta foglalkozik a témával.
    Ezenkívül átalakítószettben is gondolkodhatsz, vagy akár használt. Bár a használtat egy szakszerű átnézés után csak. bikemag apró.

  • válasz joysefke #81 üzenetére

    Idén amikor ott voltam az egyik hegyen (Jafferau - volt Giro d'Italia befutó is a csúcson) egy párocska úgy nyomta hogy mindketten elektromos MTB-al tekertek. Én meg a motor zümmögését hallgatva beálltam mögéjük és mentem velük egy darabig. :)

    Més que un club!

  • 6030D

    Ármester

    válasz joysefke #109 üzenetére

    Fórumokon azt írják, hogy rekuval egy nap mennek 200-300 km-t. Akkor e-rekuval leugrik fürdeni az Isztriára hétvégén? :)

    Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

Új hozzászólás Aktív témák