Új hozzászólás Aktív témák

  • LucifeI2

    őstag

    Szerintem sokkal kevesebb lenne a játékosok száma, ha ez bekövetkezne. WoW-ból indulok ki, más MMO-val még nem játszottam, (már azzal se játszok).

    Tegyük fel, hogy nem kerülne semmi aranyba, akkor az aukciós ház értelmét vesztené ( az aukciós házba rakják be a játékosok azokat a tárgyakat, ami más játékos számára szükséges, különbözö tárgyak, italok elkészítéséhez) senki sem tenne be semmit, így a különböző szakmákat sem tudnák a játékosok megfelelően fejleszteni, mert nem lenne alapanyag. Ezzel a játék elég nagy része kiesne és értelmét vesztené.

    Ez az elgondolás elég kivitelezhetetlen, az a része kivitelezhető, hogy nem kéne hónaponta fizetni. De, lehet félreértettem és másra gondoltál ezzel.

    [ Szerkesztve ]

  • Habib[HUN]

    senior tag

    válasz LucifeI2 #1 üzenetére

    Ezzel az érveléssel nem feltétlenül értek egyet. Pl. annó a Diablo-ban, tudom nem mmorpg viszont a battlenet, azért elég komoly közösség szervező erő volt. Pénz bár volt, viszont értéke a 0 felé konvergált. Kialakult egy fizetőeszköz amit mindenki hajlandó volt elfogadni. megvoltak az árfolyamok, hány SOE-t ér egy tárgy. Később különböző fórumok jöttek létre ahol virtuális pénz keringett, melyet a tagok kölcsönösen elfogadtak fizetőeszköznek.
    Tehát ha nem is lesz pénz egy mmo-ban, akkor is ki fog alakulni valamiféle fizetőeszköz a tárgyakért.

  • ThorsHUN

    őstag

    Egy MMOban az hajtja az embert, hogy minel jobb cucca legyen. Ha nincs penz, akkor - ahogy a bnetes kollega is mondta - pontertekesitik a targyakat. Es targycserebere lesz. De mindenkeppen kell a cserebere. A penz csak leegyszerusiti a dolgot.
    A feketepiac, a dollarert arany, a nepszeruseg velejaroja. Marmint a jatek nepszerusegenek velejaroja. Ha valami ertekes, akkor arra nagy az igeny es keves van belole.
    Az SWG gazdasaga tetszett nagyon, de annak alapfeltetele a sok jatekos.
    Ketfele gazdasagi es craftrendszerrel talalkoztam:
    1, loot alapu - standard craft (WoW)
    Itt lehet ugyan gyartani cuccokat, de az esetek 90%aban az adott cuccot minden mondjuk blacksmith le tudja gyartani. Vannak ritka kivetelek, amik gyartasi lehetoseget veszelyes helyekrol lehet megszerezni es/vagy olyan hozzavalok kellenek az elkesziteshez amiket nehezen lehet csak beszerezni. Viszont hiaba ritkak, hiaba ernek sokat, mivel a jatek loot alapu, ezert lootbol sokkal jobb cuccok szerezhetoek. Es tobbfajta.
    Tulkeppen 3 top kategoria van. Kb egyszinten vannak az iment emlitett top, ritka es tapos craft cuccok es az ugynevezett nagyon ritka (ezalatt ertsd, hogy a targy dobasi (NPC/monszter halala eseten) eselye 0,1% korul vagy alatt van), world dropok (akarmelyik ellenfelbol eshetnek). Ennel jobbak azok a top cuccok, amiket egy bizonyos, vagy egy szuk csoport bizonyos ellenfel dob egy meghatarozott helyen/dungeonban. Ezek altalaban egy "loot" (ez ugye a dobott targy) listabol veletlenszeruen dobnak 1-2 targyat, de a legyozesukhoz eros, osszeszokott csapat kell. Tulajdonkeppen erosebb targyak vannak egy ellenfel lootlistajan annal erosebb csapat kell hozza es annal kevesebben tudjak elerni az adott targyat... raadasul az ilyen, erossegileg legmagasabb kategoriaba eso targyak nem eladhatoak, mig a tobbi targy altalaban igen.
    2, craft alapu - charge-os loot (SWG)
    Nah ez az ami veszett modon tetszett az SWGben, persze ennek is megvannak a hatranyai. Az egesz azon alapul, hogy a targyak kopnak, igy nem eleg egyszer megvenni egy kardot es azzal elvagy eleted vegeig. Nem. Megveszel egy kardot, utsz utsz utsz sokaig... aztan javitani kell. Megjavittatod. Hoppa a max durabilityje csokkent... stb stb stb a vegen mar ket utes utan vinned kellene javittatni, ergo jobb, ha veszel egy masikat. Ugyanigy a pancelokkal es a fegyverekkel. Ami nagyon tetszik az egeszben, hogy jatekosok banyasszak ki az alapanyagokat, jatekosok craftoljak a cuccokat. A crafterek (kulon osztaly, class, szakma) tudjak a targyaikat erositeni durability, range, min-max sebzes stb teren, de korlatozott pontbol. Hogy melyik tulajdonsagot meddig lehet "tunningolni" ahhoz nagyon jo anyag kell (Az SWGben volt vagy 30 fele anyag es mindegyik anyagnak volt vagy 6 fele tulajdonsaga... es attol fuggoen mit akartal tunningolni kellett figyelembe venni a tulajdonsagokat) Tehat a hasznalt anyag tulajdonsaga hatarozza meg a maximum tunningolhatosagot, a crafter ruhaja az eloszthato pontok szamat es a hasznalt szerszamok minosege a tunningolas sikeresseget. Bonyolult de veszett jo.
    Egy hires fegyvergyarto puskaja draga volt. De nem elerhetetlenul draga es itt volt a gond. Aki nem volt hires, nem voltak maxos crafter cuccai az nem tudott ervenyesulni. Az o cuccait nem vettek meg. Es hiba volt (ha jol emlexem), hogy nem volt "szinthez" kotve a fegyverek hasznalata. Ergo az alacsony szintu fegyvereket (mittomen, mint fantasy jatekokban a bronz rovidkard) nem hasznalta a kutya sem...
    Loot. A lootok tulajdonkeppen atlagos fegyverek voltak. Kulonlegesseguk, erosseguk abban rejlett, hogy a lootolt cuccok adtak un "dot" (damage over time - bizonyos ideig folyamatosan sebzo) sebzest. Durva sebzesu cuccok ritkak voltak. Miert maradt meg mindenki a crafter cuccoknal? Egyszeru. A DOToknak töltetük volt. Es mittomen 2000 loves utan elfogyott roluk a "varazslat"...

    Kicsit hosszu lett:)

Új hozzászólás Aktív témák