Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • DraXoN

    addikt

    LOGOUT blog

    Nem használok esernyőt mert az női cucc.. Inkább fogok egy kocsit ha esik az eső...

    Autóval se járok, milyen "hülyeség" már az a zászlós ember előtte, nem is gyorsabb mint egy jó ló, ráadásul valami ethanol kell bele, csak kevés patikában kapni literszámra rendelés nélkül. Úgy mire jó.

    Oké az első inkább "marketing" volt a taxisok részéről az 1800as évek közepe táján. A második "valós" indok volt a drága és értelmetlen első "hobby" autókra.

    Majd kiforja ez magát. Lehet idővel a líthium és más ritka földfém gondok is megoldódnak az akkukban. kiváltják mással őket idővel... elvileg "pont pár hónapja" volt áttörés a sulphur alapú akkukal.. persze lehet csak pénzről szól, de ha lesz is eredmény akkor is vagy 10 év. [link]
    Vagy az egész "piac" átverésre pályázik a technológiákkal, vagy tényleg idővel nem lesz itt gond az akukkal.

    The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5

  • DraXoN

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz Padree #9 üzenetére

    Ez a cserélhető akku, továbbra is halott ötlet.

    Gyakorlatilag központosítani (államosítani) kellene az egész folyamatot különben nincs egyetértés.
    Az akkuk mérete és formálya autónként teljesen más. Ráadásul a legújjabb tervek, hogy maga az akku az alváz része lesz (műgyantával beöntve). Megcsinálni utóbbit könnyű, csak még kísérleti stádiumban vannak a "javítási" mechódusok ezen megoldásokra (mert javítani tudni kell, hiába része az alváznak és van kiöntve az egész műgyantával... néha-néha egy-egy cellát cserélni kell.. persze "ki lehet zárni" X darabot kb. büntetés nélkül (a hatótáv rovására), de idővel hozzá kell nyúlni.. és akkor nem egyszerű "kivágni" a cellákat (majd újra beönteni).
    Biztos, hogy ez a gyantás mód lesz (teslánál biztosan, ő miattuk meg másnál is, mert különben komoly előnyt szereznek kaszni merevségben (biztonságban) és súly/kapacitás/megtehető távolság értékekben is.

    De ennek ellenére voltak próbálkozások teszt szinten a cserélhető akkukal buszoknál.
    Jelentős gond volt az elhasználódás és korrózió a csatlakozóknál. Így a legtöbb ilyen tesztüzem 1-2 év után félbemaradt.. Főleg, hogy azóta javult az akkuk gyorstölthető képessége így kb. "halott irány". (drága gépek kellenek a cseréhez, tárolás, mozgatás, ellenőrzés két használat között)

    Aprósólyom:
    EU részéről "technológia kényszer" amire terelni próbálják a vállalatokat. Nélküle lehet még mai napig karburátoros, rotoros autók szaladgálnának (olcsó kategóriában biztosan.. igaz lehet azok az autók tényleg olcsók lennének).. Biztonsági előírásoknál is azonos a helyzet. Van egy minimum aminek meg kell felelni, de ennek ára van. Extra merevítés, újabban extra fedélzeni elektronika kell a jó értékekhez. Sok olcsóbb autó kap maximum 3 csillagot, holott a kaszni merevség teljesen rendben van, de nincs az elektronika párhuzamban az elvárásokkal (a részleteket értékelésekkor meg sokan nem nézik, csak, hogy "olcsóbb autó, de nem olyan biztonságos").

    [ Szerkesztve ]

    The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5

Új hozzászólás Aktív témák