Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #54625216

    törölt tag

    válasz Hieronymus #30 üzenetére

    "Ha a teljes autó olcsóbb lenne, tisztán elektromos hajtás mellett, akkor a hozzá adott állami támogatás mellet, jóval olcsóbbnak kellene lenniük, mint a belsőégésű motorral szerelt társaik. De nincs így, nagyon nincs így."

    Ez nem a technológiából adódik, hanem a tisztán elektromos hajtás esetén használhatatlan gyártókapacitás miatt.
    A nagy autógyárak jelenleg úgy működnek, hogy van egy nagy összeszerelő üzem, ami amolyan hubként üzemel és n+1 beszállítótól jönnek az alkatrészek.
    Átállás esetén így nem egy üzemet kell átalakítani, hanem a teljes beszállító láncot, ami akár a környékbeli kisvállalkozások százait is érintheti, és nem csak hatalmas befektetés, de az átmeneti időszakban nem lehet a két technológiát párhuzamosan egymás mellett futtatni. Azaz olcsóbb nulláról kiépíteni az elektromos autókat gyártó kapacitást, mint a meglévőt átállítani.
    Ez a kezdeti befektetés viszont értelemszerűen belekerül az elektromos autók árába. Ezért a tisztán elektromos autók jellemzően a luxus, vagy a felső-közép ár kategóriában versenyeznek, azaz a kevésbé árérzékeny piacon.
    Ha nem jött volna a covid (most meg a háború) és az alkatrész és nyersanyag hiány, akkor jó eséllyel már lennének a piacon középkategóriás, megfizethető modellek is, de amíg jelenleg a felső kategóriás (bármilyen, nem csak elektromos) autókra beérkező rendeléseket sem tudják szállítani, addig nem tudnak nagyobb volumenű gyártást igénylő, olcsóbb modellekkel piacra lépni.

Új hozzászólás Aktív témák