Új hozzászólás Aktív témák

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz Aljasvip #20 üzenetére

    " már ma is csak a herélt 3 hengeres (turbós) motorok vannak, amit józan autós szerintem nem vesz."

    Miért is nem vesz meg három hengeres motorral szerelt autót józan ember?

    Az 1-1.5 literes motorok kategóriában nem lehet versenyképes négy hengeres motort gyártani. Még turbóval sem. Minél nagyobb az 1 hengerre jutó lökettérfogat, annál nagyobb nyomatékot képes leadni a motor. azonos össz. hengertérfogat mellett. Ez jobb hatásfok azonos teljesítmény mellett, kevesebb fogyasztást és fürgébben gyorsuló járművet ad a vásárló kezébe.

    Ha egy 1200-s Ladát hasonlítunk egy mai turbómentes háromhengeres 1.2 literes autóhoz. legalább 20LE pluszt jelent a három henger javára. A nyomatékot nehéz megmondani mert nincs megbízható forrás a Lada nyomatékára. A fogyasztás is jelentősen alacsonyabb, de ebbe a modern befecskendező rendszer is szerepet játszik.
    Az alapjárati nyomaték egyenetlenségét (a negyedik henger hiányában) első fokozatban, a kuplung felengedése alatti motorfordulatszám emeléssel kompenzálják a (jobb) gyártók.

    A ebben a járműmotor kategóriában négy hengerrel képtelenség teljesíteni a környezetvédelmi előírásokat. Még három henger mellett sem képes mindegyik gyártó 1 liter hengerűrtartalom mellett forgalomba hozható motort gyártani. 1200 köbcentiméter a belépő szint. És a motor teljesítményét viszik le az 1 literes szintre.
    Ez jó a gyártónak.
    Jó a városi autók vásárlóinak. A városi forgalomban és dugókban nem játszik fontos szerepet a sok lóerő.
    Jó a környezetnek, mert kevesebb szennyezést tol ki magából az autó.
    És jó a motornak. Mivel nincs kimaxolva a motor teljesítménye, hosszabb az élettartama.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

Új hozzászólás Aktív témák