Új hozzászólás Aktív témák
-
-
-
forceberg
veterán
A tankolásra való mindenképp, a többi már nem biztos.A munkahelyemből adódóan, láttam már pár 100db egyszer csak "se kép-se hang" kártyát. Annyiból jobb a helyzet, hogy az érintés nélküli használat is már elterjedt, így a kártya is némileg redundáns. Megkérdezem ma, hogy érintésmentesek szoktak-e elszállni?! Úgy emlékszem, hogy azok jól bírják a strapát.
[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
#90088192
törölt tag
válasz forceberg #198 üzenetére
Ha hiszed ha nem az elmúlt 5 évben lecserélődött a bankjegyek nagy része, és emiatt nem ismertem meg őket amikor nemrégiben kp-ban kellett fizetni használt hűtőszekrény, és mosógép vétele miatt. Mivel az automata adta elhiszem, hogy így kell kinéznie
Nálam kb sosincs kp. Minek lenne?
(Lehet így is csinálni, a lakbért is utalással rendeztem, de még párommal is így rendezünk minden pénz mozgást, csak ugye más ország)
Vagyis nálunk a kp a "kényelmi funkció" ha úgy nézzük.
-
-
félisten
válasz #90088192 #197 üzenetére
Nem vesznek fel semmilyen adatot. Fizetés nélkül a kutas nem engedheti el a vásárlót. Maximum saját felelősségére, de ha nem fizeti ki, akkor bebukta. Odahív valakit készpénzzel és rendezik a tankolást, addig nem mehet sehova. Dolgoztam kúton, tudom mi az eljárás. Ha meg fizetés nélkül elhajt, hívni kell a rendőröket és bemondani a rendszámot. A kisebséggel rengeteg vita volt ebből, mert direkt úgy tankol, hogy 1500 helyett 1620-ért tegyük fel és mondja, hogy csak 1500ft van nála. De nem engedheted el, mert akkor tudja, hogy nálad megcsinálhatja és mindig ez lesz, te meg fizetsz. Ha meg kihívod a rendőrt megy a börtönbe, mert előzetesen van kint (ezt mondja). De le kell szarni, mindig meg tudták oldani, hogy kért valakitől pénzt. Többet aztán nem próbálkozik.
[ Szerkesztve ]
-
-
updog
senior tag
OK, írtál már az ombucmannak, mávnak, volánnak, önkormányzatnak stb. emiatt?
Csak ismételni tudom: minden ilyen vitában azt veszem észre, hogy az autósok elmennek odáig, hogy beülnek az önkormányzati ülésre hogy élőben hisztizzenek (szintén Zuglóban, így harcolták ki ezt a családonként két autó ingyen parkol dolgot), míg a másik "problémájuk" (tömegközlekedés), ami sajnos ellehetetleníti hogy ne a vécére is autóval menjenek, valahogy tizedennyi erőfeszítést se kap ilyen szempontból, ha tenni is kéne valamit.
[ Szerkesztve ]
"Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"
-
updog
senior tag
Ilyenkor jönne a kérdés, hogy Jajj, hát annyira sajnálom hogy ilyen drága autózni, hadd kérdezzem már meg, hogy valaki egyesével odamegy minden nap mind a félmillió autóshoz (csak Bp.+környéke) és fegyvert tart a fejéhez hogy ma is menjé' autóval? (igen, van autóm, igen, én is bele szoktam ülni és megyek is vele) - és utána természetesen valaki meg is magyarázza, hogy <igen mert....>. Köszönöm szépen, ezt már végigolvastam párszor, részemről megspórolható
[ Szerkesztve ]
"Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"
-
Kisgépkezelő
senior tag
Van egyfajta védelmi pénz jellege, de én szívesen kifizetném, mert szerintem a kupplung kisebb amortizációján visszajön az ára kamatostul.
Annyi P+R-t meg nem lehet építeni amennyit ne parkolnának tele. Nálunk pont tavaly bővítették kb. duplájára a kapacitást, és bár egy kicsit reménykedtem, hogy nem így lesz, de azért végül beigazolódott a félelmem, hogy amint megszárad a felfestés, már tele is lesz parkolva. Azt hiszem az új helyek átadását követő második nap még találtam helyet a házunk előtt.
-
válasz Kisgépkezelő #212 üzenetére
Nem lehet annyit, de az se jó, hogy alig van. Vagy vonzóbbá tenni a tömegközlekedést, mert amíg csak sarc van, azt ki fogják fizetni, de hely, az nem lesz
Mutogatni való hater díszpinty
-
hNp88
aktív tag
nincs is ezzel semmi gond, drágának k# drága, aki belevág tudja mit vállal.
ami inkább dühítő ebben, hogy a pénzért jobb helyeken szolgáltatást kapunk, ugye megfelelő utak stb apróságok formájában, itt ez nem igazán működik, gyakorlatilag a semmiért fizetünk.
persze, hogy nyílik a bicska, és az elborultabbja az asztalra b#sz és kiköveteli legalább az """"ingyen"""" parkolást.
Beatam Mortem Expectans. "kötél&diófa - business solutions"
-
asdf_
veterán
Az a baj, hogy ameddig tömegközlekedéssel minimum kétszer annyi idő elmenni A-ból B-be (még Budapesten belül is, nemhogy vidéken), addig a tömegközlekedés nagyon nehezen tud vonzó lenni. Hogy mennyi idő tömegközlekedéssel vidékről bejárni Pestre dolgozni, és mennyivel kevesebb idő ez autóval, azt meg le sem írom, mert kb. sírva fakadok.
-
Tikakukac
titán
Budapesten belül azért bőven agyonverhető BKK-val nem egy-két útvonal Nekem pölö ilyen a meló, egyetem és nem kevés egyéb hely ahova rendszeresen mennem kell.
Plusz parkolás. Mindigi öröm nézni, ahogy valaki 5 kört lenyom a 3 háztömb körül keresi a helyét és hát nincsA fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
updog
senior tag
Lehet hogy azért van ez a drágán semmit nem kapsz hozzáállás, hogy ösztönözzék az embereket a váltásra
Aláírom hogy vállalhatatlan pl. az utak állapota, amit konkrétan ebből a pénzből kéne fenntartani, és mindenki tud még ezer példát. De igazából egy reakcióm szokott lenni erre a "semmire fizetünk sokat" érvre: jó, és?
(#215) asdf_ Csúsztatás, én meg ezer olyan A-B-t mondok ahol a tömegközlekedés jobb, de legalábbis ekvivalens opció (Bp., agglomeráció, és vidék terén is).
De csak magamat idézem, amíg (szó szerint!) az önkormányzat asztalát verik az autósok nevetséges évi 40.000 forintos parkolási díj miatt, miközben a tömegközlekedés problémáit sértődött fórum meg blogposztokban, kicsit jobb esetben BKK facebook oldalán tök irreleváns posztok alatti kommentekben írják meg az emberek (mintha az is nem tök fölösleges lenne), addig nem nagyon tudom elfogadni az ilyen érveket.
Van önkormányzat, van ügyfélszolgálat, van országgyűlési képviselő, van szakszervezet (pl. hogy a folyamatosan a MÁV miatt késő dolgozók panaszait összefogja), van közlekedési minisztérium, van fogyasztóvédelem, soroljam még hol lehet fejlesztési javaslatokat vagy közvetlen panaszokat megtenni a tömegközlekedés állapotával kapcsolatban?
"Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"
-
hNp88
aktív tag
aki bármiszintű ösztönzésre vágyik, főleg pénzért, az elmegy egy tetszőleges szabó coelho péter előadásra én spec. örömmel fizetném a benzinárba, biztosításba, stb dolgokba épített különadókat, ha valami látszata lenne. de így... még a legfinomabb kifejezéssel élve is pofátlanság ami itt megy. persze ezzel sok újdonságot nem mondtam, de remélem megvan, hogy szerintem (és feltételezem ezzel nem vagyok egyedül) az alapvetően nem baj, hogy valami sokba kerül. a baj azzal van, hogy a semmi kerül sokba, és ezt kellene normálisként elfogadni...
viszont a "szar, cserébe drága, de jóvanazúgy" hozzáállással nincs mit tenni. nem is tudom, miért álltam ebbe bele.
[ Szerkesztve ]
Beatam Mortem Expectans. "kötél&diófa - business solutions"
-
updog
senior tag
Hadd fogalmazzam meg másképp: pl. ha az egészségügyről van szó (=alapvető joga mindenkinek), akkor elfogadom hogy valaki azzal érvel hogy fizeti a TB-t, de botrány amit kap cserébe.
Viszont ha az autózásról (szennyező, minél kevésbé támogatandó dolog az egyének autóztatása, aminek ráadásul minden esetben van alternatívája - ami esetleg helyzetenként változó áldozatot követelhet az egyéntől), akkor nem igazán értem, miért kéne bárkit is sajnálnom, aki ezt választja.
Persze ilyenkor mindenkinél előkerül, hogy az autósok igazából mind rokkantnyugdíjas orvosok és tanárok egyszerre, akik életet mentenek, és gyorsan mindenhova IS oda kell érni, és a zsákfaluba amúgy is csak napi kétszer megy a sárgabusz, így nincs más lehetőség, meg a gyereket is hogyan vinné máshogy iskolába... stb Ja és persze ez mindenkire igaz a családban, azért van 2-3 autó is, de az évi 40k egyszeri díj az földhözvágná, úgyhogy megy hisztizni a polgár jenő hivatalba hogy engedjék már el neki...
Onnantól hiába mondom hogy jó, igazat adok, legyen a fele az összes autósnak, akinek tényleg muszáj (szerintem sokat mondok), akkor a másik fele miért nem vallja be egyszerűen hogy kényelmesebb a valagát autóztatni, és kapja be aki olyan hülye hogy tömegközlekedik, és kész - de akkor viszont viselje tisztességgel, hogy szénné van adóztatva, elég esetleges minőségű szolgáltatásokért /út, parkolás stb./ cserébe.
[ Szerkesztve ]
"Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"
-
asdf_
veterán
Nyilván van ellenpélda is, amikor a tömegközlekedés simán tud alternatíva lenni (főleg a belső kerületekben, kötöttpályás közlekedés esetén, és amikor nem kell átszállni, no meg persze amikor olyan helyre megy az ember, ahol nehéz parkolni).
De abban egyetértünk, hogy én sem értem, miért gondolja valaki ingyenes alapjognak azt, hogy egy másféltonnás bódét tárolhat közterületen, csak azért mert ott lakik (pláne kettőt) -
hNp88
aktív tag
"a másik fele miért nem vallja be egyszerűen hogy kényelmesebb a valagát autóztatni"
ez részemről így is van, ezt a kitételt leszámítva: "és kapja be aki olyan hülye hogy tömegközlekedik, és kész" -- nem nézek ezért hülyének senkit
"az egyének autóztatása, aminek ráadásul minden esetben van alternatívája - ami esetleg helyzetenként változó áldozatot követelhet az egyéntől"
ez jó, személy szerint ahogy nézem neked is sok kedved van áldozatokat hozni, ezért van autód neked is.
ez nem személyeskedés, arra próbálok vele rávilágítani, hogy a legtöbben bizony nem aszkéta módon azt akarjuk nézni, hogy hol-hogyan-mekkora áldozatot kelljen hozni, hanem egy nem a legalja színvonalon megpróbálni élni. még csak nem is támogatást várnánk, hanem... szerintem sejted. (ha nem: legalább annyit, hogy a pénzünkért szolgáltatást kapjunk)
btw ha az nem áldozathozatal, hogy a munkával megkeresett jövedelmem X százalékát arra fordítom, hogy a nekem tetsző módon járhassak dolgozni, akkor nem tudom, mi lenne az (sry, ez kicsit eltért a bekezdés tárgyától, de valahol mégis kapcsolódik)
"de akkor viszont viselje tisztességgel, hogy szénné van adóztatva, elég esetleges minőségű szolgáltatásokért /út, parkolás stb./ cserébe."
... magyarán az normális, elfogadható dolog lenne, hogy a pénzemért cserébe egy szar amit kapok?
szerinted akár az én, akár bárki más munkáltatója hogyan nézné azt, hogy a pénzéért a "szolgáltatás" amit tőlem "vásárol" elég esetleges? hiszen neki se tartott senki fegyvert a fejéhez, hogy engem/mást felvegyen.
ha ez elfogadható, normális, mitöbb, még csak ne is "hisztizzen" miatta senki, arról az úri huncutságról nem szólva, hogy esetleg tegyen ellene (amire törvényes lehetőség jelenleg a négyévenkénti választás, illetve az állami hivatalok - egyébként hót eredménytelen - cseszegtetése) akkor készséggel beismerem, hogy a hiba az én készülékemben van (nem) és kiszállok az internetből
ps. ezek már ezerszer lefutott körök/lerágott csont, én is unom, csak a te hozzászólásaidból valahogy az jön ki, hogy az autósok egy olyan tömeg, akik sajnálatot, meg mindenféle támogatást várnának. nekem viszont nem így tűnik, sőt.
asdf_ azért, mert a tö...hócipője kivan vele, hogy a rakás pénzért amit lehúznak róla, nem kap egy büdös lóf#szt sem. az ember többnyire szubjektív alapokon gondolkodó lény.
megnézném, hogy verné-e bárki az asztalt a "pógárjenőhivatalnál" ingyen parkolásért, ha közben megfelelő minőségű útjaink, illetve elegendő parkolóhelyek lennének, neadj'isten még egy nem működő mobilparkolásért sem járna első alkalommal bírság.
de ez már közeli feltételezgetés ahhoz, hogy "ha nagyanyám sárga lett volna"...
[ Szerkesztve ]
Beatam Mortem Expectans. "kötél&diófa - business solutions"
-
Hely- és tömegközlekedés függő.
Ad a melóhely bérletet? Mennyi idő autóval/tömeggel? stb.
Nekem ugyanannyi időben a busz/autó, és mindegy, mivel állok a dugóban. Az autó pénzbe kerül, és igazából sokkal kényelmesebb a busz. Mondjuk bérlet nem adnak :S
Előző 2 helyen adtak bérletet, egyértelmű volt, hogy busz.@doeeg : Azért a semmiért mégsem fizetünk szívesen, na.
[ Szerkesztve ]
Mutogatni való hater díszpinty
-
hNp88
aktív tag
az utolsó sorodban remekül összefoglaltad amit én kisregény formájában próbálok fejtegetni, köszi -- talán még annyit tennék hozzá, hogy mindjárt más lenne a helyzet, ha az útépítés, fenntartás nem állami monopólium lenne, hanem piaci alapon működne.
baltával faragott hasonlattal élve, kb mint a mobilszolgáltatóknál -- ha a T hálózata egy szar, a V meg olcsóbb és még jobb is, hát akkor megyek oda.
Beatam Mortem Expectans. "kötél&diófa - business solutions"
-
-
updog
senior tag
"ezért van autód neked is"
Nem vagyok képmutató, írtam: elfogadom, van akinek szükséges, azt is elfogadom, hogy van akinek csak kényelmesebb így. Mi félúton vagyunk, mamáékhoz használtuk főleg, kb. havi 1-2 hétvégén párszáz km belement, és igen, néha azért itt Pesten belül is teszkóztunk vele, sőt, melóba is araszoltam párszor. Ettől még pl. egészen a homeoffice kezdetéig főleg BKV-ztam. Viszont őszintén: én nem vinném MÁV-on a két gyereket mamáékhoz, attól hogy lehetne
De ugyanakkor tűröm is szó nélkül, hogy bármikor fizetem a parkolást, a (márka!)szervizt, az üzemanyagot, a kötelezőt, az autómosást, a váratlan javításokat, a gumikat, a matricát, egy pillanatra sem az jut eszembe hogy én autós vagyok, fizetek mint a katonatiszt, tehát nekem jár azon kívül bármi, hogy eljuthatok A-ból B-be autóval a s*ggem alatt, hiszen közben ezzel közvetve és közvetlenül is kárt okozok a társadalomnak (és magamnak azzal hogy vaskos mínuszban van hogy autót tartok).
Ha sz*r az út, megyek 70-nel (érdekes, olyankor senki nem az utak minőségén morfondírozik mögöttem, hanem villog meg tol le ), ha nincs parkoló, sétálok két utcányit onnan ahol meg tudok állni. Ennyi.
(#220) asdf_
(#222) hcl + (#223) hNp88 nem az értelmezési képességeimmel van baj, általánosságban igazat adok: valamiért valamit.
De ez itt tökre nem releváns: autózni nem alapjoga senkinek (bármennyire is kényelmetlen, sőt, valódi hátrány ér nélküle, elismerem), és a hozzá kapcsolódó szolgáltatásoknál pedig nincs szabadpiac. De tudom hogy parttalan vita mert ezerszer túl vagyok már ezen És nyilván nem fekete-fehér a dolog, remélem nem is így jön át.
[ Szerkesztve ]
"Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"
-
hNp88
aktív tag
márpedig amiért fizetsz, az járna: fizeted a benzin árával az útalapba a pénzt, így igenis járna hogy úgy juss el A-ból B-be a szekereddel (aminek a megszerzéséért, birtoklásáért és egyszer majd eladásáért/megsemmisítéséért is külön fizetsz!), hogy az nem hullik atomjaira alattad a szar utak miatt...
"Viszont őszintén: én nem vinném MÁV-on a két gyereket mamáékhoz, attól hogy lehetne"
még szép, hogy nem. ez így a korrekt. és ezzel még vannak így egy páran.
"De ugyanakkor tűröm is szó nélkül, hogy bármikor fizetem a parkolást, a (márka!)szervizt, az üzemanyagot, a kötelezőt, az autómosást, a váratlan javításokat, a gumikat, a matricát"
idáig teljesen OK a dolog, ezt önként vállaltuk, nagyjából tudjuk is, hogy mennyi az annyi
csak hát itt az észak-balkánon amit állambácsi vállal, az valahogy mindig esetleges és ehhez még tapsikolni is kéne, sőt örülni, hogy a saját pénzemen méregdrágán fenntarthatok egy közlekedési eszközt... (amivel mily meglepő, leginkább dolgozni/egyéb szükségletek fedezését elősegíteni járok, nem brahiból ezer kilométereket hetente) azért nah..
"Ha sz*r az út, megyek 70-nel"
én is így szoktam, sőt a 30-as táblánál 30-al is megyek (főleg cégessel), szeret is érte qrvára mindenki és nem azért, mert az autóm nem bírná...
"általánosságban igazat adok: valamiért valamit."
ezen van itt a hangsúly.
"És nyilván nem fekete-fehér a dolog, remélem nem is így jön át."
néha mintha azt sugallnád, hogy még a paraszt örüljön, hogy egyáltalán meg van engedve, hogy a saját pénzén autót vásárolhasson/tarthasson fenn.
a közlekedés alapjog, ennek módját pedig mindenki megválaszthatja a lehetőségeihez mérten.
[ Szerkesztve ]
Beatam Mortem Expectans. "kötél&diófa - business solutions"
-
-
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz Hieronymus #5 üzenetére
Amúgy sem közszolgáltatás az adószedés vagy a parkolási szolgáltatás.
Minek neveznéd akkor? Esetleg rablásnak?
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
-
Goose-T
veterán
válasz philoxenia #232 üzenetére
Eladó XBOX: https://tinyurl.com/mvjdennu *** Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar
-
Goose-T
veterán
válasz philoxenia #235 üzenetére
Keress rá a "joga van" kifejezésre.
Eladó XBOX: https://tinyurl.com/mvjdennu *** Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar
-
updog
senior tag
válasz philoxenia #235 üzenetére
Az alapjog az alapvető jog szinonímája (legalábbis így használtam, és máshol is pl. hivatkoznak így rá, de elnézést ha nem voltam pontos).
Innentől ctrl+f a linkelt
táko.. alkotm...alaptörvénybensry (#232) -re ment volna
[ Szerkesztve ]
"Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"
-
updog
senior tag
válasz philoxenia #238 üzenetére
Bármire is gondolsz (kifejthetnéd hogy vezetted le ), szerintem igaz rá, hogy "alapvető jog más alapvető jog érvényesülése vagy valamely alkotmányos érték védelme érdekében, a feltétlenül szükséges mértékben, az elérni kívánt céllal arányosan, az alapvető jog lényeges tartalmának tiszteletben tartásával korlátozható."
"Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"
-
nagyúr
Amíg nem férek fel a tömegközlekedésre, addig marad az autó.
Autóval olcsóbba járok be dolgozni, mint a havi bérlet.
Nekem kényelmesebb lenne a közösségi közlekedés, mert útközben tudok e-mail-eket intézni, híreket olvasni, amit autóvezetés közben nem tudok, így az autó időpocsékolás nekem.
Amint lesz rendszeres járat, amire felszállok és leülök, akkor azonnal leteszem az autót.
De amíg a tömött buszok drágábban járnak, mint én autóval, és nyomorogjak is rajta, addig ne várják, hogy leteszem.
Nem is értem, hogy kerül többe a busz, mint az autó.
Reálisan max 100-150Ft-nak kéne lenni a jegynek egy nagyvárosban, ha olyan kihasználtsággal közlekednek, mint Magyarországon.
Tudom, hogy külföldön drágább a buszközlekedés, de ott egy buszon tized annyi ember van, mint nálunk. A közlekedési társaságok nyugateurópában nem magyar béreket fizet az embereinek."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
-
asdf_
veterán
Szeretném jelezni, hogya belső kerületek említéséből egyértelműen következik, hogy Budapestről beszéltem és a #215-ösben is -aminek folytatása a #220- Budapestre mondtam a feles időt (vidékre pedig többet). A nem budapesti tömegközlekedésre pedig írtam (vagyis inkább nem, mert olyan hatalmas a különbség) a munkábajárásom autós vs. tömegközlekedéses verzióját (szintén #215). Valamint mivel parkolási problémákról volt szó, szintén evidens, hogy a nagyfaluról van szó.
(valamint ezt nem láthattad, de a 220-as hsz-ben a tömegkölekedés szó eredetileg BKV volt, utólag írtam át tömegközlekedésre, úgy néz ki azon isteni sugallatra, hogy ebbe is bele tudjál kötni, még valami? Inkább a januári e-postakönyvet mondd meg, hol olvastad, mert a postán még nem hallottak róla)[ Szerkesztve ]
-
Scroll Lock
tag
Úgy látom kissé elszabadultak az indulatok a témában.
-
updog
senior tag
válasz philoxenia #242 üzenetére
A KRESZ pedig ezeket a jogokat korlátozza Meg a parkolási társaságok, illetve a helyi rendeletek... (meg a pénztárca).
Míg ha valaki azt mondja hogy pl. az egészséghez való jogomat akarja korlátozni, arra nagyon csúnyán fogok nézni (mint ahogy nézek is sokakra most az aktuális helyzetben, de az már nagyon off az offban).
"Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"
-
-
philoxenia
MODERÁTOR
-
"Ugyanakkor ezeket a lakosságnak kéne alakítania."
Szép gondolat, csak nagyon sok ellenérdekeltség van a lakosságon belül.
Ha tehetném én korlátoznám a nagyon fiatalok és nagyon idősek elektromos járműhasználatát.
Sokan az idősek közül úgy kerékpároznak, mintha 20 évesek lennének. A reakció idő azonban sokszorosa a fiatalkorinak, ha egyáltalán észreveszik a veszélyforrást. Kereszteződésen áthaladás, mintha ott sem lenne.
A maximális sebesség az a sebesség lehet, amit fél órán keresztül önerejéből képes tartani a kerékpározó.A kerékpárosok ebben a jogaik csorbítást fogják megélni.
Németországban egy időben nem volt sebességkorlátozás a városi forgalomban. Nem jött be.
Ma komoly viták folynak az autópályák sebességkorlátozásról. Minden körben 60.40% között ingadozik a korlátozást támogatók aránya.A parkolás szabályzásában komoly ellentét van az adott helyen lakók és az odalátogatók érdekei között. Mind a két oldal a saját parkolási lehetőségeit fogja előtérbe helyezni.
Azt gondolom, hogy a biztonsági szabályokról nem lehet sokat vitatkozni. A piros maradjon tilos.A közlekedési környezet kialakításában mindenképpen be kell vonni azt ott lakókat. Korrekt módon, nem csak az előnyüket, a hátrányokat is el kell mondani. (Megtörtént eset Az új, biztonságos kerékpárút kialakítását az utcában lévő üzletek tulajdonosai is támogatták. Azt azért nem mondták el nekik, hogy még kerékpárral sem tudnak majd az üzlet közelében parkolni. Autóval nem. De még az áruszállítás is ellehetetlenül majd.)
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
dabadab
titán
válasz Hieronymus #248 üzenetére
Ha tehetném én korlátoznám a nagyon fiatalok és nagyon idősek elektromos járműhasználatát.
Most akkor a nyugdíjasok ne szállhassanak fel se trolira, se villamosra?
DRM is theft
-
A lakosság nagy része nem érti, hogy a demokrácia arról szól, hogy a többség mit akar / megtalálni a legjobb kompromisszumot. Mondjuk utóbbit itthon még kevesebben értik, de mindegy, általában úgyis mindenkinek az az egy szempont létezik, ami az övé.
Mutogatni való hater díszpinty
-
Azt nem kell önerejükből meghajtani vagy ha igen akkor nagy a baj.
Pontosítok. Önerejéből hajtott, motoros rásegítésű vagy segéd motoros.Jjogosítvány nélkül vezethetető közúti közlekedésre alkalmas, kerekes közlekedési eszköz használatára gondoltam.
Remélem nem hagytam ki valamit a pontos meghatározásból.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
dabadab
titán
-
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz Hieronymus #251 üzenetére
Nem a rásegítős kerékpárokkal van a baj, hanem a kvázi segédmotoros kerékpárnak tekinthető Tornádó és társairól. Ráadásul nemcsak idősek érintettek ebben. Sokan közlekednek ilyennel mindenféle KRESZ ismeret nélkül.
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
válasz philoxenia #254 üzenetére
Ez már a következő szint. Ilyen "kerékpárok" nincsenek nálunk.
A megengedett maximális sebesség is némileg alacsonyabb felénk, mint Magyarországon.
Ahogy nézem a zártabb kialakítás nagyobb biztonságérzetet ad. Ezzel már közveszélyes módon lehet kamikazét játszani.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz Hieronymus #255 üzenetére
Nálunk szinte csak ilyenek vannak, olcsóbbak, mint az igazi pedelecek, meg ha már valaki elérte a 150 kilót, csak jobb ilyennel közlekednie, nehogy valódi kerékpárral még fogyjon valamit.....
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
tvamos
nagyúr
válasz Hieronymus #5 üzenetére
Nem, nincs igy. En 3x is elcseszerintettem az adobevallast, ok meg szoltak, hogy nem ugy van. Tudomasul vettem, es ezzel el voltunk intezve. Nem ertetlenkedtem, ok meg kedvesek es megertoek voltak. Nem tudom miert olyan nagy dolog ez, de szerintem lehetne ez igy is. (Es mindannyian sokkal kevesebbet stresszeltunk.)
"Mindig a rossz győz, és a jó elnyeri méltó büntetését." Voga János
-
user26
aktív tag
Szisztok!
Kicsit értetlenkedek, kipóbáltam a VoxPay alklamzást, paroklás céljából.
Le vonta a kezdő 100 Ft-t, megkerestem a parkolót, kiválaszottam, rá böktem a parkolásra, minden rendben volt vele, majd parkolás leállítására mentem.
Nézem a számlám egyszer van 100 Ft minusz, és egyszer van 860Ft minusz.
Nem értem, hogy miért. Emailban és az appban is az összesen levont összeg 130 ft.
220ft/óra +75 Ft A zóna ára. kb 5 percet álltambent még ki próbáltam az appot. :/Xiaomi fan I 12T Pro I
Új hozzászólás Aktív témák
- Be quiet! Pure Wings 2 140mm PWM High-Speed
- Ejha! HP EliteBook 840 G6 Fémházas Laptop 14" -70% i5-8365U 4Mag 16Gb 1TB SSD FHD IPS + Táska!
- ELADÓ intel i5-9400f (igény esetén hűtővel)
- GeForce EVGA GTX 1660 SUPER 6GB
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000