Új hozzászólás Aktív témák

  • t72killer

    titán

    LOGOUT blog (1)

    :R külső szemlélő konzervatív bútordarabként maradni fogok az elektromos bicajnál, arra lehet szatyrokat aggatni, stb.

    A jogi oldal tényleg nem tiszta, tudtommal a magyar KRESZ gyalogosnak(!) minősít egy ilyennel (+gördeszkával, görkorival, stb).

    Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.

  • nullpoint

    senior tag

    Nagyon keresem de nem találom azt a részt:

    II./a meg III./a lehet érdekes, de az sem említi konkrétan. Jó lenne rendet tenniük.

    II. A közúti járművekkel kapcsolatos fogalmak

    a) * Jármű: közúti szállító- vagy vontató eszköz, ideértve az önjáró vagy vontatott munkagépet is. A mozgáskorlátozottak közlekedésére szolgáló, emberi erővel tolt vagy hajtott kerekes szék és a gépi meghajtású kerekes szék - ha sík úton önerejéből 10 km/óra sebességnél gyorsabban haladni nem képes, továbbá a gyermekkocsi és a talicska - azonban nem minősül járműnek. Az ilyen eszközökkel közlekedő személyek gyalogosoknak minősülnek.

    b) Gépjármű: olyan jármű, amelyet beépített erőgép hajt. A mezőgazdasági vontató, a lassú jármű, a segédmotoros kerékpár és a villamos azonban nem minősül gépjárműnek.

    c) * Gépkocsi: olyan gépjármű, melynek négy vagy több kereke van; a négy kerekű motorkerékpár azonban nem gépkocsi.

    d) * Személygépkocsi: személyszállítás céljára készült olyan gépkocsi, amelyben - a vezető ülését is beleértve - legfeljebb 9 állandó ülőhely van.

    e) Autóbusz: személyszállítás céljára készült, elektromos felsővezetékhez nem kötött olyan gépkocsi, amelyben - a vezető ülését is beleértve - kilencnél több állandó ülőhely van.

    f) Trolibusz: elektromos felsővezetékhez kötött gépkocsi.

    g) Vontató: pótkocsi vontatására készült, rakfelület nélküli gépkocsi.

    h) Nyerges vontató: olyan vontató, amely a rajta levő nyeregszerkezet útján a vontatott félpótkocsi súlyának jelentős részét átveszi.

    i) Tehergépkocsi: a személygépkocsit, az autóbuszt, a trolibuszt és a vontatót kivéve minden gépkocsi.

    i/1. * Nehéz tehergépkocsi: tehergépkocsi, vontató, valamint e járművekből és pótkocsiból álló járműszerelvény, amelynek megengedett legnagyobb össztömege a 7,5 tonnát meghaladja.

    j) * Motorkerékpár: a külön jogszabályban L3e járműkategóriába sorolt kétkerekű oldalkocsi nélküli, L4e járműkategóriába sorolt oldalkocsival rendelkező jármű, továbbá a motoros tricikli.

    k) * Motoros tricikli: a külön jogszabályban L5e járműkategóriába sorolt háromkerekű és L7e járműkategóriába sorolt négykerekű motorkerékpár.

    l) * Mezőgazdasági vontató: kerekes vagy lánctalpas kialakítású, legalább két tengellyel rendelkező, pótkocsi vontatására és/vagy mezőgazdasági, erdészeti feladatú berendezések, gépek vontatására, hordozására, tolására, működtetésére alkalmas, 25 km/óra sebességnél gyorsabban haladni képes jármű, mely teher- és személyszállításra is alkalmas lehet.

    m) Lassú jármű: olyan jármű, amelyet beépített erőgép hajt és sík úton önerejéből 25 km/óra sebességnél gyorsabban haladni nem képes.

    n) * Pótkocsi: olyan jármű, amely gépjárművel, mezőgazdasági vontatóval vagy lassú járművel történő vontatásra készült. A legfeljebb 750 kilogramm megengedett legnagyobb össztömegű pótkocsi: könnyű pótkocsi, az ennél nagyobb össztömegű pótkocsi: nehéz pótkocsi.

    o) Félpótkocsi: olyan pótkocsi, amely a vontató nyeregszerkezetére támaszkodik úgy, hogy súlyának jelentős részét a vontató veszi át.

    p) Járműszerelvény: gépjárműből, mezőgazdasági vontatóból vagy lassú járműből és hozzákapcsolt pótkocsiból (egyéb vontatmányból) álló, a forgalomban egy vezetővel, egységként résztvevő járműkombináció.

    r) * Segédmotoros kerékpár: a külön jogszabályban L1e járműkategóriába sorolt kétkerekű, L2e járműkategóriába sorolt háromkerekű jármű, továbbá az L6e járműkategóriába sorolt quad és mopedautó.

    r/1. * Kerékpár: olyan, legalább kétkerekű jármű, amelyet emberi erő hajt, és ezt legfeljebb 300 W teljesítményű motor segíti. A kerékpáron a kerékpárt nem hajtó személy is szállítható erre alkalmas ülésen. A kerékpáron utánfutó vontatására alkalmas berendezés helyezhető el.

    r/2. * Quad: a külön jogszabályban

    - L6e járműkategóriába sorolt könnyű négykerekű segédmotoros kerékpár vagy

    - L7e járműkategóriába sorolt négykerekű motorkerékpár,

    amely nyitott utasterű, kormányműve nem áttételes és a motorkerékpárok esetében szokásos kezelőszervekkel van felszerelve.

    r/3. * Mopedautó: a külön jogszabályban L6e járműkategóriába sorolt könnyű négykerekű segédmotoros kerékpár, amely zárt utasterű, több személy szállítására kialakított, kormánykerékkel és a gépkocsikban szokásos kezelőszervekkel van felszerelve.

    s) Villamos: olyan jármű, amely az úttestbe épített, vasúti pályaként meg nem jelölt sínpályán való közlekedésre szolgál.

    sz) * Veszélyes anyagot szállító jármű: olyan jármű, amelyet elején és hátulján narancssárga alapszínű, felirat nélküli vagy felirattal ellátott táblával jelöltek meg (162. és 163. ábra).

    162. ábra

    163. ábra

    t) * Sajáttömeg: üzemanyaggal feltöltött és a szükséges tartozékokkal (szerszám, pótkerék stb.) ellátott üres jármű tömege.

    u) * Össztömeg: a jármű saját tömegének, valamint a rajta levő személyeknek, rakománynak és egyéb tárgyaknak az együttes tömege.

    v) * Megengedett legnagyobb össztömeg: az illetékes hatóság által meghatározott az a tömeg, amelyet a jármű össztömege nem haladhat meg.

    w) * Gyermekbiztonsági rendszer:

    wa) integrált gyermekbiztonsági rendszer: hevederek vagy hajlékony elemek kombinációja, biztonsági csattal, beállító eszközökkel, tartozékokkal és egyes esetekben kiegészítő székkel és/vagy ütközésvédelemmel együtt, amit a saját beépített hevederrel vagy hevederekkel rögzítenek;

    wb) nem integrált gyermekbiztonsági rendszer: részleges biztonsági rendszer, amely a felnőttek számára szolgáló biztonsági övvel együtt használva - amely körbeveszi a gyermek testét, vagy biztonságosan rögzíti azt a szerkezetet, amelyben a gyermeket elhelyezik - teljes gyermekbiztonsági rendszert képez.

    x) * Betegszállító gépjármű: külön jogszabály szerint ilyennek megjelölt és üzemeltetett jármű.

    y) * Iskolabusz: kizárólag gyermekek, tanulók, felnőtt kísérő melletti szállítására rendszeresített és a 48. § (12) bekezdésében meghatározott feltételeknek megfelelő autóbusz, amely a közoktatási intézmény munkarendjéhez igazodóan közlekedik.

    y/1. * Gyermekeket szállító autóbusz: az y) pontba nem tartozó, kizárólag gyermekek, tanulók és felnőtt kísérőjük szállítására igénybe vett - nem menetrend szerint közlekedő - autóbusz, amelyet a 20. § (6) bekezdésében foglaltak szerint a „Gyermekszállítás” táblával, továbbá „Gyermekszállítás” felirattal megjelöltek.

    z) Tengelyterhelés: a jármű egy-egy tengelyén levő kerekek által a vízszintes talajra átvitt súly.

    zs) * Mezőgazdasági erőgép és vontatmánya: a meghatározott össztömeget, tengelyterhelést és méretet meghaladó járművek közlekedéséről szóló miniszteri rendeletben meghatározott járművek.

    III. A közúti forgalommal kapcsolatos fogalmak

    a) * Vezető: az a személy, aki az úton járművet vezet, vagy állatot hajt (vezet). A segédmotoros kerékpárt és a kerékpárt toló személy nem minősül vezetőnek. A gépkocsivezetés oktatása és az azt követő gyakorlati vizsga során vezetőnek az oktató minősül.

    kdvsdmnkrvndttrlgsdnhzzszlsmt

  • t72killer

    titán

    LOGOUT blog (1)

    válasz nullpoint #4 üzenetére

    Itt mindent szépen besoroltak, csak ami nem esik ezen kategóriákba, az elvileg gyalogos :F?

    Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.

  • nullpoint

    senior tag

    válasz t72killer #5 üzenetére

    Ez a jó kérdés. Egy komolyabb elektromos roller akár 60-nal is tud menni, akkor az is gyalogos? Simán tud úgy érkezni az átkelőhöz, hogy későn érzékelje az autós, és elüsse.

    kdvsdmnkrvndttrlgsdnhzzszlsmt

  • #90088192

    törölt tag

    válasz nullpoint #6 üzenetére

    Azt úgy hívjak természetes szelekció, és Darwin fogalmazott meg törvényt róla :C

    Különben, a fizika mibenléte miatt, igen jo muri lehet egy ilyen kacattal helyváltoztatást gyakorolni, de mivel a súlypont igen magasan van, illetve az egy kerek stabilitása személyemnek nem kielégítő, így személy szerint meghagyom az artista/adrenalin junky/potenciális Darwin-díjas egyedeknek :R

    Jol pofára/hatra lehet vágódni, és meg hibáztatni sincs senki akit lehetne érte ;]

    Különben nagyon alacsonynak tűnik a nyomás a kerekben, úgy az igazi kihívás, ha rendesen fel van pumpálva, semmi extra tapadas ;]

  • cinemazealot

    addikt

    válasz #90088192 #7 üzenetére

    Az artista/adrenalin junky/potenciális Darwin-díjas egyedek nevében is köszönöm a jókívánságokat. :R Egyébként 42 évesen cseppet sem érzem magam artistának vagy adrenalin junky-nak, sőt, kifejezetten beszari alaknak tartom magam, szeretek élni (szándékomban is áll még egy jó darabig), de nem is megyek ezzel gyorsabban annál, mintha futnék. Viszont kifejezetten jól eső érzés, hogy egy ilyen vackot ebben a korban sikerült megtanulnom hajtani. :B

    A keréknyomás egy sarkalatos része a dolog "művészetének": ha laposan hagyod, akkor könnyebben lehet vele egyenesen haladni (kezdőknek is ezt szokták ajánlani) és a terepet is jobban viseli (ahogy a térded is), ha keményre fújod, akkor minden porszemet megérzel az úton, viszont sokkal könnyebben manőverezel. A baj csak az, hogy a géppel együtt bő 100 kilóval nehezedünk erre a 14×2,125"-es abroncsra, amibe 3,5 bar-nál többet nem nagyon ildomos pumpálni. :D A fényképen kb. 3 bar lehet benne.

    (#3) t72killer
    Bevásárlást itt hátizsákkal vagy kézben tartott szatyrokkal is lehet abszolválni. :K Jogi szempontból számomra is a gyalogos tűnik a legközelebb ehhez a szörnyhöz, akként is közlekedem vele (gyalogos tempóval). Szerencsére ezzel nem is lehet 24 km/h-nál gyorsabban haladni, mert elkezd visítani és leszabályoz.

  • #90088192

    törölt tag

    válasz cinemazealot #8 üzenetére

    Mar majdnem vonat nemde? :DDD

    Ne aggódj 70 eves korodig gurulhatsz vele bátran! :K

    Nekem meg egy kerekezni sem sikerült megtanulnom, se bicajjal, se motorral, igaz lehet ezert vagyok meg életben(Nem mintha sok dolgon váltóztatna ha nem lennek életben ;] )

  • cinemazealot

    addikt

    válasz #90088192 #9 üzenetére

    A "hagyományos" egykerekezéssel csak sráckoromban próbálkoztam egy banánüléses Csepel Tacskón ülve, de még azzal sem tudtam huzamosabb ideig úgy maradni/haladni. Itt azért jóval könnyebb dolgom van, mert non-stop dolgozik alattam egy motor, ami legalább a haladás irányában tartja az egyensúlyomat. :K

  • t72killer

    titán

    LOGOUT blog (1)

    válasz nullpoint #6 üzenetére

    Ez megáll a szédült gördeszkásra-korisra is. Egyszer kis híján kinyírtam egy beláthatatlan lejtőről elémszáguldó gördeszkást olyan helyen, ahol a gyalogoknak egyébként abszolúte elsőbbségük van+figyelek is rájuk. Csakhogy egy gyalog nemigen halad ~30km/h-val...

    Egyébként nem én ütöttem volna el, ha balul sül el a dolog, hanem ő száll az oldalamba, viszont akkora sebességnél sacc/kb 4-5métert tuti repül, én meg ülök x évet, ha gyalognak minősítik (őszintén nem néztem utána, hogy a fritzeknél milyen besorolásba esik a kerekes ufó...)

    #8: a gyalog/nemgyalog kérdéskörben az alapvető sztem, hogy akkor most ezzel a járdán vagy a bicikliúton, esetleg autók közt kéne közlekedni :F? Bicajjal ugyebár 1értelmű, nem mehetek járdára.

    [ Szerkesztve ]

    Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.

  • Somatom

    veterán

    Tavaly óta bringázok újra, azóta rengeteg ilyen fura szerkezetet láttam a városban. Eddig nálam ez az izé viszi a prímet.
    Inkább maradok az e-bringánál. Az egykerekezést tanulom. Motorral valahogy egyszerűbb volt.

    [ Szerkesztve ]

    Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

  • cinemazealot

    addikt

    válasz Somatom #12 üzenetére

    Jóárasított Onewheel. :K Usákoknál most rendeztek ezzel (az eredetivel) nagyon komoly off-road versenyt: Onewheel Race for the Rail 2020.

    Nekem az nem tetszik benne, hogy relatíve kicsi a kerék átmérője. És bár jóval szélesebb a kereke mint bármelyik EUC-nek, a menetirányra merőleges hasadékokat (pl. vasúti átjáró, repedés, kátyú) jobban megérezni vele. Persze attól még kipróbálnám. :)

    (#11) t72killer
    Városi forgalomban egyértelműen csak járdán. Esetleg kerékpársávban, de ott meg félő, hogy leint a rendőr, pontosan azért, mert jog értelemben ez az eszköz nem létezik. A kerékpársáv azért is rizikós, mert mivel még a biciklinél is kevésbé látszol (bár vetületedet tekintve talán mégsem), elcsaphat egy kanyarodni készülő autó vagy egy parkolást befejező és az ajtaját kinyitó autós. Karácsonyfaként kell közlekedni (lámpák, fényvisszaverő matricák) és akkor nincs gond. :D

  • Fred23

    nagyúr

    Itt Fehérváron két embert is szoktam látni elektromos egykerekűvel, nagyon menő szerintem, de amíg a helyzete jogilag nem rendeződik, én tuti kihagyom.

    50 körüli pasi kisebb utcákban a kocsik mellett is megy vele.

  • szipipeti

    csendes tag

    válasz t72killer #5 üzenetére

    r/1. * Kerékpár: olyan, legalább kétkerekű jármű, amelyet emberi erő hajt, és ezt legfeljebb 300 W teljesítményű motor segíti. A kerékpáron a kerékpárt nem hajtó személy is szállítható erre alkalmas ülésen. A kerékpáron utánfutó vontatására alkalmas berendezés helyezhető el.
    Ez az egyik sarkalatos pont...

    A 300W teljesítmény gyakorlatban csak arra elég, hogy a melegvizet kettévágd..
    egy 80-90 kg-os átlagfelnőtt mozgatásához nem elegendő...
    Innentől minden 301W-os vagy nagyobb teljesítményű berendezés segédmotor kerékpár.
    Ennek minden kötelező feltételével (elől, hátul lámpa, hátul prizma, 2 db egymástól független üzemi fék, menetfény, sisak, KGFB, hajtási engedély...)
    Ha ezek nincsenek, arra egyszerű a szabály: közúti forgalomban nem vehet részt.
    Kerékpár is csak akkor vehet részt a forgalomban, ha a kötelező KRESZ tartozékok rajta vannak, (csengő, lámpák, prizma, 2 működő fék ect.).

    Hozzáteszem: a járda ebből a szempontból szintén az "út" része, tehát a KRESZ oda is vonatkozik...
    Szóval jogilag, - KRESZ, - biztosítás ingoványos a talaj...
    Én pont ezért, egyszerűen "kihagyom" az életemből.

  • Somatom

    veterán

    válasz szipipeti #15 üzenetére

    Ami a pedelecet illeti, vitatom az elégséges rásegítésre vonatkozó állításod. Az enyémben egy Shimano STePS E8000 van, 75Nm -es nyomatékkal. 51 vagyok, 180/100, nem kimondott sportember és mosolyogva, erőlködés nélkül, ülve tekerek fel a 17% -os emelkedőn. Terepen vissza kell vennem a rásegítést, mert különben vagy elkapar, vagy hanyatt vág. A pedelec kategória sztem fájóbb korlátja a 25Km/h -s rásegítési maximum. Ez jogi korlát. A teljesítményből adódó technikai határ 45Km/h körül lenne, ami több, mint kielégítő tempó egy bringához.

    Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

  • szipipeti

    csendes tag

    válasz Somatom #16 üzenetére

    Jogos! De a pedelec pont arról szól, hogy "rásegít" a tekerésre...
    Nem helyetted teker...
    (ha nincs megbuherálva) - csak akkor működik, ha tekersz... (és a láberő mellé a plusz 300W! az bőven sok!
    Egyébként én is kacérkodom egy pedelec-el... (néha a sima monti már lefáraszt - igaz az évi 3000 km-t még elviselem) És szintén 50, igaz 176/80kg...

  • Somatom

    veterán

    válasz szipipeti #17 üzenetére

    Ha szeretsz játszani, "rosszalkodni", de nem vagy hardcore montis, akkor az e-fully -t imádnád. A vérmontisok szerint a súlya (+8Kg) miatt terepen nehezebben terelgethető, de az én szintemen ez nem érzékelhető. Voltam ugrálni a HHH -n egy vérmontissal. Lefelé, technikában fínoman fogalmazva van mit tanulnom, fölfelé viszont pihenve tartottam vele a tempót, pedig ő cirka 30 évvel fiatalabb nálam. Sőt, ott is tekertem, ahol ő már tolta. Persze, a pedelec lehet társ kőkemény edzéshez is, csak akkor nem az a kérdés, hogy fel tudok-e tekerni a János hegyre, hanem az, hogy egy szuszra fel tudok-e tekerni úgy, hogy ne menjen 20Km/h alá a tempó. Ha nem vagy ortodox jogkövető ;] és feloldod a szoftverben a korlátot, akkor teljes értékű városi közlekedési eszközzé lép elő a pedelec (bár, úgy már jogilag nem pedelec). Amióta megvan, azóta nagyon cudar időnek kell lennie ahhoz, hogy Budapesten ne bringával közlekedjek. Sztem egy fully pedelec egyetlen hátránya az ára.

    [ Szerkesztve ]

    Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

  • Somatom

    veterán

    válasz szipipeti #15 üzenetére

    "Innentől minden 301W-os vagy nagyobb teljesítményű berendezés segédmotor kerékpár."
    Bár így lenne, de sajnos, ez nem így van. SMKP az, aminek SMKP minősítése van. Attól, hogy egy ilyen izé 300W -nál nagyobb teljesítményű, még nem válik automatikusan SMKP -vá.

    Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

  • UnA

    Korrektor

    válasz Somatom #18 üzenetére

    Volt egy videó, amiben 70 fölött mentek egy pedelec-kel, de az nekem már inkább a nemnormális kategóriába esett bele... :)

  • Somatom

    veterán

    válasz UnA #20 üzenetére

    Az S-Pedelec volt. Hogy értsd, a pedelec legálisan 25 -re van korlátozva és azért pedelec, mert kerékpárnak minősül. Ha megnyitják, akkor kb. 45 -öt tud, de akkor már nem pedelec. Nem lehet belőle olyan teljesítményt kicsikarni, amivel 75 -öt tudna. Ami ilyet tud, az gyárilag ilyenre van tervezve (erősebb motor, nagyobb akku) és gyáriként drágább, mint a pedelec. Sajnos, a választék is sokkal kisebb S-Pedelec -ből. Ezeket lehet SMKP -ként bejegyeztetni (de, korlátozással, mivel egy SMKP sem tudhat 75 -öt). Illetve, vannak a házibarkács megoldások, amiket szintén jóval erősebb motorokkal szerelnek. Azok is tudhatnak 75 -öt, de nincs SMKP típusbizonyítványuk, ezért közúti forgalomban nem vehetnének részt.

    [ Szerkesztve ]

    Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

Új hozzászólás Aktív témák