Új hozzászólás Aktív témák
-
Korrektor
El kell adni a BMW-t, egyre rosszabb hatása van...
-
félisten
Ebben nincs rendszer az fix. Kinek ennyi, kinek annyi az ügyintézés, de egy fix, jó ha van másik autó.
-
Tikakukac
titán
Totalcar hozott a héten is sztorit.
Sok szerencsét, főleg régi premium autóknál a törés az egy nettó bukó, mindegy milyen a biztosításod.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
Tikakukac
titán
Rengeteg írás van a témában, Vezessen is. Ne csak a legutolsót nézd.
Azt fixen tudom, hogy ebben az országban ha belédmennek te abból max úgy jösz ki nulla közel, ha amúgy a lottószámokat is kened-vágod minden héten. Prémiumnál meg gondolom tapasztalod, hogy még másabb a világ.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
angyalpc2
aktív tag
15 év-től ha húzatni kell akkor roncstelep lesz belőle
kb 1-1,5 millió alatti kocsik egy nagyobb koccanás ütközés már nem érdemes megjavítani
Pénzügyileg bukó. -
Tikakukac
titán
Még csak az sem kell hozzá. Annyira drága nyugatabbra a kasztnis meló, hogy haveromék egy amúgy tökéletesen funkcionáló hondát fognak kukába rakni, 2 küszöb kell rá és 2 sárvédő. Ez GTK odakint. A kocsi amúgy egy tojás Civic.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
tboldi
nagyúr
A jármű értékének 60%-a fölött számít gazdasági totálkárnak.
Nekem márciusban sérült meg a 2006-os Honda Jazzem, a főúton haladtam, és egy F Astrás faszi nem adott elsőbbséget. Először azt hittem, hogy a kisteher után csak előrébb gurul, hogy jobban belássa a kereszteződést, de mire érzékeltem, hogy nem fog megállni, már benne volt a fékutamban.
Az autó piaci értéke pont beleesik abba a 1-1,5 millióba, amit említettél, a javítás pedig 462k Ft-jába került a másik fél biztosítójának. Mondjuk az eredmény hagy némi kívánnivalót maga után, nem passzol a szín, illetve beraktak egy bontott, karcos, mattult fényszórót. Ezt (illetve a másikat is, hogy ne üssön el) kicseréltem saját kezűleg utángyártott Depóra. A sárvédőt is szívesen újrafújatnám, de ahhoz túl drága, hogy hátha jobban sikerül. Talán majd egyszer, de most van egy másik autó is, amivel foglalkozhatok.A TC-s lekérdezésben bár a kalkuláció nem stimmel, de jól fel van sorolva, mi mindent érintett:
[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
Tavalyelőtt egy kamikaze gtk. -t csinált a Kalosomból. 500 -ért vettem egy haveromtól, hat évig volt nálam, 400 -at fizetett a biztosító, így hát elengedtem.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
félisten
Szerencsére sose volt ilyen gondom, de ahogy hallottam bele kell állni, a biztosítónak kötelessége megtéríteni mindent ami a baleset következtében neked kár.
Nyilván szeretnék a legolcsóbban megúszni, nem tudom mennyi a kár, de lehet erre szakosodott segítséget érdemes igénybe venni. -
Mr X
veterán
Pár fotó mondjuk sokat segítene.
-
Tikakukac
titán
Meg alvázszám és cikkszámozás, állkapocs leszakadna szerintem embereknél, amikor bemondanék összegeket milyen apró fiszfaszok is milyen árban futnak egy G Astra esetében is, ha nem tákolás a cél, hanem az eredeteti állapot.
Ez bömbiknél agyhalál szint, volt biztosítós cikk, ahol írta a szervizvezető, hogy milyen kis csövek és nem látható dolgok tudnak olyan árba kerülni, hogy az ügyfél elzöldül.A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
Tikakukac
titán
Kalaptartó gumi.
Ne szopass, hogy ez bonyolult vagy drága, mert arconlövöm magam. 5 ajtós G Astra szerintem meg van forgalomban még 1-2 itt-ott ergo kereslet is lenne.
És nincs Most ott tartunk, hogy amikor lesz rá 10 percem, előkapom a régit, keresünk más autóhoz valót, abból a gumit kikapom és a rögzítő füleket megtervezem és 3D nyomtatóval kinyomtatom.
És tonnaszám van ilyen idegesító apróság még ehhez az autóhoz is, ami egyszerűen nincs.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
'... ahogy hallottam bele kell állni, a biztosítónak kötelessége megtéríteni mindent ami a baleset következtében neked kár."
Korrekt!
De van egy probléma. Az autó aktuális értéke a maximálisan megtéríthető kár nagysága.
Ha egy autó jelenlegi értéke 50 ezer forint, akkor maximum ennyit fizet ki a biztosító. Gazdasági totálkáros a jármű. Ha a jármű valós javítási költsége 150 ezer forint, akkor tulaj ráfizet 100 ezer forintot. Törölheti a szemeit, mert hiába nem volt felelős, a javítás teljes költségét senki sem fizeti meg neki.Az autószerelők ezért "optimalizálnak". Amit lehet, azt a bontóból. Kicsit más a szín, az még belefér. Ahogyan korábban írta valaki itt.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
félisten
válasz Hieronymus #21 üzenetére
Gondolom itt a kötélhúzás azon megy, hogy mennyit is ér az autó.
-
Tikakukac
titán
válasz Hieronymus #21 üzenetére
A baleset bekövetkeztét megelőző állapotot kell helyreállítani. Ennyi.
Ja, hogy a biztiboiz szerint akkor már jó lesz a párásodó Depo lámpa a Hella helyett meg az utángyártott elálló lökös is jó, az, pedig, hogy mondjuk 15 évig törésmentes volt az autó, hirtelen elszállt meg megy a lecsóba?
Az igazi intézményesített lopás a biztosítás fizetés itthon.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
Somatom
veterán
válasz Hieronymus #21 üzenetére
Simli bt az egész. Megállapítottak 400 rugó összkárt, amiből 130 a roncsérték. De, ezt nem a biztosító fizeti, hanem egy velük szerződött cég. Hát, mondom, nekem nyóc. Hívott egy ember, hogy akkor vinné az autót. Mondom jó, de mi lesz a 130 -cal?
-Hát ő csak 40 -et fizet.
-????
Kiderült, hogy ha a biztosító által megállapított roncsértéknél kevesebbet fizet a biztosítóval szerződött átvevő, akkor kérhetem a különbözetet a biztosítótól. Szóval, a biztosító által készített képek alapján a biztosító szakértője megállapít 130 -at, majd ugyanezekből a képekből az átvevő cég képviselője megállapít 40 -et. Milyen fura! Erről viszont nem szólt semmilyen hivatalos dokumentum. Abban maradtunk, hogy ha utalja a különbözetet a biztosító, akkor viheti a csávó az autót. Így is történt. Vajon hogy lehet ilyen szerződött átvevőnek lenni?[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Pontosan.
A számítási módszert nem ismerem pontosan. Valami amortizálás alapú értékcsökkenéssel számol a biztosító. Ezzel zárva ki a jármű állapotán történő parttalan vitát.
A németeknél egyszerűbb. Ott van néhány oldal, ami közelítő pontossággal számolja a jármű értékét. Nem okoz nagy meglepetést ha egy nagykorú autó hátsó lökhárítójának újrafényezését sem fizeti ki a biztosító. Most alsó hangon 1000 euró a javítási költség. Az autó meg nem ér annyit.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
válasz Tikakukac #23 üzenetére
"Az igazi intézményesített lopás a biztosítás fizetés itthon."
Az értékszámítás minden országban egyformán működik.
Én a német megoldást ismerem. Ott a kártérítés összegét nettó összegben közvetlenül lehet kérni. Némileg átláthatóbbá teszi a helyzetet.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
Tikakukac
titán
válasz Hieronymus #26 üzenetére
Engem meg finoman szólva sem érdekel ki és mit számol meg hogyan fizet ki Ezt tök őszintén mondom, ez az ő üzleti profiljuk, ő dolguk. Őket sem érdekli én hogyan termelem ki a pénzt rájuk. True? True.
Ha ő avultat 60%-ot, mert ugye nem új a kocsi, ja, hát nem új, ebből viszont egy kétszer fosabb lökös lesz a kocsin ami eláll és 2-3 év múlva már nincs is rajta fényezés, mert a mosóban leviszi a gőzborotva akkor ott leszek, mint az amúgy addig gyári itt-ott karcos lökösömmel?
Én nem hiszem. Ergo engem kár ért úgy, hogy vétlen voltam, ami well
Ezt a vonalat egyszer pengettem meg a kárfelvevős bácsinak aki úgy kezdte, na lássuk ezt a talicskát... kevés az a dolog, ami instant, csettintésre egy igazi türhő köcsögöt csinál belőlem, ebből az egyik pont ez. Majd testvérem ha te is annyit és úgy fogsz igát húzni mint én, hogy ezt elérd, majd akkor leszel feljogosítva, hogy beszólogass és megmondd, nekem mi a megfelelő javítás és mit kell elfogadjak, meg mim van. Addig egy alja genetikai szeméttelep leszel, hiába feszül az öltöny meg parádézol nekem a céges tablettel. Mondanom sem kell a beszélgetés elég durva lett, voltak utána még körök, ha nincs 1 faluval arrébb egy telipuffos kocsi, amiről van hibátlan ajtó pár apróbb karcolással akkor ez nettó bukta.A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
-
Tikakukac
titán
válasz Hieronymus #28 üzenetére
Kibukás az szokott lenni, mikor a DAS van bevonva és 2 évig veri valaki az asztalt, hogy legalább hasonló legyen a kocsija, mint baleset előtt
Nyilván miből lenne akkor üvegpalota, több tíz millás prémium meg forródrótos kokófutározás.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
tboldi
nagyúr
válasz Hieronymus #21 üzenetére
Az enyem bontott ugyan, de fujva lett a kicsit eltero szinre, ugyanannyi penz lett volna a megfelelo arnyalatot is eltalalni.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Tikakukac #23 üzenetére
Nem konkret valasz, es nem is en lettem megszolitva, csak lazan kapcsolodik a hsz-hez, ezert rakom offba is.
Meg nem vettem eszre, hogy parasodna a Depo, de nem is a javitast vegzo muhely tette be, hanem en utolag, mert egy par Depo nincs 60k Ft, mig egy gyari uj 87k darabonkent, sajat kontora nem mindegy.
Ok egy bontott gyarit (Ichikoh a Honda eseteben) tettek be, de az meg szamomra vallalhatalan allapotu volt. Ami osszetort, az gyakorlatilag hibatlan volt teljesen tiszta buraval.
A lokharitom is elall egy picit, de az is gyari bontott, csak sikerult egy olyat talalniuk, aminek leteptek nehany tartofulet...[ Szerkesztve ]
-
Tikakukac
titán
Első gazdás kocsi, allergiás vagyok arra, amikor nem a használat miatt lesz baja. Nyilván tele van karcokkal kint és bent is, mert felépítettem már vele 2,5 teljes lakást lassan, de amikor valaki összeb@ssza és utána nem kártalanít, az mocskosul pumpál.
Első ködlámpák olyanok, hogy ami nem gyári, annak 2 szezon és szétég a foncsora. jó gyáriakat fél évig kerestem bontva, mert az sincs, sehogy, Hella meg aranyárban. Borzalom és ez egy olyan kocsi amiből tényleg annyi van, hogy nem tudsz csukott szemmel úgy mutatni egy irányba, hogy ne lenne 1km-en belül.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
Carlytoo
aktív tag
Update: Szakértő szerint gtk. Várjuk a kárszakértőt.
Update 2: Úgy néz ki, hogy ki sem jön a kárszakértő. Megkapom 1 héten belül az ajánlatot.
[ Szerkesztve ]
"No sacrifice is too great, no treachery too small" - Inquisitor Horst
-
aujjobba
addikt
Az Allianz ketto esetben is korrekt volt velem.
18 eves F Astra-mat hatulrol GTK-ra tortek, kaptam 200ezret a biztositotol plusz 120ert elment a roncs. Evekkel azelott vettem az autot 385-ert.
A Toyota-nak benyomtak az egyik ajtot es kicsit a kuszobot, ott nem emlekszem az osszegekre, de joval tobbet fizetett, mint amennyiert tudtam beszerezni szinazonos bontott ajtot amit beszerelt a lakatos, a kuszobot kiigazitotta es festette.
16 vagy 17 eves volt akkor, Avensis T22.[ Szerkesztve ]
-
puttputt
őstag
Rátapintottál egy fontos dologra, nagyon nem mindegy, kinél van az autó biztosítva. Bármikor is. Legyen az öreg vagy fiatal kocsi.
Voltam Allianz-nál, míg nem lett eszetlen drága váratlan a díjazás, aztán átmentem máshova (nem KÖBE), de megbántam, mert ott lett kárügy... A lényeg, hogy vitatható volt, miért mentek bele akkora összegbe amekkorába, ez később egyre nyilvánvalóbb lett, hogy csak engem szívattak, akarták, hogy többet tejeljek éves szinten. Később fenyegetőztek, ha nem hagyom abba, le leszek pattintva. Persze nekem már akkor elegem volt, gyorsabban elléptem tőlük, talán megint egy normálisabb céghez.
Itt is, mint egy autóbérléses esetemben is (ahol a kiterjesztett garancia spórolása után fizethettem nem létező kárügyeket..), a túl kecsegtetően olcsó húsnak tényleg híg a leve, s még több a bosszúság ezekkel.
Ha nincs középkategória, sajnos a drágább opciót érdemes ezeknél választani, hosszabb távra.Carlytoo: Az ilyen ügyek kicsit a válóperekre hasonlíthatnak. Ha a 2 fél békés természetű és az ügy rombol ebbe bele, akkor nem annyira van mi miatt aggódni. A leírásodból ez tűnt ki.
:LKBK-Inventor / * Mindig más nő mellett ébredek ... a buszon. ///////////////////////
-
kenwood
veterán
Ismeros ez az ervelesi metodus, szinte minden vitaban felmerul,tematol fuggetlenul.
"Ha egy megoldas nem 100 szazalekos, akkor nincs is erteleme"
Ma lenne idom lenyirni a fu 90 szazalekat a kertben, de ugyse vegeznek vele, ezert bele se kezdek,es soha nem is fogom megcsinalni
Milyen hulyen nezne ki,hogy megmarad a 10 szazalek, akkor mar inkabb nezzen ki szarul az egesz[ Szerkesztve ]
Mi kell az alaplapba? Procibol egy, Rambo 2. <> Egyetlen vizmolekulaban tobb hidrogen atom van,mint ahany csillag az egesz naprendszerben
-
Tikakukac
titán
Nos ez a sztori üvöltene pár tarkónrúgásért. A kedvencem az elején "a roncs értékét ötezer forintra becsülte", hogy mi a tököm van?
Szóval igen, ez itt a gond.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
kenwood
veterán
válasz Tikakukac #45 üzenetére
Greengoval kellett volna jarni addig, amig nincs meg minden,amit a biztosito ker, es akkor azt is hozzacsapni a szamlahoz. Talan nem 1.5 evig tartott volna
Mi kell az alaplapba? Procibol egy, Rambo 2. <> Egyetlen vizmolekulaban tobb hidrogen atom van,mint ahany csillag az egesz naprendszerben
-
nemlehet
őstag
Nem jó a hasonlat. Anyád mondja rakj rendet a konyhában a karácsonyi főzés-vendégek után. Kidobsz 1 darab szalvétát majd hátradőlsz, hogy "Most ennyi sikerült, de legalább haladunk". Amikor másnap kérdezi, hogy miért nem csináltál semmit közlöd, hogy "Kisebb lett a rendetlenség nem? Ha ennyit se csináltam volna akkor jobb lenne?".
Közben apád még rittyent magának egy rántottát és behalmoz a mosogatóba még 40 edényt, de erről mindenki hallgat.
Az a baj, hogy a lakosság ilyen jellegű szennyezésére fordítani bármilyen figyelmet és szabályozói időt amíg pl teljesen menthető autókat küldünk zúzóba profitmaximalizálási okokból nekem marha képmutató.
Nem mondom, hogy az átlagember ne tudna fogni a szennyezésén, de azt se igazán így, hanem a felesleges fogyasztás visszafogásával.
Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3
-
Tikakukac
titán
Aki 250k értékű kocsi jár, annak nem lesz 500k-ja bérautózni 1.5 évig.
Az egész rendszer és úgy a folyamat is abból indul ki, hogy az emberek bankok és nagy vállalatok, hogy bármit benyelnek, utólag majd rendezzük. Hát a nagy lóf., csak mivel még mindig nem rongyoltak le az emberek egy fél országot, ezért bármi belefér.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
Somatom
veterán
Új hozzászólás Aktív témák
- XBOX ONE/PS4/PS5/XBOX SERIES/NINTENDO SWITCH konzolt vásárolnék!
- XBOX SERIES/PS4/PS5/XBOX ONE/NINTENDO SWITCH konzolt vásárolnék!
- PS5/PS4/XBOX ONE/XBOX SERIES/NINTENDO SWITCH konzolt vásárolnék!
- Új Dobozos Lenovo Ideapad Flex 5 x360 Érintős Ultrabook Óriás Tab 16" -40% Ryzen 5 5500U 16/512 QHD
- PS4/PS5/XBOX ONE/XBOX SERIES/NINTENDO SWITCH konzolt vásárolnék!
- GAMER PC : i5 10400f /// 32 GB DDR4 /// RTX 2080 8GB /// 256 NVME + 1 TB
- G.Skill Trident Z Neo 2x16GB 3600MHz DDR4 ÚJ
- GAMER PC : i5 10400f /// 16 GB DDR4 /// RTX 3060 Ti 8GB /// 500 GB SSD
- GAMER PC : i5 10400f /// 32 GB DDR4 /// RTX 3060 Ti 8GB /// 512 GB NVME
- DELL PowerEdge PERC H330 Mini mono RAID vezérlő