Új hozzászólás Aktív témák
-
Te hány jobbat tudsz mondani?
Attól mert leírom és azt gondolom hogy a létező legrosszabb megoldás , hogyan jön ki az hogy tudok jobbat? Én csak azt tudom h temetésre mentünk mert az öv visszarántotta unokabátyámat és a B oszlop szétcsapta a fejét. Azt tudom, hogy ex kollégámnak nekimentek (a kocsi megpördült de semmi más) és utána hónapokig olyan véraláfutásos volt felül hogy megtanulta a kígyók nyelvét vagy azt hogy (nővérem egy ideig dolgozott patológián laborosként) tucat olyan ember került koporsóba ahol az öv olyan hirtelen fogta meg az utast h a belső szervei menthetetlenek lettek.
De talán mégis van egy ötletem - a teljes automatizáció. Akkor az öv feleslegessé válik remélhetőleg.Hasonló véleményen vagyok az oltásokkal kapcsolatban is. Amíg egy gyerek is belehal, elfogadhatatlan a kockázat. Nincs jobb de az ilyen életeken megváltott illúziók mérgezik meg a társadalmakat.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Lenry
félisten
azt hittem van jobb ötleted, azért kérdeztem, mert kíváncsi lettem volna rá.
Hasonló véleményen vagyok az oltásokkal kapcsolatban is. Amíg egy gyerek is belehal, elfogadhatatlan a kockázat.
inkább haljon meg sok gyerek? mert ez a másik opció...
[ Szerkesztve ]
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
66zio
aktív tag
Nehéz ügy mert érintett vagy, de ez továbbra se bizonyíték. Miből gondolod pl.: „ öv olyan hirtelen fogta meg az utast h a belső szervei menthetetlenek lettek.” esetnél ha nincs bekötve akkor túléli? Akkor is megfogja valami hirtelen, mondjuk a kormánykerék.
Az oltásos dolgot meg ugye nem gondolod komolyan? Jobb ha nem hal meg az a gyerek mert nem oltják be, cserébe másik 1000 meg igen mert olyan betegséget kap el amit oltással meg lehet előzni? Elve már az se korrekt, hogy kockázat. Hány gyerek is halt bele oltásba? Bizonyítható elég kevés, ennek ellenére csak én elég sok oltás kaptam és ha ezt beszorozzuk a lakossággal akkor statisztikailag ki se lehet mutatni, hogy oltásokba belehalnak.
-
lomposfarkas
tag
https://www.ksh.hu/docs/hun/xftp/idoszaki/baleset/baleset15.pdf
2015 statisztikát találtam hirtelen. Szerepel benne az öves/övetlen halálos balesetek eloszlása. Persze a karambol jellege nem derül ki, hogy pl. egy T34-es ment át a becsatolt nagypapán, tehát az öv nem védett semmit . Meg hogy a 2015-ban meghalt 353 emberből 231 nem használt övet és vajon megmentette-e volna őket, hát ez nyilván soha nem derül ki.
80. oldal:
3.1.11. A meghalt és megsérült járművezetők és utasok száma a biztonsági öv használata szerint
90. oldal:
3.2.6. A járművezetők és az első ülésen utazó utasok száma területi bontásban kimenetel és a biztonsági öv használata szerint, 2015[ Szerkesztve ]
-
" tucat olyan ember került koporsóba ahol az öv olyan hirtelen fogta meg az utast h a belső szervei menthetetlenek lettek."
De ez nem jelenti azt, hogy öv nélkül túlélték volna a balesetet.
A jól beállított öv alig ad mozgásteret a testnek. Azonnal megfogja. A modernebb autókban ezért vannak légzsákok. Az ütközés pillanatában közel nullára csökkentik a test és a fej elmozdulását.
Az utastér kialakítása és a további biztonságnövelő fejlesztések megléte nem derül ki ezekből a halálesetekből.
A biztonsági öv az alap. Szükséges, de nem elégséges mértékű védelmet nyújt önmagában.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
szipipeti
csendes tag
Mielőtt az övre fogod a halált kiváltó eszközt... nem az volt. - hanem egy másik körülmény...
Az a kérdés, hogy "túlélni" mivel van nagyobb esélyed, nélküle, vagy vele?
Az a kérdés, hogy öv nélkül mi lett volna?
Mert, ha az öv "halálos" sebet ejt a testen, akkor garantáltan halálos ugyan az a baleset abban az esetben is, ha nincs bekötve... Az öv esélyt ad a túlélésre! Nem kicsit...
Ezt a svédek már a 60-as években is tudták...
És milliók élték túl azóta a baleseteket "az öv miatt", amikbe amúgy belehaltak volna...[ Szerkesztve ]
-
Laraxior
titán
Dobok be egy pár képet, nekem már volt szerencsém a dologhoz...és mivel itt írok, ezért a megmentett kategória vagyok.
Csak, hogy érthető legyen a dolog, akkora volt az ütközés ereje, hogy a mi autónk (Audi) átfordulva a szembesávon túli árokba kötött ki. Mint ahogy látszik a 4. képen, normális esetben annak az autónak a másik irányba kellene néznie
...és a vétlen Suzukis:
- Konfig 1.0: Z790F, 14700KF, 32GB, RTX4090, Thor 1200W, 7000D, Odyssey G9 49" oled - Konfig 2.0: x299 Dark, 9980XE, 48GB, 1080HoF, EVGA 850W, Z906, S90C 77" oled
-
válasz szipipeti #60 üzenetére
Maradjunk annyiban hogy lövésed nincs a dologról. Ellenben én láttam a SZIMSZI szimulációját lévén én tartottam karban a gépparkot. Ha nincs az öv akkor átesett volna szimplán a másik oldalra.
De most komolyan - mi az alapja feltételezésednek hogy csak úgy ideokádok egy rokon halálával kapcsolatban tetszőleges random shitet?!
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Lenry
félisten
Ha nincs az öv akkor átesett volna szimplán a másik oldalra.
és ott minek ütközött volna neki? mi történt pontosan?
csak mert amit a többiek írtak, azt azért nem vetném el azonnal, mégpedig hogy ütközéskor igen nagy erők hatnak a testre és bár a biztonsági öv okozhat sérülést, hogy az inercia egy fémdoboz valamelyik oldalához csapja a tested, az egészen biztosan sérülést fog okozni.Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
szipipeti
csendes tag
Sima fizika, nem random...
Ahhoz, hogy egy öv halálos sebet ejtsen 80-100 km/h ütközés kell..Alatta megúszható...
(egészséges embernél). Ezzel a sebességgel öv nélkül totál zéró az esély...
Nem az öv öl! A tömör tárgynak ütközés öl és az irreális lassulás öl.
Az öv mindkettő ellen véd. (egy bizonyos határon belül) Öv nélkül egyik ellen sem vagy védve... -
Mr X
veterán
-
mephi666
nagyúr
ez az: utólag lehet csak megmondani, hogy most "jó volt" övvel, vagy anélkül kellett volna... csak való életben nem lehet visszapörgetni, hogy "próbáljuk meg amúgy is" nekem inkább az marad meg mindig, ha olyat olvasok, hogy az áldozat nem volt bekötve és meghalt, a mellette ülők meg bekötve karcolásokkal megúszták ...meg a korábban linkelt flipperezős videókban is látni, hogy a bekötött emberek csak pislognak egyet, hogy mif*szvolt? aki meg nincs bekötve az 1 másodperc alatt 3-szor pattan ide-oda az utastérben, majd nem győzi tapogatni magát minden oldalról
volt nálunk egy telepvezető, aki elment helyszínelőnek: mesélt 1-2 durvább esetet... pl ahol a nő nem volt bekötve, kirepült és felakadt egy fára, majd onnan kellett leszedegetni a maradványait... ő valószínű jobban járt volna, ha megfogja az öv (a "takarítók" viszont biztosan, ha a gépjárműben marad)
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
Laraxior
titán
Az Audi sofőrje nem volt bekötve, légzsák nem működött az Audiban. Az ütközés a mi részünkről ~100km/h, a Suzuki részéről, bőven 50+ (lakott területről kifelé menet...)
Sofőr: Ahogy kell előrecsúszott az ütközés erejétől, lábtörés, több helyen, összecsavarozták. Nem tudott kiszállni az autóból.
Anyósülés: Én. Bekötve. Lefejeltem a szélvédőt, horzsolások, zúzódások az öv mentén, lila foltok, kisebb eszméletvesztés. Az autóból nem tudom, hogyan kerültem ki. Kórházból vizsgálatok után azonnal hazaengedtek.
Suzuki: Összes légzsák kinyílt, egy sofőr tartózkodott az autóban, egy csuklórándulással, vagy csuklótöréssel megúszta, saját lábon szállt ki az autóból.
- Konfig 1.0: Z790F, 14700KF, 32GB, RTX4090, Thor 1200W, 7000D, Odyssey G9 49" oled - Konfig 2.0: x299 Dark, 9980XE, 48GB, 1080HoF, EVGA 850W, Z906, S90C 77" oled
-
cuebler
senior tag
egy meglehetősen konkrét példa "suhanckoromból": idestova húsz éve történt életem egyetlen autóbalesete, hét hónapos autómat sikerült totálkárossá tennem. a kis egytonnás hot hatch vízre futott, irányíthatatlanná vált és egy útszéli földbuckán megdobva kirepült a szántásba. bekötve akkor "természetesen" nem voltam (huszonéves fejjel minek???), a légzsákok nem nyílottak. az arcom alsó része zúzódott a kormánytól, az ágyéki csigolyám pedig összeroppantotta a gerincoszlopom. ha be lettem volna kötve, sérülésmentesen szállok ki a totálkáros clio-ból. hat hétig tartott, mire újra lábra állhattam, egyszer két hét után suttyomban megpróbálkoztam vele, úgy estem össze, mint egy zsák búza.
lakott területen (itt falun) azóta sem kötöm be magam (tudom-tudom és szégyellem is magam rettenetesen ), viszont a lecke megvolt... statisztikákat meg lehet mutogatni, de konkrét esetnél cseszheti valaki, hogy statisztikailag volt esélye elkerülni a tolószéket[ Szerkesztve ]
"Vannak, akik csak a csúfságot látják a világban... a zűrzavart. Én a szépséget látom..."
-
MBazsee
tag
Amikor autóba ülök midig bekötöm magam, sőt már hiányzik az öv, mert egy kicsit meg is feszítem magamon, hogy érezzem, hogy ott van.
Egy kis érdekesség, tanítás: néhány hónapja az egyik ismerősömet vittem haza, de ő nem kapcsolta be az övet, amikor szóltam neki, akkor egyből jött a "minek" szöveg, csak egy kicsit fékeztem rá, utána csak annyit mondtam neki, hogy örüljön, hogy előtte nem szóltam, hogy szagolja meg a kesztyűtartót!
[ Szerkesztve ]
-
félisten
Az aki nem köti be az övet, az mégis mit csinál?
Én beülök, rátaposok a kuplungra ha van, beindítom, bezárom az ajtót, kiteszem üresbe, leengedem az ablakokat, bekötöm magamat, lámpát felkapcsolom, kiteszem a telefont a helyére, kiválasztom mit szeretnék hallgatni, majd ha mindezekkel megvagyok elindulok.
Ez ~bő 10-15mp, pont elég, hogy az olaj eljusson ide-oda.[ Szerkesztve ]
-
Laraxior
titán
Normális autókban amúgyis vinnyog az övjelző...kb kibírhatatlan, hogy úgy menjél...
- Konfig 1.0: Z790F, 14700KF, 32GB, RTX4090, Thor 1200W, 7000D, Odyssey G9 49" oled - Konfig 2.0: x299 Dark, 9980XE, 48GB, 1080HoF, EVGA 850W, Z906, S90C 77" oled
-
freeknight
őstag
Nekem még szerencsére sose volt komolyabb balesetem, de szerintem pár törött borda elfogadható kompromisszum a tolószék vagy a koporsó ellenében.
Biztos van olyan is, hogy az öv öl meg, ezt nem vitatom, de szerintem ez 100ezer baleseti halálból max egy lehet. Egy kipróbált, sokszorosan bizonyított eszközről van szó, nem hiába kötelező tartozék az autókban már évtizedek óta. -
alcsa
senior tag
-
nemlehet
őstag
No offense, de akárki lehetsz és az egész sztori simán lehet valótlan is. Két igen logikátlan megállapítást is tettél, semmilyen mértékben nem következik az általad leírt esetből hogy az öv nélkül jobb lett volna, pont azért amit mások is írtak már feljebb. Az inercia makacs dolog, ha nem az öv fogja meg akkor majd a kocsi oldala. Plusz amúgy amit senki nem említett, az öv nem ránt vissza, hanem csak megfog egy irányba, tehát ha a B oszlopba verte a fejét a rokonod akkor annak kb semmi köze az övhöz mert ellentétes irányú erő hatott rá mint amerre az öv fejt ki ellenállást.
Az oltásos véleményed meg hát... érdekes és megint iszonyat logikátlan..
Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3
-
Ghoosty
őstag
"öv nem ránt vissza, hanem csak megfog egy irányba,"
Örülök, hogy felhoztad, mert, nekem is eszembe jutott, csak az vele a bajom, hogy nem ismerem az övfeszítő pontosan hogyan is működik akkor, ha pont előre vagyok hajolva.
Arra gondolok, hogy mondjuk pont matatott az ajtón lévő kesztyűtartóban a baleset pillanatában. Ekkor ugye kicsit közelebb van dőlve az ember a karosszériához, kihúzva a biztonsági öv. Aztán durr, bekapcsol az övfeszítő. Ez nem ránthatja vissza?
(Mondjuk ilyen pozícióban meg még közelebb van a légzsákhoz, ilyenkor az is üthet egy extrát szóval nem javul sokat az esély öv nélkül sem.) -
MBazsee
tag
(#82) Ghoosty: Az itt leírtak alapján én úgy gondolom, hogy az övfeszítő nem ránthat akkorát egy tehetetlenül előre "repülő" testen, hogy azt visszarántsa.
[ Szerkesztve ]
-
dabadab
titán
Attól mert leírom és azt gondolom hogy a létező legrosszabb megoldás , hogyan jön ki az hogy tudok jobbat?
Mert ahhoz, hogy ezt leírd, két úton juthatsz el:
1. Összesen egyetlen létező megoldásról tudsz, tehát ez automatikusan ez a legszarabb - és egyben a legjobb is.
2. Több létező megoldásról tudsz és mindegyiket jobbnak tartod.
Tekintve, hogy az elsőt elsütni olyan értelmetlen hülyeség lenne, amit nem feltételeztem rólad, ezért nem meglepő, hogy a második eset fennforgását feltételezték mások is.
Hasonló véleményen vagyok az oltásokkal kapcsolatban is. Amíg egy gyerek is belehal, elfogadhatatlan a kockázat
Ennek egyébként nagyon egyszerű megoldása van: mivel időnként a szülésbe is belehalnak emberek, ezért annak is elfogadhatatlan a kockázata. Márpedig ha nincs szülés, nincs gyerek se és ezzel meg is oldódik az egész téma.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
tomazin
veterán
Sosem gondoltam volna, hogy egy ilyen kérdés felmerül a ph-n belül...a következő topic az oxigén az ellenségünk, avagy miért ne vegyünk levegőt?
Aki meg képes öv nélkül utazni:
-
Egy érdekes cikk a Látkép valamelyik számából, hogy mi történik egy ütközés alatt 100nál:
A középkategóriás gépkocsi a németországi Hannovernél százzal hajt be egy éles kanyarba, majd egy oszlopnak csapódik. A sofőr, Elmen Folcaus (41) nincs becsatolva (ugye, sokaknak ismerős...), és kegyetlen héttized másodperc vár rá:
- Az első tizedben megérti, hogy az ütközés bekövetkezik, a test tudat alatt készülődik – becsukódik a szem, az agy parancsot ad a kézfejeknek, hogy védjék az arcot.
- A második tizedben teljesen betörik a motorháztető, a hátsó kerekek pedig felemelkednek, a sofőr mellkasa 100 kilométeres óránkénti sebességgel ütközik a kormánynak. A comb és a lábcsontok roppannak, mint a tojáshéj. A fájdalom azonban még nem jut el az agyba.
- A harmadik tizedben a motor és a sebességszekrény összezúzza a térdeket, eltépi az ütőereket, az ereket és a belső szerveket.
- Egytized másodperccel később a lemez elvágja a sofőr torkát, és elválasztja a fejét a testétől. Folcaus 55 kilométeres óránkénti sebességgel repül ki az autó kabinjából.
- A másodperc hetedik tizedében még megrándulnak az ujjai. Beáll a klinikai halál. -
Nem az övfeszítő ránt vissza. Az eszköz számára lényegtelen az öv kihúzásának hossza,
Nem lehet lényeges tényező, hogy 40 vagy 160kg méretű (tudom, képzavar) személy ül az ülésben. Ha lassú a mozgás, enged a rendszer. Ha gyors, akkor megáll az öv.
Ezért nem szabad az övet megakasztani például csipesszel.
A lazára hagyott öv sokkal hosszabb mozgást enged meg, ezért jobban fog sérülni az ülésben ülő.
A visszarántást a test rugalmassága okozza. Rugó módjára lökődik vissza a feszítésből.Az övet minden ütközés után cserélni kellene, függetlenül az ütközés mértékétől.
Kopás és sérülés esetében is. Változhat az öv felületén belül a feszítési erő, ezzel az elkerülhetetlennél nagyobb sérülést okozhat az öv, a kisebb hasznos felülete okon.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
mephi666
nagyúr
válasz Hieronymus #88 üzenetére
Lehet tesztelni az övet: ha hirtelen húzod, megakad... szépen vissza kell engedni kicsit és utána lassabban húzni... lassan 30éves kocsinkban is már ilyen a feszítő-akasztó mechanika... ellenben pl trabantnál még nem ilyen volt: ott manuálisan kellett állítani az öv feszességét
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
szipipeti
csendes tag
Ez az "automata öv", aminek a hossza automatikusan beáll az adott személy méretéhez. (egy "csévélőszerkezet" van a B oszlopban elrejtve...)
Az "övfeszítő" rendszer egy (korábban valaki által idelinkelt cikk is van róla) egy olyan berendezés, ami meghatározott fizikai paraméterek mellett, (pl: jelentős lassulás - jellemzően ugyan az a szenzor indítja be, mint a légzsákokat) megfeszíti a biztonsági övet.
Oka: az automata biztonsági öv csévélő szerkezete "kényelmesre" állítja a öv feszességet, nem szorít bele az ülésbe, a nők kebleit nem nyomja... Viszont
1, ez a "feszesség" pontosabban "lazaság" túl sok ahhoz, hogy a baleset esetén előre mozduló testet ideális pozícióban megtartsa (sokat mozdul előre a test).
2, ehhez hozzájön az öv "szövéséből" fakadó "tervezett" nyúlás, ami szintén "energiaelnyelő" funkcióval bír, (ezért kell minden baleset után cserélni)
3, mindezek miatt az övveszítőnek az a célja, hogy a baleset pillanata előtt néhány cm-t húz az övön..
De! A sérülést nem az övfeszítő okozza, hanem az övnek csapódó test... ami a nem feszített öv esetén még nagyobb sérüléssel járna..[ Szerkesztve ]
-
Alpi.
addikt
Lehet ebben a témában sok okosságot hallani meg dumálni róla. Van pro és kontra is. Én, sajnos saját tapasztalat alapján húzom magamra az övet, ahogy beülök egy autóba, mindegy, hova. Miután kifejeled a kormányt (igen, kifejeled úgy, hogy eltörik a kormányszár) és belenézel a korházba egy tükörbe, mikor magadra maradsz a vizsgálóba és nem áll ki az orrod, pedig nem volt kicsi, hírtelen fel értékelődik az öv. Én megtanultam, sajnos saját káromon. Mindenkinek ajánlom a használatát !
[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/channel/UCbJjHfBdTsUw3UJAFr-5Gsg
-
nemlehet
őstag
válasz szipipeti #90 üzenetére
Nekem ez a leírás egy kicsit fura. Szerintem a legtöbb autóban (vagy hát lehet a modernekben már igen) nincs szenzor ami aktiválja a féket az övön, szimplán mechanikus. Egy régi kocsiban (pl F Astra) simán ha hirtelen előrehajolsz beblokkol az öv. Aztán ha már nem feszíted akkor elenged. Szerintem ez szimplán mechanikus alapon megy többnyire.
Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3
-
stickermajom
addikt
Két külön dologról beszéltek. Az öv (elő)feszítő egy patron ami bizonyos paraméterek esetén berobban, ezáltal (elő)feszíti az övet, hogy mikor a test előre lendül ne legyen már laza, így csökkentve az öv által okozott sérülés esélyét. Lásd a feljebb linkelt videót.
Ettől függetlenül amit írsz is egy létező dolog, de az évek során fejlődött a technika, már nem csak ennyit csinálnak az újabb autók. -
dugo_
veterán
Két mechanizmus van benne. Egy simán mechanikus, ami már nagyobb kézi rántásra is beakaszt a racsninak, illetve egy patron, ami ütközésnél tovább feszíti az övet.
https://starpathdesign.com/2014/10/15/imagine-how-a-seat-belt-works-rhoward/
https://auto.howstuffworks.com/car-driving-safety/safety-regulatory-devices/seatbelt4.htm
-
mephi666
nagyúr
épp f astra-nk van és a miénkben is van ilyen övfeszítő patron nagyobb ütésre aktivál elvileg... (de még szerencsére nem volt rá szükség) valószínű a B oszlopba rejtett feszítővel közösen hozzák össze a megfelelő működést... mivel a B oszlopba építetthez húzni kell pár centit gyorsan az övön, hogy akadjon, ez az öv csatjánál megteszi már ütközéskor ezt az ellentétes irányú mozdulatot, hogy minél jobban az ülésben tartson az öv (vagyis logikusan így képzelem ezt)
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
8th
addikt
Ha hátulról jönnek beléd az övfeszítő akkor is rádrántja az övet és az ülésben maradsz így ebben az esetben sem mindegy, hogy be vagy-e kötve vagy sem. Biztonsági öv szimulátorban 12km/h szimulált ütközésig tudtam megtartani a magam afelett már megrogyott a térdem és a könyököm akárhogy betámaszkodtam. Az olyan mértékű erőhatás mint ha kétszer akkora tempóval egy szilárd tárgynak (oszlop, fa) hajtanál az autóddal aminek van elől egy jókora gyűrődőzónája. Még mindig 30km/h alatt vagyunk. Véleményem szerint aki nem köti be magát mert úgy majd akkor túlélem az meg is érdemli a sorsát. A rezesova típusú baleseteket nem nagyon lehet megúszni, ez van, az benne van a pakliban ettől függetlenül Magyarországon a stadion építési biznisz helyett tuti a temetőépítés pörögne ezerrel ha nem lenne kötelező az öv.
[ Szerkesztve ]
-
Ghoosty
őstag
"Biztonsági öv szimulátorban 12km/h szimulált ütközésig tudtam megtartani a magam afelett már megrogyott a térdem és a könyököm akárhogy betámaszkodtam."
Annyira nem meglepő. De ez miért is baj? Attól, hogy berogyik egy kicsit még semmi sem történik, sőt igazából puhább is a megállás, hosszabb úton történik a lassulás. Amíg nem éri semmi a kormányt, addig megtartottad magad. Valaki itt írta, hogy dőljek előre és fogjam meg magam a padlón az kb 20km/h. Nyilván ott sem merev karral tartottam meg magam, de nem fejeltem meg a padlót szóval megtartottam.
(Mielőtt valaki félreért, nem az öv ellen beszélek, csak elméleti fejtegetés.)