Új hozzászólás Aktív témák
-
plömplöm
őstag
örömmel látom, hogy olyanoknak van határozott véleménye a biztonsági öv működéséről, és ezt le is írják pld ide, akiknek lövése sincs róla, hogy pld mi a különbség az överő-határoló és az övfeszítő között . csak így tovább!
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
"Attól, hogy berogyik egy kicsit még semmi sem történik, sőt igazából puhább is a megállás, hosszabb úton történik a lassulás."
Nem.
A lassulás sokkal rövidebb úton történik meg.
Öv nélkül egy kicsit lassul a test, amíg elhagyja az ülést. Utána közel változatlan sebességgel repül tovább.
A légellenálláson kívül semmi semmi sem emészti a test mozgási energiáját.
A valódi lassulás a akkor kezdődik meg, amikor a mozgási energia átadása megkezdődik az utastéren belül található alkatrészeknek és elemeknek. Érintéskor negatív távolsággal számolva.Egy modern jármű esetében, aminek az eleje képes felgyűrődni. Az utastér a motor fölé csúszni, a betonfalhoz csapódáskor van elegendő tér a lassulásra. Néhány éve egy BMW üzemlátogatáson voltam és ott mondták. Minden ma gyártott modellből, nagyobb sérülés nélkül lehet kiszállni kb 70 km/o sebességig. Természetesen bekapcsolt öv működő légzsákok esetében.
Ezek hiányában az ütközés előtt, érdemes próba fekvésre menni a temetőbe.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
BoB
veterán
-
Ghoosty
őstag
válasz Hieronymus #103 üzenetére
Szerintem ezt nem nekem akartad írni, vagy félreértetted meg miről szólt az a hsz.
Az a hsz az ember karjáról szólt, meg a lábról, ami alacsony sebességnél a test többi részét fékezi, mert ki van támasztva a kormányhoz és a pedálhoz.
De kipróbálhatod, próbálj meg leugrani 30 cm-ről úgy hogy érkezéskor nyújtva marad a lábad és úgy hogy hajlítod. Szerintem nem kérdés, hogy hogyan kellemesebb az érzekés. Pont azért mert berogyik a lábad és így hosszabb úton történik a lassulás. -
plömplöm
őstag
ó, nekem van olyan ismerősöm, aki mindig az aktuális vadiúj szalonautójából az első adandó alkalommal kiveszi az abs-rendszer biztosítékját, mert "ne valami elektronika döntsön helyette, ő régóta vezet, tudja, hogy hogyan kell fékezni"
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
"Az a hsz az ember karjáról szólt, meg a lábról, ami alacsony sebességnél a test többi részét fékezi, mert ki van támasztva a kormányhoz és a pedálhoz."
Bármilyen hatása a testre csak az öv megfeszülésig lehet, utána már az öv tart.
Ha nincs, akkor semmi sem tart. Nagyon alacsony sebesség mellett hatása ennek a támasztásnak."De kipróbálhatod, próbálj meg leugrani 30 cm-ről úgy hogy érkezéskor nyújtva marad a lábad és úgy hogy hajlítod."
Három méterről már kevésbé értelmes ez a teszt. Harminc méter magasból már nem lesz kimutatható eltérés a két módszer végeredménye között.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
veterán
válasz Hieronymus #108 üzenetére
teljesen jó dolog a kitámasztás. ha elég erős az ember, még csontot is lehet így törni
istálló? gazemberség? hupákolás?
-
Ghoosty
őstag
válasz Hieronymus #108 üzenetére
Mennyivel könnyebb lenne, ha nem csak kiragadnál egy mondatot ami nem tetszik. Hanem megpróbálnád értelmezni, hogy mire született az adott mondat. Az egész arról szólt, hogy öv nélkül mennyire tudod megtartani magad.
A teszt 3 méterről is értelmes, csak már sérüléssel jár. Nyújtott láb esetében biztos. Hajlított láb esetében meg kondiciótól függően megúszhatod sérülés nélkül.
200-nál betonfalnál meg mindegy, hogy van-e öved, úgy is meghalsz. Csak tudnám, hogy jön ide. -
"Az egész arról szólt, hogy öv nélkül mennyire tudod megtartani magad."
Semennyire.
A vezető nem tud kitámasztott végtagokkal vezetni. A pedálokat és a kormányt kezelni kell.
Az anyósülésben megnézném mennyire tartaná a pozíciót a mellettem ülő.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
Ghoosty
őstag
válasz Hieronymus #112 üzenetére
Nem is kell úgy vezetni, de ha van annyi időd, hogy megnyomd a féket, akkor kitámasztani is van időd. Sajnos tapasztalatból tudom. Lásd még Doeeg-nek a válaszom:[link]
Új hozzászólás Aktív témák
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Eredeti dizájnnal tér vissza idén a Nokia 225 4G
- Xbox tulajok OFF topicja
- Elektromos autók - motorok
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Mini-ITX
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Óra topik
- Győr és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...
- ZOTAC GeForce GTX 1080 AMP Edition 8GB GDDR5X 256bit
- Filmes gép gyűjtemény
- Nikon D5000 + AF-S DX NIKKOR 18-105 mm
- Bontatlan Seagate & Western Digital HDD-k 3TB - 12TB -ig - Számla + Garancia, Ár alatt! BeszámítOK!
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care