Új hozzászólás Aktív témák

  • Farkaska1

    újonc

    Sziasztok! Olvastam a hozzászólásokat, s úgy éreztem, kénytelen vagyok írni én is. Kijelentem, hogy laikus vagyok, mégis sok butaságot olvasok itt.
    Nos, pár napja vettem egy AUTO XS CPL-2054 típusú akkumulátor töltőt. Tapasztalataim az alábbiak voltak, miután ráraktam egy 9,5 éves havi 20-40 km-t üzemelő személygépkocsi akkumulátorára, mely már a téli minusz estéken magától lemerült. Soha nem volt fullig feltöltve még...
    -Bekapcsolásakor a kijelző mutatja a voltmértékét az aksinak és készenléti állapotban van. Mikor a MODE gombbal a személygépkocsi ikonra kapcsolsz, akkor végigszalad a program, s valóban ilyenkor megjelenik a CHA és az 5 tele kitöltött mező. Majd ezt követően kezdi el a töltést.
    Megjegyzem, hogy 2 percenként a kijelző kattanásakor mutat egy értéket pl. 13,2 V majd újra a töltést folytatja amikor is 13,8-on volt. Azaz kb. a két érték közt 0,6 V-ot tapasztaltam (az értékek felfelé mennek, egészen a 14,4 V-ig).
    Én türelmetlen ember vagyok, nos ment a töltés, majd mintha a 3. mező után már nem akarta volna a 4-re menni. Ezért aksi le, fogyasztót az aksira, 2 mezig le, újra töltő, s ment a 3. mező, majd sok időre a 4. és utána kis időre rá az 5. mező is fekete lett. Jött a CHA jel, de a keret villogott tovább. Aztán egyszer csak a keret se villogott.
    Tehát türelem.
    Az akkumulátor töltő 3,8 A töltőárammal tölt (volt aki hülyeséget írt). Majd mikor az 5 mező fekete, s a keret sem villog, akkor fenntartó töltésre vált automatikusan (Ilyenkor az akummulátor :C :C feszültségtől függően vagy megszakítja a töltést, vagy csökkentett töltőárammal (0,8/0,07 A) teljes kapacitáson tartja az akkumulátort.
    Én a magam részéről meg vagyok elégedve a fenti akkumulátortöltővel, mindenkinek csak ajánlani tudom.
    Szép, derűs napot mindenkinek.

Új hozzászólás Aktív témák