Új hozzászólás Aktív témák
-
csináljuk már azt, hogy nem keveritek össze az online számlázást az online számlaadat-közléssel!
"Felhívta a figyelmet arra, hogy október 1-től már minden vállalkozói számlát látni fog az adóhivatal,": nem, nem fog.
[ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Zotya84
őstag
"...2018-ban Magyarországon csökkent a legnagyobb mértékben (5,1 százalékponttal) az adóelkerülés."
És azóta? De ha már itt tartunk: ha ennyivel hatékonyabb a beszedés (mert ez azt is feltételezi, még ha nem is pont ekkora mértékben), akkor mikor lesz végre csökkentve az adóterhelés, hogy, mondjuk, kevesebben akarják elkerülni a befizetését, mégis csengjen a kassza?Mi ez a hülyeség? Nokiánál ütésállóságot nem fejszével kellene tesztelni, hanem elkezded ütni egy 3310-zel... - L3zl13
-
tényleg mindig ezt a rohadtul uncsi politikát kell behozni minden egyes topicba??? az, hogy a beszedés után hova kerül a zseton, az teljességgel offtopic itt. ha nem tudsz a témához hozzászólni, akkor ne szólj hozzá.
uuuuuncsiiiiiiii
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
veterán
Jó, hogy ezt felhoztad a nevezéktani különbségeket, mert alapból van itt némi probléma sokak fejében. Most akkor lehet elektronikus számlákat kiállítani digitális aláírás nélkül is, vagy a népszerű, és jellemzően ingyenes hazai eszámlázó szolgáltatók által kiküldött számlák nem klasszikus értelemben vett elektronikus számlák, hanem elektronikus formában továbbított hagyományos számlák? Én se vagyok ezzel tisztában, de szerintem nem vagyok ezzel egyedül.
[ Szerkesztve ]
-
én úgy tudtam, de közben lehet, hogy cáfolnak, hogy háromféle számla létezik:
1. papír, kézzel
2. számítástechnikai eszköz segítségével elektronikusan elkészített számla, ami a papírral esik egy tekintet alá
3. elektronikus számla.a zavaró tényező ott van, hogy a pdf mostanára konténerformátum lett, tehát lehet, hogy kapsz egy számlát pdf-ben, amit megnyitva látsz egy nyomtatási számla képet, miközben a konténerben (mint egy zip file), van még egy xml formátumú számla is, plusz emelt biztonsági szintű időbélyeg és aláírás. az elektronikus számlának van még egy megjelenési formája, amikor az elektronikus számlát edi-ben továbbítanak és dolgoznak fel.
tehát az, hogy elküldöd a számla nyomtatási képét pdf-ben és a címzett kinyomtatja, az papír alapú számla.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
veterán
Igen, én is ezt a három fajtát ismertem. A kérdés csak az, hogy a kettes és hármas között van-e olyan különbség, hogy teszem azt kisvállalkozás használhatja mindkettőt, de X árbevétel feletti cég már csak a harmadikat? Most egy pártízfős cégnél szívok azzal, hogy az ERP fejlesztő eladta nekik a rendszerével együtt a 3-as verziót, persze harmadik fél által biztosítva, így most szopunk aláírással, kommunikációval, stb., ahelyett, hogy csinálnák a kettes metódust, ami bot egyszerű, és gyakorlatilag boríték helyett emailben küldenének számlát,l papír helyett PDF formátumban.
[ Szerkesztve ]
-
a probléma, ami a posztban is benne van az az, hogy van online számlázás, ami azt jelenti, hogy böngészővel távoli gépen futó program segítségével állítod ki a számlát. ilyenkor jellemzően díjcsomagtól függ, hogy elektronikusan kiállított papír jellegű számlát bocsátasz ki vagy elektronikus számlát.
ettől független történet, hogy jelen pillanatban (július 1-től dec 31-ig) minden számla *adattartalmát* be kell küldened a navnak, amit adóalanynak állítottál ki vagy (civilnek állítottad ki és az áfa tartalma eléri a 100 rugót). ez az online számlaadat-küldés.
na ezt (is) keverik itt, mint a botmixer, hogy most sem kell minden számlát beküldeni a navnak. azokat a számlákat, amiket civilnek állítottál ki (civil = nem adóalany) és az áfatartalma kisebb, mint 100 rugó, azokat most sem kell beküldeni. majd január 1-től jön az a változás, hogy minden számlát be kell küldeni és nincs feltétel, ez március végéig büntetési moratóriummal fog járni. Ez utóbbi azt jelenti, hogy az átállás megkönnyítése érdekében, meg hogy a nav bizonyítsa jóvfejségét, jövőre első negyedévben nem fognak büntetni, ha megszeged a szabályt. 2021. április 1-től minden számlát be kell küldeni, pont. 500 rugó/elmulasztott számla büntetés fenyeget, ha nem küldöd be. tehát április 1-től válik ténylegesen igazzá a kijelentés, hogy minden számlát beküldünk.
adóalany alatt a nav áfa szempontjából adóalanyt ért a nav, tehát vagy áfakörbe bejelentkezettet, vagy aam-et.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
-
veterán
Oké, én sem tudok, ez már két fő, ennyiből manapság el is dől sok minden! Hivatalos állásfoglalást egyébként nem találtam, néhány éve rémlik, hogy volt valami könnyítés ezzel kapcsolatban, hogy már nem kell eszignó ezekre a számlákra, mehet PDF-ben, az egyediséget a számlázó program, illetve most már az online nyilvántartás is szavatolja.
-
-
veterán
Erről ennyit, az anyja se tudja már, mit kellene csinálni tulajdonképp. Ennél a cégnél "csak" annyi kellene, hogy ne kelljen napi kétszáz számlát nyomtatni, borítékolni, bélyegezni, aláírni, postára vinni.Erre szerintem kellene lennie valami jobb megoldásnak, mint a 3rd party eszignós cég rendszerébe kiküldeni (már, ha megy) minden számlát, akik utána kiküldik a mi domainünk alá vont O365 account alól a preparált PDF-et.
-
-
asdf_
veterán
csak szólok, hogy január 1-től a posta is csak elektronikus postakönyvet fogad el
Nemár. Dobj már egy linket rá plz. Júliusban nekimentünk egy ügyfélnél tévedésből (júliustól csak a hivatalos irat minősítésűeket fogadják csak be e-postakönyvvel, úgyfél meg azt hitte, hogy az összeset) és eddigi tapasztalatok alapján én azt mondom, hogy 3rd party programmal kell ezt csinálni, mert a posta honlapján keresztüli bohóckodás az valami katasztrófa, homokóra homokóra hátán, belépni fél perc feletti móka...
[ Szerkesztve ]
-
Ringman
nagyúr
A papír alapú számlának nem kötelező tartalmi eleme az aláírás.
sajnos sokan ezt nem hajlamosak megérteni (pl. mák), pályázatnál is volt, hogy ki kellett arról tölteni ev-ként nyilatkozatot, hogy nincs bélyegződ (!) - szintén nem kötelező - és nem lemaradt a kiadott számlánál (amit alá kellett írni és lebélyegezni), mert úgy nem tudja a megrendelő (önkormányzat) lehívni a pályázati forrást a kifizetéshez. -
-
Zotya84
őstag
Új hozzászólás Aktív témák
- Utolsó darab - 670.000 Ft helyett - 465.000 Ft MacBook Air Retina 13" M2 8GB / 512 SSD / Magyar
- Apple iPhone 13 Midnight 256GB iSTYLE 2025.03.26. GARANCIA
- LG UltraWide 38WN95C-W Monitor 1 év Garancia
- iMac 2017 27" Retina 5K CTO / i7 4.2 GHz / 40 GB DDR4 / 1 TB SSD + doboz
- iMac 2017 27" Retina 5K CTO / i5 3.8 GHz / 40 GB DDR4 / 1 TB SSD / Radeon Pro 580 8 GB + doboz