Új hozzászólás Aktív témák
-
Hintalow
senior tag
Amint írta a cikk, minden bankban kötelező ezt megcsinálni, pár hónap és mindenhol sms / banki app kell a jóváhagyáshoz, nem az otp kapott huzatot.
Nem mindenütt kell, ha jól emlékszem, (melóhelyen nem én viszem a projektet, de közel ülök a kollégához ) elfogadóhely, összeg, előzmény tranzakciók szerint kéri be a rendszer, igyekeznek ezt tanultatni a legtöbb helyen, hogy ahol rendszeresen vásárolsz, ott ne játssza el minden esetben, de ebben van mozgástere a pénzintézeteknek.Ha a multiverzum teória igaz, akkor van egy univerzum, ahol nem az.
-
Degeczi
nagyúr
Be is bna... pl. egy váratlan elutazás miatt miatt nem tudnád intézni.
Nem, rendeletben előírt kötelességük két fizetési felszólítást küldeni, abból az elsőt is 10 nappal a fizetési határidő után, a másodikat pedig tértivevényes levélben (az első lehet akár email is) ami konkrétan meg is kell jelölje, mikor történik a kikapcsolás.
Szóval semmiképp nem csak úgy, váratlanul. -
Male
nagyúr
Aha... hát a közösségi mérőnél nem éppen így jártak el tavaly... egyik délelőtt elment a net nálam... mert mint kiderült, nem fizette be a könyvelő a villanyszámlát, így jött az EON-os emberke, és lecsapta a közösségi mérőt amiről a DIGi cucca is megy... tudtommal nem volt semmiféle felszólítás, sem tértivevényes levél... bár elsunnyoghatta a könyvelő, ezt nem vitatom.
-
veterán
Ha tényleg így történt, akkor goto Békéltető Testület, jópár ezer ft kártérítést le lehet gombolni róluk, mert törvénytelenül jártak el!
Aztán persze kiderülhet, hogy a könyvelőd hibázott, de te akkor is jól jársz, fájdalomdíjul a könyvelő fél évig ingyen lesz kénytelen neked dolgozni
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
Male
nagyúr
válasz Donki Hóte #54 üzenetére
Nem lett nagy gond végül, villanyreszelő ismerte azt az EON-ost, aki kint volt, utána szólt telefonon, egy órán belül volt újra áram.
( Hát az a könyvelő mondjuk... lehet, hogy valójában sokba kerülne ha ingyen dolgozna ) -
prolad
őstag
Támogatom, hogy legyen biztonságos, és tényleg csak én tudjak online a kártyával fizetni, de amelletr kicsit megmoslyogtató ez az egész, hogy a boltban már lassan értékhatár nélkül fizethetek anélkül, hogy egyáltalán a PIN kódom megadnám (nem tudom, hogy eltörölték-e már a15 ezres korlátozást vagy csak tervezik).
Másik kérdés, mi van azokkal az oldalakkal, amik egyszer elmentik a kártyámat és utána nem kell soha többet külön megerősítés? Ilyen pl a Playstation store vagy az Aliexpress.
-
nullpoint
senior tag
Mi a nagy különlegesség most? Már 2006-ban is úgy működött a rendszer hogy online fizetésnél bejelentkezés után egy smsben jött a kód, amivel mehetett a móka.
kdvsdmnkrvndttrlgsdnhzzszlsmt
-
Micsurin
nagyúr
De marha jó lesz mikor hajnalban csak rányomok boxon a storeban a vásárlásra majd a telefonomért kotorni az éjjelin....
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
senior tag
Otp-s vagyok ismét egy ideje, de nemsokáig.
Idén már sajna nem férek bele a bankmonitoros CIB ECO promo-ba.
Az OTP Smartbank egy Röhej. Szép meg csillivilli de a fizetést SMS😅 kóddal kell azonosítani a mai napig.
Push értesítés mai napig nincs. Ezek alapok egy appnál lassan 2021-et írunk.
itt nem fog feltünni a szigorítás
Cib-nél a virtuális kártya hozzárendelése lenne pofon egyszerű, de jóideig hibát dobott. Üf szerint dolgoznak rajta. Egy fél évig nem sikerült javítani. Revo mellett már érdektelen.
A cib eco már 2 évig full-full free, jövőre remélem vissza tudok váltani.
Unicredit egy éve még elég fapados volt.
Revolut nagyon jó, ujj vagy arcazonosítás amint megnyitod az appot. Bent mindig babrálnak valamit, eltütethetetlen menüpontokat kreálnak.
Aki nem naponta használja annak édesmindegy, teljesen rendben van.
Többit nem ismerem.[ Szerkesztve ]
Új S23 / S24 / S24+ / S24 Ultra rendelhető! /// People with passion can change the world for the better |||
-
Lewzke
őstag
válasz LurkerSheik #60 üzenetére
Van újjlenyomat igazolás is most már az appban.
-
veterán
Naésaztán
A Revolut számládon lévő pénzeket nem az OBA védi, hanem a litván Deposit Insurance Fund, aminek tagja az UAB Revolut Bank
[ Szerkesztve ]
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
Male
nagyúr
válasz Donki Hóte #66 üzenetére
Azért az nagyon nem mindegy, hogy ki biztosítja... OBA esetén, magyar állampolgárként elég biztos, hogy megkapod a pénzed, ha baj van, egy random másik esetén meg vagy igen, vagy nem, attól függ az milyen biztosító. (Ahogy ez látszott a bróker csődöknél is... FCA-s helyeken az FSCS szépen fizetett, akik meg CySEC-esnél kereskedtek, ők leginkább csak várakozhatnak meg reménykedhetnek.)
-
veterán
Mivel a betétbiztosítás minden EU-s országban egyazon EU irányelv alapján került meghatározásra, így lényeges eltérés nincs az országonkénti szabályozásban. Természetesen egy magyar embernek könnyebb boldogulni a magyar OBA érvényesítésével, de ez nem a a szabályozás hiányossága
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
Male
nagyúr
válasz Donki Hóte #68 üzenetére
Az, hogy elvileg van biztosítás, és hogy valóban fizetnek is, és értelmes időn belül, nem évek múlva... az két külön dolog. Ciprus is EU-s, de van egy tippem, hogy máig nem láttak a magyar károsultak pénzt tőlük. (Nekünk meg FSCS fizetett elég hamar, bár még a helyi bank szerencsétlenkedett egy sort vele.)
-
veterán
-
Male
nagyúr
válasz Donki Hóte #70 üzenetére
Nem a bankcsődös károsultakra írtam, hanem bróker gondokra a CHF árfolyam korlát eltörlésénél például, ami 2015-ben volt. Akkor ment csődbe nekünk az Alpari UK is, és mivel már a számla nyitásnál odafigyeltünk, hogy FCA által szabályozott bróker legyen, így FSCS által biztosított, nekünk fizettek is utána egészen hamar. (bár még ott is egy kicsit necces, mert mások a szabályok a csőddel kapcsolatban, mint Magyarországon, így van cég, aki egyszerűen nem ismeri el, hogy csődbe ment, addig meg nincs kártalanítás a biztosító részéről sem... ezt ott igen sokáig el lehet húzni.)
-
veterán
Akkor nagyon elveszítettem a fonalat, mert nem vágom, hogy a ciprusi bankoknak mi köze van ahhoz, hogy a CHF árfolyamának a svájci jegybank által mesterségesen fenntartott értékén évekig nyerészkedők végül oltárira pofára estek
De végül mindegy is, a betétbiztosítási alapoknak semmi köze az árfolyampárokkal hazárdírozó önjelölt tőzsdegurukhoz. Amikor berobbant a CHF árfolyama, akkor a magyar OBA sem fizetett egy fityinget sem a árfolyam eltolódásán súlyos milliókat vesztő embereknek.
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
Male
nagyúr
válasz Donki Hóte #72 üzenetére
Igen, elveszítetted a fonalat
CHF árfolyam korlát eltörlés -> brókercsőd -> azok sem jutottak a pénzükhöz, akik nem veszítették el a pénzüket, mert például nem is kereskedtek CHF-el akkor (ahogy mi sem) -> a csőd miatt a biztosító kártalanítja az utóbbi csoportot... ugyan az a folyamat, mintha a bankod menne csődbe, és ugyan úgy a biztosító fizet... már ha az egy normális, és fedezettel rendelkező biztosító, mint nálunk az OBA.Persze, hogy nem fizet azoknak, miért tenné... hiszen kockáztatott, bebukta, így járt, nem róluk beszélek.
-
fabokf
tag
Szerintetek mi számít az OTP olvasatában "jóváhagyás-köteles" fizetésnek? Múlt szerdán összematekoztam végre a SmartBank appot, beállítottam rajta mindent, sikerrel utaltam is róla, másnapra aktívvá vált minden egyéb funkciója is, és egyből ment az ujjlenyomatos azonosítás is bekapcsolásra...erre pénteken a délutáni kajarendelésemet még SMS kóddal hagyatta jóvá (pedig a Netpincér a telefonomra van feltolva, úgyh a SmartBank is netközelben volt...mondjuk ezt betudom annak a "24 órán túl kezdeményezett első jóváhagyás-köteles tranzakciónak", amiről az oldaluk is ír), viszont előtte a délelőtti, Black Shark EU-s webshopjából történt töltőrendelésemet és az aznap délutáni, szintén külföldről való strapa-töltőkábel rendelésemet totál figyelmen kívül hagyta (megadtam mindkét esetben a kártyaszámot, oszt jóccakát...annyit se pittyentett, hogy fapapucs )...ma meg ugyanígy vettem dolgokat Xboxra (feldobta a kártyaválasztást vásárlásnál de semmi azonosítási kényszer a továbbiakban). Most ez ennyire szelektálna, vagy még egyenlőre ne is várjam a csodát, h ezentúl minden hazai, vagy EU-s webshopos rendelésemnél azonosítást fog kérni?
-
őstag
válasz LurkerSheik #60 üzenetére
Nem tudom, mikori Smartbankot használsz, de amit én használok, abban már lassan egy éve nem használtam kódot (nálam is alap az ujjlenyomat, és én már rég bekapcsoltam az ellenőrzéseket), azon kívül pedig van push értesítés is mind levonásokról, mind jóváírásokról is. Azonnal.
-
őstag
Nem sikerült rájönnöm. Van, ahol egyszer sem kért, van, ahol össze-vissza (hol kér, hol nem), és van, ahol mindig kér. De ez valószínűleg nem a bankon múlik (fizetéses résznél volt olyan esetem, hogy CIB bankos felületen is hol kért, hol nem, vagyis szinte biztosan nem bankspecifikus a dolog - de volt olyan is (talán csak egyszer, vagy max kétszer), hogy Simple-n keresztüli fizetésnél is kértek ellenőrzést).
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Ford topik
- Viccrovat
- HBO Max & OD topic
- Intel Core i3 / i5 / i7 8xxx "Coffee Lake" és i5 / i7 / i9 9xxx “Coffee Lake Refresh” (LGA1151)
- Politika
- Milyen program, ami...?
- Napelem
- bobalazs: RTX 4070 Super Undervolting and Overclocking Alulfeszelés és túlhajtás
- További aktív témák...
- ZOTAC GeForce GTX 1080 AMP Edition 8GB GDDR5X 256bit
- Filmes gép gyűjtemény
- Nikon D5000 + AF-S DX NIKKOR 18-105 mm
- Bontatlan Seagate & Western Digital HDD-k 3TB - 12TB -ig - Számla + Garancia, Ár alatt! BeszámítOK!
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care