Új hozzászólás Aktív témák
-
Szirti
tag
Ezzel az 5ös listával egyet tudok érteni, de nyugodtan mellé veheti a Popolust is!
"Revenge is a dish best served cold." - old Klingon proverb
-
DeltaPower
őstag
Halo helyett Doom, Quake vagy Unreal. A többivel egyetértek.
"Moonshine Whiskey (70°, ízesítés nélküli) van. Fincsi" - Teebee - "De az kiírtaná az egész családomat..Akkor is ha csak én innék belőle.." - forintuser
-
BudTerence
tag
Kellett neki mondania egy Microsoft által publikált terméket is.
Na jó, mindig csak ez a gonoszkodás...már unalmas. -
Móci
addikt
válasz DeltaPower #2 üzenetére
Szintén ez jutott eszembe.
"...In a struggle to be happy and free, swimming in a primitive sea..."
-
MODERÁTOR
Szerintem csak a Dune 2 volt forradalmi, a többi nem.
***
-
rumkola
veterán
Szerintem a Tomb Raider nagyon durvulens volt amikor megjelent.
-
válasz DeltaPower #2 üzenetére
Támogatom.
-
Karr
tag
A Halo-n kívül egyetértek a listával. A Dune 2 tényleg stílusteremtő játék volt.
-
ftc
nagyúr
He?
Dune 2
az ok de a többi?sims neki nem is hiányzik meg a Commander Counqer se? ajj Popolus de jo volt
[ Szerkesztve ]
-
Dany007
veterán
Sz.tem amúgy sem lehet reális listát felállítani. Mindig lesz aki kimarad.
Bár szerintem is a Quakenek mindenképpen be kellett volna kerülnie.
Elvégre FPS-terén igencsak nagy forradalmat indított akkoriban. Eleve onnantól másképp néztek az emberek az fps-re. -
]Phobos[
senior tag
Erről egy kvéker haverom jut eszembe, szerinte Carmack azisten és minden FPS csak Wolfenstein klón Ez csak azért jutott eszembe, mert írtátok itt az FPS-eket is. Amúgy én Unreal-ra szavazok, de csak mert az örök favorit. Reálisan nézve gondolom forradalmi lehet, ami új technikai megjelenítést használ( wolf vs quake1 ), vagy új stílust teremt( fps, rts, stb. ). De hogy ezek mitől forradalmiak, az rejtély. Esetleg Tomb Raider, bár nem tudom volt e előtte TPS??? Annyira rég nem vagyok kocka azért.
Halo, az mi? A demóján is bealudtam( no offense ). Kicsit megkésve jött PC-re, ha előbb kijön, akkor talán.
[ Szerkesztve ]
Semmi sem lehetetlen, csak nem túl valószínű!
-
D_r_u
tag
Természetesen nem csak egy listát dobott ki Molyneux bácsi a tömegbe, hanem indokot is tett melléjük, amelyek valamilyen oknál fogva innen lemaradtak. A Halót azért nevezte meg, mert ez volt az, ami konzolon is népszerűvé tette az FPS műfajt, és ebben szvsz nagyon is igaza van. PC-n persze nem volt nagy szám, de ez már más kérdés.
Én a WoW-ba kötnék bele leginkább. Az miért, mitől forradalmi azon kívül, hogy sikerült elérnie a 10 millió előfizetőt? Akkor már Ultima Online vagy Everquest, azoknak még alaposan rugdosniuk kellett az MMO-k szekerét, hogy meginduljon.
-
Karr
tag
Ha már itt tartunk, akkor miért Doom, miért nem Wolfenstein? Az volt az első FPS, a Doom csak abban különbözött, hogy szebb volt.
Ha meg a szépen textúrázott first person stílusú 3D játékoknál tartunk akkor sem a Doom, hanem az Ultima Underworld, ami mindent tudott amit a Doom, csak sokkal komplexebb játék volt. Tehát bárhogy nézzük a Doom semmilyen téren nem újított. A Quake meg aztán semmiképp nem volt stílusteremtő, ugyanúgy ahogy a Cnc, vagy a Wow sem a maguk terén. -
őstag
"Ha már itt tartunk, akkor miért Doom, miért nem Wolfenstein?"
Ahogy leírták -> a Wolfeinstein 3D (és nem Wolfeinstein, az más) nem az első fps volt. Sőt, az id Software játékai közül is csak a sokadik (5. ha jól számolom) fps. Az első négytől csak azért lett népszerűbb, mert itt nácikat kellett gyilkolni, zöld szörnyek helyett
"a Doom csak abban különbözött, hogy szebb volt"
Engedd meg hogy egy halvány mosolyt megengedjek magamnak.
A Doom volt az a játék, aminek a megjelenése napján már izzottak az ftp szerverek (amíg hazánkban még net is alig volt), és kialakult az fps-eknek egy olyan korszaka amíg a "jó-jó belülről nézős, lövöldözős, de különösebben nem érdekel....szerintem"-ből kiformálódott egy olyan piac amit ma is az egyik fő húzóága a pc-s játékiparnak.
Hogy ez így alakult, köszönhető annak hogy 93 decemberében olyan játék kerül ki az id Software kezéből ami teljesen megreformálta a virtuális valóságról addig elképzelt lehetőségeket.
Hirtelen az emberek olyan világban lettek ledobva, ahol textúrázott külső és belső terek várták őket (szemben a wolfeinstein csupasz padlójával és mennyezetével, és külső tér nélkül, miközben minden belső tér azonos magasságú volt), árnyékokkal és fényjátékkal, sötét sarkokkal (előtte minden azonos megvilágítású volt), különböző szintekkel ahol a játékos lifteken és lépcsőkön át mozoghat térélményt nyújtva neki (wolfeinstein kastélya igazándiból a pólus centerhez hasonlatos "végtelen" sík erőd), és az eddigi játékokhoz nem fogható ellenfél és fegyverarmadával.
És mindezt úgy hogy az akkori időkben szinte felfoghatatlanul "élethű" játék igazándiból a pokol kapujába helyezi a játékost...egy olyan környezetbe ami ma már nem igazándiból ötletes, mert ma már durvább játékok is láttak napvilágot....de az akkori idők "szabadítsuk ki a királylányt", "autókázzunk", "lőjük le az idegeneket", stb témával foglalkozó játékaihoz képest merészen új témába könyökölt vele (ismét megemlítem, a wolf3d népszerűsége is inkább ennek a játékkörnyezetnek köszönhető, mint sem a képviselt műfajnak, technikának, ami kb. pont ugyanaz mint az őt megelőző 4 másiknak, amit ma már csak kevesen tudnának megemlíteni wiki nélkül)
És a legfontosabb. Amikor te, és a barátod beszálltok ebbe a teljesen élethű környezetbe....és ott játszotok egymással, vagy egymás ellen. Ez....ami a pontot feltette az i-re.
Szóval...a Doom semmilyen téren nem újított?
A Quake pedig nem volt stílusteremtő, természetesen. Cserébe az egyetlen olyan fps volt, ami felülmúlta az elődöt. 3 éven át semmilyen fps nem volt képes a Doom sikerét megközelíteni.
A Command & Conquer pedig sokkal nagyobb újdonságokat, fejlesztéseket hozott rts terén mint anno a Quake a Doomhoz képest. Más kérdés, hogy a Blizzard elképzelése az rts-ről végül jobban elterjedt, és bár szerintem egyik fajta rts se jobb vagy rosszabb, de a klasszikus Westwood rts-ek kihaltak
-
Karr
tag
Ezzel kapcsolatban sokáig vitatkozhatnánk. A Doom a Wolfensteinhez képest csak szebb texturákat hozott és multiplayert. A Pc-s stílust viszont a Wolfenstein teremtette meg, amit a Doom és az azóta megjelent FPS-ek csak finomítottak.
Épp most néztem meg a Wikin hogy az Ultima Underworld 1992 március 27-én jelent meg, a Wolfenstein 1992 május 5-én, a Doom 1993 december 10-én. Ezek szerint az egészet az Ultima Underworldtől nyúlták, aztán butítottak a sztorin az ID-nél és eladták lövöldözős játéknak. Az vitathatalan, hogy az Ultima Underworld grafikája és megjelenése a Doommal van egy szinten mindez a Wolfenstein kiadása előtt. -
őstag
Vitatkozhatnánk, ha ezek szubjektív dolgok lennének.
De mint írtam, nem azok. Ezek számokkal kifejezhető objektív tények.
1. A Doom nem csak a szebb textúrákat (meg a most már általad is belefoglalt) multiplayert hozta mint újdonság, hanem az általam leírtakat is, amiket messze a teljesség igénye nélkül említettem
2. A pc-s műfajt nem a Wolfeinstein teremtette meg, mert már volt előtte pc-re fps, már az id Softwaretől is.
3. A Doom nem "finomított" Wolfeinstein, hanem alapjaiban teljesen új fps motor volt. Épp a Wolfeinstein a "finomított" Catacombs 3D
4. Nem nyúltak le id Software-ék semmit a Blue Sky softtól. Főképp mivel a Wolfenstein 3D a Hovertank 3D motorján alapszik, ami 1991 áprilisi (ugye említettem már hogy nem a Wolfenstein volt az első fps pc-re?)
5. Nem butább egyik story se a másiknál, ez szubjektív dolog. Ezt akár ki is lehetne húzni innen mint érvet
6. Ha te tényleg úgy látod hogy az Ultima Underworld grafikája azt a látványt nyújtja neked amit a Doom...hát....no comment
Szóval vitatkozni csak szubjektív dolgokról lehet. De tényekről nem.
Arról lehet vitatkozni hogy szerinted melyik a jobb, doom vagy wolfenstein. Arról lehet vitatkozni hogy szerinted melyik a jobb, ultima vagy doom. És még lehet sok mindenről, de szerintem már az se szubjektív hogy az ultima egyáltalán megközelíti a doom grafikáját (maximum egy dologban, mind a kettő 256 színű, lehet ez nálad a hasonlóság alapja) -
Karr
tag
Tényekről is lehet vitatkozni, főleg arról hogy kinek mi volt a forradalmi ami ugyebár nem tény. Ha nem lehetne erről vitatkozni, akkor mindenkinek ugyanaz a tényszerű listája lenne, nem? Nem lenne eltérés. Egyébként a felhozott pontjaid egyikét sem érzem úgy, hogy megcáfolnák amit írtam, legfőképp azért mert nem írtad mitől lett volna a Doom forradalmibb mint a többi. Nekem nem attól forradalmi hogy teljesen új grafikus motort használ vagy van benne multiplayer, hanem az új játékélménytől, játékstílustól. Ebben pedig a forradalmat semmiképpen nem a Doom kezdte, bár egyike volt a legnagyobb harcosoknak. Az, hogy a Wolfenstein előtt is létezett FPS megint nem a forradalom része, hanem legfeljebb pislákolás, helyi fellángolás.
-
kovasz
senior tag
a halo csak a reklám miatt kerult bemert most jön ki az odst.
hol van a listában az elite, quake, a age of empires, vagy a c&c?? vagy az nfs?? sehol.
-
senior tag
Ha jól emlékszem a Doom-ban nem lehetett a nézetet változtatni függőleges irányban, az UW-ben lehetett.
De igazán csak a 3d-s lehetőségeket lehet összenézni a két játékban, mivel teljesen más műfaj az egész. A Doom engem sosem kötött le single playerben, egy unalmas hentelés, viszont multiban óriási élmény volt, ma is jólesik visszagondolni rá
Az UW pedig egy nagyon jó hangulatú, nehéz RPG volt, ami meg single playerben adott nagy élményt.Csendben jegyzem meg, a Super mario 64 is tényleg forradalmi volt, és nagyon jó is lett
Új hozzászólás Aktív témák
- Miskolc és környéke adok-veszek-beszélgetek
- BestBuy topik
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Gumi és felni topik
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Különleges kameraszettet kapott a Huawei Pura 70 Ultra
- Motoros topic
- Politika
- További aktív témák...