Új hozzászólás Aktív témák
-
#16939776
törölt tag
válasz BoneDragon #172 üzenetére
Szerintem a PC-re, mint elsődleges játékplatform keresztet vethetsz, mert jelenlegi formában képtelenség vele elfogatható eredményre jutni.
Azért avul el oly gyorsan a PC-s hardver, mert túl kell biztosítani minden erőforrást, azért hogy ne szaggasson annyira a játék. Ehhez hozzá jön, hogy tervezni sem lehet nagyon előre, mert nem tudod, hogy pontosan milyen hardverkörnyezetre, komponensekre optimalizálják a soron következő játékot, egyáltalán elérte e-azt a szintet a produktum, amire a kedves fejlesztő azt mondta, hogy ez olyan, mint aminek látni szeretne, és vállalhatóan fut, jó a játékélmény.
Ráadásul a világ összesszaráthardverét hordhatod alá, mehetsz neki brute force-al, a problémának, úgy is csak a töredékét látod annak a munkának, képi világnak, amit a játék készítője beletett, megálmodott, mert - a sok apró kompromisszum miatt amit a PC kiépítés hordoz - nem jöhet ki több a gépből.Eközben Konzolon jó a hardver, jó az OS, jó hatásfokkal történik a fejlesztés, optimalizálás játékra, ráadásul ami szerintem a lényeg, hogy a user is megkapja szinte torzítatlanul ennek a munkának az eredményt.
PC-n a játékos hardverben volt a sok pénz, de már nem veszik meg tömegek, mert nem hatékony a rendszer, belátták már páran hogy ahhoz képest hogy mennyit költesz el hardverre elég hitvány minőségben játszol, összességében egy érzelem mentes, unalmas fo$h@lom amit kínál.
Amúgy egy öregedő HC PC-s játékos vagyok, mióta dolgozom hordtam bele a pénzt, legjobb hardvereket, elég kevés sikerélménnyel.
De mióta komoly kompromisszumokat kötöttem a jövőállósággal kapcsolatban és konzol szerű felfogásban álltam neki játékos gépet építeni, optimalizálni, viszonylag kevés munkával, egyre nagyobb lépésekben van fejlődés. Sikerül közelíteni a kb.: 10 évvel ezelőtti elvárásaimhoz, a 2017-es hardverekkel, ~20 éves inputeszközökkel.Szóval nem kell a konzol - mint koncepció - ellen ennyire ágálni mert f@szán működik.
-
dabadab
titán
válasz #32839680 #194 üzenetére
PC-n is ki lehet kerülni a másolgatást, az NVidiának van (lesz) ilyen megoldása GPUDirect Storage néven: [link]. Ahogy nézem, ez még fejlesztés alatt van és csak egy-két közeli partner kapta meg NDA-val, viszont a GPUDirect RDMA, ami alapvetően ugyanez, csak nem SSD-ről, hanem hálókártyáról húzza be az adatokat, már jó ideje elérhető.
AMD-nél is van ilyen PCIe-PCIe transzfer, náluk DirectGMA néven fut.DRM is theft
-
VinoRosso
veterán
Hogyhogy csak háromszögadatok? A megatextúra nem háromszög, az képpont. A meshnek amúgy se kell sok memória. A memóriát meg tárhelyet a nagy felbontású ismétlődés nélküli textúrák igénylik.
Amúgy mesht is lehet procedúrálisan generálni, pl procedural terrain az egy létező dolog (Unity pl tudja), de a tessellation is az, igaz az inkább subdivision/refinement.Nyilván ott éri meg generálni ahol a számítási költség alacsonyabb mint az I/O. Ha sok textúrád van az tipikusan ilyen.
-
-
dabadab
titán
-
VinoRosso
veterán
Nem feltétlenül, erre van a tesszelláció, LOD-ok, geom instancing. A meshben lehet egy csomó redundás információ amit egy egyszerűbb meshből ki lehet fejteni.
A textúra viszont más tészta, főleg azért mert itt minden képpont egyedi, tehát nincsenek ismétlődő tileok.
Ugye ilyet tud az idtech is, sőt igazából az egész Carmack találmánya, de abban sokkal kisebb felbontással kevésbé részletes geometriával működött és ott is voltak lagok a betöltésnél.
Itt meg flottul megy minden ahogy nézem,szóval kérdés, hogyan oldották meg. -
Carlos Padre
veterán
válasz #32839680 #191 üzenetére
Egyedül az AMD-nek van meg az ehhez szükséges technológia és tudás, és érthető okokból nem erőltetik komolyabb teljesítményű rendszerekbe. Áttörés akkor lesz ezen a téren, mikor a Microsoft felhagy a konzolgyártással és platformdizájnokat kezd tervezni xbox alapon, amire oemek építhetnek gamer pcket.
Genyó vagyok, ha hülye vagy megmondom.
-
saelin
veterán
válasz VinoRosso #207 üzenetére
Lett alá hardver is, szerintem ilyen egyszerű. Elvégre két feltételnek kell teljesülnie, hogy valami grafikusan intenzív újdonság működjön: mégpedig a szoftver és a hardver együttes munkájának. Nem lehet mindent izomból megoldani, néha szükség van drasztikus hardveres változtatásokra is. Most a két nagy konzoltulaj a fejlesztőkkel együtt dolgozva kiötlötték ezt. Egy ideje a konzolok viszik előre a játékipart, mert ezek CÉLHARDVERek és 99,99%-ban arra törekednek, hogy hogyan tudnának az előző generációtól valami jobbat a felhasználók elé tenni, míg pc-n nincs ilyen erős törekvés erre. Szerintem ez jól van így és remélem marad is ez a tendencia, mert egy konzol életciklusa alatt legalább szoftveresen ezek az új feature-ök ki is forrnak (mind a két oldalon).
"It is only with heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye."
-
Carlos Padre
veterán
válasz BoneDragon #172 üzenetére
Ezt a sok demagóg hülyeséget! Még most sem tudsz egy konzol árából összerakni egy gépet, ami "agyonverné" az adott konzolt, nemhogy az aktuális évben. A konzolok fogják vissza a fejlődést? Azoknak köszönhető az összes új api, új, hatékonyabb programozási megközelítés. Az Intel-nvidia páros mit tett hozzá a fejlődéshez? Amíg bírták húzták a DX11-et és piaci súlyukat kihasználva ott gáncsolták a DX12-őt, ahol tudták, ha rajtuk múlt volna még mindig a DX11.x lenne a csúcs technológia, de persze a konzolok fogják vissza a pc fejlődését. Ha a játékfejlesztést visszafogják a konzolok hol vannak azok a PC only játékok, amik megmutatnák, hogy mi lenne ha a konzolok nem lennének szarok?
Genyó vagyok, ha hülye vagy megmondom.
-
saelin
veterán
válasz Carlos Padre #210 üzenetére
Kezdek lefáradni ettől a témától. Kezd átmenni sárdobálásba.
"It is only with heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye."
-
BoneDragon
veterán
válasz Carlos Padre #210 üzenetére
Jó, neked neked nem lehet irni semmit, tudjuk a vonzódásod a ps felé. Nincs is ezzel semmi baj, csak kicsit elvakult vagy. 150-ből raktam össze 3 hete egy gépet, szarrá alázza mindenben a ps-t. Miben is nem lehet lenyomni egy 10 évvel ezelőtti hardvert? Ne viccelj már. Azért mert van rá 5 excluziv cim amiből a szart is kipréselték?
Én is lefáradtam már ettől a témától. -
exedoc
senior tag
válasz #32839680 #203 üzenetére
Így van. PS5 SSD-je egyedi. Az elméleti gyorsasága majdnem duplája az Xbox-énak. Ugye a PS4 hardverileg viszonylag közelebb állt a PC-hez, nem is olyan hosszú az élettartama mint a PS3-é volt. Azt látták meg a Sony-nál hogy itt valami időtállóbb dologra lesz szükség a következő generációnál, nem érdekes milyen nehéz lesz rá fejleszteni, vagy mennyire eltérő lesz a mostani technológiáktól. Az Epic, miután gondolom leültek a Sony mérnökeivel, kezdtek el dolgozni az új motoron, hiszen mindkettejük célja úgymond ugyanaz lett.
Mivel pc-n még nem adottak a körülmények sem hardveresen sem szoftveresen ekkora poligonszámot, ekkora textúramérettel (8K) el lehet képzelni mekkora adatmennyiség. Szinte kizárt hogy pc-n villódzás (geometry / texture pop-up) nélkül be tudja tölteni időben, ahhoz túl nagy az adatfolyam. Igen lehet írni olyanokat, hogy elmegy már 2070-en is, de inkább nem nézném meg hogyan. PC sajnos még ettől messze van. Jelenleg úgy néz ki a szitu, hogy PC-n összedobálhatsz te alkatrészekből egy erős gépet, ami aztán játékok futtatására is alkalmas. PS5-ön minden hardvert játékok futtatására terveztek, a hozzá tartozó vezérlőkkel és API-val együtt. Jelenleg meghaladja a korát, PC-n még nem találták ki hogyan kellene ehhez hasonlót megvalósítani.
-
dabadab
titán
válasz #32839680 #203 üzenetére
Na ettől azért rohadt messze vagyunk PC-n.
Olyan nagyon messze nem.
1. PCIe 4.0 SSD van, azok hozzák a PS5 SSD-jének a sebességét (de egyébként a tök sima 3.0-as NVMe SSD-k is hoznak 3-3.5 GB/s-t - meg lennék lepve, ha ez a gyakorlatban különösebben nagy különbséget okozna az FPS-ben)
2. Maga a HW képes arra, hogy közvetlenül SSD-ről töltse fel a videómemóriát, szerintem mire kijön az UE5, addigra a szoftveres támogatás is meglesz a GPU-knál.
3. A közös CPU+GPU memória az nincs meg (ill. nem tudom, hogy a kurrens AMD APU-k hogy állnak ezen a téren hardveresen, de SW támogatás nincs és nem is néz ki úgy, hogy lenne), de erősen úgy tűnt, hogy azért erre olyan nagy igény sincs.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
_cHAos_
aktív tag
Komoly ez a fórum, a tudatlan PS Fanboyok bizonyítgatják hogy egy PS jobban performál, mint egy High-End PC, ehhez képest az AMD a Sonynak adja el a leggyengébb Next Gen Hardvert, (ugye CPU+ GPU,bár egyesek szerint a kétszer gyorsabb háttértár lesz a szűk keresztmetszet )
A Microsoft konzolja kicsit jobb hardvert kap (10%-al gyorsabb lesz, mint a PS) és nyilván a PC lesz a csúcs, csak az nem 180- 200k-ba fog kerülni, mint a Next Gen konzolok.
Félreértés ne essék, valószínű veszek PS-t a megjelenéskor (ha nem engedem el inkább a projektet ,az ostoba Fanboyok miatt kivételesen), rendesen fárasztó a PS 3-4-en nevelkedett közösség, pedig eddig minden PS-em volt.[ Szerkesztve ]
-
Komplikato
veterán
Azért az a 12 csatornás(!) PCIE 4.0-ás SSD a direkt linkjével simán nem überelhető egy Workstation lapba berakott 3-4db NVMe Raid SSD-vel, annyira talán nem szar. Na és a konkurencia sem ezzel virít majd. A 16 szálas proci sem annyira gyenge, főleg ha a vasra prezentált grafikus motorok, rengeteg PC-s társával ELLENTTBEN nem egy-két magon fog nyomorogni. Nyilván majd pár év múlva beérhetik más eszközök. Majd egyszer.
"Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)
-
_cHAos_
aktív tag
válasz Komplikato #219 üzenetére
DE a Next Gen konzolok nem szerverek lesznek, hogy annyit számítson, hogy kétszer gyorsabb alatta a Storage. Eléggé gyors lesz az Xbox háttértára is. Egyértelmű, hogy a GPU lesz a szűk keresztmetszet.
Egyébként PC-re öt éve is volt ennél gyorsabb vezérlő, amikor a PS4-ben 5400-es HDD figyelt[ Szerkesztve ]
-
_cHAos_
aktív tag
Egyébként a Next Gen PS 5 egy Prev Gen (GTX 1080) csúcs PC-nek kicsit felűlmúlja a grafikus teljesítményét (bő 10%al) , remélem nem tőlem tudtátok meg.
[ Szerkesztve ]
-
Komplikato
veterán
Lol. Most lett elmagyarázva X oldalon keresztűl, lásd főoldalas cikk is, hogy NEM lehetne kihasználni a motort, ha nem lenne embertelenűl gyors SSD, ami direktbe lapozza be a VRAM-ba az a sok milliárd poligont. Tehát pont, hogy számít.
Amúgy itt van egy szájbarágós angol ellemzés az eredeti videó felhasználásával, hogy mi miért nagy száma techdemóban:
PS5 Unreal Engine 5 Gameplay Analysis and Break Down (Ridiculous)
Ez meg a Digital Foundry ellemzése:
Tech Analysis: Unreal Engine 5 on PS5 - Epic's Next-Gen Leap Examined In-Depth[ Szerkesztve ]
"Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)
-
_cHAos_
aktív tag
válasz Komplikato #223 üzenetére
Nyilván nem lehetne kiaknázni, ha egy HDD lenne a háttértár, (mint a PS4-ben) de azért nem szeretnék hanyatt esni , lassan 10 éve SSD Raid van a PC-mben is. Kb. évek óta(öt éve?) egy konzumer Apple notbookban is hasonló gyorsaságú (700 MB/s) háttértárak vannak.
[ Szerkesztve ]
-
Wesder
félisten
-
Komplikato
veterán
A gépemben lévő gagyi PCIE 3.0-ás NVMe tud raid nélkűl 3200MB/sec-et. Az első generációs PCIE 4 NVMe meghajtók 5-6000/MB/sec sebességet tudnak. 4 darab PCIE csatornán. Egy raid nyilván ennél sokkal sokkal többet is tudhat. Nyilván ez az ideális esetben elérhető sebesség. Na most PS5-re meg van egy 9000MB/sec maximum és egy 5500MB/sec átlag érték. De arról nincs infó, hogy direkt a ramba mekkora sebességet tud?
"Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)
-
_cHAos_
aktív tag
válasz #32839680 #227 üzenetére
Nem vagyok teljesen tisztában PS 5 specifikációjával, sztem a Sony sem jelentette be még hivatalosan, de józan paraszti ésszel gondolkozva egy 1 Teryabyte tárolókapacitású 5 GB/sec Raw teljesítményű SSD komolyan megdobná a konzol árát, ha beleteszik sem látom értelmét mondjuk az Xbox Series X háttértárát nézve. Több, mint egy nagyságrendbeli (majdnem 2 nagyságrend) ugrás lesz a PS4-hez képest, de ez ennyi, még mindig egy háttértárról van szó.
-
_cHAos_
aktív tag
Én úgy tudom hivatolosan nem mutatott be még gépet egyik nagy konzolgyártó sem, az MS legalább képeket mutatott.
Lehetséges specifikációk közlése egy dolog, volt már rá pálda, hogy változtattak útközben.
(#235) Carlos Padre : ezt Te írtad.
[ Szerkesztve ]
-
Wesder
félisten
PS5-öt nem làttunk, de az SX-et màr szét is szedték meg össze is raktàk. Àtaludtad az elmúlt 2-3 hónapot úgy làtom.
Hivatalosan leközölte mindkét cég hogy mi lesz a két gépben.
Sony egy Deep Dive-ban, az MS meg odaadta a Digitalfoundry-nak a specifikàciós tàblàzatot, meg a gépet hogy rakjàk össze.[ Szerkesztve ]
I guess it's easy to see the world the way I do. The emptiness is a promise, the sin is just the proof.
-
_cHAos_
aktív tag
válasz #32839680 #239 üzenetére
"Elfelejted hogy a konzolok nem a PC hardverárakkal versenyeznek. "
Nem feljetttem el... a konzolgyártók akár tízmilliós tételben veszik a hardvert, PC-s végfelhasználóként meg egy!!! hardver átmegy sok kereskedőn is, ami hozzánk eljut. Te az árazás oldaláról közelíted meg ezt, DE még mindig a háttértárról beszélünk.[ Szerkesztve ]
-
BiP
nagyúr
"DE még mindig a háttértárról beszélünk"
És te még mindig sima - ámbár gyors - háttértárként tekintesz rá PC-s fejjel, és sok hsz után sem akarod megérteni, hogy miben más, mint egy sima háttértár.
Hogy miben változtathatja meg a fejlesztést és a játékmenetet, mitől olyan nagy truváj a dolog.
Ez bőven felér a pc-s hdd->ssd váltás forradalmiságával, (értsd eltűnt egy nagyon komoly szűk keresztmetszet a PC-n) csak itt már a normál ssd-hez képest is ugrunk rgy óriásit.[ Szerkesztve ]
-
Sinesol
veterán
válasz Carlos Padre #171 üzenetére
Ez régebben volt igaz, de ma már szinte nem lesz különbség. Mint mondtam pl. az új Xbox api nem csak hasonló, hanem tökugyanaz, mint ami PC-n is lesz, szóval nem lesz túl nagy lemaradás.
[ Szerkesztve ]
-
Komplikato
veterán
Amúgy a demo kint volt a GDC-n és kipróbálhatta aki akarta, azt senki nem írta le sehol, hogy SDK-n futott vagy PS5 prototípuson. Valaki azt is írta, hogy 30-60 FPS között ment 1440p-n.
"Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)
-
Döglött Róka
veterán
-
Komplikato
veterán
Linusnak volt éjjel egy élő műsora, amiből csak pár percet néztem, ahol azt fejtegette, hogy minden új konzolgeneráció technikailag előremutató, de a PC-k olyan 3 év után utolérik, majd lelépik a technikai szinvonalát. Meg elővette az ősszel piacra dobott 8TB-os 15000/15000 MB/sec SSD-t a GigaByte-tól, hogy ilyen is van. (Más kérdés, hogy kevés lapon van a videókártya mellett szabad, PCIE4, 16x-os csatlakozó hozzá.)
"Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen egeret válasszak?
- Honor 90 - modellalkat
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Musk szerint már jövőre itt vannak a Tesla Optimus humanoid robotok
- Építő/felújító topik
- MG4 menetpróba
- Autós topik
- LEGO klub
- Hegesztés topic
- Melyik tápegységet vegyem?
- További aktív témák...