Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • MaCS_70

    félisten

    válasz Tyrel #7 üzenetére

    16 éve olvasom több-kevesebb intenzitással a szakirodalmat. Minden komolyan vehető forrás egyetért azzal, hogy a mindenkor jelenlegi (és ez olyan nagyon sokat nem változott ezalatt az idő alatt) műszaki / ellátási szinten baromság nagy teljesítményű, nagy méretű, ezért nagy kapacitású akkukkal szerelt autókat gyártani. Mind környezetvédelmi szempontok alapján, mind a technikai fejlődés okán a nyerő út kis méretű, városi/elővárosi járműveket készíteni pici pakkokkal, a nagyok meg legyenek csak hibridek. Nyilván nem tökéletes megoldás, de kb. ez a jó kompromisszum és fenntartható -- és persze közben megy a fejlődés is előre.

    2010 környékén olvastam egy tanulmányt arról, hogy ha az USA személyautóként használt járműparkját lecserélnénk elektromosra, akkor 50-70 új atomerőműnyi kapacitást kellene kiépíteni. Ezzel szemben a hibrides / kis villanyautós megoldást a meglevő elektromos hálózat ki tudná szolgálni.

    És mit látunk?

    MaCS

    Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

  • BReal

    addikt

    válasz Tyrel #7 üzenetére

    "Máshol és máshogy szennyez"

    És ez bizony lényeges szempont. Nem mindegy, hogy egy külső területen a gyártás során szennyezi a környezetet, vagy a betondzsungelben irgalmatlan mennyiségű belső égésű autó még a levegőbe is pöfékel egy kis károsanyagot.

    #199 hypno skate: Ha jól tudom, a skandináv országokban (elsősorban Norvégiában) a belső égésű autókra vetnek ki olyan mértékű adót, hogy drágább lesz, mint az elektromos. Nem tudom, hogy az elektromosokra van-e kedvezmény.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák