Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • jocobacsi30

    csendes tag

    válasz kisharsany #4 üzenetére

    Mi baj van a SUV-okkal (ma sem minden SUV), de ha SUV-nak vesszük a Vitarát és az S-Crosst (a kb. két legnépszerűbb Mo-on eladott szgk.), akkor meg plána mi baj van velük?
    Az, hogy kényelmesebb be- kiszállni, hogy nem fekszünk bennük hanem ülünk, esetleg, hogy jobb rálátást biztosítanak a forgalomra (bár ez nem biztos annyira), vagy mi?
    Egyterűek is vannak bőven: kisteherautó forma 5-7 üléssel, nagy raktérrel.

    A legtöbb autós csak kis futásteljesítmény mellett száguldozik (értem ezalatt 60 felett), inkább helyi közlekedésre, közeli települések között használja a járművét, ezért a fogyasztásuk sem sokkal nagyobb a korábbi laposabb autókénál. A nagyobb súly persze számít, de egy mai Golf is sokkal nehezebb, mint a SUV korszak előtti Golf. A mai Golfok méretében/árában kapható T-Roc esetleg T-Cross sem sokkal nehezebb, mint a Golf.

    Az árban mindenképpen igazad van. Az európai CO2 kibocsátási szabályokkal -- pontosabban azzal, hogy megengedték a gyártóknak, hogy a tömeghez arányosítsák a kibocsátást, így kedvezve a nagyobb SUV-oknak (és a plug-in hibridek fogyasztását elismerték 2 liter alattinak) -- megölték az olcsón gyártható, egyszerű hajtásrendszeerű, könnyű autókat.

Új hozzászólás Aktív témák