Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • -=MrLF=-

    senior tag

    válasz zizidor #12 üzenetére

    Minden fölös szél és napenergia felhasználásával.
    Előbb utóbb nem fogják visszavenni a sok napelemmel visszatáplált áramot, csak növelt áron.
    Esetleg akciós áron átadhatod a Molnak hidrogén termelésre, így lehetne ösztönözni a népet hogy pénzt is keressen a napelemből.

    Az igazi az lenne ha decentralizált módon mindenki otthon termelné ívóvízből fölös napelem kapacításból a hidrogént. Ha nem süt a nap innen tudna fűteni hidrogénes kazánnal, áramot előállítani üzemanyag cellával vagy betölteni az autójába ha menni akar valahová.

    szerk:
    "hidrogén nem személyautóba való" ezt a Toyota máshogy gondolja: [link]

    [ Szerkesztve ]

    protonmail.com Secure Email Based in Switzerland . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . startpage.com The world's most private search engine from Netherland

  • fairi

    addikt

    válasz zizidor #12 üzenetére

    Erre vannak megoldások, de globális együttműködés kellene. Energia termelődne Saharában és ahelyett vezetékeken vinnék EU-ba, tengervizet bontanának és hidrogénként vinnék tovább.
    Napelemet Kína legyártja majd ujgur gyerekrabszolgákkal.
    Világos ez a megoldás nem oké, így majd orosz földgázból lesz hidrogén egy harmadik országban. Pl Törökországban.

  • MaCS_70

    félisten

    válasz zizidor #12 üzenetére

    Nem csak az, hogy hogyan állítod elő, hanem az is gond, hogy hogyan tárolod a hidrogént.

    Kisfelhasználói szinten, mint pl. a jármű tankja, rémálom a hidrogén tárolása, és amúgy sem egyszerű és nem gazdaságos.

    Áprilisban járt nálunk egy fickó, aki frissen írt szakdolgozatot a hidrogén közlekedési felhasználásáról, és szerinte is elég sok a jelenleg megoldatlan és közép távon is megoldhatatlannak tűnő probléma.

    Motorban elégetni a hidrogént baromság, rettenetesen rossz az elméleti hatásfoka is.

    Gázként tárolni egy rémálom, veszélyes, gazdaságtalan.

    Valamilyen formában lekötve viszont már nem olyan rossz ötlet, lásd üzemanyagcella, és most van valami nanofóliás magyar gyökerű csoda is, amit éppen úgy istenítenek mint kritizálnak.

    A hidrogénnél is előjön az a dilemma, hogy vajon elég olcsó-e (nem csak pénzben) az előállítása ahhoz, hogy bevállaljuk az egész folyamat nagyon rossz hatásfokát.

    Ha 3-4 napos tárolási időtartamokat meg tudunk oldani, máris nyert ügyünk van, mert ez elegendő pufferkapacitás a hektikusan működő nap-/szélerőművek termelésének elég jó kiegyenlítéséhez.

    MaCS

    Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

Új hozzászólás Aktív témák