Új hozzászólás Aktív témák

  • Tikakukac

    titán

    válasz Stauffenberg #150 üzenetére

    Megannyi kínzó kérdés és tippre igen kevés valódi hatástanulmány és kutatás. Emiatt nem váltok szakdogát, de bedobom majd valakinek aki ilyenre szakosodott és van infós múltja. Tutira érdekes lehet.

    A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

  • #56573440

    törölt tag

    válasz Tikakukac #151 üzenetére

    Én már az amcsikat várom hogy mikor állnak át teljesen ólommentes lőszerre ;]

  • bambano

    titán

    LOGOUT blog

    válasz #56573440 #147 üzenetére

    "Az alkatrészutánpótlás biztosítása nagyságrendileg mekkora részét adja egy autógyártó nyereségének?": cseles kérdés, mert valószínűleg lényegesen más a részarány a nyereségnél, mint a bevételnél.

    nekem az a véleményem, hogy nagyságrendileg a felét adja az alkatrészutánpótlás a nyereségnek, de egyelőre nem kerestem megbízható forrást erről a neten.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • MaUser

    addikt

    válasz Stauffenberg #92 üzenetére

    Ki mondta, hogy nem szabadalmaztatnak újabb technológiákat a festékek terén?

    Ha szabadalmaztatnának értelmes és hasznos technológát (= amit a user ár/értékarányban jobbnak tart mint egy sima utángyártott), akkor most nem hisztiznének itt...

    Megteszik, de az utángyártók két dolgot tehetnek: Jön a reverse engineering és megpróbálják leutánozni (gyártástechnológia hiányában sosem lesz olyan, mint az eredeti)

    Ha szabadalmaztatott technológiát reverse engineering-gel utángyártasz, két másodperc alatt rúgnak ki a teljes EU-s piacról és extrém esetben börtönbe kerülsz (van már rá példa). Ergo ez nem valós félelem.

    másrészt meg vannak, akik csak valamilyen lötyimötyit betöltenek egy gyári festékkazettára hasonlító dobozba, aztán majd kiad valamit a papírra. Nem vitatom, hogy van akinek ez utóbbi is tökéletesen megfelelhet, de ne ez legyen az alapja a fejlesztések elvitatásának.

    Itt két dolog lehet:
    a) az utángyártott "lötyimötyit" megfelel a user-nek-> nincs értelme energiát ölni a festék fejlesztésébe, mert nem venné meg a user.
    b) az utángyártott "lötyimötyit" nem felel meg minden user-nek és van piaca a jobb minőségű festéknek -> csinálják és eladnak amennyit csak lehet. Pl. laser-eknél egy másik gyártó azzal szerez magának soho-nál piacot, hogy a saját tonerjeire vállalja, hogy akár 10 évig is működni fog. Egy ugy-nál két-három év a maximum, utána már legtöbbször csíkoz. Na ez valóban pl. egy hozzáadott érték és működik is náluk...

    Bárhogyan is, a "lötyimötyi" egyik esetben sem hamis (hacsak nem Xerox toner-ként árulják), hanem sima utángyártott dolog és nyilván jól tudja a Xerox is, hogy ilyen sajtóközlemények publikálásán kívül semmilyen törévnyes eszköze nincs. Valszeg az ilyen közlemények is csak addig fognak menni, még egy utángyártó cég szarrá nem pereli őket, ahogy megtörtént ez már jó pár másik céggel...

    Jelen közleménnyel a Xeros csak nevetségessé teszi magát. Mintha a a Merci visítana, mint a vágott malac, hogy nem csak tőle vesznek benzint a kocsijaihoz...

    [ Szerkesztve ]

    ''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

  • GRaul

    őstag

    válasz Tikakukac #135 üzenetére

    Nem érzem, hogy bármi olyat írtam volna amely valakit is lenéz. Egyáltalán nem állt szándékomban.
    Sajnos nekem itt ph-s arcoknál inkább negatív a tapasztalatom, hogy ki mihez ért. Sokan szeretnek "kicsit" többnek látszani mint akik a való életben. Ezért is van az, hogy megválogatom kiknek adok a szavára esetlegesen egy videokártya választásnál vagy laptopnál.

    Phanteks Házak Topicja ---> http://prohardver.hu/tema/phanteks_hazak_topicja/hsz_1-50.html <----

  • MaUser

    addikt

    válasz nemlehet #144 üzenetére

    Megsúgom, nem azért kerül egy gyári alkatrész 100€-ban a márkaszervizben a gyártási 8€-s helyett, mert a gyár akar hatalmasat kaszálni. Az alkatrész ellátás nagyjából nulla bevételt hoz. Egyszerűen azért van ekkora árrás egy-egy alkatérszen, mert azt egyedelig hozzák neked el. Az egy szem alkatrészed mozgasában rengeteg €-nyi munkabér költség merül fel, mire egyáltalán a márkaszervizhez elér. Itt nincs JIT, mint a gyártásban. A másik lényeges tétel, hogy valahogyan fenn kell tartani a márkaszervizt is. A harmadik, hogy a logisztikai lánc nem helyi viszonyokra van megkreálva. Ha ez szempont, akkor nagyon jó opció a Suzuki, nem véletlenül filléresek a gyári alkatrészek egy némethez képest. Ellenben németeknél már néznél mibe kerül egy-egy gyári Suzuki alkatrész.

    ''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

  • arnyekxxx

    veterán

    válasz GRaul #122 üzenetére

    Itt sokan úgy sem fogják megérteni, hogy miről beszélsz.

    de, mindenki megérti csak a való életben a kinyomtatott lapok 99.999999999999%-a nem olyan folyamat része ami überhighendnonplusultraultimate minőséget igényel így eléggé felesleges azzal érvelni a gyári kellékanyag mellett, hogy azzal überhighendnonplusultraultimate minőséget lehet előállítani az utángyártottal meg csak jót.

  • arnyekxxx

    veterán

    válasz #56573440 #136 üzenetére

    Jellemzően komplett csere játszik csak, okkal.

    és ezt az okot extraprofitnak hívják.

  • #56573440

    törölt tag

    válasz bambano #153 üzenetére

    Szerintem meg negyede se, de egyáltalán nem _találok_ rá semmilyen hivatalos lebontást egyik nagy gyártó oldalán sem.

    Egyébként rohadtul kétlem hogy akkora kasza lenne, a már leírt dolgok miatt. Max a garidő alatt kopó-fogyó alkatrészek kötelező karbantartások és társai amik játszanak, utána oda viszed és azt teszel bele amit akarsz. Egyébként a németeknél is kopik ki a márkaszervizes 10 éves használt autózás, ott is irreálisan drága, és a német se szeret többet fizetni ugyanazért.

    Utána már véleményes a dolog, ha ekkora üzlet lenne nekik, hogy az éves nyereségük felét az hozná, kicsit komolyabban szankcionálnák a beszállítók saját márkanév alatti ténykedését a piacon, és kinyírnák az utángyártó cégeket is. Akkor adhatnák olcsón a kocsit és még többet keresnének... Nagyon erősen kétlem hogy ha ebben ennyire kis befektetéssel ekkora kaszát tudnának csinálni nem feküdnének bele erősebben...

  • bambano

    titán

    LOGOUT blog

    válasz #56573440 #159 üzenetére

    mit gondolsz, az, hogy a lábtörlőbe is can busz azonosító van, az miért van?
    hint: ki akarják nyírni a másodgyártókat, úgy, ahogy emlegeted.

    számoljunk: veszel egy dízel j astrát, ha nem extráztad fel nagyon, akkor mondjuk 5 misiért. Ebben a j astrában van 4 porlasztócsúcs, aminek a cseréje 600-800 rugó. van egy kéttömegű lendkerék, 450 rugó környékén cserélik, van egy klíma 200 kilóért, egr szelep szintén 600-700 rugó, négy teleszkóp (4x90 rugó).

    ha feltételezzük, hogy az 5 millióért szalonból kigurított autón van 27% áfa (-1.35 misi, nettó 3.65), valamennyi haszna a kereskedésnek (szerintem 10% biztosan van, -fél misi, 3.15), papírozás, adó,mittomén (-300 ezer, 2.85), négy rendes gumi (-160, 2.25), akkor ott tartunk, hogy:

    ha azt az árat számoljuk, amennyiért nekem berakják a régi autómba a cuccot, akkor ez a pár alkatrést 2.51 misi. Ha meg abból az irányból számolom, ahogy fent, vételár mínusz igazolt költségek, akkor egyszerűen az ülést, a motort, a kasztnit ingyen kaptad.

    szóval szerintem jelentős buli a pótalkatrész.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • salaud

    aktív tag

    válasz bambano #160 üzenetére

    Jelentős buli valóban, csak arra tessék gondolni, az autószerelő milyen mennyiségi kedvezményt tud elérni autóalkatrész kereskedőnél a sima kiskerárhoz képest. Megsúgom, ez 50% is lehet. Méghogy nem biznisz....

    A Linux nem ingyenes. Meg kell fizetni a tanulópénzt. Az emberek 66 százaléka nem tud számolni! Gondoljatok bele, ez majdnem a fele!!

  • #56573440

    törölt tag

    válasz bambano #160 üzenetére

    "Ebben a j astrában van 4 porlasztócsúcs, aminek a cseréje 600-800 rugó."

    14k a bosch porlasztócsúcs/ db halandónak.

    A kettőstömeg 162

    nem linkelgetném tovább, de ha kifingik garidő után a klímakompresszor akkor 174, az egr 92 maxon, de feléből van már kompatibilis, és még sorolhatnám.

    Egy kicsit elszálltál az árazással asszem. És ezek a kisker, betévedt, soha nem rendelt emberek árai. Ebből bárdi bácsi enged jelentőset ha már vettél nála két o gyűrűt meg egy gyertyát...

    Egyébként meg hasra toltam egy 15-ös 1.7-es dízel asztrát, nem hiszem hogy nagyságrendi difi kéne legyen köztük.

    Azért van a szőnyegben is canbus, mert az ember bszik megnézni és kényelmesebb ha sipít a kocsi ha nincs keréknyomás, kiégett az izzó, piszkos a hátsó ablak, etc. Ezekhez kommunikáció kell, meg persze fícsör, mert azzal már nem adsz el kocsit, hogy egy harisnyából hajtogathatsz rá vezérműszíjat és mehetsz tovább ha leszakadt volna. Meg persze hogy mással ne legyen kompatibilis. Jah de. Így is az, és lófszmarci is beteszi neked. Ha meg 30-40-50 millás kocsid van amibe egy milla az adaptív ledes cucc, amit úgyis csak a márkaszerviz cserélhet, akkor ki lesz pengetve, aztán anyunak lesz pár álmatlan éjszakája hogy ledolgozza a parkolóházban kanyarodni nemtudás árát.

    [ Szerkesztve ]

  • #33253120

    törölt tag

    válasz salaud #161 üzenetére

    Ez csak ilyen átvett magatartás. Kezdetben láthattad ugyanezt a mobilszolgáltatóknál úgy majdnem 20 éve, hogy egy 6990Ft-os Alcatel One Touch Easy, (piskóta alcatel) 37000Ft listaáron. Ott volt még valami apró tartalom mögötte, hűség, meg ilyenek.
    De pár paraszt kitalálja, a többi rámegy a koncepcióra.
    Viszont ma már más a szolgáltatási koncepció.
    Beballagsz egy bármilyen boltba ahol több kereskedő fordul meg mint átlagember, és te fogsz egyedül kiírt árat fizetni. Ha fasza gyerek vagy, és nem két pillempántyot akarsz venni, akkor ki tudsz könyörögni kedvezményt te is. Ha vissza is jársz oda, akkor még többet egy idő után.
    De aki havi több millát hagy ott (esetleg ezt le is fektetik szerződésbe) az kb 50-70% kedvezményeket is kaphat.
    És ez nem csak autó, hanem épületgépészet, csoki, víz, villany, stb.... :)

  • bambano

    titán

    LOGOUT blog

    válasz #56573440 #162 üzenetére

    "Egy kicsit elszálltál az árazással asszem.": szerintem meg nem.
    Én a gyári alkatrész márkaszervizben történő beszerzését és árát mondtam, te meg (sejtésem szerint) a típusazonos utángyártott alkatrészét. bárdi nemigen árul gyárit a gyári logisztikán keresztül beszerezve.

    de mondhatok konkrét árat is: az én autómon a vezérléscsere márkaszervizben 330k alkatrész+70-80k munkadíj. ha elviszem bosch szakszervizbe, akkor 110k alkatrész + 35k munkadíj.

    szerintem el vannak szállva a márkaszervizes alkatrészárak, ebből arra következtetek, hogy a cég nyereségében is jelentős százalékkal van benne.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • #56573440

    törölt tag

    válasz bambano #164 üzenetére

    "szerintem el vannak szállva a márkaszervizes alkatrészárak, ebből arra következtetek, hogy a cég nyereségében is jelentős százalékkal van benne."

    Az, hogy te mint végfelhasználó a márkaszervizben milyen "alkatrész" árat kapsz, már többször leírtam, sőt mi több te is megerősítetted, hogy jellemzően köszönő viszonyban sincs azzal, amiért ő kapja azt. Emlékszel x=0.9.

    Ha egy darab gyertyacserére kapsz márkaszervizben 1 milla + munkadíj árat, és a valós beker ára a szerviznek 1500 huf, akkor nem a gyártó húzott le téged 998500 huffal hanem a szerviz. Mint ezt már megbeszéltük, abból a gyártónak a saját bekerár -mondjuk 500 huf mert kamionnal veszi- és az eladási ár különbözete a nyereség. Azaz keresett rajtad egy kemény ezrest. #Agci

    Abban egyetértünk, hogy a márkaszervizelés az itthon kifejezetten drága mulatság, bár megvannak az előnyei, mint egy korábbi példában, ha a gyári gyertyád amit a márkaszerviz betesz aranyárban, széthullik és a blokkot szétveri, akkor szépen megcsinálják jobb esetben.

    Engedd kérlek el a mikor hol mennyit kaptál mint végfelhasználó a midre, mert csak részben vagy egyáltalán nem tükrözi azt, hogy abból mennyi valós haszna volt a gyártónak, esetleg milyen megállapodása van a szerviznek velük, etc. Pont olyan lyukra futás mint a canbus, ott se tudok túl sok alkatrészt igen modern középkat autókban sem, amit csak a márkaszerviz tudna engedélyezni, addig se ki se be, és le vagy tiltva, utángyártott nem mehet ezért bele. Pedig szintén rohadt egyszerű lenne, linkeltem is pl traktoros hírt, ott már megvalósították. Ha akarnák köteleznék a beszállítót hogy csak rajtuk keresztül mehet ki alkatrész, utángyártókat levédett alkatrészekkel vagy sokkal komolyabb canbus azonosítással és lezárt belső fw-vel megint pofáncsapják, és akkor azt mondom igazad van. Én viszont nem ezt a trendet látom. Bár egyes törekvések mutatnak ilyen irányba, attól még hogy a priusban pl a toyota nem szeretné hogy te cellát cserélj, megcsinálják neked, és nem kell aksipakkot venned millióért.

  • MaUser

    addikt

    válasz bambano #160 üzenetére

    mit gondolsz, az, hogy a lábtörlőbe is can busz azonosító van, az miért van?
    hint: ki akarják nyírni a másodgyártókat, úgy, ahogy emlegeted.

    Ez elég szép urban legend. A valóság az, hogy ma már szinte minden vacakra safety assesment-et (ISO26262 és társai) kell csinálni, meg van egy rakat törvény, ami erre kötelez. Na most ha az assesment során kijön, hogy a lábtörlőt lehet úgy "utángyártani", hogy pl. azt egy egyszeri user a saját életére rosszul rakja be (pl. alászorul a pedálnak), akkor bizony ilyen dolgokkal fogsz szembenézni.

    Mondom még csúnyábbat is. Van a világon termékfelelősség, és ha a kötelző safety assesment-nél, kijön a fenti veszély (i..d. utángyártottal megölheti magát a user), akkor neked, mint gyártó ez ellen tenni kell vagy téged meszelnek el. Millió és egy példa van ilyenre. Az autóipar alapvetően egy iszonyat fillérb@szó üzletág. Olyanokon megy a szenvedés, hogy fél mm-rel kisebb ecu házat hogyan lehet csinálni megfogva a költségeket. Szerinted melyik OEM fizetné ki egy "CAN-es lábtörőlő" fejlesztését, ha nem lenne kötelező?

    Pont azért kerül sokba egy szem alkatrész, mert nem tudják a supply chain-t optimalizálni. Ha akarod ugyanazt az alkatérszt megveheted közvetlenül a beszállítótól is. Már ha egyáltalán ő nekiáll egyesével vacakolni vele. Mert bármilyen hihetetlen ez sokszor nem üzlet. :U Ilyenkor jönnek a nyugaton népszerű nagy alkatérsz ellátók, ahol sokmindent megtalálsz. De közel sem mindent, mert ritka alkatrészeket nem éri meg egyetlen beszállítóank sem külön is adnia.

    salaud: Ahogy T_chris is leírta, ez csak egy sima üzletpolitika. Mint anno a Metro vagy a C&C csinálta. Ha nem akarsz szerelő ismerősön keresztül vásárolni, akkor simán használd pl. a pkwteile.de-t vagy bármely nagyobb nyugati alkatrész áruházat. Esetleg zsu és társai, akik simán továbbpasszolják neked a kedvezmény jó részét. De a legjobb akkor is pktwteile és társai, ugyanis nálunk legalább nincs olyan, hogy febi gömbfejek nem bírják el a saját meghúzási nyomatékukat. Vagy éppen ugye itthon szerelők között nyílt titok, hogy melyik országos hazai alkatrészellátó árul kínai hamisítványokat nagy nevek alatt.

    [ Szerkesztve ]

    ''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

  • somogyib

    őstag

    válasz GRaul #155 üzenetére

    "Nem érzem, hogy bármi olyat írtam volna amely valakit is lenéz."

    vs.

    "hagyd, engedd el. Itt sokan úgy sem fogják megérteni, hogy miről beszélsz. "

    Szerintem ez a két gondolat nem klappol. Utóbbi mondatoddal éppen, hogy semmibe vetted a - szerinted hozzáértésben alultáplált - átlag usereket.
    Pedig itt mindenki csak leírta a nyomtatókkal, tonerekkel való tapasztalatait - veled szemben, mert te csak a kommentelőket kritizáltad.

    "Sokan szeretnek "kicsit" többnek látszani mint akik a való életben. Ezért is van az, hogy megválogatom kiknek adok a szavára"

    Én is így vagyok ezzel, ezért - ha nem haragszol - toner ügyben nem hozzád fogok fordulni segítségért. :)

    [ Szerkesztve ]

  • Tikakukac

    titán

    válasz GRaul #155 üzenetére

    Ha nem érzed akkor nincs gond, ilyenkor olvastatom fel 5 emberrel. Ha szerintük gond van vele, akkor sajna valami elment, ha nem, akkor csak velem van a gond. Ezt itt is próbáld ki.

    Jó dolog ha megválogatod az embereket, ezt én is teszem sok esetben. Első körben megveszem amit mondanak, aztán ha izomból szemét akkor topik offline. Tápos topik is így bukott el, fotós dettó. Meg van még pár. Hogy az én szavamra meg ki ad, annyira nem érdekel. Ha komolyabb az arzenál otthon, mint bent a munkahelyi márkaszervizben, akkor szerintem én elég komolyan veszem a hobbimat ;)

    A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

  • nemlehet

    őstag

    válasz MaUser #156 üzenetére

    Kösz, hogy megsúgtad végülis nem vagyok/voltam benne az autóiparban tehát fogalmam se volt... Jah várjál...

    Senki nem mondta, hogy a gyártónak kizárólag a gyártási költség az alkatrész, de a logisztika és minden hóbelebanc nem teszi ki jellemzően a gyártási költség 5x-ét. Főleg az EU-n belül gyártás és eladás esetén.

    Meg meséld már el a márkaszervíz milyen kötlségben van egy gyártónak? Amikor szerződéses partner és még a műhely fizet azért, hogy márkaszervíz lehessen.

    Nem fikázom a gyártókat, mert mindenki mindent annyiért és úgy ad ahogy azt a piac bírja. De ne védjük már őket blődségek hangoztatásával.

    Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3

  • kondás

    tag

    A 4 db színes patronjuk belekerül 10.000 Ft-ba , és 20 db A4-es oldal után kifogy..
    Még csoda, hogy utángyártottat veszek?

  • MaUser

    addikt

    válasz nemlehet #169 üzenetére

    Kösz, hogy megsúgtad végülis nem vagyok/voltam benne az autóiparban tehát fogalmam se volt... Jah várjál...

    Hát lehet, hogy "benne vagy az autóiparban", de a leírtak alapján tényleg nincs sok fogalmad ezekről...

    Senki nem mondta, hogy a gyártónak kizárólag a gyártási költség az alkatrész, de a logisztika és minden hóbelebanc nem teszi ki jellemzően a gyártási költség 5x-ét. Főleg az EU-n belül gyártás és eladás esetén.

    Aham, akkor mondjuk nevezz már meg egyetlen(!) közvetetten értékesített hw-t ahol nem 2-10x-es a végfelhasználói ár? Vagy szerinted egy 700eFt-os LCD 500eFt-ba fáj a gyárnak? ;)

    Meg meséld már el a márkaszervíz milyen kötlségben van egy gyártónak? Amikor szerződéses partner és még a műhely fizet azért, hogy márkaszervíz lehessen.

    Na nézzük csak, a gyártó fizeti:
    - a közös desing kialakítását, a beszállítók managelését a szalonok berendezéséhez, a minták legyártását, stb.
    - az sst-k gyártását, az epc-k, service manualok folyamatos frissítését, stb.(szerinted egy nyamvadt párszáz dolláros éves epc kültésségből kijön annak fenntartása és fejlesztése?)
    - képzések szervezése (tudod mennyibe fáj egy trainer valós ára? nyugodtan számolj a standard német 80-100€-s órabérrel. na egy jobb tréningre két-négy hét alatt raksz össze anyagot és még meg sem tartottad...)
    - image(!) -> egy rossz kereskedőnek eszméletlen költségei lehetnek, lásd pl. a nem is oly régi francia trükközést a kereskedőknél... € milliókat bukott ezen az érintett gyár

    Nem fikázom a gyártókat, mert mindenki mindent annyiért és úgy ad ahogy azt a piac bírja. De ne védjük már őket blődségek hangoztatásával.

    Milyen blődségek? Megkérhetnélek, hogy akkor légy szíves egy 1000Ft-ért legyártott bordásszíjat jutass el hozzám egyedileg az ország másik felébe? Mennyiért vállalnád? Kérlek, ahogy azt kell, egyedileg csomagold, léptesd ki a gyárból, vidd el a gyártó EU-s központi raktárába, vételezd be ott, vidd át a helyi központba, vételezd be megint, vidd át a márkakereskedőhöz, vételezd be és közben szánj még legalább 20 percet, amennyit a ügyfél feltartja a márkaszervizes ügyfelest/pénztárost. Kezded érteni miért 10eFt lesz egy gyártási áron 1000Ft-os szíj? Számold bele a garanciális ügyintézések miatti plusz költséget egy darabra, a havaria-t és mondj egy árat.

    Na most csináld meg ezt egyszerre 100.000 darabbal és lám, máris csak 1010Ft lesz a darabár... :U

    ''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

  • bambano

    titán

    LOGOUT blog

    válasz MaUser #171 üzenetére

    "Megkérhetnélek, hogy akkor légy szíves egy 1000Ft-ért legyártott bordásszíjat jutass el hozzám egyedileg az ország másik felébe? Mennyiért vállalnád?"

    ha nekem a márkaszervizben az alkatrészemet közvetlenül a gyári központi raktárból rendelik és futár hozza, akkor annak mennyibe kell kerülnie? a válaszod kialakításakor vedd figyelembe, hogy ezt a mutatványt nagyon sok infó websop 10-20 euró nagyságrendű díjért végrehajtja.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • Tikakukac

    titán

    válasz MaUser #171 üzenetére

    Nagyon szép. Ha mondjuk a valóságban ez tényleg így működne, akkor neked is 3 milláért számláznám ki a laptopokat. Nos, nem ennyiért történik meg. Az alkatrészek sem. Pedig azért megjárnak pár helyet azok is, elhiheted. De azért egy próbát megért az igazolása a brutális árrésnek :P

    A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

  • arnyekxxx

    veterán

    válasz MaUser #171 üzenetére

    Kérlek, ahogy azt kell, egyedileg csomagold, léptesd ki a gyárból, vidd el a gyártó EU-s központi raktárába, vételezd be ott, vidd át a helyi központba, vételezd be megint, vidd át a márkakereskedőhöz,

    Vicces módon a posták - futárszolgálatok pont ezt csinálják csak a "gyártó" szót kell kicserélni "postára" - "futárszolgálatra" 1-2ezer forintért.

    [ Szerkesztve ]

  • Teréz Atya

    senior tag

    válasz arnyekxxx #174 üzenetére

    Ez különösen vicces az Aliexpresses free shipping mellett. De igazán akkor válik nevetségessé, amikor az amerikai webshopokat barangolva, szinte bármit az ember szájába hoznak 10-20 dolcsiért. Igen, ide K-Európába, az egyszeri Jóskapistának. :D
    Egy időben dolgoztam futárszolgálatokkal is. 10-20 euróért másik munkanapra az EU-n belül bárhova kiszállítottak egy 20-30 kilós UPS-t vagy egy böhöm routert.

    [ Szerkesztve ]

    A hedonizmus egyetlen elfogadható formája a kvadkopterezés! - koptergeza.blog.hu - www.youtube.com/channel/UCLtnLDubykhLEvDX0ZVUM8w - www.facebook.com/koptergeza

  • asdf_

    veterán

    válasz arnyekxxx #174 üzenetére

    Tehat a posta EU-s raktarkeszletet uzemeltet. Ertem...
    Ennek az egesz lancnak a legutolso elemet tudod kicserelni. Ebben pont azok nincsenek benne, amit a gyarto biztosit: a raktar, a mogotte levo informatika, meg olyan aprosag sem, hogy ejjel kettokor jon a teherauto az EU raktarbol surgosben rendelt alkatresszel, igy a szerelo reggel 7-kor mar melozni tud vele.

    [ Szerkesztve ]

  • bambano

    titán

    LOGOUT blog

    válasz asdf_ #176 üzenetére

    "olyan aprosag sem, hogy ejjel kettokor jon a teherauto az EU raktarbol surgosben rendelt alkatresszel, igy a szerelo reggel 7-kor mar melozni tud vele.": ez tényleg nincs benne, mert akárhányszor olyan cucc kellett az autómhoz, ami nem hétköznapi kopó-fogyó, mindig legalább egy hetet várni kellett rá, de gyakrabban kettőt.

    a kéthetes vállalt szállítási határidőbe az is simán belefér, hogy hetente egy körjárattal terítsék a megrendeléseket. ehhez képest az alkatrész ára még mindig olyan, mintha 72 huri hozta volna a saját kis kezeiben és utána < xxx rated >.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    LOGOUT blog

    válasz asdf_ #178 üzenetére

    opel vectra.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • MaUser

    addikt

    válasz bambano #172 üzenetére

    Egy alkatrész hozzád egyedileg eljuttatásában van legalább három szállítás, és legalább 1 munkaóra, plusz áfa, plusz havaria risk. És így igen, pont kijön a fenti 10eFt. :U

    a válaszod kialakításakor vedd figyelembe, hogy ezt a mutatványt nagyon sok infó websop 10-20 euró nagyságrendű díjért végrehajtja.

    Ahogy a fenti példában is látszik, a gyártó/márkaszerviz is. Btw, azért remélem megvan, hogy egy márkaszerviz nagyjából párszáz db egyedi terméket rendel évente (a gyakran fogyók ugye más tészta). Egy webshop mennyit is?

    Tikakukac: Ok, akkor kérlek küldj el nekem egy sima Mx-5 lököst a legközelebbi márkaszervizbe. Segítek: csak Japánból küldik, mert EU raktár sem tart. Na, mennyiért hozod? ;)

    arnyekxxx: Aham, és te hogy postázol, küldetsz futárral? Próba képen csináld már meg a csomagolást, három bevételezést, feladást, kiszámlázást 1-2eFt-ból. Egy jobb cégnél ennyiből az első becsomagolás és az első futárnak kiadás munkaideje drágább. Ne keverd a batch szállítással, meg azzal, hogy te feladsz valamit a postán és annak szerinted részedről nincs költsége. Dehogy nincs, az időd. :U

    Teréz Atya: Hogy jön ide Kínából a free shiping? Ha itt is államilag dotálják a postát, meg millió üres futárhelyet tud foglalni, akkor itthon is ingyen lesz. Próbáltál már visszafelé küldeni cuccot? Ingyen volt? ;]

    Egy időben dolgoztam futárszolgálatokkal is. 10-20 euróért másik munkanapra az EU-n belül bárhova kiszállítottak egy 20-30 kilós UPS-t vagy egy böhöm routert.

    Hát egyedi szerződéssel, gyakori szállítással. Ez hogy jön ahhoz, amikor x-y márkaszervizbe évente beesik olyan 10 -100 vevő akik miatt egyedileg kell alkatrészt hozni?

    Btw, most egy sima 4 gumis szállítás 70-80€ gsl-sel, nem másnapra. DHL-lel másnapra röpke 600€.... Ezek a weblapjuk alapján számolva. Szerződéssel nyilván jóval kevesebb, de ugye itt nem webboltokról van szó, napi 20-30 ügyféllel... :U

    [ Szerkesztve ]

    ''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

  • Tikakukac

    titán

    válasz MaUser #180 üzenetére

    Ja, hogy ilyen játékot akarsz? :DDD

    Hát akkor hozatok én neked XPS kijelzőt is 120k-ért. Barom példából én is rengeteget tudok. Vagy esetleg egy 3000GT katalizátort is szerintem megnézhetnénk az is kb. annyira releváns az általános piaci gyakorlatra. Hagyjuk akkor :R

    A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

  • Teréz Atya

    senior tag

    válasz MaUser #180 üzenetére

    Kínai free shipping - a visszaküldést állja a Paypal. ;]

    Soha nem dolgoztam webshopnak, meg amúgy is, egy nagy kapacitású BGP route reflectornak használható router nem túl gyakori eszköz, de nem is döglik hamar. Cisco routerek közt láttam nem egyet 5+ éves uptimme-al.

    A hedonizmus egyetlen elfogadható formája a kvadkopterezés! - koptergeza.blog.hu - www.youtube.com/channel/UCLtnLDubykhLEvDX0ZVUM8w - www.facebook.com/koptergeza

  • bambano

    titán

    LOGOUT blog

    válasz MaUser #180 üzenetére

    egészen konkrét példa: jómultkorában olyan elárvultnak éreztem magam, venni akartam két aput. a magyar bótban nem volt, megtaláltam a varia-store-t a németeknél, náluk volt. megrendeltem, elküldték futárral, valami 20 euró szintű díjért (a konkrétra most nem emlékszem).

    ha a szerviz rendelni akar a kocsimba egy kuplungot, vagy hátsó féknyerget, az pontosan ugyanez a logisztikai helyzet: elektronikusan elmegy a rendelés Rüsselsheimbe, ott valaki belepakolja a dobozomat egy teherautóba, pár nap múlva itt leteszik a szerviz ajtaja előtt.

    ha a varia-store meg tudja csinálni huszoneuróból, akkor a gm is meg tudja.

    tehát nincs semmilyen valós, elfogadható indok arra, hogy miért olyan kimondhatatlanul mocskosdrága az alkatrész a gyártótól.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • MaUser

    addikt

    válasz Tikakukac #181 üzenetére

    Ja, hogy ilyen játékot akarsz?

    Ez egy simpla példa. Rakhaszt helyette be tetszőlegesen japánnál nem kopó alakatrészt. :U

    Barom példából én is rengeteget tudok. Vagy esetleg egy 3000GT katalizátort is szerintem megnézhetnénk az is kb. annyira releváns az általános piaci gyakorlatra.

    Ja, hogy ha nem tetszik a példa, akkor az már barom? Végül is csak egy röpke egymillió példányban eladott autóról beszélünk, tényleg nagyon ritka. :U FYI, tetszőleges nem kopó gyári alkatrésznél ugyanez van. Nem fog a két szép szemedért a világ összes márkaszervize/országos képviselete évente két példányba kellő alkatérszből raktáron tartani. Legyen az akár egy Astra/Golf/Focus..:U

    Btw, miért nincs három fillérből 3000GT katalizátor? Hiszen csak ki kell kapni a raktárból 20€-ért, nem?

    bambano
    egészen konkrét példa: jómultkorában olyan elárvultnak éreztem magam, venni akartam két aput. a magyar bótban nem volt, megtaláltam a varia-store-t a németeknél, náluk volt. megrendeltem, elküldték futárral, valami 20 euró szintű díjért (a konkrétra most nem emlékszem).
    ha a szerviz rendelni akar a kocsimba egy kuplungot, vagy hátsó féknyerget, az pontosan ugyanez a logisztikai helyzet: elektronikusan elmegy a rendelés Rüsselsheimbe, ott valaki belepakolja a dobozomat egy teherautóba, pár nap múlva itt leteszik a szerviz ajtaja előtt.

    A két dolog teljesen más. Ha ilyen kopóalkatrészekről lesz szó (fényereg is az, mert munkabér miatt nem éri meg a felújítás márkaszerviznél), akkor az van raktáron minden valószínűség szerint. És ilyenkor a gyári alkatrész ára sem fog nagyon eltérni attól, ha adott beszállító nevén megveszed márkaszerviz helyett tetszőleges alkatrészes boltban itthon. Ha ott megkapod fél áron, az meg jön a méretgazdaságból. (Meg abból, hogy hát néha kínai hamisítványok vannak a dobozokban bizonyos boltokban, de ez más téma már nagyon.)

    De akkor sem úgy megy, hogy majd a márkaszerviz kicsörög "németbe" oszt majd a sorról lekapján neked... Helyette a legközelebbi raktárból kapsz, ha ott egyáltalán van. Egy kuplungszett valszeg lesz, egy kinyomóvillánál meg már vért fogsz izzadni, pedig az is ott van, filléres görbített fémdarab. Ilyenkor jön amit írok. Btw, ha te kopóalkatrészre érted a drága márkaszerviz árakat, akkor ugy az adott gyártótól hasonlítod össze a két árat? Tehát nem egy Bosch féket egy Blue Print-tel?

    ha a varia-store meg tudja csinálni huszoneuróból, akkor a gm is meg tudja.

    Ha csak annyi kéne, hogy ott áll a raktárban, akkor simán. De egy autó áll pártízezet komonensből. Amik közül a 99%-át még raktáron tartani sem érdemes. Mert csak rárohad. Ilyenkor hogy küldje el neked 20€-ból?

    tehát nincs semmilyen valós, elfogadható indok arra, hogy miért olyan kimondhatatlanul mocskosdrága az alkatrész a gyártótól.

    Továbbra sem látom azt a mocskosdárga árakat... Fent leírtam miért 10eFt egy szíj a gyártási ár helyett.

    [ Szerkesztve ]

    ''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

  • MaUser

    addikt

    válasz MaUser #184 üzenetére

    Még egy gondolat 3000GT katalizátor kapcsán: a gyártóknak az autók összes(!) alkatrészéből kell tudnia adni szerviz darabot. Pl. németeknél erre a gyártás befejezésétől 10 évig kötelesek ezt tenni, de valahol 15 év a kötelező. (Mert környezetvédelmi okokból a cél az autók úton tartása értelmes ideig.) Innen kezd azért picit más lenni, mint egy sima két éves garancia, ahol max. a pénzt kell visszaadni. (USA-ban érdekes módon erre nincs direkt szabály, egy-két indirekt áthallás van, de ott előfordul, hogy már kifutás után nincs még kopó alkatrész sem gyári.)

    Az alkatrészek biztosítására két út van, vagy vállakják a rizikót (kifogynak belőle, raktározni kell, stb.) és egyben legyártanak előre egy raklappal vagy kötnek egy olyan szerződést a beszállítóval, hogy neki évente x-y db-ot biztosítani kell. Nyilván ez utóbbi a gyakoribb a kisebb rizikó (=olcsóbb hosszabb távon), de ilyenkor meg a darabár szalad el piszkosul. Ráadásul mivel nehezen megbecsülhető, hogy kopóalkatrészeken felül mire lesz mennyi igény, így ezt a rizikót havaria-ként be kell építeni a kopóalkatrészek áraba.

    Akit esetleg érdekelnek a számok, itt van egy szép ACEA support docu-ban szó arról, hogy az eredeti gyártási mennyiségek alig egy ezreléke (a kopóalkatérszekkel együtt!) az éves szerviz alkatrész igény, ráadásul az összes igényelt alkatrészek ~40%-át évente 10 darabnál kevesebben kell legyártani. Na aki látott már közelről gyártást, az talán már kezdi kapisgálni, hogy miért lesz egy fröccsöntött műanyag doboz 40eFt hirtelen... :U És ilyenkor is ez még ordas bukta, mind a Tier 1/2-nek, mind az OEM-nek. Ezt a buktát szintén a normál alkatrészek árán, illetve még a rendes gyártás során kell behozni és ott is hozzák be.

    Btw, így is vannak remek szívások, pl. két éve volt millió €-s bukta a talán legnagyobb német beszállítónál abból, hogy pont a 10 év letelte előtt kezdtek sorra bedögleni a bizonyos szenzorok a kocsikon és cseréltetni kezdték alternatív forrás híján a márkaszervizekben tízezres darabszámban őket. Az éves terv meg volt nagyjából 0db, mivel itt az OEM a gyártás végén kért egy készletet és kész. 10 év távlatából meg előhalászni, hogy hogy is kéne valamit már régen kidobott gépeken gyártani, hát nem volt szép móka. Szívtak vele bőven.

    [ Szerkesztve ]

    ''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

  • Tikakukac

    titán

    válasz MaUser #184 üzenetére

    Ez egy simpla példa. Rakhaszt helyette be tetszőlegesen japánnál nem kopó alakatrészt. :U

    Ismerős. Sz.pnak is miatta rendesen, a flottakezelő fateréknál éppen ezért váltott japánról, mert rémületesen szar határidőkkel képesek dolgozni. Alkatrészben is, autóban is.

    Ja, hogy ha nem tetszik a példa, akkor az már barom?

    Nem. Ha kiveszel olyan dolgokat, amiket kretén módon csinálnak, az a barom. Én is írtam neked egy példát amit saját kicsi bőrömmel érzek. Az is egy barom példa. Mert az alkatrészek 99.999%-a nem így működik. Igaz, azt nem írja le neked senki, hogy hiába van papíron ugyanaz a határidő, xy gépekhez napok és hetek kellenek nem 24 óra. Mert ahogyan a japók csinálják nagyban ők kicsiben. Őket megértem, mert ebből itthon el lett adva 5 darab fél év alatt, én is inkább szívatnám az ügyfelet.

    Végül is csak egy röpke egymillió példányban eladott autóról beszélünk, tényleg nagyon ritka. :U

    Mármint hol lett ennyi eladva? Ugye, a térkép és a logisztika ismét.

    FYI, tetszőleges nem kopó gyári alkatrésznél ugyanez van

    Meg sok másnál is. Kellően kreténnek kell lenni és bármi így lesz. Mondd fel a beszállítóval a szerződést aztán mikor már 2 intercooler cső jut az egész kontinensre, keress valakit, hogy gyártson már, mert gáz van. Na, ez is kretén volt.

    Nem fog a két szép szemedért a világ összes márkaszervize/országos képviselete évente két példányba kellő alkatérszből raktáron tartani. Legyen az akár egy Astra/Golf/Focus..:U

    Nem is kell. Csupán az útját kell biztosítani, rendelkezésre állást, ahogy mondja a nagyker. Ergo ne olyan helyen tarts dolgokat, amik egy másik kontinensre legjobb esetben is napok alatt érkeznek meg, nem számolva viharral, kalózokkal, sztrájkokkal, árvízzel, földrengéssel, amik vannak. Jelenlegi flottamenedzser kifejezetten büszke is, hogy 24 órán belül bármit megoldottak eddig, mert van rendes ellátás, ki van gondolva az egész.

    Btw, miért nincs három fillérből 3000GT katalizátor?

    Mert nincs gyártásban az autó vagy 20 éve, már régen nincs hozzá gyártósor sem és a NOS készleteket ott tartják ahol lehet is rá kereslet. Itthon a forgalomban lévő 10 autóra az eleve szenvedő micsu hungária nem fog ilyennel foglalkozni és tartani az angol rakin, hátha :B

    Hiszen csak ki kell kapni a raktárból 20€-ért, nem?

    Szakmámat tekintve én csak kontár vagyok faterhoz meg nagyfaterhoz képest (ők papíron is autószerelők-lakatosok-technikusok), de 20 ajróból a platina nem lesz meg bánya-áron sem abba a katalizátorba. De amúgy igen, ha visszatérünk a kedvenc "barom" kifejezésemhez, egy szépen átgondolt rendszerben ott lesz minden a kurrens autókhoz, gyorsan és nevetséges pénzekből. Gyors itthoni példa: nyíregyen áll a polcon 3 fajta beszállító lánc! szettje, kompletten, rendes első vonalas minőségben 45k bruttó, haszonnal. Szervizben: hááát 2 hét kellene és 113k. Itt is valaki túl sokat akar nyelni és spórolni a rakin, ezért Tápióbivalyhónalja településen egy rizsföld mögötti putriban vannak a cuccok, amiket igaz, hogy elhoznak bagóért egyedi szerződéses szállítóval, de hát idő kell míg Huan kiszedi és felviszi a P1-es gépsassal a kódot.

    Mondjuk úgyis szájtépés, mert nem akarod úgysem elfogadni: olajat kértél már márkaszervizből? Láttad azt az olajat, mit is adnak és miből? Nézted már ennek a nem is spec. árát, amennyiért ők eleve kapják, hanem a még kiskerből megvehetőt? Az az olaj mitől lett dupla drága? És a spec. árhoz képest tripla? Biztos a sok csippantás meg a készletező szoftver :P És nem kell a varázsolás, az az olaj, az az olaj. Nem más, hanem az.

    Na hatalmas OFF volt, de részemről itt vége. Ha elhiszed, ha nem. :B

    A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

  • MaUser

    addikt

    válasz Tikakukac #186 üzenetére

    Gyors itthoni példa: nyíregyen áll a polcon 3 fajta beszállító lánc! szettje, kompletten, rendes első vonalas minőségben 45k bruttó, haszonnal. Szervizben: hááát 2 hét kellene és 113k.

    Izé, 45 vs 113 között nem látom azt az extrahasznot... Ez simán benne van abban, hogy gyári vs. random neves beszállító. Mert kétlem, hogy három tier-1 beszállítója van az adott alkatrésznek. Azért ez ma már ritka, hogy három gyártó van egy alkatérszre, kettő még szokott (régebben volt Peugeot-nál 8 is, de az már 20 éve volt)... Olyan "apróságokról" meg nem is beszélve, hogy hiába veszed meg ugyanazt a beszállítótól, az nem mindig ugyanaz.

    Btw, neves beszállító pl. egy Bosch. Megvennéd gyári Akebono/Advics helyett? Hát persze, hiszen jó név, olcsóbb is, tier-1 ezer helyen. Aztán jön az ébredés, hogy hát hetente piszkos a felni, hamarabb elmelegszik, illetve sokkal jobban fogy. Aztán két perc google után rájössz, hogy a gyári betét bizony cc, nesze neked tier-1. :U Egy nyamvad Toyota-ról beszélünk btw, ahol 30%-ot "spórolsz" a gyári betétekhez képest. :U

    ''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

  • Tikakukac

    titán

    válasz MaUser #187 üzenetére

    Last one, csak a Bosch miatt, a fele mérnöki bagázs egyetem után ott kötött most ki, imádom a sztorikat. Határsz@r.

    Izé, 45 vs 113 között nem látom azt az extrahasznot... Ez simán benne van abban, hogy gyári vs. random neves beszállító.

    SKF mindkettő. Kódra-dobozra-kottra ugyanaz. Ahonnan vettük a kocsit a szalonban van egy fényező és kikértem. Egy 100%-os plusz szerintem már finom :B

    Mert kétlem, hogy három tier-1 beszállítója van az adott alkatrésznek.

    Volt több is. Opelnél vannak ilyen érdekes dolgok. Gyújtáskapcsolós sztori ha megvan, na ott már gyártón belül akkora kavar volt, mintha vagy 10 beszállító lett volna. Jön is a csere pár héten belül, mert megint fos. Ezúttal kisiparos bácsi fogja újraépíteni a belsejét. A "javított" gyári Delphi továbbra is szériahibás.

    Azért ez ma már ritka, hogy három gyártó van egy alkatérszre, kettő még szokott (régebben volt Peugeot-nál 8 is, de az már 20 éve volt)...

    Ritka kretén autógyártó kell hozzá.

    Olyan "apróságokról" meg nem is beszélve, hogy hiába veszed meg ugyanazt a beszállítótól, az nem mindig ugyanaz.

    Ez így igaz. Amikor meg igen, akkor meg ki kell találni mindenféle teóriákat. Kott ugyanaz a motor 2 másik márkában, kott ugyanaz a vezérlés, ugyanaz a mindene, ugyanarról a sorról, ugyanazon időben, csak a zacsi más: 1,87 a szorzó, ha propelleres zacsival kéred.

    Btw, neves beszállító pl. egy Bosch. Megvennéd gyári Akebono/Advics helyett?

    Nem. Épp elég szerszámgépünk, belsős tapasztalatunk van, hogy ne vegyem meg. Bosch is csak egy gyártó. Ő is gyárt szemetet, semmiből nem tart. A brandek ereje az ezredfordulón kifújt, de inkább hamarabb. 1-2 kivétel van max.

    Hát persze, hiszen jó név, olcsóbb is, tier-1 ezer helyen.
    Aztán jön az ébredés, hogy hát hetente piszkos a felni, hamarabb elmelegszik, illetve sokkal jobban fogy. Aztán két perc google után rájössz, hogy a gyári betét bizony cc, nesze neked tier-1. :U Egy nyamvad Toyota-ról beszélünk btw, ahol 30%-ot "spórolsz" a gyári betétekhez képest. :U

    Fenti rész miatt ezzel tisztában vagyok. Brand miatt nem veszünk semmit. Ha nincs tapasztalat akkor a gyári beszállítót megveszed töredékéért, ha van tapasztalat akkor azt. Márkaszervizből nem is tudom mit vettem... jó kérdés. Mikor valaki melleket dübögtet, hogy ő nem aprón veszi a gépébe a szutyok javított lapot, ő megveszi a bolti újat. Nos, nem. Az bizony 4 utcányira bent ül a sütőben sok másik társával. Vagy a távoli Angliában rakták kemencébe a cipó mellé.

    No. De itt a vége, sok a szürke. :R

    [ Szerkesztve ]

    A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

  • GRaul

    őstag

    válasz somogyib #167 üzenetére

    Nem kritizáltam senkit.
    Aki pedig magara veszi, gondolkozzon el, hogy vajon miért.

    "hagyd, engedd el. Itt sokan úgy sem fogják megérteni, hogy miről beszélsz."
    Ezzel arra céloztam, hogy pl a legtöbb fórumozó nincs tisztában azzal se, hogy a CMYK mit jelent, vagy profilozás stb. Ami nem baj, csak sokszor pont ilyen emberek állnak bele mint egy troll "normális" fórumozókba.

    Nem értek a tonerekhez (nem gyártom vagy adom el őket) , csak a nyomtatók működéséhez de sok céggel állok kapcsolatban akik saját markas tonereket is forgalmaznak az itthoni piacon, tőlük hallottam érdekes dolgokat. Mind pozitív mind negatív dolgokat az utangyartott, töltött stb tonerekkel kapcsolatban. De ezt meg se említettem, mivel nem érdekel, hogy ki milyen tonert használ a gépében.

    A személyeskedést pedig kéretik befejezni, nem bántó szándékkal szóltam hozza a topikhoz.

    [ Szerkesztve ]

    Phanteks Házak Topicja ---> http://prohardver.hu/tema/phanteks_hazak_topicja/hsz_1-50.html <----

  • Tikakukac

    titán

    válasz GRaul #189 üzenetére

    Apró megjegyzés a jövőbeni kiértékelésekhez és témafolyamhoz: ha egy hsz.-t feltűnően sokan nem úgy értelmeznek ahogy te akartad és esetleg emiatt neked is hasonlóan keményen szólnak, akkor lehet érdemes a környezetedben fellelhető emberekkel is elolvastatni és ha tényleg rezeg a léc, akkor elkönyvelni, hogy hát igen, ez kicsit mellé ment. Velem is megesik, de az biztosan nem megoldás, hogy mosdatjuk a fekete kisfiút, hogy hátha fehér lesz mégis.

    Aki pedig magara veszi, gondolkozzon el, hogy vajon miért.

    Na, ezt pedig úgy hívják, hogy olajat a tűzre. Pár ember felhívta a figyelmed, hogy nem egészen úgy sikerült kifejezni magadat, ahogy akartad. Itt egy embernek kell csak gondolkoznia, de mondom, leginkább pár másikkal elolvastatnia. Olykor meglepően máshogy hatnak a szavak, mint akarjuk. Csak tipp a jövőre nézve és akkor nem lesz ennyi ember szemben az autópályán :K :R

    A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

  • arnyekxxx

    veterán

    válasz GRaul #189 üzenetére

    Milyen kis eccerű elmék védik itt a xerox érdekeit.

    Nem kritizáltam senkit.
    Aki pedig magara veszi, gondolkozzon el, hogy vajon miért.

    A személyeskedést pedig kéretik befejezni, nem bántó szándékkal szóltam hozza a topikhoz.

  • GeorgeV

    aktív tag

    A piac úgyis leszabályozza a vadhajtásokat.
    Ha túl drágán adnak egy tonert, úgyis lesz aki gyárt olcsóbban.
    Egyébként tényleg vicc, hogy a Xerox is gyárt más típusba után gyártottat olcsóbban.

Új hozzászólás Aktív témák