Új hozzászólás Aktív témák
-
]Phobos[
senior tag
Duke Nukem ForNever?
Semmi sem lehetetlen, csak nem túl valószínű!
-
MODERÁTOR
Érdekes, a CoD6-ra is 50+ millás költséget írtak, és nem került fel a listára.
***
-
kételkedem
addikt
$100 millió
Nem lehet egyszerű befektetőket keresni egy ilyen projekt támogatására!
Ha igazad van, megengedheted magadnak, hogy megőrizd a nyugalmadat! °°XLIII°° "Isten, áldd meg a magyart" Kölcsey 1823
-
Rebell
senior tag
válasz kételkedem #6 üzenetére
De azért tuti hogy visszajött nekik ez a lové.
Nem kis befektetés az biztos. -
]Phobos[
senior tag
Egyébként valóban, reálisan nézve, ennyiből már kisebb űrkutatási projekteket is lehetne támogatni. Azért nem sámli, hogy egy "nyomorult" bitkupac összetákolása annyiba kerül, mint mondjuk egy kicsi rakéta hajtóműrendszer verseny fődíja.
Semmi sem lehetetlen, csak nem túl valószínű!
-
_Voyage_
aktív tag
-
leviske
veterán
Azért az első helyezett szépen elugrott a második/harmadokhoz képest. Ebbe az összegbe igazán beleférhetett volna egy normális PC port.
(#1) ]Phobos[: Júúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúj! Ez üt!
-
MODERÁTOR
Pár ember? Egy komolyabb projekten több százan dolgoznak évekig. Ha csak 5000USD-s havi átlagfizetést nézünk (havi 1 millió Ft bruttó nem sok ebben a szakmában), és csak 100 embert, akkor 2 év alatt az már 12 millió USD! Általában a bérköltség a legnagyobb költség a szellemi termékeknél.
***
-
menalcas
őstag
Én SC2 eddigi és végleges költségére lennék kíváncsi
Az élet túl rövid ahhoz, hogy mindig biztonságosan távolítsd el a pendrive-ot.
-
huszar90
aktív tag
Shenmue-no comment
-
félisten
Remélem ezzel kicsit közelebb kerül, hogy a kiadók mennyit kockáztatnak 1-1 játékkal.
-
wednesday
őstag
Régebben pont azt olvastam, hogy a GTA IV mindennel együtt került 100 millába és a tényleges fejlesztési költsége volt 20-25 millió körül. Tehát ebbe a listába akkor benne van a marketing és reklám költség is. Arra meg nem szégyellik a fejlesztési költség ötszörösét is elkölteni.
-
Savaria_01
tag
-
boeing
senior tag
Én a Maffia 2-re lennék kiváncsi,mert elég réggóta hegesztik,szerintem a 80M benne lesz.
-
Robi BALBOA
őstag
Nekem is ez utzott egyből az eszembe!
Biztos benne van már pár misiben, de szerintem ők arra hajtanak, hogy egyed uralkodóként 1 milliárd dodóval legyenek az élen!Tuning mindenek felett! Legjobb a Legrosszabb! by Karesz:) , Én: és mivel iszod a Vodkát Karesz? Karesz: Hát,Ö?!?> Haverokkal!:) , Nem az a lényeg honnan jössz, hanem, hogy mit ISZOL!!! by-Bekő Lacika- /Abit és Fatal1ty alaplapokat Keresek!/
-
wednesday
őstag
válasz DiamondBack #21 üzenetére
Ezt a 40-50 millát elég nehéz elképzelni, bár ha a kiadó/fejlesztő ezt mondja.
Csak pl: a listában is itt van az MGS 4. Mindennel együtt 60 millió dollár, de ha még csak fejlesztési költség ennyi akkor is furcsa a MW2-höz viszonyítva.
Az MGS egy nulláról megírt játék, kimagasló grafika, rengeteg render átvezető stb. Jóval hosszabb fejlesztési idő, mint a COD-nál.
És elvileg ez olcsóbb vagy közel annyiba került, mint az MW2 ahol adott volt már 90%ban szinte minden, mert csak megörökölte a MW1-től. Kicsit csiszoltak rajta (jó vagy rossz irányba) 1 másfél év alatt és kiadták.[ Szerkesztve ]
-
_Voyage_
aktív tag
GTA4-en min dolgozott száz ember?
Ha jól emlékszem, a Crytek magyar csapatában is kb 30-an dolgoznak, de lehet, hogy 40-en.
Mégis összedobták a Crysis WH-t. RS-nél meg lehet, hogy 100-an dolgoznak, de nem mind egy játékon.
Pár ember alatt nem 4-5 emberre gondoltam, nyílvánvalóan.- - - - Pattogás helyett inkább ugorj ki a kertbe és csiszolj meg egy banánfát. - - - - - - - - Úgy felrúglak, hogy leolvasod a göncölszekér alvázszámát! - - - -
-
_Voyage_
aktív tag
-
menalcas
őstag
Hát nem tom az idő pénz, ez pedig már elég rég készül és ugye ott van a 3 külön kampány külön kiadva biztos nem lessz rövid, biztos az is sok munkába és pénzbe került , szerintem összességében bekerülhet.
Az élet túl rövid ahhoz, hogy mindig biztonságosan távolítsd el a pendrive-ot.
-
Gyuri27
félisten
Egyikkel sem játszottam. Sőt van amelyikről nem is hallottam.
Felmerül a kérdés. Drága vagy jó játékokat kell-e késziteni?Amd - Radeon - Ryzen
-
Skynet258
veterán
Ez a Gta 4 credits listájának első fele. Cirka 10 perc, nem számolom össze, hány ember szerepel rajta...
https://geekpulse.hu
-
_Voyage_
aktív tag
-
-
Manbal
senior tag
válasz Fortissimus #32 üzenetére
Hát azokon a beállításokon amik megegyeznek a Boxossal, egy 80000-Ftos gép is símán viszi...
Nekem maxon megy akadás nélkül, de az én gépem egy másik kategória
de az tény hogy a grafikai motort optimálisabbra is meglehetett volna írni... én személy szerint várom hogy a márciusban megjelenő dlckben javítanak e majd a motoron...
[ Szerkesztve ]
-
monsta007
tag
Nagy pénzek, de vajon ebből mennyi ment marketingre?
ॐ
-
félisten
Az a szomorú, hogy egyre többe kerül megcsinálni őket, és egyre szarabbak.
-
h-yle
addikt
válasz FoxiestFox #37 üzenetére
Mivel egyre többe kerül megcsinálni őket...
Egyébként ezen is jól látszik a trend ami a modern 3Ds játékok elterjedésével egyre nagyobb méreteket ölt.
Amíg régen 5-10 emberke öszehozott egy faszagányos 2Ds platformert (ebben benne van a programozótól a hangokig minden) addig ma 30-100 ember dolgozik egy normális projecten. És még így is átlag 2 évig fejlesztik.
Ezért nincs (vagy nem jellemző) az innováció. Ha az CoD eladható akkor addig CoD-ot fognak csinálni a srácok, amíg ez megéri nekik. Mert amíg az ember bentvan a "tutiban" addig dől a lé, de ha már kiesett onnan akkor szinte lehetetlen viszakapaszkodni az élre, mert senki nem fog pénzt adni rá.
Ennek köszönhető az is, hogy a játékok (kezdő) ára inkább fel, mint le fog menni. Mert ha nem AAA játékot fejleszt az ember akkor nem tud belőle eladni 1-2 millát, csak 500k-t és akkor cseszheti a rááldozott 30 millió dollárt.
És itt jönnek be a kisebb "indie" stúdiók akik steamre, live-ra meg psn-re fejlesztenek egyszerű, de szórakoztató játékokat max 1m dollárból. Ez az a kategória, ahol lehet újítani, ahol van innováció, és keveseb eladott példánnyal is lehet nyereséges a project.
Viszont itt nincsen mo-cap, nincs dx12, nincs nagy szimfónikus zene, nincs 10 óra szinkron, nincs animált arc, nincs 234 karakter, nincs 4-8 óránál hoszabb játékidő. Ellenben csak 10-15 dollár...Szóval eléggé két pólusúvá vált a piac. Vagy AAA játékot fejleszt valaki $50m ért, vagy indie címet "ocóé". Mert a B kategóriát kvára nem veszi senki, holott majdnem annyiba kerül mint egy AAA cím.
Egyébként ajánlom a témában a Gametrailers Bonus Round aktuális epizódjait. Elég tanulságos.
Talent is over rated, get back to practice. - Jeremy Piven
-
_Voyage_
aktív tag
Egy játék kb 10.000ft, azaz 50dollár. Így.
Ebből az összegből szerintem minimum 80-90% marketing/reklámozás/pénzkidobás, kinek melyik név tetszik jobban.- - - - Pattogás helyett inkább ugorj ki a kertbe és csiszolj meg egy banánfát. - - - - - - - - Úgy felrúglak, hogy leolvasod a göncölszekér alvázszámát! - - - -
-
]Phobos[
senior tag
Hát én csak hobbiból programozgattam, moddingoltam, mapperkedtem( - ejh, de ronda lett ), de akkor is sok a 100 ember. ID-nél sem dolgoztak sokan és összehoztak egy csomó jó játékot. De még sok-sok kicsi stúdiót lehetne említeni, arról nem is beszélve, akiknek megvan a játékuk, de nem áll mögéjük kiadó - na nekik jó pl. a steam.
Kicsit olyan érzésem van, amikor 10-en állnak körbe egy munkagödröt, abból 9 manager, Sanyi a munkás meg piálgat a gödör alján. Persze nem okoskodni akarok, csak hobbi szinten belekóstoltam már 1-2 témakörbe és így érzésre nem tűnik reálisnak.
Semmi sem lehetetlen, csak nem túl valószínű!
-
h-yle
addikt
God of War III-on asszem 150 ember dolgozott (vagy 130 nem emlékszem pontosan), míg a II-n "csak" 50.
De nehogy azt hidd, hogy ez mind programozó. Van mondjuk 30 programozó (AI, scripting...) van 20 modellező 10 textúrázó 10 renderelő, aztán 10en a hangot csinálják, van rendező, designer, tervező, és a művészekről akkor még szó se volt.
Ez nem a tipikus magyar Sanyi rendszer. itt azért dolgozik annyi ember, hogy akkorra, és olyan minőségben legyen kész a cucc, amikorra annak és ahogy kész kell lennie. Biztos 10 manus is meg tudná csinálni, csak 10x annyi idő kéne hozzá (vagy több).
id meg kiszervez gondolom egy halom feladatot, csak a fő munkákat csinálják házon belül.
Mert a programozáshoz tényleg nem kell 100 ember, de azzal amit csak programozók fejlesztenek, azzal a játékkal játszál te.
Talent is over rated, get back to practice. - Jeremy Piven
-
MODERÁTOR
Az ID-nél lehet, hogy nem dolgoztak sokan, viszont a Doom 3-at is 4 évig fejlesztették. És mennyi is volt a játékidő? Talán 10 óra? A korábbi játékaikról meg ne beszéljünk, mert azok nem igényeltek annyi munkát.
A hobbiprogramozás messze nem ugyanaz, mint ami a gaming industry-ban folyik.
[ Szerkesztve ]
***
-
]Phobos[
senior tag
Épp a magyar mentalitás szerint
-forgatókönyv író
-designerek
-projekt manager(ek)
-koordinátorok
-programozók
-modellezők
-grafikusok
-animátorok
-hangmérnökök
-zeneszerkesztők
-pályakészítők
-teszterek-meg a marketing és az eladás, de szerintem azt már a kiadók végzik
Tényleg nem okoskodom, nem is tanultam semmi ilyet, azért kérdem, hogy mi nem stimmel a stábban?
ollie - jó, csak az ismereteimet próbálom tágítani
[ Szerkesztve ]
Semmi sem lehetetlen, csak nem túl valószínű!
-
Gude
senior tag
Kicsit megszaladtak az árak!100misi egy game
Ha leöltétek az utólsó vadat,ha kivágtátok az utólsó fát,ha megmérgeztétek az utolsó folyót,majd rájöttök,hogy a pénzt nem lehet megenni. -indián mondás-
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Path of Exile (ARPG)
- Villanyszerelés
- Xbox tulajok OFF topicja
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- PayPal
- Milyen autót vegyek?
- Bugok, problémák a PROHARDVER lapcsaládon
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- További aktív témák...