Új hozzászólás Aktív témák

  • llax

    senior tag

    válasz Elf #7 üzenetére

    Az Orion esetén többször változott a cél, cél nélkül maradt, rakéta nélkül maradt, stb. Az ISS kiszolgálást viszonylag korán kivették a célok közül.
    Annak már volt egy tesztje az űrben, igaz, valódi műszaki egység nélkül. Idén a mentőrendszert is tesztelték repülés közben, de csak egy makettel, ejtőernyő nélkül. (valamiért nem tudom teljes értékűnek tekinteni az ilyen teszteket)

    A Dragon is érdekes... Nagy esélyekkel sok minden alakul másként, ha a NASA már az első terveknél tiltakozik a hajtóműves leszállás ellen. Akkor talán más mentőrendszer irányába indulnak el, talán az a robbanás is elmarad. Most nem csak a robbanás kivizsgálása (és újabb tesztek) miatt, hanem az űrhajók gyártása miatt is csúsznak, mivel az eredetileg személyzetes tesztre gyártott példányt kell a mentőrendszer újabb tesztjéhez felhasználni.

    A Crew Dragon robbanása után úgy nézett ki, hogy Starliner megelőzi az első személyzetes teszttel, de az újabb menetrendben újra mögé került, hasonló ütemben csúszik a Boeing (óriáscég + 1,5x annyi pénzt kaptak...), mint a SpaceX.
    Ha minden jól megy, holnapután tesztelik a Starliner mentőrendszerét. Ha ez sikeres, akkor csak 1 lépés hátrányban lesznek a SpaceX-hez képest.

    Egyelőre olyan tesztek hiányoznak még mindkettőnél, amire továbbra sem lehet valódi menetrendet tervezni...

Új hozzászólás Aktív témák