Új hozzászólás Aktív témák

  • mentoloshypo

    senior tag

    válasz HuMarc #50 üzenetére

    A 2010-es Demon's Souls egyik alap eleme volt, hogy betörsz egy másik játékos világába és trollkodsz vele egy kicsit. ;)

  • HuMarc

    addikt

    válasz mentoloshypo #51 üzenetére

    Jaj, tudtam, hogy valamit elfelejtettem, pedig a fejemben volt, hogy odaírom, hogy nem tudom, más játékban volt-e már ilyenre példa, csak arra akarom felhívni a figyelmet, hogy korántsem a Watch Dogs volt az első :)

  • FoxiestFox

    félisten

    válasz HuMarc #50 üzenetére

    Örvendek, hogy valaki érdemben reagált. :D

    Valóban benne van a nosztalgiafaktor, de nem olyan mértékben, mint gondolod. :)

    "De elképzelhetőnek tartom, hogy 20 év múlva (akár annak ellenére is, hogy minden dokumentálva van, és visszakereshető) mindenki a Last of Us-ról, a GTA V-ről, az Assassin's Creed-ről, a Dead Space-ről, meg a L.A Noire-ról, a Wolfenstein-ről (pár olyan cím, amelyek most beugrottak, és elvileg nem sikerültek rosszul) fog ódákat zengeni, hogy bezzeg abban az időben még volt történetmesélés, hangulat, kreativitás stb., és elmennek majd említésre egyáltalán nem méltó címek mellett, jogosan."
    - Ez valószínűleg így lesz. A fiataloknál szerintem mindenképp (oké, mondom ezt 27 évesen, érted, a mai tiniknél), az említett címek eléggé rendben vannak, és simán elképzelhetőnek tartom, hogy nekik ezek jelentik majd a sztenderdeket, és ezt nem találom problémásnak.

    "Az azért érdekes, hogy felsorolsz három játékot/franchise-t (XCOM, Duke Nukem, Deus Ex), amelyek tényleg nem rosszak, és van egy közös pontjuk: Mindhárom lövölde (tehát bennük az egyik nem elhanyagolható cél a gyilkolás). Aztán két sorral lejjebb rosszallásod fejezed ki amiatt, hogy szinte csak lövöldözős játékok jelennek meg."
    - XCOM: kőkemény taktika a kezdetektől fogva, a bolygót véded bennük az idegen invázióval szemben, és mikromenedzsmentelsz. Egy embert sem ölsz meg.
    - Duke Nukem 3D és feljebb: mint az előzőnél, csak ez shooter-hangulatbomba, szintén idegeneket darálsz, nem ölsz embert.
    - Deus Ex: első rész és HR: mindkettő elég okos játék, és ha ésszel játszod, a bossokon kívül itt sem ölsz embert - épp ezt szeretem, ha lehet ésszel játszani (az első részben még bosst sem kellett feltétlen ölni).

    "Valóban, az előző (7.) konzolgenerációban erős túlsúlyban voltak az olyan játékok, melyekben hangsúlyt kapott a gyilkolás (ennek is megvannak az okai), de azért túlzás lenne azt állítani, hogy másról szóló játékot nem is lehet találni. Ami most azonnal beugrik, és nem gyilkolásra épül, az a Portal 2, és a Minecraft, de ott van kismillió versenyzős játék, illetve még a sportjátékok. Akármennyire is kicsi a hangsúly a sportjátékokon látszólag, mégis, az EA-nak a FIFA játékok rengeteg pénzt hoznak."
    - Oké, elképzelhető, hogy túloztam, nem követem túl szorosan a mai játékkínálatot, de amikor szétnézek a hírek között, túlnyomórészt shooterekről esik szó, azon belül jellemzően a rókabőr-fajtáról.
    Nekem a mértékkel van gondom. Természetes, hogy ha a játék témája megköveteli (egy kommandós, vagy harci játékban), akkor lelövünk embereket, de nem mindegy, hogy mennyit. Ezzel nagyon túllőttek a célon több, mostanában divatos játékban is. Láttam olyan videót (meg nem mondom, hogy Bf, vagy Cod, vagy valami más), ahol kb annyi ellenfelet kellett szitává lőni, ahány szörnyike az emberre özönlik egy Serious Samben. Szerintem ez rohadtul lélekölő látvány.
    Vagy ott a Sniper Elite. Ahol azon élvezkednek az emberek, hogy a program megmutatja, milyen roncsolást végez a golyó egy emberben. Lassítva.
    Én szeretem a shootereket, de az ekkora overkill megoldásoktól néha simán elmegy az életkedvem.
    Pedig olyan játékokkal játszom napi szinten, mint a Brutal Doom, vagy a CS:Source.
    Egy kivétel van amúgy nálam is, amiben sok embert kellett hentelni, és az a Max Payne 1-2. Ezekben tudtam valamelyest azonosulni a főhőssel, bár helyenként azért húztam a szám, a hangulat kárpótolt.

    Úgyhogy ezek mellett én igencsak örülök, mikor megjelenik egy olyan cím, mint mondjuk egy Dishonored (amire épp most tettem szert a sale-en), amiben lehet lopakodni, felfedezni.

    [ Szerkesztve ]

  • mentoloshypo

    senior tag

    válasz HuMarc #52 üzenetére

    Volt valamiben első a WD?
    Az egy gombot megnyomok és hackelek játékelemen kívül amikor a telefon a forgalmas utcán kitalálja, hogy éppen te kit vagy mit akarsz feltörni. :P

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    Nem tudom ilyen miért kell mindig elvakultan erősködni, hogy a grafika egyáltalán nem számít. Szerintem ugyan úgy számít, mint bármi más. Amíg nem "tökéletes", addig valamilyen mértékben mindig bizonyos korátot fog állítani a készítők és játékosok közé. Ez is egy része a puzzle-nek, ráadásul egy 3D-s puzzle-ben ez egy teljes dimenziót kitölt, mint egy réteg, ami rásimul a többire. Nem igazán lehet úgy érintkezi a játékkal, hogy ezen ne mennél keresztül. De ugyan ilyen a hangzás és a játékvilágot működtető többi technológiai elem is (fizika, AI, mozgásanimációk, időjárásmodellezés, stb).

    És főleg fontos ez is javítani, ha valamilyen fejlődésre vágyunk. Bár jelenleg szerintem is a grafikával van a legkevesebb gond. PC-n például nagy általánosságban borzalmas a hangzás a látványhoz képest. És még ettől is jobban el van maradva a fizika, de főleg az időjárás és hasonlók modellezése (minden platformon).

    Most három dolog jutott eszembe, amik kapcsán a jövő játékai felé támasztott igények az eszembe jutnak.

    A The Longest Journey a legrégebbi játék, amire emlékszem, mert kiemelt szerepet tölt be nálam a játékok közt. De ez lényegében egy animált mesekönyv (vagy inkább füzet, már a menüje is ezt sugallja), az interaktivitás halovány látszatával. De csodás történet, ami tényleg élvezhető még ma is.
    -> Később sokszor az ilyen jellegű történetmesélést hiányoltam a játékokból, amiket kipróbáltam, de ennek kapcsán emelném ki, hogy azért élvezném a nagyobb interaktivitást is, hogy tényleg játék legyen, ne csak egy mesekönyv, ami csak akkor lapozza magát, amikor kiraktam a puzzle-t. Pedig régen még a hagyományos papír alapú puzzle is játéknak számított. De miért ne mennénk messzebb, ha van rá lehetőség...?

    A következő, amit kiemelnék, az a Half-Life 2, mert egyszerre volt hagyományos értelmeben jó játék amellett, hogy korához képest kiváló grafikát, fizikát és AI-t vonultatott fel. Bár lényegében ez is csak egy FPS, egy bár szofisztikáltabb féle, de mégis csak cső-shooter. Ha van is egy FPS-hez bőségesen mély története és persze ami szintén fontos, egy sajátos, markáns, emlékezetes hangulatvilága, attól még cső-shooter marad.
    -> Itt kezdett bennem megfogalmazódni olyasmi, hogy miért is marad állandó a vízszint egy pocsojában, ha felrobban benne egy gránát? Miért nem folyik tele vízzel a gravitygun-al a víz alá nyomott hordó, és miért nem lehet utána szétlocsolni ezt a vizet, új, addig nem létező pocsolyát képezve a talaj tetszőleges pontján, miért nem lehet lerombolni minden épületet, felgyújtani bármit, ami éghető...? Ez a szint még csak a fizika olyan távoli illúziója, mint a TLJ-ben az interaktivitásé, de ez csak technológiai kérdés (nyers számítási kapacitás és programozás).

    Ez után a PS3/X360 generációt nálam a Bioware játékai vitték. Úgy meséltek egy-egy nagyon hangulatos mesét (ME és DA), hogy gyönyörűen megadták mellé az interaktivitás, a döntéshozás olyan mértékű illúzióját, hogy néha már tényleg úgy éreztem, hogy valóban komoly kihatással lesznek a válaszaim a játékvilágra. Ez szerintem egy egész elfogadható kompromisszum a puzzle-kirakással lapozható animált mesekönyvek (pl. TLJ) után, még ha nem is az evolúció belátható gyakorlati csúcsa. E mellé pedig megvolt a látvány (és 3-ból két részben - legalább is PC-n) a hang is, csak a fizika volt borzalmas visszalépés pl. egy Half-Life 2 szinthez képest is (holott az jóval régebbi játék).
    -> Itt mondom azt, hogy ha még egy kicsit csiszolnának ezen (végre nem minden játék minden része csak arról szólna, hogy gyűjts egy csapatot a semmiből, hogy megmentsd velük a világot az abszolút pusztulástól, és talán tényleg lenne néha valami számottevő következménye a döntéseinknek) és mellékelnék azt, amit a Half-Life 2 vetített elő a képzeletemben, az már egész ütős lehetne.

    Szóval szerintem, amit még nem igazán értek el ezidáig, hogy valóban lélegezzen, mozogjon, változzon a játékvilág. Fel lehessen venni egy ásót és ásni egy gödröt bárhol, ahol a valóságban is lehetne, aztán fel lehessen tölteni vízzel, amit egy másik gödörből nyerünk, de ilyenkor onnan eltűnik ez a mennyiség. Ha valami akkorát robban, mint egy ház, az romboljon le minden házat, amit egyébkén a világban le lehetne (azt nyilván hagyjuk, ha pl. vannak a történetvilágban kvázi elpusztíthatatlan tárgyak és nem csodafegyverrel lövünk rájuk).

    Bár mostanában abszolút szkeptikus vagyok feléjük (felteszem, hogy hazudnak, mint a vízfolyás és soha semmi nagyot nem tesznek már le az asztalra), de nagyon tetszett, amit most a Bioware ígért az E3-on, hogy "Itt a világ. Ezt csinálja, ez történik benne. Ha akarsz, akkor gyere és játssz benne.", amihez jól hangzanak a Frostbite motor képességei, tehát akár még lehet is belőle valami érdekes.

    ---

    A "többé-kevésbé minden egyfajta MMO" jelleg nagyon nem tetszik! :o
    Érdekel a gyakorlatban, főleg ez a Destiny, de nagyon szkeptikus vagyok.

    Én egyedül szeretek játszani. Ha emberek közé akarok menni, akkor kikapcsolom a gépet és kimegyek közéjük. Ha nem akarok közéjük menni, akkor leülök játszani. Nehezen is értem, hogy mások ezzel miért állnak másképp, és szeretnek csak más emberekkel játszani digitális játékokat. Bár nyilván se a falu széli erdőben, se a panelház mögötti játszótéren sem lehet a arátokkal sárkányokra vagy "space dildo"-kra (aka Reaper) vadászni. (Vagyis néha talán igen, csak ahhoz már annyi tiltott szert kell fogyasztani, hogy attól már majdnem olyan veszélyes a játék, mint ha nem is játék lenne, hanem tényleges sárkányvadászat. :))) Na, de a lényeg, hogy szerintem a PC/konzol játékban nem véletlenül volt eddig különvágva a versenyszerű multiplayer, ahol az a lényeg, hogy ki milyen jól játszik a többi játékoshoz képest, és a singleplayer, ahol az egyén saját meseélményén volt a hangsúly, amit maga a játék adott neki minden mástól függetlenül (nem a többi, vele vetélkedő játékossal szembeni előnye vagy hátránya).

    És itt érdekes, hogy nekem a játék már rég nem maga a játék. Nem a puzzle, nem a célbalövés, hanem egy könyv hosszúságú moziélmény némi interaktivitással fűszerezve. A kirakósdi és lövölde csak töltelék, amivel úgymond "megszenved" az illető, hogy megkapja a "jutalmát".

    Ha túl akarjuk ezt feszíteni, lehet hogy az ortodox beállítottságúaknak nem a grafikai minőség hajhászását kéne szidniuk -ami ebben az elméletben egy tünet és nem kiváltó ok a hanyatlásban-, hanem ezt. Nem a pixelek számát és a színpalettájukat kéne nagyságrendekkel redukálni, hanem moziból visszamenni puzzle-be és célbalövésbe, hogy tényleg magán a játékon, a "játszáson" legyen a hangsúly, amit ténylegesen csinálni kell és ortodox értelemben játék. Ütni, vágni, lőni, beforgatni, beilleszteni, összeadni, kivonni, beszínezni... nem pedig ezeket töltelékként kezelve várni a mese következő szeletét.

    Bár ez esetben mindig ott lesz a tetrisz, sudoku,vagy a puzzle-ök a boltban. De szerintem ezekben már csak a név a közös és a digitális játékoknak kéne új nevet találni, hogy onnantól kezdve ne is lehessen őket többé szidni, hogy már rég nem igazi játékok (mert nem is hívja már úgy őket senki).

    Ez esetben én inkább ezeket választom. Szeretem a meséket, de szeretem őket illusztrálva látni, nem csak olvasni.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • mentoloshypo

    senior tag

    válasz janos666 #55 üzenetére

    Most éppen a Dragon's Dogma Dark Arisen-el játszok PS3-on. Elképesztően igénytelen úgy általánosságban a grafika, a textúrák full PS2 szint, sokszor előtted pár méterre töltene be, az NPC-k szintúgy. Ráadásul a képernyő alját meg tetejét jókora méretben "levágták" ki tud miért (ilyet más játéknál még nem láttam) a hab a tortán hogy mindezek ellenére olykor durva az fps drop.
    És most kapaszkodj meg, élvezem a játékot de piszkosul! ;) A dizájn a pocsék grafika ellenére parádés és nagyon hangulatos mégis, a történettel együtt úgy magával tud ragadni az egész, hogy egy pillanatra meg nem fordul a fejemben, hogy a grafika nincs a toppon.

    A másik véglet nálam a Crysis 3. Nagyon szép, mondanom se kell, a Crytek csapata tud az egyik legjobban PC-re optimalizálni, ismerik a szakma minden fortéját, elképesztően profi munkát végeztek a megjelenítéssel. Még ezeken az öreg last-gen konzolokon is gyönyörű.
    A játékmenet viszont akkora egy nulla, jellegtelen semmi (multistól együtt) hogy az már fáj! Egyszer el is aludtam játék közben, ez hót komoly. :DDD Egy mikrogrammnyi ingerenciát nem érzek azért, hogy levegyem újra a polcról.

    Szóval ja, nem minden a grafika. Ha még az előző generációban lennénk akkor azt mondanám, hogy a grafika tegye ki a kisebb százalékot mert az élmény mindent kárpótol, de hogy itt vannak az új gépek csak elvárja minden játékos az áll ejtő grafikát.
    Nehéz dió megmondani a frankót, de szerintem nem is lehet. Ahány ember annyi igény.

  • .LnB

    titán

    LOGOUT blog

    Milyen legyen a next-gen?
    Dinamikusan változó történetet, ami tényleg a döntéseink alapján formálódik. Ezzel rengeteg újrajátszhatóságot biztosítva az adott címnek. Engem egy játékban csak a hangulat, és a történet érdekel.
    Ezen kívül pedig a játékok nyújtsanak kihívást! Legyenek nehezek! És ezt ne azzal érjék el, hogy több, és nagyobbat sebző ellenfeleket állít elénk. Vegyék rá a mai gamergenerációt is a gondolkodásra, akkor talán rájönnének mi a baj a mai generációval :) Erre nagyon jó példa amivel éppen játszom. Az Arkham City-ben ha nem lenne a detektív látómód, akkor ez a játék olyan nehéz lenne, mint anno a TombRaider játékok. Akkor még nem volt youtube, hogy megnézzük, mit kell csinálni. Ott napokig sz*ptunk egy ajtó kinyitásával. Ma mi van? Ha akarod se tudod elkerülni azt az ajtót amin be kell menned.
    Én nagyon szeretem az olyan játékokat amik megadják a lehetőséget a játékstílus megválasztására. DuesEX:HR, Dishonored, stb. Sajnos ez sem jellemző manapság.
    Ezekből a sorokból már kiderül, hogy ehhez igazán nem kell next-gen, vagyis ez nem teljesítményhez kötött dolgok. Mert nekem nem kell next-gen, én csak jó játékokat szeretnék. És ehhez ahogy (#39) Stevenstyle-is említi, manapság nem feltétlenül az AAA címek közt keresgélni. Az indie játékok még megadják azt amit a régi motorosok visszasírnak. Azok a játékok sok dolgot a fantáziánkra bíznak.
    Egyetértek viszont (#50) HuMarc-al is, hogy valószínűleg 20 év múlva a mai játékok lesznek etalon játékok, csak ez minket nem fog vigasztalni :)

    A VR-re kitérnék külön:
    Engem az elrémiszt, az már egy kicsit sok. Bár még nem próbáltam, de az átlépi már szerintem azt a határt, ami számomra a gaminget jelenti. Ráadásul borzalmas hatásai lehetnek a társadalomra ha addiktív, és ráadásként túl realisztikus lesz. Mert ezzel nem foglalkoznak a fejlesztők. Őket csak az, fogja érdekelni, hogy minél többet eladjanak.

    Ui: Ezt szeretném még next-next-next-gen: Kojima szan-nak kívánom, hogy 120évig éljen és ontsa magából a megszokott színvonalú Metal Gear játékokat! :R

    [ Szerkesztve ]

    „A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”

  • kameraman77

    aktív tag

    De ha már next-gen... amellett se menjünk el, hogy a 80-as évek végén és a 90-es évek elején a játéktermi gépek bőven odapakoltak a pc-s, konzolos világnak, szinte minden tekintetben. Sokkal inkább érezte ott az ember a minőségbeli különbséget, amiért megéri dobálni a pénzt a gépekbe, mint manapság az ún next-gen és az egy hónappal előttük levő nem next gen játékok között...

    Ez ma nincs meg, sokkal inkább összemosódik a határvonal, nem érezni annyira újdonságnak egy-egy dolgot. Akkoriban, mondjuk 92-ben otthon játszottál - ha nagyon szerencsés voltál - színes monitoron és pc-n, mondjuk wolfenstein-t - ami nagyon jó játék, DE bementél egy arcade-ba, mondjuk Alsóőrsön és lerobbant a fejed az élménytől, mert 3 méteres vászonra vetített, élő szereplőkkel díszletek közt felvett, kalózos-sci-fi fénypisztolyos akciójátékot játszhattál, gyakorlatilag egy filmet végignyomtál lövöldözve! (én sajnos soha nem jutottam el a végére, pedig egy hetet játszottam rajta :D ) Ugyanúgy megvolt a szkriptelés, mint ma, ugyanúgy "korridor shooter hatás volt" DE pc-hez, konzolhoz képest brutális volt a különbség, sokkal inkább "next-gen" élmény volt. Nem beszélve az autós és repülős játékokról, melyek a játéktermekben szétalázták a pc-s, konzolos akkori játékokat... (Amúgy az alsóőrsi játékterem nagyon jó volt, rengeteg jó cuccot hoztak be akkoriban 91-92 környékén, nyaranta tömve volt minden nap...emlékszem Terminator 2-höz nem lehetett hozzáférni annyian nyomták, amikor megérkezett a cabinet)

    Akkoriban azt gondoltam, hogy ez lesz a jövő, a filmre vett, irányítható interaktív játékok, de nem ez lett... Pedig ez volt az igazi grafikai ugrás... aki játszott mondjuk a Phantasmagoria-val, vagy a Gabriel Knight - Beast Within-nel, az tudja, hogy mi a next-gen élmény (az akkori adott játékfejlettség állapotához képest).. mert brutális volt a különbség az akkori játékokhoz képest - grafikában, életszerűségben mindenképpen, hiszen élő szereplők, élő, vagy fotórealisztikus helyszínek voltak a monitoron. De az interaktív mozik nem jöttek be.. nem értem miért.. gondolom drága volt.

    Ma ez a nagyon jól elkülönülő különbség nincs meg a next-gen játékokban a "régebbi" értsd ez alatt egy hónappal ezelőtti játékokhoz képest. Továbbra is a hangulat szerintem ami meghatározó egy játékban. lásd pl Civilization. Grafikailag egy társasjáték szintjén van, de összetettségében és játékmenetében mégis elérte azt, hogy szinte mindenki ezt játszotta. Vagy a GP2.. grafikailag még akkoriban sem volt egy nagy eresztés, DE mind a mai napig játszanak vele, mert brutálisan jó a fizikája, és az autók hangolhatósága. Ellenben a mai f1 játékokkal, ahol inkább arcade a móka, de azért van szép látvány.. de minek? Vagy éppen az Interstate 76. Grafikailag - hát hogy is fogalmazzak - szögletes volt. De a hangulat, a játékélmény, na az kegyetlen volt, funky-mad max-autós.. (VR sisakra visszatérve, mi még Descent-tel nyomtuk anno egy bemutatón :D )

    Persze belemehetnénk abba, hogy a mai generáció agya más impulzusokhoz van szokva, ún. multiimpulzusokhoz, mert míg akár a mi generációnk is egy-két impulzuson szocializálódott - de fel tudjuk azért venni a versenyt, addig egy mai tizenéves agya ahhoz van szokva, hogy folyamatos impulzusterhelés alatt legyen. Ezért van probléma az oktatásban is. A tanárok nagy része főleg a 40 felettiek agya ahhoz van szokva, hogy lassú, egyimpulzusos bevitel kell neki, tehát egy könyv olvasása stb.. nem is igen tud -főleg az 50 felett generáció több beérkező információt kezelni, addig egy mai fiatal egyszerre böngészik 2-3 oldalt, chatel minimum 3-4 személlyel és közben zenét is hallgat. Majd amikor kikerül ebből a multiimpulzusos közegből és beül az iskolapadba és a tanár egy könyvből lassan felolvas, vagy beszél, akkor az agyát olyan lassulás éri, ami kihat a teljesítményre, viselkedésre stb... Nincs ezzel gond, változik a világ, már a szüleink is sokkal gyorsabb impulzusokhoz szoktak, mint a szüleik, vagy nagyszüleik, DE ez is visszavezethető arra, ami ma a játékvilágban zajlik. Gyors-egyszerű-könnyen érthető és rövid - ez a mai fiatalokhoz eljutás receptje szinte mindenben, így a játékokban is. Persze szociológiailag vizsgálhatnánk tovább...

    [ Szerkesztve ]

  • perge666

    veterán

    Mi ez a sok teleregény? :DD
    Sajnos nincs annyi szünetem hogy ezeket végigolvassam,pedig kíváncsi vagyok....

  • balazs_pro

    tag

    Engem sem érdekel annyira a grafika, a hangulat sokkal fontosabb. Múltkor elővettem a Thief első részét, a mai fiatalok csak fikáznák a grafika miatt, szerintem még ma is az egyik legjobb játék, nyilván saját stílusában.

    COD HC MP 3000 óra

  • MageRG

    addikt

    válasz FoxiestFox #53 üzenetére

    "Valóban benne van a nosztalgiafaktor, de nem olyan mértékben, mint gondolod."
    Szvsz ebben mindig elég komolyan benne van a nosztalgiafaktor.
    Akkor voltál fiatal, akkor voltál a legfogékonyabb az új dolgokra, akkor változtak körülötted a leggyorsabban a dolgok.
    Ugyanezért volt egy bizonyos generációnak akkora nagy szám pl. az Amerikai nindzsa c. remekmű. :DDD

    Ettől függetlenül van objektíven mérhető fejlődés játékokban. Kalandjátékból már nem látsz olyat, amiben véglegesen elronthatod a játékot egy rossz döntés miatt. RTS-ben alap a csoportkijelölés, rally/way meg mindenféle -pointok, makrók. Megjelentek a "realisztikusabb" shooterek.
    Szóval szerintem fokozatosan kialakul a tudománya a jó játékdesignak is, és ebben benne van a jó történetmesélés is.
    Sajnos itt még gyakran esnek abba hibába, hogy valami filmnek tekintik, amihez forgatókönyvet kell írni...

    Az FPS-dominancia meg valamilyen szinten érthető. Jó látványos, viszonylag gyorsan megtanulhatod a szabályokat és érhetsz el sikereket. Ideális "kapudrog" a kazuároknak.

    "What is bravery, without a dash of recklessness!"

  • CybonTom

    tag

    Üdv Mindenkinek!

    Végigolvasgattam a hozzászólásokat és a cikket is persze... a véleményem pedig eléggé eltér sokatokétól...
    Szerintem a next gen-nek ugyanis igenis grafikai téren kell változásokat hoznia elsősorban... hogy miért? Mert minden más amit leírtatok eddig, az platform és generáció független! .LnB egy mondatát idézném, ami szerintem teljesen lefedi ezeket a dolgokat amiket eddig összeírtatok...
    "Ezekből a sorokból már kiderül, hogy ehhez igazán nem kell next-gen, vagyis ez nem teljesítményhez kötött dolgok."
    Vagy úgy gondoljátok, hogy az újító játékmenet (emlegetett jump in-out pld) next gen függő? Ugyan, elég csak rágondolni a régi Dűne és C&C játékra... nem volt ott semmilyen next gen, szimplán egy igazi újító ötlet és lásd megszületett és elterjedt az rts... és még számtalan ilyen példát lehetne írni... csak mostanában ezt el szokták az emberek felejteni...
    Ahogy az sem next gen függő szerintem, hogy a játék tartalmas legyen, szórakoztató stb., hisz mindenki talál magának valószínű olyan játékot a saját maga által szeretett műfajban, ahol a grafika nem nagy szám, mégis a történet szórakoztató, vagy kiemelkedő.
    AI fejlődés? Ez már lehetne next gen elvárás, de igazából ez a valóságban leginkább csak bizonyos játék rétegeket érint (pld rts), hiszen vannak olyan játékok ahol már az is elég lenne, ha normálisan csinálnák meg a scriptelt dolgokat (mind pld a sokat emlegetett Half Life-ban... zseniális módon ott nagyon sok lehetséges történésre megcsinálták előre a scriptelést, így úgy tűnik sokszor mintha az ellenfelek tényleg gondolkodnának).
    Amit én elvárnék a next gen-től, az a grafika és a fizika fejlődése mellett, hogy a fejlesztői környezet változzon úgy, hogy a cross platformok közötti átjárás minél közelebb kerüljön egymáshoz, így 1-1 játék elkészítése és átportolása mind a 4 platformra (ps, xbox, wii, pc) legyen egyre normálisabb és könnyebb... mert az, ha ugyanúgy 4 féle, egymástól teljesen független portot kell készíteni mind az előző generációks gépeknél, az nem fejlődés, csak stagnálás.

    Amit a játékoktól elvárnék generációtól függetlenül...
    Az külön elszomorít, hogy azok a dolgok, amiknek alapnak kéne lenniük (normális irányíthatóság, játékmenet, és a nagybetűs HANGULAT, történet), gyarkorlatilag kuriózumok lassan és ezen nem a next gen fog változtatni (hogy pontosan mi, azt igazából én sem tudom, hisz a játékos társadalom nyomása is ideig óráig tud csak kihatni a kiadókra, aztán úgyis rohannak előrendelni a következő AAA címre, ami csilli-villi a demóban és fűt-fát igér játékmenetben és történetben). Remélem megáll a játékok folyamatos butítása a profit maximalizálás elérése miatt és végre visszatérünk azokhoz az összetettebb programokhoz, amik miatt szerettem játszani...

  • HuMarc

    addikt

    válasz janos666 #55 üzenetére

    Előrebocsájtva: Remélem, nem lett túl kusza ahhoz, hogy akinek szól, az megértse, bár sajnos ezt csak remélni tudom, garantálni nem... :) Jó olvasást.

    Szerintem nem arról van szó, hogy a grafika nem számít (akkor sem feltétlenül, ha konkrétan így van megfogalmazva), hanem arról, hogy egy-két játék/franchise (Crysis, BF stb.) átlépett egy határt, és már közelebb áll a techdemo-hoz, mint a játékhoz, hiszen főleg a történet már csak alibi-jelleggel van jelen, hogy legyen mikor csodálnod a gyönyörű tájat, amit a fejlesztők alkottak.

    Azért a grafika és a fizika egy játékban nagyon nem ugyanaz. Az előző (PS3/X360) generációban a grafika esett át hatalmas fejlődésen, remélhetőleg most a fizika fog alapjaiban megváltozni, mert azzal, ahogy te is írod, élővé lehet tenni a játékteret.

    Amit egyébként te lefestesz, az akár a Mátrix is lehetne. :) Minden úgy működik, ahogy kéne, minden robban, szétesik, korrodál stb. Csak az a gond, hogy ezt egyrészt baromi sok idő leprogramozni, másrészt ehhez valószínűleg olyan hardver-igénybevételre lesz szüksége egy programnak, hogy első próbálkozásra (sőt, lehet, hogy a generáció végéig csak eddig jutnak, ha egyáltalán elmennek ilyen irányba) csak nagyon kis térben oldják meg azt, hogy a gép mindent külön számol.

    @.LnB (#57): Egy mai játék is simán lehet addiktív (ld. WoW, CS, ahol halálesetekről is hallani), ehhez nem kell egy játéknak VR-nak lennie. És attól sem félek, hogy egyszer túl realisztikus legyen, ez már csak azért sem lehetséges, mert a játékok egyelőre csak látvány, és hang összessége, a többi érzékszervedet nem vonja be, így a realizmus élménye nem lehet teljes. Meg azért sem, mert a látvány sem lesz soha teljesen realisztikus. Szerintem.

    @kameraman77 (#58):

    1. Játékterem - PC/konzol: Itt igazából nem tudom, mit kifogásolsz, ugyanis pont azért szűnt meg az igény a játéktermekre, mert olcsóbb lett az a technológia, így már otthon is elérhető olyan teljesítmény, amin kielégítő minőségű játékok futnak. Az jön le az írásodból, hogy te hiányolod azokat a játékokat, amelyek többszörös élményt tudnak nyújtani egy mai PC-s játékhoz képest, pedig pont ezek azok a játékok, amelyek többszörös élményt nyújtanak valami olyanhoz képest, ami már nem is létezik, mert megszűnt rá az igény, hisz már elérhető áron meg lehet kapni a jobb játékokat.

    2. Interaktív történetmesélés: Ez nem szűnt meg, csak most már az élő szereplőkkel felvett interaktív filmek helyett most már tényleg játékokról van szó. Elég sok játéknak van több befejezése, erről írtam már itt (utolsó bekezdés az elválasztás felett), most a Heavy Rain-t, és a Beyond: Two Souls-t emelném ki.

    3. Hard core - Casual gaming: Valószínűleg ezzel magyarázható, hogy a pl. Civ-es hosszú-hosszú órás folyamatos játékmenetet igénylő játékokat nagyrészt (és persze nem teljesen, ld. Civ 5 + Brave New World) kiszorították a casual game-ek, persze ez pont a stratégiai játékokra annyira nem igaz. De pl. a GP2 egy szimulátor volt, a mai autós-versenyzős játékok meg általában arcade játékok, pont azért, hogy a 3. körben mindenki beleszokjon, és legyen sikerélménye.

    ===========

    .LnB-nél előkerült a a realizmus a játékokban. A festészetben a fényképészet megjelenéséig nagyon sokan akarták a valóságot megfesteni minél élethűbben, de erre ugye a fotográfia miatt megszűnt az igény. Ezután ugye eléggé megváltozott a festészet, mint olyan, pl. a non-figuratív alkotások, absztrakt művészet, mindegy, ennyire nem értek hozzá :)

    Mindenesetre szerintem lesz egy pont, amikor a játékfejlesztők rájönnek, hogy nem feltétlenül kell a 100%-os realizmusra törekedni (mondjuk mikor megalkotják a Mátrixot, na kb. akkor :DDD ). Most is vannak ennek a gondolkodásmódnak képviselői, pl. a a Wildstar, vagy a Diablo III, ami kicsit rajzfilmesebb, és nem is törekszik arra, hogy pontosan látszódjon minden és mindenki pontos izommunkája, mert ez egyszerűen nem fontos.

  • .LnB

    titán

    LOGOUT blog

    válasz HuMarc #63 üzenetére

    Ne haragudj de nem vágom mit írtam a realizmusról. Vagy mire értetted azt a bekezdést? :F

    [ Szerkesztve ]

    „A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”

  • kameraman77

    aktív tag

    válasz HuMarc #63 üzenetére

    Nem kifogásoltam én semmit a pc/konzol - játékterem viszonylatban, hanem arra próbáltam rávilágítani, hogy ott valóban érezted, hogy különbség van. méghozzá brutális. Tényleg egy új generációnak érezhetted. Arra hegyeztem ki az írásom azon részét, hogy ma ez a határ teljesen elmosódott, a nem next-gen és next-gen-es játékok között gyakorlatilag nincs ekkora kegyetlenül durva különbség, tehát abban az időben sokkal jobban átélhető volt a next gen életérzés, mint ma.. mert ma két cím között nincs akkora eltérés grafikában, fizikában (tehát egy idei nem next-gen és egy next gen cím között), mint anno a pc-játékterem viszonylatban. tehát az a fajta fejlődés várás amit sokan várnának sokkal kevésbé érzékelhető, mint anno.

    Ma arról szólnak a játékok, mint ahogy írtad is, hogy legyen sikerélmény.. ne kelljen megtanulni kombinációkat, ne kelljen beállításokkal bíbelődni stb.. de az írásomban ki is fejtettem, hogy mi ennek az oka, hiszen a célközönség megváltozott, agyi kapacitásuk mást igényel..

  • HuMarc

    addikt

    válasz .LnB #64 üzenetére

    Azt írtad, hogy a játékok túl realisztikusak lesznek/lehetnek a jövőben. De nem arra reagálva, írtam a =...= utáni részt, hanem csak visszautalva rá.

    @kameraman77 (#65): Tudtam, hogy valami kimaradt, mondjuk ez egy ilyen hosszú hsz esetében benne van a pakliban. Szóval: Akartam írni, hogy a casual gaming azért jut nagyobb szerephez, mert a játékosok rétege kiszélesedett, és most már nem csak tíz- vagy százezres nagyságrendű embert szólít meg egy játék, hanem néha 10 milliós célközönséghez.

    Az tényleg igaz, amit írsz, hogy az új generációs játékok next-gen érzete minimális, alibi jellegű, de ez egyrészt köszönhető annak, hogy egy csomó cross-platform cím nem csak két, kb. azonos hardverű konzolon, és PC-n jelenik meg, hanem két, mai szemmel nézve végtelenül gyenge konzolon, az új generációs konzolokon, és PC-n is megjelenik. Meg ez már az előző generációban is hasonlóan működött, kellett a PS3-nak, és az X360-nak is 2-3 év, míg ténylegesen megtörtént a generációváltás.

    [ Szerkesztve ]

  • alevan

    őstag

    (#1) kameraman77
    Tökéletesen igazad van. Viszont ahogy kijön egy "next-gen" játék hír gameplay videóval, rögtön megjelennek azok, akik szerint való élet is 720p felbontással rendelkezik.

    (#9) stefi76 Sőt, tovább megyek. Ha visszamennénk a SNES időkbe és pl. egy Chrono Trigger vagy egy Final Fantasy VI, esetleg egy Illusion of Gaia "nextgen" HD átiratot kapna, garantálom, hogy lenne bőven vevő rá.

    De ha FPSekről beszélünk, egy Contra-ban több lélek van, mint egy BF vagy COD epizódban.

    "Ezért lovagol a pokolba a konzumer IT piac. A hülye igények... . Azt sem tudod, hogy mit akarsz de az jöjjon havonta frissités formájában."

  • MageRG

    addikt

    válasz alevan #67 üzenetére

    "Chrono Trigger vagy egy Final Fantasy VI, esetleg egy Illusion of Gaia "nextgen" HD átiratot kapna, garantálom, hogy lenne bőven vevő rá."
    Valószínűleg a nosztalgia eladná. Egyébként a klasszikus JRPG-k eléggé vesztésre állnak a WRPG-kkel szemben.

    "What is bravery, without a dash of recklessness!"

  • FoxiestFox

    félisten

    válasz MageRG #61 üzenetére

    Persze, nosztalgiázni jó.
    Időről időre előszedem én is azokat a címeket, amikkel elsők között találkoztam pc-n, és még jók is voltak.

    "Kalandjátékból már nem látsz olyat, amiben véglegesen elronthatod a játékot egy rossz döntés miatt. "
    Ez mondjuk pont elég nagy probléma szvsz :D

  • .LnB

    titán

    LOGOUT blog

    válasz HuMarc #66 üzenetére

    Uhh nem kellett volna ilyen korán kommentelnem :) És tényleg kitértem a realizmusra. Egyszerűen elfelejtettem :) Na szép, most elvesztettem a hitelességemet :D

    (#70) orichalcos Meglepően értelmes, és magas színvonalú eszmecsere folyik, nem a szokásos hülyeségek. :) (pedig még én is kommenteltem ;] )

    [ Szerkesztve ]

    „A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”

  • alevan

    őstag

    Továbbá a "next-gen" grafikáról: Mindenki részletgazdag grafikát igényel. Mindenki szeretné, ha zoomolva a földön a hernyó párzását is látná egy open world lövöldében.

    Viszont senki nem gondol bele, mennyi munka mindez. Hiába fejlődnek a hardverekkel a fejlesztőprogramok, minden modellt el kell készíteni, minden textúrát el kell készíteni. Manapság többe kerül egy játék készítése, mint egy filmé.

    Rengeteg emberi erőforrás kell, úgy designer mint programozó. Koordonálni kell őket, felkészíteni, stb. És az is igaz, hogy egyre mainstream-ebb videójátékokkal játszani, de eladni nekik egyre nehezebb.

    Olyan ez, mint a választási kampány. Hypeolni kell. Durván. Ki kell tűzni egy megfelelő dátumot. Ahhoz tartani kell a fejlesztést. Ha késik a játék, a hype visszaüt. Ha viszont nem határozol meg egy kiadási dátumot jóval előtte, nem tudod annyira felizzitani érte a keresletet, hogy busásan megtérüljön a befektetés a befektetőknek.

    És mindennek előtt, a játékfejlesztés egy munka. Nem szórakozás (most tekíntsünk el az indie fejlesztőktől). Ők ebből élnek meg. Általában ha a fejlesztők késnek, ők járnak rosszul, hisz a fizetésük ezen múlik. Gondolom nem vagyok egyedül, ha azt mondom, én sem örülnék neki, ha a cég ahol dolgozom visszatartaná, csökkentené a fizum, mert a részleg késik a felválalt melóval. Lényegtelen, kineka-mineka hibájából.

    Az, hogy a játékosok nem azt kapják emg, amit ígértek nekik, az egy dolog. PL. Wach Dogs. Nem azzal a grafikai szinttel jött ki, amit ígértek (most tekíntsünk el attól, hogy csapnivaló a játszhatósága egy GTA IV vagy V melett). Jöttek ki tesztek. Gameplay videók. Fórumos hozzászólások. Cikkek. Minden csapból Wach Dogs folyt. Akinek nem tetszett az a grafikai minőség, nyugodtan eltekínthetett volna a vásárlástól. Hisz nem kötelező megvenni az adott játékot. Mégis megvették.

    Magyarán: nem a kiadó, a játékfejlesztő, a bolti eladó a hibás, mert a játékosok hülyék, Most nem általánosítani akarok, de nagy részük az.

    A kiadók (mint fennebb írtam) a profit maximizálására törekednek. Minden kiadott játék után lehoznak egy következtetést, miszerint mi kell a játékosoknak. Hiszen, ha 5 millióan vették meg a Battlefield 4-et és 7 millióan a Battlefield Hardline-t, akkor a játékosoknak biztos a zsaruk és bűnözők, nem peddig katonák és háború kell.

    A Mirror's Edge 2 esetében is valószínüleg hasonló történt, amikor bejelentették, hogy nagyobb hangsúlyt kapnak a harcok. Valszeg kitöltettek kérdőíveket, olvasgattak visszajelzéseket és ezt a következtetést vonták le.

    És félreértés ne essék, nem szabad a kiadókat a Vöröskereszt-el kavarni. Ahol nem várható magas profit, oda nem adnak zöldhasut.

    És ezen visszajelzések alapján határozzák meg a kiadók és játékfejlesztők a Nextgen fogalmát.

    (röviden amit eddig leírtam: nextgen a kiadók és a fejlesztők szempontjából = kiadások + [humán erőforrás+fejlesztési idő]+várható profit

    (#68) MageRG Ezek a szemszögemből legélvezettebb és legcinematikusabb játékok (és JRPG fan vagyok). De rengeteg kalandjáték van SNES, PS1 és más retro konzolra, melyek eredetiek, csak megvalósításra várnak. Pl. ha lenne egy nextgen átirata a Deus Ex és Deus Ex Invisible War-nak, nem hiszem, hogy nem lennének rá vevők az emberek.

    Csak a játékosok többségének ki kellene fejezni, hogy ez rossz irány. És itt nem petíciókra gondolok, hanem a játékok vásárlására. De ehhez egy globális akció kellene amit manapság az internet és a globalizáció korában "nagyon nehéz".

    [ Szerkesztve ]

    "Ezért lovagol a pokolba a konzumer IT piac. A hülye igények... . Azt sem tudod, hogy mit akarsz de az jöjjon havonta frissités formájában."

  • .LnB

    titán

    LOGOUT blog

    válasz alevan #72 üzenetére

    Na na na! Ácsi itt álljunk meg egy pillanatra.

    "Viszont senki nem gondol bele, mennyi munka mindez."

    Talán nem kellene erőltetni némelyik kiadónak évente ugyan azt a szutykot, Ez nem rég óta divat, hogy egymást követik az üres folytatások. És ezt miért teszi a kiadó? A pénzért, mert pénzéhesek, és csak az számít. (Capitalism I LOVE YOU!) És bele se merek gondolni mennyi pénzt keresnek ezzel! Úgy gondolom a borzasztó nagy profittal egyenes arányosan dolgozzanak is meg azért a pénzükért! (Persze nyilván nem az a programozó részesül ebben a pénzben aki valójában is dolgozik a játékon, de ez már a kiadó és a fejlesztők dolga ki-mennyit keres.)

    Szóval szerintem ne várd el azt, hogy sajnáljam őket mert sokat dolgoznak Vagy legalább is, kéne nekik dolgozni.

    "Magyarán: nem a kiadó, a játékfejlesztő, a bolti eladó a hibás, mert a játékosok hülyék, Most nem általánosítani akarok, de nagy részük az."

    Erre csak annyit, hogy ámen. Rég óta hajtogatom én is ezt ;) Igen is ki lehet azt mondani, hogy ha valami rossz, akkor az a .... ja nem nem lehet kimondani bocs ;]

    Igazából azt szerettem volna írni, hogy mocskosul sok pénz befolyik egy-egy játékból. És nem mindig forgatják ezt vissza a fejlesztésekbe. Kitapasztalják, hogy mekkora a játékosok ingeküszöbe, és pont annyi újjítást tesznek bele a folytatásokba, ami még mindig borzalmas nagy profitot termel, a legkevesebb belefektetett tőke és energia mellett.

    De ez off most a next-gen-hez.

    Next-gen re visszatérve, nem tértünk még ki az irányításra. A kinect elég komoly innováció volt, de szép lassan feledésbe merült az évek alatt, teszem hozzá szerintem jogosan. Jöhetne az irányításban is valami next-gen cucc.

    [ Szerkesztve ]

    „A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”

  • Bad Pritt

    nagyúr

    válasz .LnB #73 üzenetére

    A Wii motion volt innováció szerintem. Egy egész konzolt mellérakta, tokkal-vonóval-játékokkal és így lett a chocapik. A VR gyerekcipőben jár, ez a Kinectes bohóckodás szintén, meg talán tényleg nem jó irány. Az érintőképernyő lehet izgalmas ebből a szempontból, kivetítők esetleg, vagy Különvélemény stílusú kesztyűk...

    Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.

  • alevan

    őstag

    válasz .LnB #73 üzenetére

    Nem azért hülye a játékos, mert szar a játék, hanem mert megveszi.

    Úgy néz ki, megint nem sikerült értelmesen fogalmaznom.

    Szerk. Én is hülye vagyok, mert pont ezt az egysort nem írtam bele a monológomba....

    [ Szerkesztve ]

    "Ezért lovagol a pokolba a konzumer IT piac. A hülye igények... . Azt sem tudod, hogy mit akarsz de az jöjjon havonta frissités formájában."

  • wody21

    tag

    szarok a grafikára (én is), bugmentes legyen, jól fusson, ne húzza fel a pléjer agyát a buta hibákkal.
    StarCraft Brood War, Unreal Tournament, ReVolt, Live-for-speed ftw.

  • .LnB

    titán

    LOGOUT blog

    válasz alevan #75 üzenetére

    Ez lett volna a befejezettlen modnatom vége, de ilyet nem szabad ilyen nyíltan itt leírni.

    De pontosan így írtam volna én is le. És írtam már sokszor is. Az a baj, hogy van kereslet, amíg pedig van, addig nincs rákényszerítve senki sem a változtatásra.

    [ Szerkesztve ]

    „A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”

  • Shing

    őstag

    Én vagyok az egyetlen aki egyszerűen összetett játékmenetet vár? Csak ne olyan játékokat istenítsünk mint a Bioshock Infinite vagy az új Tomb Raider és nem butított sz@rokat fognak a piacra dobni.

  • SylverR

    senior tag

    Megmondom én nektek mi is az a nextgen.
    A Trespasser, és az Outcast. Egyik 98-as, másik 99-es. de a mai napig überel bármit, mindkettő.
    Fizikára, játékélményre, történet vezetésre, hangulatra, és egyediségre. :U

    Nem!

  • .LnB

    titán

    LOGOUT blog

    válasz Bad Pritt #74 üzenetére

    Érdekes de sose próbáltam a Wii-t, egyiket sem. Pedig megfordult a fejembe, hogy veszek. Mert a New Super Mario Bros. Wii tetszett nagyon.
    Kinect-el úgy voltam, hogy megvettem és 3hónap után túl is adtam rajta.

    Nincs semmi új bejelentés az irányítás kapcsán. Ötletek vannak, de nem tudok olyan kaliberű fejlesztésről mint az Oculus Rift.

    „A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”

  • Bad Pritt

    nagyúr

    válasz .LnB #80 üzenetére

    Wii pedig mókás, most gondolkoztam erősen egy mini beszerzésén, csak nincs hova rakni. :D De amúgy a kontroller nagyon egyedi, szerintem van benne jövő, csak a szimpla kétkezes kontrollerek még mindig gyorsabbak, ahogy észrevettem. Kinect hasonló nálam is, próbáltam ONE-on is nem rég, nem győzött meg. Újításokról én sem tudok, csak néha felröppen egy-egy rövid videó, vagy concept kép és ennyi, betonbiztos a kontroller/bill+egér helyzete, sok cég állt rá a gyártásukra és lefednek minden árszegmenst, nem igazán fognak átállni másra.

    [ Szerkesztve ]

    Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.

  • trufa12

    addikt

    Én csak 1 jó dragon ball játékot várok ami folyamatosan bővül, minden az anime szerint működik benne és nem 1-2 gombos harcrendszere lesz, nah erre várhatok még egy darabig .

    [ Szerkesztve ]

    Az élet olyan mint a motor, ha nem megy akkor be kell rúgni..

  • mrhitoshi

    veterán

    válasz janos666 #55 üzenetére

    +1
    Nem tudom most mi lelte az embereket. Eddig amiatt volt a felháborodás, hogy már kell next-gen, mert így-úgy csúnya a PS3/Xbox 360-as játékok, most meg mindenki leszarja ? :DDD

    Vicces.
    Én Spielberggel értek egyet. [link]
    Ehhez az kell, hogy teljesen új megoldásokat csináljanak a grafikában. Megatextúrázás ;]
    Marha fontos még mindig a grafika, mert ettől függ az, hogy mennyire tudsz belemélyedni a játékbeli univerzumba. Jójó, kell történet, de ott van a ME3. A grafika egy rakás fos, de még így is azt mondom, hogy jó játék, de mi lenne ha még jobb lenne a grafika ?
    Szóval van hova fejlődni grafikában. Engem az is kiábrándított anno, hogy az Red Dead Redemption egy rece tenger volt, és nem volt akkora élmény a játék, hiába megvolt a hangulat.
    Vagy mondjuk a GTA 5. Túlzás azt mondani, hogy hű de jó grafikailag, mert nem.
    Most már legalább hát ha eljutunk oda, hogy 1080p 60FPS, és 0 rece.

    A másik a fizika. Ocsmány, pocsék, idétlen fizika van az összes játékban. Egyedül a GTA 4 tudott valamit felmutatni, de az összes többi játék röhejes. 0 fizika. Ezen nagyon gyorsan kell változtatni, mert most ott járunk, hogy kezd jó lenni a grafika, de kb mint ha fa dobozokkal játszanék a játékban. Nevetséges.
    És akkor az AI. Ezen is sürgősen változtatni kell, mert az ellenfelek hülyék, egyszerű bábok, amik arra várnak, hogy leöljük őket, és emiatt megint csak ugrott a valósághű érzet.

    És akkor a 3. az a VR. Itt az ideje, hogy elinduljon ez is, de ehhez elsősorban az kell, hogy grafikailag eljussunk egy ennél magasabb szintre.

    Én még 4.-nek felhoznám az interakciót a virtuális és a valós világ között. Ma úgy játszunk, hogy van egy interfész, ami közel sem ad semmi információt a virtuális világról, és azt nyomogatjuk. Nagyon jó meg minden a vibráció, de ez közel sem egy haptikus felület. A VR korszakhoz kell majd valami haptikus felület is, mondjuk egy kesztyű, amiben meg tudjuk fogdosni a tárgyakat, interakcióba tudunk lépni a virtuális világgal. Ez még messze van, de ilyen kutatásokat nem sokat látok. :U

    Ja és a mai 20-as generációhoz tartozok.

    [ Szerkesztve ]

    PS4

  • pakriksz

    őstag

    válasz mrhitoshi #83 üzenetére

    "A másik a fizika. Ocsmány, pocsék, idétlen fizika van az összes játékban. Egyedül a GTA 4 tudott valamit felmutatni, de az összes többi játék röhejes."

    Ami külön szomorú hogy a GTA V fizikája visszalépés a IV-hez képest (bár remélhetőleg csak a beállításokkal lett lebutítva, és nem maga a motor lett gagyibb, így a PC-s verzióban a IV-hez hasonlóvá lehet konfigolni).

    Az átlag buta júzer idegrohamot kap ha csúszik az autó, vagy egy nagyobb csattanással totálkárra lehet törni sajnos, így a fizika marad az igazi szimulátorok területe... Mainstream játékban csak ilyen pisikszes látványfizika van, hogy szépen lobog a ballonkabát, meg szépen repülnek szét a játékmenetre semmilyen hatással nem lévő darabok, és ez erősen köszönhető az nvidiának is hogy itt rekedt meg a fizika...

    [ Szerkesztve ]

    Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"

  • joysefke

    veterán

    LOGOUT blog

    Ehheh..

    birom, hogy jönnek az emberek a jobb AI igényével, amit szvsz nem lenne akkora kihívás megvalósítani (ha cinikus lennék azt mondanám: csak scriptelés kérdése az egész :)) ), de gondoljunk bele, hogy egy shooterben hogyan is nézne ki a jobb AI:

    Eddig a pályán volt rajtad kívül mondjuk 30 ellenség akik tegyük fel 3x10-es hullámokban jöttek. Ahhoz, hogy a játékos legyűrjön egyszerre 10 ellenséget általában a következőekkel illetve ezek valamilyen kombinációjával rendelkezik:

    -A játékos karakternek több a HP-ja mint az AI-nak

    -A játékos lényegesen jobban céloz, gyorsabban lő mint az AI (értsd az AI-t megáldják egy gyenge célzási képességgel, hiszen a gép elvileg akármilyen pontosságot elérhetne)

    -A játékosnak jobb a reakcióideje, mint az AI ellenfélnek (értsd az AI-t megáldják egy gyenge reakcióidővel, hiszen ugye a gép elméletileg azonnali reakcióval is rendelkezhetne)

    -A legtöbb (főleg konzol gyökerű) shooternél az ellenfelek tipikusan jól kiszámíthatóan a játékos előtt spawnolnak, ezzel is taktikai előnybe hozva a játékost

    -Az AI-nak lényegesen gyengébb az észlelése mint a játékos karakternek. (példa : Splinter cell/Hitman játékok normál fokozaton)

    -Az AI karakterek nagyon felejdékenyek, tehehát ha valami történik mellettük, a rövid gyanakvó állapot után gyorsan viszakerülnek a szokásos se nem lát se nem hall csak néz ki a fejéből állapotba.

    Na most játszunk el a gondolattal, hogy "jobb AI-t" raknak bele a játékba.:
    Egy jobb AI-val szemben a játékos természetes elvárása lenne az hogy:
    -változatos, nehezen kiszámítható útvonalakon járőrözik a gép.
    -Miután történt valami (nesz, haláleset, vizuális észlelés stb) az AI sokkal tovább marad gyanakvó állapotban, sokkal előbb értesíti a "kollégáit", sokkal agresszívabban járja körül a helyszínt, benéz a tipikus búvóhelyekre stb.
    -stb

    Na szóval a vége az lenne, hogy ahol a játékos elboldogult mondjuk 10 gép irányította ellenféllel, ott egy kicsit is jobb és már hihetőbb mesterséges inteligencia esetén kettővel hárommal már vért izzadna. Márpedig ha a játékos nem bír el a pályán egyszerre 10 gépi ellenféllel csupán kettővel-hárommal, akkor a szokásos "megyek a pályán oszt halomra lövök mindenkit" játékdesignnak is befellegezne.

    Nem tudom emlékeztek-e a régi SWAT illetve Rainbow Six (Vegas előtti részek) játékokra. Ott sem volt nagy AI, csupán annyiban volt a gép jó, hogy tudott értelmesen célozni, hihető volt a reakcióideje is, illetve az AI ellenfelek megpróbáltak picit bujkálni. És igen, azokban a játékokban vért kellett izzadni, nem tudom, hogy a mai játékosoknak erre komolyan van-e igényük.. Szerintem nincs..

    Ha valakinek egy shooterben hihető gépi ellenfelekre van szüksége, menjen ARMA-t játszani. Ott leszed 300m-ről a gépi ellenség egy szál gépkarabéllyal

    J.

    [ Szerkesztve ]

  • velizare

    nagyúr

    gta és a fizika szavak egy mondatban. atyaúristen... :O

    Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.

  • GypsFulvus2

    őstag

    válasz joysefke #86 üzenetére

    De az FPS csak egy a sok játéktípus közül. Én is azok közé tartozom, akik legikább az AI fejlesztését hiányolják. Ha csak negyed annyi pénzt és időt költöttek volna rá az elmúlt 10-15 évben, mint a grafikára, ma sokkal élvezetesebb játékmenetet kapnánk pl. a stratégiai vagy az RPG játékokban is. Én főleg az utóbbiakban hiányolom azt, hogy az NPC-k sokkal magasabb szinten, sokoldalúbban lépjenek kölcsönhatásba a játékossal, egymással, és a világban történő változásokkal. Tehát nem elsősorban a harci, hanem az általános képességeik legyenek jobbak, sokoldalúbbak, kevésbé kiszámíthatók. Pl. az Oblivionnal bevezetett Radiant AI hatalmas előrelépés volt a régebbihez (Morrowind) képest, de azóta abszolúte semmi változás, semmi fejlődés ezen a téren. Számomra az lenne a next gen, ha a jövő szerepjátékaiban el tudnám hinni egy NPC-ről (kis jóindulattal), hogy élő, valós személy.

    [ Szerkesztve ]

    "Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)

  • McSpy

    őstag

    Egy játéknak,és egy filmnek is a minőségét a történet adja,és minél több szálon fut annál jobb,és ha még gondolkodtató,az még jobb,utána jön a grafika :K ,de az sem elhanyagolható,hisz az újabb hardverekkel jobb minőséget lehet megjeleníteni,ez van,ez a fejlődés,csak nem kellene szem elöl téveszteni az alapot,a cselekményt

    Nem az érdekel,hogy hova postázod,hanem hol van a termék!!!!!

  • mrhitoshi

    veterán

    válasz velizare #87 üzenetére

    Aham. Mert a legtöbb játék agyonveri a GTA-t fizikában. Értem..... :U

    PS4

  • SylverR

    senior tag

    válasz mrhitoshi #90 üzenetére

    A Trespassert is folyamatosan kiröhögik, ha rámondja valaki, hogy valós fizikai motorral rendelkezik. Pedig ha vennék a fáradtságot, és kitanulnák, hogyan is kell benne célozni. Meg stb. Rájönnének, hogy úgyvan.
    De az emberek többsége lusta. Nekik a fizika egyenlő krájzisz.

    Nem!

  • velizare

    nagyúr

    válasz mrhitoshi #90 üzenetére

    csak, hogy értsed, gtanál is azon lehet vitatkozni, hogy mennyire nincs.

    Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.

  • Kr/\toS

    senior tag

    válasz goodboy007 #37 üzenetére

    Számomra is ez a legfurcsább, illete a leginkább hiányolt faktor az interakció.

    Nekem a next gen a következőt jelentené: elfogadható szintű grafika mellett, teljeskörű fizikai interaktivitás, fizikai hatás-ellenhatás, merevtest-lágytest-roncsolhatóság lehetősége mindenhol. Komplex és realisztikus harci rendszereket várnék (nemcsak suhigtatnánk a kardot jobbra balra, vagy nyomogatnánk batmannek a balgombot) A karakter animációk folyékonyak lennének és minimálisan ismétlődnének mindössze. Mert a jelenlegi helyzetet úgy látom; az ipar grafikában szintet lép, animációban meg még mindig a ps2-ps3 szintet hozza. Mindenesetre egyre inkább kiábrándító.
    Audióban is lenne merre fejlődni úgy érzem. De pár cég hál istennek ismét feltalálta a 3d-s (spanyolviasz)hangot szóval e téren bizakodó vagyok.

    [ Szerkesztve ]

  • pakriksz

    őstag

    válasz Cobra652 #94 üzenetére

    hát akkor illene megnézned pár videot autókról, esetleg vezetni is egyet, vagy egy szimulátort :)
    gta 4-ben azok a kocsik billegtek és rugóztak aminek kell... szerinted egy terepjáró miért terepjáró? Mert mondjuk a lambo utánzat, meg a subaru utánzat rohadtul nem billegett benne, ahogy a valóságban sem szoktak a kemény felfüggesztésű autók, mert tudod más célra más keménységű felfüggeztés az előnyös.
    Az 5 meg visszatért a san andreas "realitásához"... törésben is, neki lehet menni 200-al a betonfalnak, alig sérül a kocsi. Sokmindenben előrelépés a gta 5 de fizikában biztos hogy visszalépés. Egyszerűen nem is élvezetes benne autót vezetni.

    [ Szerkesztve ]

    Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"

  • pakriksz

    őstag

    válasz velizare #92 üzenetére

    szerintem ideje lenne kipróbálnod a gta iv-t ;)

    Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"

  • FoxiestFox

    félisten

    válasz pakriksz #96 üzenetére

    A GTA IV is a realistic driving and flying moddal lesz használható, ha a vezetési fizikát és törést nézzük.
    Nagyon sokat dob rajta, szerintem a PC-s V-höz is lesz ilyen, szerencsére ezek könnyen módosítható dolgok.
    Ezzel a moddal, ha oldalba kapod egy autó benzintankját, az valószínűleg kigyullad, illetve a karosszéria is gyűrődik normálisan, nem úgy, mint az alapváltozatban. Plusz az autók dinamikáját is a valóságoshoz közelibb értékekre állították.
    Persze nem szimulátor így sem, de egy elég jó autós játék. Lehet normálisan driftelni is, érezhető a kocsi súlya, tehetetlensége..

  • .LnB

    titán

    LOGOUT blog

    válasz FoxiestFox #97 üzenetére

    Jézusom, most a te videód után nézegettem még pár GTA4 mod videót. Elképesztő mit kihoznak abból a játékból a modderek. Főleg a realitást előtérbe helyezbe :Y Én Pc-n nem nyomtam vele, nem is tudtam, hogy ilyen szép is lehet.

    [link]

    [ Szerkesztve ]

    „A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”

  • DummyBoy

    senior tag

    Az én személyes véleményem:

    Grafika:

    Sajnos szerintem túl nagy jelentőséget tulajdonítunk a grafikának ...
    Hajszimuláció, meg izmok szimulációja meg minden ... Tökéletes legyen a megjelenítés. Mögötte minden üres, másolat, alig egy-egy új ötlet. Fizika zéró (tisztelet a kivételnek ...) és közben nagyítóval lehet keresni a hangulatot ...

    Anno, mikor már bőszen tombolt a Diablo láz (Az 1 :) ) hónapokon keresztül képesek voltunk MUD-ozni helyette. "é,é,k,d, öl nyúl, feláldoz nyúl" :) Egyszerű szöveges, netes RPG, az MMO-k elődje ... De magának a játéknak és a társaságnak a hangulata vitt mindent. (Vagy ha közelebbi példát akarok mondani, akkor ott a Borderlands ...)

    Persze mindenkinek más fontos, de eljutottunk egy olyan technikai szintre, hogy egy mai szemmel "gagyi" grafikájú játéknak valójában nem is olyan gagyi a grafikája :) Csak az elvárások nőttek meg. Valójában viszont játék közben ezt kevesen figyelik. :) Főleg egy pörgősebb játékmenet közben.

    Persze a grafikát a legkönnyebb "nyomni", hiszen az tűnik fel először mindenkinek, de ha csak maga a grafika javul, attól szerintem még nem lesz "generációváltás" a játékokban, főleg mivel az folyamatosan javul.

    Hangok, zene:

    Sokszor sokkal többet tud dobni egy játékon a hangok, zenék minősége, mint maga a grafika. (Még úgy is hogy én pl: botfülű vagyok :) ) Ahogy fentebb is említették, nagyon sok játék remek és hangulatos zenével rendelkezik, emellett persze az effektek és hanghatások is rengeteget számítanak. Viszont ezt a részt sem érzem annak, amitől "nextgenné" válna valami.

    Fizika, valósághűség:

    A valósághűségnek is nagyon örülnék adott esetekben, valósra hasonlító fizika pl, de ennek óriási hátulütője is van, mégpedig, hogy nagyban ronthatja a "játékélményt". (No nem azoknál, akik ezt keresik, hanem a játékosok fennmaradó 95%-ánál ...) Lásd: Arma széria, vagy mondjuk a szimulátorok ... Rétegjátékok, ahol a hangsúly a realizmuson van. Viszont a sikerélmény itt sok esetben elmarad ...

    Nem várom hogy minden háborús FPS-ben valósághű legyen a ballisztika, mert az bizony néha dühítő is tud lenni :) de az elvárható lenne már, hogy teljes felszerelésben, fegyverrel a kézben ne tudjon már hősünk a másodperc törtrésze alatt megfordulni ... (Valamint ugyanígy elvárható lenne mondjuk, hogy szuperkatonánk, akinek az előző művelet gyerekjáték, azért tudjon már átmászni valahogy egy 30 centis akadályon ...)

    Ide tartozhat a rombolható környezet: BF-ben nagyon tetszik ez az irány, hiszen így ugyanaz a pálya is más és más csatatérré változhat adott esetben. Remélem egyre több olyan játékban találkozunk majd vele, ahol ennek jelentősége lehet.

    Ez a rész viszont játékfüggő, így egy szimulátorban, sportjátékban vagy háborús FPS-ben jelenthet ez új generácót, viszont RTS, RPG vagy scifi helyzetben már nem biztos hogy annyit dobna a dolgon.

    Szóval jól eltalált, jól balanszolt "szimulált" fizika bizony jól jönne.

    Nehézség, AI:

    Nos, itt tudna nagyot domborítani a "next gen". Jobb AI, adaptív "gondolkodó" ellenfelek, jól skálázható nehézségi fokok, stb. Ne az legyen a különbség a nehézségi fokok között hogy a mobok száma, HP-ja és sebzése kap egy szorzót, hanem valójában "nehezedjen" az adott játékos dolga. Legyen bonyolultabb egy feladat, legyen taktikusabb egy BOSS fight, és ilyenek. A casual játékosnak ne kelljen várt izzadni a "csecsemő" nehézségi fokon, viszont a HC találja meg a számítását a legnehezebb módban.

    Talán ide kapcsolódik leginkább a single-multi kérdés :) Tetszett a mondat a mondat amit olvastam, hogy "ha emberek közé akarok menni akkor kimegyek közéjük" :)

    Nos, ez oké, szerintem ezzel mindenki így van, de ennek nincs köze a multi játékokhoz. Nagy általánosságban az ember nem csak azért multizik, mert emberek között akar lenni.

    Én lennék a legboldogabb ha bármikor bepattanhatnék egy sportkocsiba (Valamelyikbe az 50-ből...), és lezúzhatnék egy kisebb futamot a haverokkal, vagy elmehetnék egy közeli reptérre, beleülhetnék valamelyik repülőmbe vagy helikopterembe és szétlőhetnék ezt-azt ... És ezek még valamilyen szinten megvalósíthatóak is lennének, de mondjuk sárkányt csapkodni vagy űrhajózni már bonyolultabb lenne :)

    FPS mellett Airsoftoztam anno, szuper is volt, messze jobb mint a BF, de munka és család mellett nem igazán jut időm az ilyesmire.

    Én 2 dolog miatt multizom: A barátaimmal szeretnék játszani, akik 100-1700km távolságra élnek tőlem és amellett, hogy együtt játszunk, még beszélgetünk, ökörködünk is közben, ami IRL igen nehezen megvalósítható (Ilyenkor szeretem a coop játékokat :) ) vagy pedig a kihívás, az emberi ellenfelek miatt. Hiába jó egy AI, más dolog élő, gondolkodó emberek ellen játszani.

    Nekem személy szerint nagyon tetszik a single+multi játékok gondolata. Számomra azok a játékok már most nextgenek, amelyeket ha akarom egyedül is tudok játszani, de ha akarom akkor tudok csatlakozni a barátaimhoz, vagy akár idegenekhez is, és közben eldönthetem, hogy egy történetet játszok épp, AI ellen, vagy élő ellenfelek ellen játszom. Az MMO-k is elkezdték felvenni ezt az irányt (Én pl: imádtam a sokat szidott SWTOR sztorivonalait végigjátszani, és mellette a GW2 WWW-jét is.) Ahogy nézem már csak ezek miatt is kötelező vétel lesz számomra mind a Destiny, mind a Division is.

    Természetesen értem, hogy valaki nem akar másokkal játszani, de pont ez lenne ezeknek a játékoknak az egyik lényege, hogy ha nem akarsz, akkor nem leszel rákényszerítve.

    Történet:

    Ez a rész is játéktípustól függ. Mai napig nem értem minek erőltetik pl: a BF-ek single részét. Miért nincs benne a régi BF2-es "gyakorló mód". Ott nem sok értelme van a történetnek.

    Ellenben más típusú játékoknál pont hogy az lenne a lényeg, hogy én, mint a játékos, mint a szereplő, "végigéljek" egy történetet. Habár ez sem az a rész, ahol nagyon tudnának domborítani a nextgenek, hiszen ennek kellene a legalapvetőbb követelménynek lennie egy játék esetén.

    Ugyanígy a nyitott és zárt világ kérdése sem olyan egyszerű. Ez is inkább játéktípustól függ, nem biztos, hogy minden játéknak jót tenne, ha hirtelen egy óriási, open world, mindentlehet játékká változtatnák. Ettől függetlenül igenis ilyenre is szükség van ... De ez sem nextgen :)

    Szóval nagyon nehéz megmondani, mi lehetne az "igazi nextgen" mivel mindenkinek más számít. Viszont szerintem mindenkinek az jelentené a nextgent, ha megjelenne a játékokban az amit a currentgen-ből hiányol. Nem muszáj ennek új dolognak lennie! Viszont ennyi igényt kielégíteni egyszerre necces. Sajnos így az maradt, hogy a kiadók "fejik" az aranytojást tojó tyúkot, mi meg kamillázunk, és megvesszük a sz@rt is ha nincs más, ami úgy jelenik meg a kiadónál, hogy király, veszik mint a cukrot, jöhet a következő rész ...

    TL;DR:

    Számomra egy játék attól lenne "nextgen" hogy a nehézségi fok jól skálázható, nehéz, de élvezetes (Nem pedig idegörlő) órákat tölthetnék vele, jó az AI, valamint megjelenne végre valami jól balanszolt fizika (persze ahol erre szükség lehet), ami nem túl sok, de cserébe valamiféle realisztikusságot sugall.

    Hab a tortán, ha single+multi is, választhatok, hogy egyedül, vagy csapatban játszom, AI vagy gép ellen.

    Emellett ha a grafika hoz egy normál szintet, a zene és a történet jó akkor már öröm-bódottá :)

    Life is shor...

  • .LnB

    titán

    LOGOUT blog

    válasz DummyBoy #99 üzenetére

    :R

    „A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”

Új hozzászólás Aktív témák