Új hozzászólás Aktív témák

  • Stevenstyle

    senior tag

    Tényleg az a baj, hogy a "next gen" varázszó szubjektív megítélés alá tartozik. Kinek mi a "next gen"? Van aki grafikában, van aki fizikában van aki hangulatban stb stb... várja az új generációs játékélményt.

    Részemről jöhetne külön-külön és egyben is. A probléma szerintem egyrészt az, hogy az emberek többsége hihetetlen türelmetlen. Azt kellene megérteni, hogy technikailag idén még felesleges next gen címre várni szerintem. Nagyon úgy tűnik, hogy tényleg 2015 lesz az első fecskék megjelenésének ideje.

    Másrészről aki a hangulatot és a játékélményt részesíti előnyben az részben úgy gondolom ma is ki van szolgálva, csak nem biztos, hogy tudja hol és mit kell keresnie. Régi motoros PC-s voltam kb 1-5 éve váltottam konzolra, de én többek között a rengeteg XBLA-s cím között találtam meg a számításom és egy egy ilyen cím (Trine 2, Max TCB, Brothers To2S, From DUst, Dust AET, Child of Light, Valiant Hearts és még sorolhatnám) sokkal jobban képes lekötni mint a nagy AAA címek. Ezekben a sokszor kisebb költségvetésű címekben látom azt ami a régi nagy címekben megvolt, a hangulatot és a játékélményt. Mindemellett sokszor a grafika is teljesen rendben van ezeknél a cuccoknál és legtöbbször előbb vagy utóbb mindegyik platformon tiszteletüket is teszik.

    Mindezek mellett az AAA játékok közül is van ami várós, de már sokkal kevésbé figyelek azokra. Nem elhanyagolható tényező persze, hogy valószínűleg öregszem és az igényeim is változnak :) valószínűleg a PC és az asztaltól ezért költöztem a nappaliba a kanapéra (Xbox).

    Elnézve a játékipar alakulását szerintem a nagy címek terén egyre kevesebb érdekes alkotás lesz, a kiadók nem mernek kockáztatni (futószalag effektus), csak a jól bevált egyen cuccok néha egy két kivétellel. Itt a Next gen ki fog merülni a grafikában esetleg a fizikában.

    Normális AI-t a játékokban nem hinném, hogy fognak csinálni. Ahhoz sok idő és programozás kellene és nem hozná vissza eladásokban a belefektetett rengeteg extra időt. Nem hiszem, hogy technikailag megoldhatatlan lenne, ha már egy 1998-as HL-ben vagy a Far Cry első részében is egész jobban meg tudták oldani mint a mai játékok 99%-ban.

    Aki pedig a nagybetűs hangulatra vágyik annak ma is ott vannak a kisebb csapatok játékai, indie fejlesztők, KS projektek. Tudni kell hol kell keresni és nem csak "régenmindenjobbvoltozni" :)

Új hozzászólás Aktív témák