Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • btprg

    senior tag

    válasz Synthwave #12 üzenetére

    Ezt a dolgot én se igazán értem. Sokan panaszkodnak ezek miatt a dolgok miatt, de aztán úgyis ugyanúgy megveszik a négy keréken guruló számítógépet meg az eye-phone-t. Mintha nem lenne más alternatíva. Így lesz az "ez a jövő" duma önbeteljesítő jóslat, pedig tömeges elutasítás esetén nem az lenne a jövő.

    "Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)

  • btprg

    senior tag

    válasz Geller72 #22 üzenetére

    Ez azért van, hogy így érzel a régebbi autókról, mert az autógyártók ezt a biztonsághisztériát nyomatják már évtizedek óta. Ez nekik elemi érdekük, hogy a vásárlókat a biztonságkérdés felnagyításával rábírják arra, hogy tökéletesen működő régebbi autójuk helyett vegyenek újat.

    Igencsak túl van tolva a téma. Veszel egy új autót, az a legjobb, legbiztonságosabb. Egy év múlva kijön egy még biztonságosabb. Akkor már rögtön lehet rád mondani, hogy ha nem cseréled le azonnal, akkor te már veszélyezteted a családodat, bolond vagy, stb. :W Ha meg kompromisszumot kötsz, hogy a tiéd még elég biztonságos, akkor ez meg már egy teljesen szubjektív dolog, hogy mi számít elég biztonságosnak.

    Aki felül a bizonsághiszti szopórollerre, az újra és újra nagy költségekbe verheti magát (meg akár le is kényszerül mondani arról amit szeretett), és mindezt egy olyan dolog miatt, ami a legtöbb ember életében sose következik be. Kisebb koccanásai mindenkinek vannak, de olyan durva balesetek igen ritkák, ahol egy OT autóban meghalsz vagy megnyomorodsz, egy újban meg megúszod. Ehhez persze az is kell, hogy ne baromállat módjára vezess, autópályán 150-nél a másik seggében 2 méterre, meg kormányt rángatva, és tisztában legyél a saját és az autód képességeivel.

    Egy másik példa a bizonsághisztéria értelmetlenségére, és a kettős mércére: ha motorozol, szinte mindenki úgy gondol rád hogy milyen menő vagy, bár kicsit veszélyes. Ugyanezek az emberek hülyének néznek, ha egy 30 éves autód van, és nem értik miért nem félted jobban az életedet.
    Nem lehet az élet egy biztonsági játék. Nem azt mondom, hogy direkt kockáztatni kell, de ha a 20+ éves autó nem oké, akkor az lenne a következetes, ha nem motorozol, nem biciklizel, nem elektromos rollerezel, nem sétálsz az utcán forgalmas út mellett a járdán stb. :)

    Ami a javíttatást illeti, meg a fenntartást, hát az biztos nem mindegy, hogy milyen veterán autó. Egy régi prémium vagy különleges autó fenntartása biztos több, de amúgy szerintem egy nyugati veteráné alapból több mint egy szocialistáé. Nekem szocialista van, és így hogy ugyanazt gyártották kevés módosítással 10+ évig, így szerencsére vannak azért alkatrészek, nem kell pontos évjárat, felszereltség meg motorkód alapján aranyáron rendelni külföldről :)

    Synthwave:
    +1
    Egyébként nem túl gyakori, de azért szerencsére lehet találni olyan nőt, aki nem új Sharan PDXYZTDI-re vágyik, meg nem gondolja azt hogy a gyereket beleültetni egy veterán autóba elmebetegség.

    "Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)

  • btprg

    senior tag

    válasz azbest #32 üzenetére

    Azért nem biztos hogy ilyen egyszerű ez a dolog. Amikor megkaptam életem első androidos telefonját pár éve, akkor azzal kezdtem, hogy minden beállítást próbáltam személyre szabni, csak olyan engedélyeket adtam meg amire józan paraszti ész alapján valóban szüksége van az adott programnak. Az lett a vége, hogy nem működött normálisan egy csomó program. Toltam egy factory reset-et, és utána mindent elfogadtam és mindennek megadtam amit kért (akkor is ha túlzás), és láss csodát, minden hibátlan lett :U Szóval az elméleti lehetőség megvan, a gyakorlatban viszont nem biztos hogy jó.

    Konteótól függetlenül, szinte biztos hogy a Google megállás nélkül gyűjti a pozícióadatot, akkor is ha kikapcsolod.

    "Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)

Új hozzászólás Aktív témák