Új hozzászólás Aktív témák
-
ddekany
veterán
Nem értem. A new.google.com lényegében egy kereső, azaz csak úgy lehet elolvasni a hírt, ha valaki átmegy onnan a hírt megjelenítő oldalra. Tehát miért lesz ettől hírdetési kiesése az híroldalaknak? Mert nem az ő nyitóoldalukon kersztül vergődtem el a hírig? (Ha valami para, az inkább az, hogy technikailag itt a Google dönti el egyedül, hogy melyik hír fontos, vagy egyáltalán megtalálható, de ez most nem erről a vonatkozásról szól.)
-
Depression
veterán
Én, mint hírdető, miért hírdetnék a kisbús újságnál, ha a google news-nál mindenkit elérek, még a nagybús.hu olvasóit is a reklámommal?
Igaz, a kisbús klikkjei magasabbak lesznek, de mit ér vele, ha senki nem akar ott hírdetni?
Ráadásul a google és facebook a sűrű fillér elven sokkal olcsóbban adja a reklámját, mert neki nem kell eltartania egyetlen újságírót sem, de az egész világon minden hírdetés többsége nála van, hisz a maps által tudja, hogy ki hol lakik, kereső által, hogynki mire kíváncsi, és célzott hírdetést kap mindenki.[ Szerkesztve ]
Orr alatt hordott szájmaszk pont annyit ér, mint a herére húzott koton.
-
ddekany
veterán
válasz Depression #2 üzenetére
Tehát jelenleg, a hírdetőnek foglalkozina kell azzal, hogy hol hírdet, és ebből adódóan előfordulhat, hogy a kisbúsnál nem hírdet, mert nem éri meg vele vacakolni. Szemben azzal, hogy a látogatottságuk arányban részesülnek az oldalak, valami általánosabb hírdető platformon keresztűl. A Google Ads kb erről is szólna, csak gondolom túl sokat tesznek el maguknak. De ha egyszerűen "technikalilag" ez a hatékony megközelítés, akkor nem tűnik megkerülhetőnek hosszú távon. Mi lenne a valódi megoldás?
-
ddekany
veterán
Értem, de a megfogalmazást furcsállom. Azt írja, "osszák meg a tartalomgyártókkal azokat a reklámjövedelmeket, melyekre a hírek felhasználásával tesznek szert". Először azt hittem, a news.google.com-ra gondolnak, ami kifejezetten hír aggregáló, de nem. Hanem, ha a sima Google keresőben megjelennek találatok amik egy híroldalra vezetnek, az már a hír felhasználásának számít, és akkor fizessen a Google nekik. Átkattintási szám alapján? Meg mi számítana hír oldalnak?
-
-
-
dajkopali
addikt
arra kínosan ügyel a Google, hogy a hírgyűjtő reklámmentes maradjon, nem is ezzel van a gond
az ügy kicsit fedősztori, mert a lényeg az, amit korábban is leírtak a topikban: a Google, a Facebook stb. elszipkázzák a hirdetőket, így a reklámalapú üzleti modell vergődik, nagyon sok esetben meg is halt a médiában, mert elviszik a hirdetőket
a másik oldalról pedig az előfizetéses modell nagyon nem akar működni, az Index-botrányban erről elég sok szó esett
a médiacégek egyszerűen azt akarják, hogy a Google osszon valamit vissza a gigabevételeiből"fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter
-
dajkopali
addikt
azt hiszem, senki nem tudja ma még a megoldást, új platformok, új technológiák, amik új üzleti modelleket követelnek, és ebben a fázisban vagyunk
valószínűleg az előfizetési modell egy modernizált változata húzná ki a médiát ebből - de ennek még jeleit sem látjuk, vagy alig
a reklámra alapuló ingyenesség fasza, de kötöttségekkel jár - ha egy online lap egy határozott célt akar követni, akkor nem függhet a reklámbevételektől, mert az köti
ahogy ez a print lapoknál is működött: van egy tulajdonos, befektető, aki adott céllal támogatja a lapot, és akkor az a lap olyan, az olvasó meg eldönti, hogy kiad-e kétezer forintot egy havilapért
ha kell másik lap, másik befektetővel, más elvárásokkal, az olyan lesz, más olvasótábort fog megcélozni - rendben is van
a sajtószabadság nem objektivitást jelent, hanem azt, hogy olyan környezet legyen, ahol mindenki megszólalhat, az olvasók szabadon választanak, hogy mit, miért és kit olvasnak[ Szerkesztve ]
"fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter
-
ddekany
veterán
válasz dajkopali #11 üzenetére
Az előfizetés nekem már csak azért sem hangzik reális megoldásnak a legtöbb oldal esetén, mert szinte soha sem egy adott orgánumnál keresem a nekem szükséges információt, hanem az összesen egyszerre. Amiket így megtalálok egy-egy oldalt, azoknál nyilván nem lesz előfizetésem. Egyszerűen nem igazodik ez a megoldás ahhoz a rugalmassághoz ami a web egyik fő erénye.
Ha az előfizetés nem reális, akkor jelenleg marad a reklám. De az is nagyon gáz, mert miért kell nekem a reklámosokat etetni ahhoz, hogy azoknak is cseppenjen valami, akik a nekem hasznos munkát végezték? Lényegében másokon élősködőnek, és nem hogy nem hasznosak nekem, kifejezetten idegesítenek is a reklámok.
Az jut eszembe, hogy legyen valami mérés a saját gépemen, hogy hol jártam az utóbbi hónapban, és aztán az alapján havonta eldönthessem, hogy ki mennyit kap egy havi fix adó jellegű összegből. (Lehet, hogy csak OK-t nyomok rá, hogy nem érdekel, ossza el a statisztika alapján.) Kb. mint valami közüzemi díj. Nyilván ebben sok hibát lehet találni, de azért elég sok más dolog van, ahol nem lehet a hasznos teljesítménnyel arányos bevételt termelni, és az ilyesmit általában az állam simítja ki. Persze, ez valamiféle nemzetközi szabályozást is igényelne, szóval tudom, hogy nem túl reális. De ennél, ami most van, sok minden jobb lehet...
[ Szerkesztve ]
-
senior tag
A legtöbb újság, ami nem egy paywall mögött ücsörög, lehetővé teszi, hogy adomány formájában fizess a tartalomért (amennyit tudsz, vagy amennyit arányosnak érzel). Én pl. ezt rendszeresen megteszem.
Viszont azt gyanítom, egyre kevesebbeknek van igénye "komoly" (alapos, mély) újságcikkekre, akinek meg még van, az inkább bliccel, és inkább nem gondol bele abba, hogy mi lesz, ha az utolsó "igazi" újságíró is a sutba vágja a tollát (ha van még neki egyáltalán), és inkább villanypásztornak áll.
A külső dotációval pedig az a baj, hogy nehéz jól csinálni, és ha nem csinálják jól, akkor meg aláássa az újságírói függetlenséget, és onnantól kezdve megette a fene az egészet.
''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''
-