- PlayStation 5
- Azonnali játékos kérdések órája
- Assetto Corsa Competizione
- Magyar feliratozással jön a Senua's Saga: Hellblade II
- EAFC 24
- Máris megrendelték a Fallout TV sorozat második szezonját
- Path of Exile (ARPG)
- iRacing.com - a legélethűbb -online- autós szimulátor bajnokság
- Marvel Snap
- Xbox Series X|S
Új hozzászólás Aktív témák
-
VictorHUN
aktív tag
Tudtam hogy a Blizzard pénzéhes, de hogy ennyire?!
David Icke: Ébred már az oroszlán
-
wednesday
őstag
Azért biztos eladtak ott is jó pár darabot. Csak maximum otthoni hobby játékként tekintenek rá a megkötések miatt. Így viszont nem veheti át az elődje szerepét a második rész.
-
#51736960
törölt tag
én szeretem a blizz játékait, tényleg nagyon minőségi cuccokat csinálnak, de az sc2-vel olyan útra léptek, ami nekem nem szimpi.
és most úgy tűnik, a koreai gamerek osztják a véleményemet -
N€T0X|N
őstag
Blizzard kicsit nagyot akart harapni, aztán luft lett belőle. Majdnem sajnálom őket...
Sent from my keyBoard
-
Archer
őstag
Nem szoktam ilyet mondani de úgy kell nekik. A fagylalt vissza nyalt.
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Fo_AMD_Fun
csendes tag
Én nézem a youtube-on Husky, HD, Psy, Day9 és még sorolhatnám hány kommentátor csatornáját. Azért azt kijelenteni, hogy nincsenek High Lewel Playerek badarság. Igenis játszanak vele Koreában is, csak nem annyian. Sok Pro tolja a 2-t is.
-
GegeWarrior
senior tag
HAHA! Ekkora zakót Így kell bojkottálni egy terméket, nagyon helyes! Szép volt Dél Korea! És megint HAHA!!!
REKVIESZKÁT IN PÁCSE!
-
Huma
addikt
Helyes! Csak így tovább!
Remélem még párszor belebuknak a pénzéhségükbe és akkor talán változtatnak valamicskét a hozzáállásukon.
Izospórás harasztok: Sporofitonjuk sporangiumaiban haploid meiospórák keletkeznek.
-
mephi666
nagyúr
nem lepődnék meg, ha egy patch formájában visszakerülne a lan-támogatás aztán akkor blizzard - dél korea 0:1 lenne... nem hagyhatnak figyelmen kívül egy ekkora réteget, mert ők is pénzből élnek... mellesleg szerintem csak viszont szeretnének látni a befektetett dollármilliókból valamennyit
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
Morden24
nagyúr
Miért kéne? A Diablo-t is meg fogják venni a népek, még akkor is, ha előtte Morhaime egyenként kimegy a premier előtt minden rajongóhoz, és lelövi a kutyájukat.
Ha meg az is zakózik, akkor még mindig ott a WoW, amiről még elég sokat lehet lehúzni.
Egy komám tapasztalatai és véleménye alapján mondjuk nagyon úgy tűnik, hogy részemről az SC2 egyszerűen ki fog maradni. Esetleg megveszem 2015-ben a complete pack-et, 10K-ért.
szerk.: Amúgy meg tartok tőle, hogy itt rossz szó a zakó, mert nyilván így is gennyesre keresték magukat, csak nem jött össze az a kis dédelgetett projekt, hogy a WoW mellé betársítsanak még egy folyamatos pénznyomdát.
[ Szerkesztve ]
Sectumsempra - For Enemies
-
Wolverine
félisten
Felhívnám mindenki figyelmét, hogy ha te gyártasz valamit, és más keresi magát dagadtra rajta úgy, hogy te egy fillért sem látsz belőle, akkor te sem lennél túl boldog Na ezért lett kötelező a Battle.net.
"I'm the best there is at what I do, but what I do best isn't very nice." (Wolverine) / "Hello, I'm the Doctor. Basically... run." (a 11. Doktor)
-
föccer
nagyúr
A befeltetett dollármilliók már visszajöttek a blizznek. Mostmár csak a tiszta haszon pörög az sc2-ből. persze van némi fentartási költsége a játéknak, de az már "elhanyagolható"
Azt meg nem hinném, hogy a blizz betenné a lant. Miért is tenné? már jó régen elhatározta, hogy nem lesz az sc2-ben lan. Az okokat mindenki sejti. Persze hogy a pénz. De miért is kellene ezért megvetni őket? Ha készítettek valami, akkor annak megkérik az árát. Az, meg hogy így vették elejét a varezság nagy részének, szerintem nagyon is jól csinálták
üdv, föccer
mod: wolwerinre #13: úgy-úgy
üdv, föccer
[ Szerkesztve ]
Építésztechnikus. Építőmérnök.
-
N€T0X|N
őstag
"csak viszont szeretnének látni a befektetett dollármilliókból valamennyit"
LOL? Ezért kérnek pénzt a játékukért, méghozzá 3x teljes áron!
Reklámozni anélkül is kellett volna, ha nem építettek volna arra, hogy jaj de jó lesz, minden rendezvényért kaszálnak majd. Ekkora közösségeket azért nem lehet csak úgy ugráltatni...Sent from my keyBoard
-
sasa311
veterán
Nem érdekli őket, mert ez presztizs és warezolhatóság kérdése.
Egyrészt ha a DK-k kapnak LAN-t akkor az egész világ akar majd és beindul a könnyáradat mindenhol, nem lehetne azt mondani, hogy csak nekik jár...
Viszont onnantól kezdve Vér István nem venné meg 10K-ért a játékot hanem lewarezolná és nyomná LAN-on (vagy LANt emuláló programmal neten) a haverjaival és abból a blizznek 2 fillérje sincs.
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
Sicilian
addikt
Úgyis van ro.ad.on meg a Blizzard, jól besz.pt.k
nothing is true everything is permitted..
-
Morden24
nagyúr
válasz Wolverine #13 üzenetére
Azért itt nem arról van szó, hogy egy sikert nem aratott játék ügyes kezekben e-sporttá nőtte ki magát, hanem arról, hogy egy globális kasszasiker mellesleg e-sporttá vált, a Blizzardtól teljesen függetlenül.
Aztán a Blizz úgy gondolta, hogy ha már más kitalálta és meghonosította ezt a piacot, pénzt ölt bele, fejlesztette, propagálta és infrastruktúrát épített köré, tehát kvázi megsütötte a pecsenyét helyettük, akkor nehogymár ne kapják ki az egészet a kezükből, és csináljanak belőle egy WoW2-őt, mármint egy olyan cuccot, ami folyamatosan nyom lóvét.Igazából valahol megértem, hogy nem ugrik az egész koreai e-sport infrastruktúra, hagyja oda a saját eddigi rendszerüket, és tapsol az SC2-höz.
Pluszban az, hogy azért nem is lett egy olyan világrengető a szoftver (legalábbis nekem tucatnyi review és vélemény után ez jön le), gondolom annyira nem is indokolt a váltás, nézik a sima SC-s csatornákat is a népekSectumsempra - For Enemies
-
föccer
nagyúr
Ami világviszolatban nézve már nem is brutálisan mindent eldöntő. Persze az a + 1 millió példány miztosan jól jönne, de így is bőven rekordot fög dönteni az sc2 eladása. Ki mondta, hogy ezt az első 1/4 évben kell hozni? az sc is 10 év alatt érte el a 11 milliót.
(#18) Sicilian: Gondolom neked sincs meg a játék. Akkor meg minek kelted itt a hangulatot? Ha meg megvan, akkor meg saját magadat minősíted
üdv, föccer
Építésztechnikus. Építőmérnök.
-
D_r_u
tag
Ez honnan jött/jön folyamatosan szinte minden egyes SC2 cikknél, hogy a kiegekért is teljes árat fognak kérni? Én még mindig ott tartok, hogy azok a Blizzard szemében is kiegészítőnek számítanak (igen, a mai DLC-vel tömött játékiparban ez már nagy szó), ergo kb. a teljes ár 70%-áért dobják piacra, mint ahogy korábban ez egy jól bevett szokás volt. Ha ez azóta már nem így van, akkor linkeljen már valaki legyen szíves egy nyilatkozatot, amelyben egy illetékes személy bejelenti, hogy "mi bizony akkora köcsögök vagyunk, hogy a másik két epizódért is 12K-t fogunk elkérni".
-
Wolverine
félisten
Nem fognak, mert nincs ilyen nyilatkozat
Morden: azért a Blizzard is beszállt volna a koreai e-sportbizniszbe, de nem is volt rá esélye sem.
"I'm the best there is at what I do, but what I do best isn't very nice." (Wolverine) / "Hello, I'm the Doctor. Basically... run." (a 11. Doktor)
-
HaaS
addikt
Éljen, éljen! Csodálatos hír! Pont így képzeltem!
"a sárkány is csak ember" - oxox
-
#65675776
törölt tag
De akár meg is lehetne fordítani. Ha már ennyit belefeccöltek a koreaiak, akkor akár írhattak is volna maguknak hozzá egy játékot... Nem pedig egy más által nem kevés pénzért fejlesztett játékra telepedtek volna rá, aki lényegében megsütötte helyettük a pecsenyét.
Azért nem kellene elfelejteni: ha nincs SC, akkor az nem is vált volna nemzeti sporttá Dél-Koreában. És akkor most a bajnokságok szervezői és a jobb játékosok bizony ebből egy megveszekedett won-t sem kerestek volna.
-
Morden24
nagyúr
válasz Wolverine #22 üzenetére
Értem, hogy beszállt volna (vazze, én is beszállnék nagyon szívesen), de semmilyen jogi alapja nincsen hozzá, hiszen a termék felhasználása (ha nem sérti az EULA-nak olyan kitételét, ami jogi értelmezés szerint tartható) nem rájuk tartozik.
Szóval az üzleti vonatkozást teljes mértékben megértem és semmiképpen nem ítélem el, ahogyan az SC2-féle próbálkozást sem, de ettől még nem is fogom őket szimpatikusabbnak találni csak azért, mert nem tudtak pénzt keresni ebből. Beszopták, és bizony van, amikor "le kell nyelni a békát". Ez most olyan.
(#25) daa-raa: A Blizzard értékesített egy terméket, pont. A Microsoft sem szól rád utólag, hogy hoppá, értékesítettünk neked egy Office programcsomagot, és a te könyvviteli céged olyan fenejól megy, hogy nem ártana, ha inkább be is szállnánk melléd. A termék meg lett véve, innentől mindegy.
Most meg volt egy próbálkozás rá, hogy a termék mellé egy olyan szolgáltatást is nyújtsanak, amivel bekerülnének a cirkulációba, de úgy tűnik, hogy erre nem volt szüksége ennek a piacnak.De hogy más példával éljek: a Blizzard sem szed royalty-t azért, mert felnőtté tette a MUD-okkal megszületett és az Everquest-el meg Underworld-el pubertáló MMO-piacot.
[ Szerkesztve ]
Sectumsempra - For Enemies
-
hajsza
aktív tag
válasz #65675776 #25 üzenetére
Én Morden nézetét osztom. Ha Koreában, de bárhol máshol valaki energiát fektet be egy rendezvény szervezésébe, szponzorokat szerez hozzá, termet bérel stb., akkor ne tartsa oda a markát a Blizzard, mert semmit nem tett az eseményért. Nem hiszem, hogy ezeken a rendezvényeken warezolt példánnyal játszanának, tehát végső soron a Blizzard markát is üti némi pénz: a játék ára x16 vagy x32, a résztvevők számának megfelelően.
Kicsit gyenge hasonlattal: a focit tudtommal Angliában találták fel. Mit szólnál hozzá, ha a barátaiddal létrehoznál egy focicsapatot és a környékbeli csapatokkal barátságos meccseket játszanátok, de jönne az angol kormány, hogy fizessetek jogdíjat nekik, mert a játék ötlete és a szabályrendszer az ő szellemi tulajdonuk? És persze ezt minden szinten levő futballcsapattal eljátszaná. Azt hiszem világméretű felháborodást keltene, azon felül, hogy a képükbe röhögnének.
-
#65675776
törölt tag
Az üzleti célokra is használható Office csomagok ára azért szépen meg van szabva, ahogyan a mennyiségi licencet vásárlók esetén sem a karitatív tevékenység a lényeg. Emellett az Office alapvetően egy munkára kifejlesztett eszközpark. Így nem is érdekli utólag a MS-ot, hogy te mennyit keresel a használatával. Az alacsony árképzésű csomagok (Home & Student és vidéke) meg nem használhatóak kereskedelmi célra, ahogy az MSDNAA-s és Campus-os licenccel beszerzettek sem.
Az SC meg nem ilyen céllal készült. Nyilván azért sem tartalmaz erre vonatkozó utalásokat az EULA-ja, mert nem is gondolt rá senki - még a dél-koreaiak sem - hogy ebből egy sportág fog kinőni. Gondolom az SC2-ről érkező kezdeti hírek hallatán a koreai szervezők is el kezdték dörzsölni a tenyerüket, hogy most az új rész jól fel fogja lendíteni nekik a piacot. Erre nem ez történt a megkötések miatt. Szerintem Ők átverve érzik magukat, a Blizzard által megkárosítottnak. Elvégre nem írta meg helyettük más az újabb aranytojást tojó tyúkot, amihez a felépített infrastruktúrájukon egy vezetéket sem kell odébb rakniuk, pláne nem pénzt fektetni bele, csak a bevételek növekednek. Szóval nem csak a Blizzard számolta el magát, a koreaiak legalább ennyire. Gyanítom, hogy Ők legalább annyira csalódottak, ha nem jobban ,mint a Blizzard. Ha vérfrissítést akarnak majd az általuk felépített "intézményen", akkor bizony kénytelenek lesznek megállapodni a Blizzard-dal. És az nekik nem fog jól esni, mert osztozniuk kell majd az általuk felhasznált szellemi tulajdonból származó bevételeken a szellemi tulajdon tulajdonosával. És hogy néz az ki, hogy rajtuk kívül más is keres ezen?
-
Morden24
nagyúr
válasz #65675776 #28 üzenetére
Magától értetődően. Ettől függetlenül - ahogyan írod - a felhasználás célja alapvetően határozza meg az árat, azaz megfordítva a licenced típusa határozza meg az általad végezhető tevékenységi kört.
Na most legjobb tudomásom szerint a Starcraft EULA-ban nincsenek ilyen megkötések: ha lenne, akkor feltételezem, hogy a Blizzard kísérletet tett volna arra, hogy jogorvoslattal éljenek.A többi részét is értem, de én egyik felet sem vagyok képes szimpatikusabbnak vagy antipatikusabbnak ítélni.
Ellenben eddig úgy tűnik, hogy az SC2 nem vált ki akkkora érdeklődést, hogy az e-sport industry-nak nagyon egyezkednie kelljen. Ez egy picit a CSÉs időkre emlékeztet: itt is lehet, hogy évek alatt majd megtörténik a migráció, de az inkább fog megosztott piacot szülni, mint átalakultat.
Gondolom (bár nem vagyok otthon az SC e-sport témában) az sem mindegy, hogy milyen kvalitású személyek/csapatok foglalnak állást a második rész mellett, mert logikusan el kell érni egy kritikus tömeget ahhoz, hogy megérje egyátalán gondolkodni az átalakításon. Ha pedig a játékosokkal együtt a nézők is magasról és hígan, akkor jópár év lehet, mire az egyébként is 12 vagy mennyi éves SC-t kiverik a piacról.
Enyhén XP-hatást érzek itt, annyi különbséggel, hogy itt semmilyen olyan kényszerítő erőt nem tud alkalmazni a Blizzard, amivel kötelezően migrációra bírná a régi felhasználókat.Sectumsempra - For Enemies
-
Galdius
csendes tag
daa-raa én is egyetértek de én megoldotam a RTS gondomat megvettem a supreme C.F.A
ugyanaz fejlesztete aki a Total Anilationt (1997) a kettő nemsokára megjön postán de az 1simán elrotyog a mai laptopok többségén és szerintem játék élmányremultiplayerben van olyan jókaptam gest past meg bétával is nyomtam a story nagyon jó hát a multipayer zavar engemeis hogy pl vonattal haza felé nem tok játszani az ismerősömmel mert nett kell mégha eredetid is van
habár ezt a problémát némileg az emberek generálták mert pl már a sima sc 2000ft be került
egy ismerősöm így nyilatkozot:" játékot nem veszünk pénzért"és még hozzáfüzöm (MINDIG LEGYEN EGY ALTERNATIVÁD)
illetve a piacon előbb utóbb be fogja tölteni valki a LAN os jatekok általl hagyott ürt[ Szerkesztve ]
-
Peter13
senior tag
válasz #65675776 #25 üzenetére
Na, mire megszültem, a többiek is leírták ugyanezt... Respect
"With all due respect, sir", azok az emberek megvették a játékot. Feltételezésem szerint igen sok milióan. Tehát a Blizzard finoman szólva sem járt rosszul ezzel a húzással...a nem csekély reklámértékről nem is beszélve...azt is dollármilliókban szokás mérni ilyen esetben (lásd 30 milliós kampány). Az hogy valaki kihasználja a programjuk egy olyan lehetőségét amire ők nem golndoltak, az miért fáj nekik? (jó, tudom hogy miért, de ugye ők sem gondolták komolyan hogy ezt mindenki szó nélkül benyeli). Sok más programmal is lehet pénzt keresni (pl CAD vagy Photoshop), ezek gyártói mégsem keresik meg a felhasználókat, hogy ugyan fizessenek nekik az üzletük forgalma után "x" százalékot...vicces lenne.
A Blizzard nem jogilag vesztett csatát, a döntésük észérvekkel indokolható, felfogható, érthető. Ellenben diplomáciában hatalmasat buktak. Abban, hogy ott egy egész ország, ahol egy korábbi termékük olyan sikeres mint sehol máshol (nemzeti sport? fogadás? az ég szerelmére...), és őket látszólag nem érdekli hogy ezek az emberek mit gondolnak, nem foglalkoznak vele hogy megnyerjék őket a maguk oldalára, az eseményeket követő szélesebb közönség reakcióiról nem is beszélve. Engem ez megdöbbent, hiszen feltélezem hogy a Blizzardnál is okos és értelmes emberek ülnek (akiket látszólag nem érdekel holmi brand awareness, perceived value, meg egyáltalán semmi még az elsős marketing anyagbó sem (egyébként nem vagyok marketinges, sőt eléggé utálom a témát...de be kellet látnom hogy megvan a maga haszna))
Nekem megvan a SC II, 35 fontot fizettem érte a megjelenés hetén, és szeretem mert jó játéknak tartom (SC I kimaradt, talán azért), de el nem tudom mondani mennyire gyűlölöm hogy minden egyes alkalommal be kell jelentkeznem a nyüves battle.net átokba. Csak ezért jelenleg fontolgatom hogy visszamegyek a SCI-hez. Offline akarok játszani, nem azért mert loptam a programot, hanem azért mert így szeretek. Most komolyan, legközelebb majd pl a Mátrix Blu-ray változatának (amit szintén megvettem, jogtiszta) megtekintéséhez is online kell lennem, vagy mi?!
Ja, akik úgy gondolják hogy a kiegészítők nem lesznek olyan drágák, egy személyes gondolat: megvettem a WoW-ot évekkel ezelőtt, aztán a Burning Crusade-et is, aztán a WOTLK-t is, és mindkettő teljes áron (sőt afölött) volt (igaz még mindig olcsóbbak mint a SCII): 14.99 - 17.99 - 19.99. Sorry, ez nem legenda, ez személyes tapasztalat (ahogy az éjszakai sorbanállás is de az jó buli volt).
[ Szerkesztve ]
"No, I'm not immortal: I'm just not good at dying..."
-
koxos:8]
senior tag
Gyerünk korea.
-
UnSkilleD
senior tag
sztem ha nemlennének megkötések akkor sem játszanának vele, mert a koreaiak is tudják hogy az első rész ezerszer jobb minta 2
"Az internet olyan, mint az MTV: annak idején az MTV nagyon trendi volt, aztán hirtelen elavult” - Prince
-
Boxi88
őstag
Akkor koppant egy kicsit a Blizzard... de szerintem nem emiatt fognak csőd bemenni ha csőd bemennek!
-
Djuree
félisten
igazuk is van, lényegében semmi pluszt nem hoz a 2. rész, a grafon kívül....az meg még mindig nem olyan rossz, hogy ne lehessen vele játszani....
LEGO gyűjtő és moc építő (munkát is keresek, bármit ami LEGOval kapcsolatos!), tankász, bringás, WH40k fan, MacGyver
-
Slade92
aktív tag
Kellet neki kivenni a LAN opciót!
-
#65675776
törölt tag
Egy már a zeniten jócskán túl levő játék esetén azért sok reklámértéke már nincs az ilyesminek. Egyébként nem fáj az nekik, mert akkor be akarták volna tiltani a bajnokságokat. Simán csak részesedni akarnak. Ami azért teljesen érthető.
"Sok más programmal is lehet pénzt keresni (pl CAD vagy Photoshop)"
És ezek ennek megfelelően is vannak árazva... Azért ha pl a Pro/E és a SC árát összeveted találsz némi különbséget. Ezeknél bele van építve az árba a tulajdonképpeni nyereségrészesedés. Az olcsóbb verziók licencében meg ki van kötve, hogy nem használhatóak kereskedelmi célokra. És ezen olcsóbb verziók is tipikusan ~2x-ébe kerülnek egy drágán árazott játéknak.Igen, egy korábbi termékük. De most egy új termékről van szó, új feltételekkel. A Blizzard meg nyilván nem fog csődbe menni a tervezettnél alacsonyabb koreai eladások miatt. Hosszú távon úgyis az Ő akarata fog érvényesülni. Ezt tudják a versenyszervezők is, csak ugye halogatnak. És így lehet, hogy jóval többe fog nekik kerülni végül. Mert most még egy kedvező megállapodást köthettek volna, mert jól jött volna a Blizzard-nak a mostani játék számára ez a reklám. De már egy év múlva sem lesz ez olyan nagyon reklámértékű, addigra alapvetően kifutja magát a játék bevételek szempontjából, utána már csak lassan fog csordogálni belőle a pénz. Viszont ha a versenyszervezőkön már nyomás lesz a versenyzők részéről, akkor bizony elég csúnyán romlani fog az alkupozíciójuk is. A Blizzard pedig szépen felsrófolja a versenyszervezés díját. Mert ugye akkor már kényszerűen is meg kell állapodnia a szervezőknek, a Blizzard-nak viszont nem. És ilyenkor lehet pofátlanul magas árat is kérni ám.
Galdius: "egy ismerősöm így nyilatkozot:" játékot nem veszünk pénzért"" Gondolom akkor a gyereknek a fakockát is lopja a boltból...
-
BemAnyó
senior tag
Végre igazság, yess
-
Huma
addikt
válasz BloodyEddie #39 üzenetére
Ha valaki milliárdos és ennek ellenére a még több pénz megkeresése az egyetlen cél az életében azt te minek neveznéd?
Persze tudom, hogy ez egy cég és mint minden cégnek a profit az elsődleges.
Sajnos egy vállalkozás csak addig tud emberséges maradni amíg családinál nem nagyobb.Tudom, hogy nem a tárgyhoz tartozik, de pontosan az ilyen pénzéhes viselkedésforma dönti nyomorba az egész világot. Azért tesszük tönkre a földet, hogy az elenyésző kisebbség jól éljen.
Ez marhára nem olyan mintha pl te megírnál egy játékot egyedül vagy a cimboráiddal aztán nem kapnál érte pénzt. Az természetes, hogy minden ember szeretne jól élni és megkapni a munkájáért a megfelelő fizetséget. De amikor már valaki azért erőlködik, hogy megvehesse magának a huszonnegyedik aranymedencéjét az már beteges. És sajnos rengeteg ilyen beteg ember van a földön.
Izospórás harasztok: Sporofitonjuk sporangiumaiban haploid meiospórák keletkeznek.
-
föccer
nagyúr
Ha valaki milliárdos és ennek ellenére a még több pénz megkeresése az egyetlen cél az életében azt te minek neveznéd?
Hibátlan üzletpolitikának.
Emberséges cég? A blizz talán még annak is mondható. Néznéd meg a mikrofost, meg az intelt, hogy miket művel, és akkor lehet gondolkodni, hogy ki mennyire "emberséges". De egy iylen, ezernyi dolgozót foglalkoztató céget nem lehet úgy üzemeltetni, hogy az egész világnak jó legyen. ez hülyeség. Nem lehet ilyet elvárni.
És képzeld, hogy a Blizzardnak is ki kell termelni az ott dolgozók fizetését, és miből másból, ha nem az ilyen licence díjjakból tenné. Helló, szolgátatóipar. Aki igénybe akarja venni a szolágltatést, az fizesse meg az árát. Midenki mérlegeljen. Ha megéri neki ez az x összeg, akkor igénye veszi, ha nem akkor sír a szája.
üdv, föccer
Építésztechnikus. Építőmérnök.
-
Morden24
nagyúr
A Földet azért tesszük tönkre, hogy a többség éljen jobban. Vagy úgy gondolod, hogy a felső tízezer pöfögi el a legtöbb benzint, vagy ez a réteg termeli a legtöbb mocskot?
Gondolom, hogy Simon Cowell Maybach-ja több kárt okoz a bolygónak, mint a csepeli lakótelep összes zsigája? Vagy akár csak egy darabja?Egy vállalatnál olyan, hogy "emberséges" nincsen, mivel a vállalat nem egy természetes, hanem csak jogi személy.
A pénzéhség sem érvényesíthető. Az átlagpolgár hajlamos az ilyen cégek pénzmozgásait egyéni, személyes fejjel vizsgálni, ami akkora ordenáré dilettantizmus, hogy ihaj. Itt hosszútávú befektetésekről van szó, amik egymást finanszírozzák. Ezért tud egy hatalmas cég is roppant rövid idő alatt tönkremenni.Ez nem "erőlködés", mert nincsen egy súlycsoportban a játékokból származó egyszeri, limitált ideig tartó és folyamatosan csökkenő bevétel a folyamatos, kvázi-fix pénzáramlással, amit a szolgáltatás hozhatna a Blizzardnak. Természetesen tök logikus, hogy ebből szeletet akarnak.
És itt nem az aranymedencéről van szó, nagyon nem. Az a sutyerák sztárfocistákra jellemző, meg egyéb kivakart bugrisokra.
Sectumsempra - For Enemies
-
Huma
addikt
Hibátlan üzletpolitikának.=Sz@rjunk le mindent és mindenkit. Csak a pénz számít.
Ajánlom figyelmedbe a fenntartható fejlődést és az ökológiai lábnyomot.
A hibátlan üzletpolitikának köszönhető az, hogy a föld agyon van szennyezve és minden második ember rákos lesz az élete folyamán valamikor ill allergiás valamire.Ha te ezzel egyetértesz akkor csak sajnálni tudlak.
De egy iylen, ezernyi dolgozót foglalkoztató céget nem lehet úgy üzemeltetni, hogy az egész világnak jó legyen. ez hülyeség. Nem lehet ilyet elvárni.
Igazából ez csak az embereken, jelen esetben a vezetőségen múlik. Lehet úgy is csinálni valamit, hogy közben nem gázolsz át mindenkin. Persze egy cégtől nem vár el senki ilyesmit mivel egy cégnek nincs "lelke".
És képzeld, hogy a Blizzardnak is ki kell termelni az ott dolgozók fizetését, és miből másból, ha nem az ilyen licence díjjakból tenné. Helló, szolgátatóipar. Aki igénybe akarja venni a szolágltatést, az fizesse meg az árát. Midenki mérlegeljen. Ha megéri neki ez az x összeg, akkor igénye veszi, ha nem akkor sír a szája.
Mindjárt megsajnálom szegény Blizzardot. Biztos a csőd szélén áll...
Izospórás harasztok: Sporofitonjuk sporangiumaiban haploid meiospórák keletkeznek.
-
Huma
addikt
A Földet azért tesszük tönkre, hogy a többség éljen jobban.
A föld népességének 90%-a rosszabbul él mint egy átlagmagyar.A benzin már rég nem létszükséglet. Csak azért használják mert néhányan betegre keresik magukat rajta.
Szóval igen. A légszennyezés nagy része nem a szegények bűne.Egy vállalatnál olyan, hogy "emberséges" nincsen, mivel a vállalat nem egy természetes, hanem csak jogi személy.
És a jogi személy mögött ki áll? Emberek.
Ez kb olyan mintha elnevezném a kezem jogi személynek aztán megölnék vele valakit. Nem én tettem, hanem a kezem.
Ez szerintem nem hatná meg a bírót.
Nem kell hagyni hogy megtévesszen ez a jogi személy mizéria. Az csak egy kitalált alak ami mögé valódi emberek rejtőznek a felelősség elől.Itt hosszútávú befektetésekről van szó, amik egymást finanszírozzák.
Ha hosszú távra terveztek volna akkor rájöttek volna, hogy hiba kihagyni belőle a LAN-t. Én ezt már kb 2 évvel ezelőtt megmondtam amúgy.Azon csodálkozom, hogy a bnet még miért nem fizetős.
Amúgy meg volt valami interjú az egyik vezetővel ahol elmondta, hogy ha tehetné akkor sokkal drágábban adná a játékokat mert szerinte túl olcsó.
Izospórás harasztok: Sporofitonjuk sporangiumaiban haploid meiospórák keletkeznek.
-
Peter13
senior tag
válasz #65675776 #37 üzenetére
OK, igazad van: megnéztem és a professzionális programok ára tényleg egy más kategória (pedig nekem a 35 font is elég soknak tűnt már, mondjuk legalább nem kell hozzá havidíj mint WoW-hoz ). Viszont mégegy paraméter (csak hogy ne legyen annyira egyszerű mégsem): meglátásom szerint sokkal többet értékesítenek egy játékprogramból mint egy professzionális szoftverből, ami azért kiegyenlítheti az árazás különbségeit.
Reklámérték alatt nem SCI vagy SCII-re gondoltam, hanem SC-re mint brand-re. Mint pl Warcraft, függetlenül hogy I, II vagy II, vagy WoW, ha egy negatív hullámokat verő húzás kijön valamelyikre, az a brand értékének árt, úgy általában.
Lehet hogy tényleg az lesz amit írsz és a Blizzard tényleg becsúnyul és ronda nagy kövér díjakat számít fel. De vannak más lehetőségek is: pl Korea elmegy és felcsippent egy másik RTS-t (azért van egy pár), vagy ne adj isten írnak/iratnak egyet. Szerintem a Blizzard nincs monopolhelyzetben, "ő" itt egy szolgáltató, "aki"' a vásárlóiból él. Törekvésit megértem, viszont módszereit szeretni nem tudok...remélem változtatnak rajta mert igenis számít a "köz" véleménye, és mert a termékeiket zseniálisnak tartom (pedig a Diablo nem is jött be)
"No, I'm not immortal: I'm just not good at dying..."
-
Morden24
nagyúr
És szerinted ki a nagyobb tömeg, akit kiszolgálnak a szállítmányozók, a gyárak stb.? A felső tízezer, vagy a tömegek?
A LAN-t mellesleg mindenki magas ívben leszarná, piacilag irreleváns kisebbségnek szükséges. Vagy te komolyan gondolod, hogy a lanpartizás a mai világban számolandó piaci réteget érint? Egyetlen kivétel van, ez a nyamvadt e-sport. Nem véletlen, hogy egyébként maga a játék sikert sikerre halmoz.
A jogi személyt azért írtam, mert itt emberek döntéseinek összességéről van szó, akik nem jófejség meg gonoszság, hanem számok alapján döntenek (illetve természetesen a cégimázs, a megítélés is szerepet játszik, változó mértékben), nem pedig úgy, hogy hú, holnap gecik leszünk, és árat emelünk. Innentől fogva bármilyen morális vagy érzelmi indíttatású jelző ráragasztása a céges döntésekre szimpla dilettantizmus, ami csak azért létezik, mert az átlagpolgár nem tudja másképp definiálni az üzleti döntéseket. Pont.
Sectumsempra - For Enemies