Új hozzászólás Aktív témák
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
90 duel az semmi. 3000+.
Fölösleges azzal kísérletezni, hogy mindent fejben tartasz, amikor egyéb alapvető dolgokat is rutinszintre kell fejleszteni (aim, helyezkedés a mapon, movement - meg úgy alapvetően a map tökéletes ismerete, speckó jumpok, rail szögek, spawn point-ok ismerete). Hatékonyabb, ha egy nap egyszerre csak egy map-ot gyakorolsz, de azt többször egymás után. Mittudomén, ma mondjuk DM13 lesz, játszol 4-5-6 meccset (vagy amennyire az erődből futja), és jó. Holnap Cure lesz, ugyanígy, etc.
Fontos, hogy mindig próbálj olyanok ellen játszani, akik legalább veled egy kategóriában vannak vagy kicsit erősebbek.
Gyengébbek ellen nem sok értelme van játszani; csak rossz szokásokat fogsz felvenni.
Abban az esetben lehet valami kis haszna, amikor a control megszerzését és megtartását gyakorlod - de először úgyis az out of control játékot kell megtanulni valamennyire.Legegyszerűbb, ha egyszerre csak egy item-re figyelsz (mondjuk MH), de annál MINDIG megpróbálsz ott lenni, ha nem is felvenni, de sebzést kiosztani az enemy-re, amikor felveszi, ill. pontosan megtudni, hogy mikor lett felvéve, hogy a következőnél is ott lehess.
Van, hogy sokkal hatékonyabb, ha egy-egy item-et szándékosan fent hagysz és csapdának használod. Lehet, hogy felvette az az RA-t, de közben benyelt 2 rail-t; akkor ki járt jobban?
Vagy mondjuk tudod, hogy az enemy nagyon low-on volt, amikor sikeresen elmenekült a teleporteren keresztül. Szüksége van hp bubikra, hogy újra megküzdhessen egy fő item-ért -> ilyenkor, ha nincs MH-t (és mondjuk kb. 100 hp-d van), egyszerűen felveheted a hp-bubikat; pöttyintesz magad alá pl. plazmával, hogy a 3 hp veszteség miatt felvehesd az 50-es bubit, ezzel is jelentősen hátráltatva az enemy normális stack-re kerülését.
Vagy mondjuk a map elején nem volt lehetőséged az MH közelébe kerülni, de az enemy nyilván felvette. Hacsak nem késleltette jelentősen a pickup-ot (általában nem szokták), akkor tudod, hogy a következő nagyjából :38 - :42 között lesz -> ergo rutinból (ha én itt spawn-oltam először, akkor ő ott vagy ott és tudod, hogy nagyjából mennyi idő eljutni a map egyik pontjából a másikba) jó közelítéssel be tudod lőni az item-ek következő spawn-ját.
De van még ezer apró okosság.
Magát a timing-ot pedig célszerű szó szerint bemagolni, hogy amikor a számot meglátod, már ne kelljen fejben gyorsan hozzáadni +25/+35-őt, hanem egyszerűen azonnal TUDD, hogy ha :13-kor vetted fel az MH-t, akkor :48-kor fog spawn-olni.
Felírod egy lapra, hogy
00 --> 35
01 --> 36
02 --> 37
03 --> 38
stb.És egyszerűen szépen lassan memorizálod.
A többi item-et próbáld ciklusos körforgás alapján belőni;
-pl. az előbb felvettem az upper YA-t, aztán mentem az RA-hoz és azt -> ergo a következő spawn-nál az RA annyival később fog spawn-olni, mint az upper YA, amennyi időbe telt eljutnom az upper YA-tól az RA-ig, ergo ha ismét felveszem az upper YA-t, akkor tudom, hogy mikor fog spawn-olni az RA, van időm, hogy pozíciót nyerjek felette
-vagy mondjuk felvettem az MH-t :22-kor, utána nem sokkal az RA-t -> a következő MH :57-kor lesz, de tudom, hogy az RA spawn-ideje 10 másodperccel kevesebb, ergo ha nem is tudom pontosan, hogy mikor vettem fel az RA-t és mikor spawn-ol újra, azt tudom, hogy valamivel az MH előtt (tehát :57 előtt kicsivel) lesz, tudom, hogy a következő MH felvétele előtt célszerű pozíciót nyernem RA felett
Ezt hívják item cycling-nak.
[ Szerkesztve ]
SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
válasz Synthwave #7002 üzenetére
Plusz azt is érdemes megtanulni, hogy melyik item-ek felvételét még honnan lehet hallani.
SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
válasz #10691584 #7005 üzenetére
Ezek csak az alapok, nagyon sok taktikai dolog van még;
pl.
- out of control esetén megfelelő késleltetett felvételt alkalmazva szándékosan szinkronba hozni RA-t az MH-val, hogy egyszerre spawn-oljanak, így az ellenfélnek választania kelljen a kettő között, minek következtében te a másikat bezsebelve fő item-hez jutsz- néha érdemesebb fegyver control-t játszani; pl. tudod, hogy az enemy kibaszott idegesítő rail-lel (/ lg-vel) - az item ciklusaidat és helyezkedésedet hozzá viszonyítva mindig úgy alakítod, hogy véded az adott fegyver pozícióját. Baromi frusztráló ám, ha már 3 perce nem tudsz lg-hez jutni, mert az a paraszt mindig a környéken sompolyog. :>
Erre klasszikus példa mondjuk T4-en a 15 s-enként spawn-oló rail megtagadása vagy mondjuk DM13-on a rocket-denial.- sok map-on a rocket megtagadása is jelentős előnyhöz juttat - pl. DM13-on ez a mid map kontrollját jelenti, ahonnan ~3 másodperc alatt elérhető mindkét YA, az RA és a MH is, 3x 25-os bubi, 2x 50-es bubi. Az lg bikaerős, de csak nyílt terepen (vagy szűk folyosókon is, ha az enemy-nek nincs rakétája); a szűk folyosókon és a kereszteződésekben SZÁMOTTEVŐ az előnyöd, ha rocket-et használsz és neki nincs. Azért a sick-kategóriás plazmával tessék vigyázni.
- tudni, hogy mikor (és HOL) NEM szabad harcba keveredni annak ellenére, hogy a te stack-ed nagyobb
- tudni, hogy kell kikényszeríteni a kill helyének, ill. saját pozíciód meghatározásával az enemy spawn-t. Ezt hívják forced spawning-nak. Neten találhatsz kis flash-alapú cuccot (Memento_Mori: Interactive Spawn Visualization), ami az egérkurzort a map felülnézeti térképén mozgatva mutatja, hogy adott map-okon a kill-t követő helyezkedésed függvényében hol spawn-olhat az enemy.
- tudni, hogy mikor szabad adott fegyverért menni - pl. megintcsak DM13. Alapesetben rocket-ért (tehát középre, a nagy nyílt térre) csak akkor megyünk, ha van lg-nk és legalább 100/50, de inkább 100/100-as stack-ünk. Vagy akkor, ha BIZTOSAN tudjuk, hogy ellenfelünk nem arrafelé ólálkodik.
- tudni, hogy mikor érdemes beáldozni egy (vagy gyorsabb map-okon akár több) frag-et, csak hogy jelentős sebzést kiosztva nagyon legyengítsd az enemy-t, hogy friss spawn-ból kikerülve a következő fő item-nél számottevő stack-előnyre tegyél szert, majd azt felvéve átvedd a kontrollt
- tudni, hogy mikor (ill. HOL) NEM érdemes megölni az ellenfelet, még ha van is rá lehetőség, mert a következő spawn-jával egy éppen spawn-oló fő item mellé kerül
Item cycling-ot gyakorloni szerintem a két legjobb map a DM6 és a DM13.
Duel-ről, főleg map-okra lebontva, igazából könyvet lehetne írni.
[ Szerkesztve ]
SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.
-
ncc1701
veterán
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
válasz Synthwave #7006 üzenetére
Fontos pont még a saját ill. a náladnál jobbak (elsősorban semi-pro, pro player-ek) demo-it kielemezni. Mit-miért-hogyan-mikor, mit nyert(em) vele, miért bukta(m) be?
Keress egy náladnál jobb player-t, csináljatok privát szervert és gyakoroljátok az első spawn-ból (ezt hívják initial spawn-nak) való mit-hova-hogyant. Aztán abort, majd újra.
Sokkal többet lehet úgy tanulni, hogy pihenten játszol párat, amire nagyon odafigyelsz, aztán elemzed a demo-kat (ill. ugye a jobbak demo-it), mintha non-stop csak gyilkolásznál. Ill. próbálj meg minél kevésbé az aim-odra támaszkodni.
[ Szerkesztve ]
SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.
-
válasz Synthwave #7006 üzenetére
3000meccs az nekem kb 3évembe telne Napi 3 meccsel.
Értem amit írsz, tisztába is voltam ezekkel a pontokkal, segítséget inkább az nyújtott az alábbi írásból, hogy mi a fontossági sorrend. És a PlasmaGun-os trükk az meglepett, az jó dolog.
Tegnap gyakoroltam Plazmával felszedni RA-t Bloodrun-on. Sikerült is, élesbe meg majd kiderül..
Egy trükk nem ment még, bár külön nem próbáltam gyakorolni. Hogy lehet DM13-on jump pad-ról a shardokig felugrani? Mondom lehet tök egyszerű, csak még nem próbálgattam.
(majd még írok de most ennyi időm volt)[ Szerkesztve ]
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
Valamikor spawn-oltok egy szerót, oszt megmutatom. Adok TS-szervert, aztán beszélni is tudunk.
Add kasual-t is a friend list-hez, mostanában azzal szoktam random butulva pusztulogni, könnyebben elérsz. Vagy #gunnm QuakeNet-en.
[ Szerkesztve ]
SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.
-
válasz Synthwave #7012 üzenetére
Jövő hónaptól tudok csak szerót csinálni, most nincs pro-m.
Az a baj (amit már írtam itt vagy 10x), hogy nem nagyon tudok csak este 20:00körül játszani hétköznap, akkor se sokáig. És a TS-is kilőve mert a kicsi felkel ha beszélek. Nincs egyszerű dolgom.
IRC pedig cirka 5-6 éve nem volt a gépemenNem marad nagyon más választásom mint, hogy nézem a profi meccseket, és gyakorlok ha van időm. Ma megnéztem a 2011-es QuakeCon döntőt, szerintem a legjobb meccs volt amit eddig láttam. Kicsit "csapkodós" agresszív játékot játszottak, de baromi élvezetes volt. Rapha akkoriban még mint ha nem azt a megfontolt észjátékot játszotta volna, vagy csak alkalmazkodott sternx-hez, és a timing al is akadt gondja
Azt szeretném kérdezni, hogy van valami külön movie maker program quake-hez? Vagy marad a fraps (és társai)?
Tegnap lőttem egy levitate LG fraget. Nekem ez volt az első ilyen (hi-hi), és szeretném kimenteni.(PH! Vihar a tanum, hogy jól nézett ki ) Csak eléggé a meccs vége fele volt. Szóval valami amivel bele lehet pörgetni a demókba?[ Szerkesztve ]
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
válasz sto1911 #7014 üzenetére
Köszi, a progi nevét!
2fragen múlt az a meccs, 1percel tovább tart, lehet megnyerem
Srácot fel is vettem friends-be mert Cure előtt nyomtunk 2 meccset és mind jó volt (persze mert azokat én nyertem )[ Szerkesztve ]
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
válasz #10691584 #7016 üzenetére
Van, egy kisfiam 1év 6 hónapos. Azért vettem vissza a kockaságból (elméletileg). Mikor megtudtuk, hogy babánk lesz, rögtön abbahagytam egy elég hosszú WoW "karriert". Aztán pár hét (hónap?, akkoriban gyorsan telt az idő ) után "csak kéne valamit nyomni" alapon elkezdtem Dota2-vel játszani. Borzasztóan rákockultam, állítom, hogy a legjobb csapat alapú competitive játék ami létezik (ezt mondjuk a QL topikba leírni... ). De ott egy-egy meccs min. 30perc, és lehet egy óránál több is. Azt nem lehet kivitelezni egy pár hónapos baba mellett.
És így jött a Quake, de mivel én nem tudok, csak úgy "játszogatni" cél nélkül. Erre is sok időt kellene fordítanom. Itt tartunk mostÉs mind ezek előtt és a WoW mellett elég komolyan cs-ztem. Azt 2000-től tavalyig.
De ha mindent le akarnék írni, nagyon hosszú lenne és unalmas. Szinte mindent kipróbáltam ami competitive.
Sry ez így rendesen kimeríti az offtopik fogalmát
[ Szerkesztve ]
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
Létezik hétvége is.
"IRC pedig cirka 5-6 éve nem volt a gépemen"
Akkor telepítesz klienst.
Nekem mindegy, ha nem, nem.
SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.
-
válasz Synthwave #7020 üzenetére
Amit tudok megteszek, de leginkább ilyenkor van időm ide írogatni is mikor dolgozom.
Ha lesz szabad 2-3 órám felkereslek! Értékelem és köszönöm a segítséget, de nem kis logisztikát igényel az életem mostanába. Sokszor azt sem tudom mi lesz másnap.
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
Ma ismét egy fontos megfigyelést végeztem; pub CTF-ben még több a retardált, mint pub CA-ban. Kemény.
SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.
-
Sotho
őstag
Egy szerver error-al kidobott, capgoundsintelnél meg a RA felvétel után kb 1 mp-vel jött a hang hehe, tök esélytelen volt ez a nap is de legalább lűttünk.
-
Azoktól kérdezném akik csinálták a USB Rate buherálást. Sikerült átállítanom 500Hz-re, de mikor visszaállítom a Windows test mod-ot, és újraindítom a gépet akkor az egér nem működik. Ha ismét aktiválom a test mode-ot akkor igen. Ez így rendben van?
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
Oké, nincs ezzel problémám, akkor eltüntetem a feliratot. Csak féltem, hogy valamit elronthattam. De akkor nem Köszi a választ.
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
addikt
Nekem is kellene egy kis help...
16:9 FHD U2312HM monitorom van, egy HD7770 kártyával. Eddig 1280x720-ban toltam a quake-et teljes képernyőn. Most beszereztem egy GTX560 kártyát és azóta 1280x720-ban, alul és felül marad fekete vastag csík, de ha 1280x1024-re állítom akkor kitölti az egész képernyőt, csak szar minden kicsit torz minden így. Mi a sz*r lehet?
Az érdekesség, hogy FHD-ben minden jó...
[ Szerkesztve ]
There's a device that I've been using called a whoop.
-
válasz sto1911 #7046 üzenetére
r_aspectratio -val lehet beállítani azt, hogy 16:9-es monitoron 4:3-ba játszol? És oldalt lesz a két fekete csík? Pro-kat láttam lanon úgy játszani quake-t (és CS-t is)
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
ncc1701
veterán
Ez a duel marhára tetszik. Ahogy a végén sunnyog, és pontosan tudja, hol a másik, az nagyon nagy.
Új hozzászólás Aktív témák
- Motoros topic
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Projektor topic
- Még annál is olcsóbb lesz a Blackview Hero 10
- A Microsoft feltalálta az olcsó AI-t
- Microsoft Excel topic
- Milyen házat vegyek?
- Gyúrósok ide!
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Vezetékes FEJhallgatók
- További aktív témák...
- Arctic Liquid Freezer III 280 Garancia 2030 ig Ár FIX és a Foxpost díjat tartalmazza
- 5db házimozi hangszóró eladó!
- Sony Playstation 5 lemezes + Dualsense Charging Station + Gran Turismo 7
- Targus TAR300 laptop táska, 15.6
- Ryzen 5 2600 // 16GB DDR4 // 512GB M.2 SSD // R9 270x // Thermaltake RGB 500W // FSP ház