Új hozzászólás Aktív témák

  • mglita

    tag

    válasz alaves #700 üzenetére

    Az RGB vagy YCvCr kérdésben egyáltalán nem vagyok biztos, a többi az valószínű jó.

    SETUP 1 — LG OLED 77 CX / DUNE Vision 4K Solo / JBL 9.1 / Synology +920 / AudioQuest Pearl HDMI — SETUP 2 — JVC X7500 Projektor / DENON X3700 AVR / DUNE Vision 4K Solo / Klipsch 115sw / MONITOR AUDIO / Screen Research 270cm / AudioQuest Pearl HDMI

  • junior19

    senior tag

    válasz mglita #687 üzenetére

    [link]
    Ha ezt megnézed, láthatod, hogy az élesség emelésével hamis kontúrokat adsz a képhez. Digitális jelen nem lehet élesíteni, illetve ahogyan blakey is írta, 1080-as anyaghoz vagy 4K-ás anyagon hogyan szeretnél még élesíteni? Ha egy anyag homályosabb, mint a másik, akkor azt úgy rögzítették, nem tudsz javítani rajta, csak rontani. Nézd meg a videót, figyelj egy vonalat, s emeld az élesség értékét. Semmi nem változik, csak egy érték után kerül a vonal mellé egy hamis kontúr. A vonal semmit nem élesedik. Ráadásul ha túl magasra veszed az élesség értékét, az hatással lehet a fekete vágási szintre is.
    Nézd meg a Képarány - Levágás opciót is. Ez is gyárilag helytelenül ki van kapcsolva, s ha a képre nézel, láthatod, hogy a 2,5%-os mező le van vágva. Ha ezt látod, akkor a Levágás opciót kapcsold Be állásba.

    Sokszor leírtuk már neked, hogy mindig a környezeti fényviszonyoknak megfelelően kell beállítani a képet. Egy sötét szobában teljesen más lesz a fekete vágási szint (Fényerő) értéke, mint egy világosabb helyiségben. 50-es Fényerő érték van nálad megadva, s írod, hogy nagyon világos a helyiség. Így persze, hogy sötét a kép, sok sötét részletet buksz. Ezt te az Oledfény értékének emelésével korrigálod, ami nem ezt a célt szolgálja. Ha beállítanád a fekete vágási szintet a Fényerő értékével, akkor simán csökkenthetnéd az Oledfény értékét.
    Itt mindenki azért ad meg alacsonyabb Oledfény értéket, mert ha leül egy filmet megnézni, azt közel sötétben teszi. Csak ilyenkor helyes az 50-es Fényerő, s kis Oledfény érték. Minél világosabb a helyiség, annál nagyobb Fényerő és Oledfény értékre van szükség, de ezt is beállítás alapján, nem tippre.
    Azt se úgy képzeld el, hogy én mindig besötétítek. Filmet általában este, sötétben nézzünk, azt a két órát ki lehet bírni, a moziban is kibírja az ember. De például tegnap néztem a Forma1-t, s csak a redőnyt engedtem le, s a beállításokhoz nem nyúltam. S láttam a képet. Hozzáteszem, mivel nálam nyugati fekvésű a helyiség, akkor is le van engedve a redőny délután a nap miatt, ha nem is tévézek. Nem teljesen, mert van bent fény, nincs teljesen sötét. S így néztem a F1-et is.

    Az, hogy a Dune-t használva más képet látsz, mint a tévé lejátszóját használva is természetes. Az elmélet az lenne, hogy nem lehetne különbség különböző forráskészülékek között, s akkor csak a tévét elég lenne kalibrálni. De ez nagyon nem így van, s ha ezt tapasztalod, akkor arra a forráskészülék bemenetre külön meg kell csinálni a beállításokat.
    Ha a tesztmintákat lejátszod a tévé lejátszóján, akkor azokat a beállításokat használhatod a lejátszón, az appokon, a tévé tunerjeit használva.
    Minden más forráskészülék csatlakoztatása esetén ellenőrizni kell a beállításokat, szükség esetén korrigálni.
    Csatlakoztass egy pc-ét vagy egy notit a tévéhez, s nézd meg a tesztmintákat. Szinte biztosan nem fognak egyezni az értékek, ha már azt látod, hogy a Dune-vel még sötétebb a kép, mint a tévé lejátszóját használva.
    Ha nem egyezik a lejátszó kimeneti szintje, akkor a tévén kell beállítani helyesen, a forráskészülék beállításaiba csak indokolt esetben célszerű változtatni az értékeket.

    codec project

  • mglita

    tag

    válasz junior19 #702 üzenetére

    Korrekt és részletes válasz, köszönöm! Sajnos szerintem nem tudom egyedül beállítani és azért pörögtem ezen, mert az sem segít, hogy csökkentesem az oled fényt és az élességet és kész, mert csak annyit látok, hogy nem tetszik :). Szóval ha valaki Kelet-Magyarországon mobilis és tud benne szolgáltatásként segíteni, az priviben is kereshet.

    A képarány levágás talán automatikusan van, de meg fogom nézni. De ott nagyobb tragédia gondolom nincs, csak annyi, hogy nagyít a képbe.

    SETUP 1 — LG OLED 77 CX / DUNE Vision 4K Solo / JBL 9.1 / Synology +920 / AudioQuest Pearl HDMI — SETUP 2 — JVC X7500 Projektor / DENON X3700 AVR / DUNE Vision 4K Solo / Klipsch 115sw / MONITOR AUDIO / Screen Research 270cm / AudioQuest Pearl HDMI

  • alaves

    addikt

    válasz mglita #703 üzenetére

    Hát, nem tudom, ha rtings beállítás sem jó és a felhúzott képjavítókkal sem tetszik, akkor hiába kapsz segítséget vagy kalibrálást, az sem fog tetszeni.

    Samsung 65S90C/Asus RTX 3050/i5-4460/Asus B85M-G/16GB RAM*Creative FPS1600 4.1 Speaker*Sennheiser HD 230*[LG OLED55C1, Philips 55OLED754, LG OLED55B7V]

  • Gabor8634

    tag

    Sziasztok!
    3 hete beszereztem egy lg oled65bx3lb tvt gyönyörű a képe !
    De pár napja azt vettem észre mikor bekapcsoltam a hbo go-t hogy olyanok az arcok mintha olajképet néznék! Kicsit össze vannak mosódva ! És ez nem csak a gon hanem blu-ray filmeknél ,meg a háttértárról nézve is látszik ! Ez mitől lehet ? Csináltam ma egy gyári visszaállítást de ez se segített! Valami öttlet, valakinek?

    [ Szerkesztve ]

  • mglita

    tag

    válasz alaves #704 üzenetére

    Lehet, de a kiindulási pont valóban valid lenne, ahogy junior és Blakey említette.

    SETUP 1 — LG OLED 77 CX / DUNE Vision 4K Solo / JBL 9.1 / Synology +920 / AudioQuest Pearl HDMI — SETUP 2 — JVC X7500 Projektor / DENON X3700 AVR / DUNE Vision 4K Solo / Klipsch 115sw / MONITOR AUDIO / Screen Research 270cm / AudioQuest Pearl HDMI

  • alaves

    addikt

    válasz mglita #706 üzenetére

    A kiindulási pont (kalibrálás) árnyalatnyit fog csak eltérni az rtings v. a flatpanelshd beállításaitól és amit eddig írtál az nem ebbe az irányba mutat. Lehet, hogy pl. egy SONY XR-75X92 LCD lenne neked jó. Voltak már többen is a másik topicban, akik nem tudtak megbarátkozni az OLED-el. Nincs ezzel semmi gond. Végül is, ha van rá keret és időd, rendelsz pl. egy ilyen LCD-t, ha nem válik be, visszaküldöd.

    Samsung 65S90C/Asus RTX 3050/i5-4460/Asus B85M-G/16GB RAM*Creative FPS1600 4.1 Speaker*Sennheiser HD 230*[LG OLED55C1, Philips 55OLED754, LG OLED55B7V]

  • mglita

    tag

    válasz alaves #707 üzenetére

    Az rtings alapján nem tudom korrigálni a külső és belső jel eltérését.

    SETUP 1 — LG OLED 77 CX / DUNE Vision 4K Solo / JBL 9.1 / Synology +920 / AudioQuest Pearl HDMI — SETUP 2 — JVC X7500 Projektor / DENON X3700 AVR / DUNE Vision 4K Solo / Klipsch 115sw / MONITOR AUDIO / Screen Research 270cm / AudioQuest Pearl HDMI

  • junior19

    senior tag

    válasz Gabor8634 #705 üzenetére

    Hali!
    Hívd az ügyfélszolgálatot, elküldöd a képet, küldeni fogják a szervizest.
    Ez botrányos ez a kép, lehet ha így szeretném beállítani sem tudnám.
    Ez még a régi vhs időket idézi.

    codec project

  • krx21

    nagyúr

    válasz mglita #689 üzenetére

    Minden + élesítés az eredeti tartalmat módosítja... Egy képnek lágynak is kell tudnia lennie, ahol eredetileg is lágy a tartalom... ;)
    Például egy lágy kontrasztú fakó terítő az asztalon, ne látszódjon műanyag vibráló színes terítőnek...

  • mglita

    tag

    válasz alaves #707 üzenetére

    Az én tv-m a CX, hiszen megvettem :). Így ennél maradok.

    SETUP 1 — LG OLED 77 CX / DUNE Vision 4K Solo / JBL 9.1 / Synology +920 / AudioQuest Pearl HDMI — SETUP 2 — JVC X7500 Projektor / DENON X3700 AVR / DUNE Vision 4K Solo / Klipsch 115sw / MONITOR AUDIO / Screen Research 270cm / AudioQuest Pearl HDMI

  • junior19

    senior tag

    válasz mglita #685 üzenetére

    Akkor ahogyan ígértem, az én B7-es készülékem a te beállított értékeiddel. Nagyon pontos képet, ne várj ettől, de a lényeg látható lesz.
    Kezdem azzal, hogy többen reagáltak rá, hogy nagyon túltolt beállításokat használsz, a védelmedben el kell mondani, hogy szinte lényegesen nem is változtattál a gyári beállításokon, sőt volt, ahol jó irányba mozdultál, de még mindig keveset, ott többet kellet volna.
    Az Oledfény gyárilag nekem 90, ezt felemelted 100-ra, ez nem lényeges változtatás, már a gyári magas érték.
    Kontraszt 95, ha jól emlékszem nekem is annyi volt, talán 90, már nem emlékszem.
    Fényerő: 50 gyárilag ennyi, nem nyúltál hozzá. De írtad, hogy világos a helyiség. Nálam ahogyan írtam korában a redőnyök leengedve, de nem teljes sötétségben, a falak is láthatóak. Így nálam már a fekete vágási mintán a 20 oszlop felett láthatóak az oszlopok, így viszont fekete vágás történik, a Fényerőn emelni kellene.
    Élesség: 30 nálam 25 a gyári érték, nem sokat emeltél, de már a gyári érték is magas. Mérés közben a minták jelölésénél folyamatosan láttam a számok körül egy kontúrt, hosszú távon fárasztja a szemet.
    Színhőmérséklet: W25 Ez nálam gyárilag C20, ezt jó irányba vitted el, de még mindig nem eléggé. Erről volt már szó, hogy a W irányába teljesen el kell tolni a csúszkát, akkor közelít a D65 szabvány értékhez.
    Színskála: Széles ez gyárilag ilyen, nem változtattál rajta. Azt hiszem a Szakértói Világosban is ez szokott helytelenül megadva lenni, mert világos környezetben fakóbbnak látjuk a képet, így a színek túlszaturáltságával kompenzálják ezt, majd meglátjuk, hogy helytelenül.

    10%-ként mértem, nem volt értelme többet, a lényeg látszik. A fehérben sok a kék, már 90%-os értéknél eléri a maximumot, így onnantól már nincs változás. A 100%-os fehérnél a Triplet értékeket lehet látni, a referencia érték 235. A mértnél látható, hogy a kék több, a piros és zöld pedig kevés, nem érik el a 235-őt. A kék közepén a nyílnál is látható, hogy a középponthoz képest kevés a piros és a zöld, sok a kék. A piros értékek a dE értékek, ami egy arányszám, mennyire közelíti meg a szabvány értéket az adott pont.

    Ez az ábra is azt mutatja, hogy a kék már nagyon, a zöld közelében van egy szaggatott vonal, mindhárom színnek ott kellene futni.

    A piros szaggatott mutatja a szabvány 2,4-es értéket. A sárga a gamma, színenként is megjelenítettem, mert a mérés 2,46-os átlagos gamma értéke, illetve ha csak a sárgát nézzük, akkor nem lenne egy nagyon rossz gamma menet. Szét bontva színekre már nem ilyen jó a helyzet, mindhárom színnek a 2,4-es vonal környékén kellene haladnia.
    Az eleje is a cél felett van, ami azt jelenti, hogy sötétebb a kép, mint kellene. Ez a Fényerő emelésével valószínűleg korrigálva is lenne.

    A három szín együttfutása nem rossz, de látható, hogy a kék nagyon sok minden értéken. Ez egy 8000K színhőmérsékleti értéket ad, a D65 helyett.
    Eddig olyan értékeket láttunk, ami nem kirívóan rossznak mondható lenne, a 8000K sem sokkal több, mint a szabvány D65 értéke.
    S jöjjön akkor a fekete leves, mit okoznak ezek a "kis" eltérések.

    A sötét vonalú háromszög a szabvány színtér, a fehér a mért. Ez azért ilyen nagy, mert a Széles színskála van megadva, ilyenkor bármilyen színterű anyagot játszunk le, a megjelenítő ebbe a színtérbe rakja bele. Ennyire lesz pontos a színmegjelenítés, mint a képen látható.
    A háromszög belsejében a négyzetek a színek 0, 25, 50, 75, 100 telítettségi pontjainak a koordinátáit mutatja, a háromszög belsejéből kifelé haladva nőnek a telítettségi pontok, a csúcsok a 100%-os telítettségi pontot jelzik. Ahol a négyzetek keresztezik a háromszög belsejét, az a D65-ös színhőmérsékleti pont, ahol pedig a pontok, azok a mért értékek. Ez a "kis" színhőmérsékleti eltérés azt mutatja, hogy minden színárnyalat a kék felé mozdul, sok a kék minden színben, a színskála növelésével pedig még a színátmenetek is sérülnek.
    Ezt a képmódot egyébként jól beállítani nem lehet.
    Ez alapján én beállítanám a fekete vágás szintjét, a Színskálát automatikusra raknám, s a színhőmérsékletet még tovább mozdítanám a W irányába.

    codec project

  • chros

    őstag

    válasz junior19 #712 üzenetére

    Remek munka, koszi, gratula!

    Es a multkori kerdesedre: mindket TV kalibralt volt (Vincent emliti is olyan 2 percnel).

    [ Szerkesztve ]

  • junior19

    senior tag

    válasz chros #713 üzenetére

    Köszi, bár sokat nem dolgoztam vele, a mérés hamar megvolt, az írás több időt vett igénybe.
    Gondolkodtam, hogy privátba küldöm el, de inkább ide írtam, hogy lássunk egy olyan képmódról is mérést, amit egyébként az életben nem jutna eszünkbe mérni.
    Megnéztem a videót közben.
    Kövezzetek meg, de én nagyon nagy különbséget nem látok a 2, illetve 3 készülék között. A G1 talán a fekete közeli részletekben jobb, ami már az elején látszik. Azután ide -oda pattog a nüansznyi különbség, de ezek tényleg apróságok. Szerintem annyira kicsi a különbség, hogy nem csak a két készüléket kell egymás mellett látni, hanem a referencia monitor képét is, hogy látható legyen a kis különbség.
    A másik topikban meg napokig képesek vitatkozni, hogy melyik készülék jobb, én itt nem tudtam eldönteni. Igaz ez egy rövid bemutató, nem több napos otthoni összehasonlítás, de én nagy különbséget nem véltem felfedezni abban sem, amire általánosan jobbnak tartják a Sony-t(színhűség, mozgásmegjelenítés).

    codec project

  • mglita

    tag

    válasz junior19 #712 üzenetére

    Szia Junior! Nagyon szépen köszönöm nagyon hasznos volt, ahogy a korábbi türelmes válaszaid is. Csak az ilyen rendszerben össze szedett válaszok visznek előre, hogy megértsem, mert rengeteg hozzászólás megy el azzal, hogy egyetlen egy rész javaslatot kapok, ami a big picture-t figyelmen kívül hagyja, így nagyon köszönöm még egyszer!

    Azt megkérdezhetem, hogy milyen programmal és módszerrel méred?

    Ha jól értem, akkor viszonylag könnyű ezen képmódból tovább lépni a helyesebb irányba a színhőmérséklet és színskála módosításával.

    Javaslatodra SDR-ben barátkozok a szakértői világos szobával is, 100-as OLED értéken és megszokható :). Az élesség kapcsán is megértettem amit mondtok, a szemnek tényleg kellemesebb a 0 érték 4k filmeknél, de van, amikor jobban tetszik egyszerűen az élesített kép, de ezt még tesztelgetem. Illetve van több full hd filmem ahol biztos segít kicsit. Így köszönöm szépen a tanácsokat!

    Ami még probléma, hogy egyes világosabb képi elemeknél, vibrálást látok, mint itt a felhőknél: [link] És nem tudom mi az oka. A firmware száma 03.21.22 . Talán tegnap előtt felvillant egy új firmware opció, de tegnapra el is tűnt, nem tudom befrissíteni.

    SETUP 1 — LG OLED 77 CX / DUNE Vision 4K Solo / JBL 9.1 / Synology +920 / AudioQuest Pearl HDMI — SETUP 2 — JVC X7500 Projektor / DENON X3700 AVR / DUNE Vision 4K Solo / Klipsch 115sw / MONITOR AUDIO / Screen Research 270cm / AudioQuest Pearl HDMI

  • chros

    őstag

    válasz junior19 #714 üzenetére

    Persze az relativ, hogy mekkora a kulonbseg, de van sajnos, es par dolgot Vincent tesztel ugyan, de egy csomo mast nem.
    Pl emelt fekete szint DV-vel, HDR10-el? Barmilyen szinkeveresi hiba, pl HDR10-el? (PC modot mar meg sem emlitem) stb.
    Pl ez a ketto ki tudna kergetni a vilagbol, latszolag kis kulonbseg, de ha jelen vannak, akkor ez mar kizaro tenyezo szamomra. Ezekrol most nem beszelt. (A tobbi marketing lovag youtuberrol mar nem is beszelve.)
    Egy gyakorlott szem rogton felismeri ezeket az anomaliakat. A gond az, hogy legalabb 1-2 hetig kene otthoni kornyezetben nezni ezeket a TV-ket, hogy felismerjuk oket, ha jelen vannak.
    Pl egyszeruen fel nem tudom fogni, hogy LG hogyan szabhatja el evrol evre ezeket, ennek kellene a minimumnak lennie... :)

  • alaves

    addikt

    válasz chros #716 üzenetére

    A többek is "elszabják", ahogy olvasgattam (Philips is). Választék: túl bonyolult már a technika, túlméretezett/átláthatatlan szoftver; OLED kijelző hosszabb időt igényelne a precízebb beállításhoz; szántszándékkal a folyamatos érdeklődés/eladásnövelés érdekében, stb.

    Samsung 65S90C/Asus RTX 3050/i5-4460/Asus B85M-G/16GB RAM*Creative FPS1600 4.1 Speaker*Sennheiser HD 230*[LG OLED55C1, Philips 55OLED754, LG OLED55B7V]

  • alaves

    addikt

    válasz chros #718 üzenetére

    Lehet hogy "túl mély vizet" kérdezek: azt lehet tudni, hogy a WRGB OLED kijelző a fekete közeli tartományban milyen léptékű megjelenítésre képes? Pl. itt [link] a 0-0,07 nit tartományban (hol kellene lenni a függőleges vonalaknak, ha C64-nél éppen fekete).
    Esetleg egy Sony XH90-el összevetésben. :U

    Samsung 65S90C/Asus RTX 3050/i5-4460/Asus B85M-G/16GB RAM*Creative FPS1600 4.1 Speaker*Sennheiser HD 230*[LG OLED55C1, Philips 55OLED754, LG OLED55B7V]

  • junior19

    senior tag

    válasz alaves #719 üzenetére

    Akkor megpróbálok én válaszolni, lehet tényleg túl " mély víz" a kérdésed. Majd legfeljebb kijavítanak, akik másképpen tudják.
    Bár nem egészen értem a kérdésed, így inkább a gondolataimat írom le, ahogyan én értelmeztem az írásod.
    Kezdjük a végén, mert az talán egyszerűbb. Bármely lcd-vel összevetni egy Oledet nincs sok értelme pont leginkább ebben a témában. Az Oled fekete szintje marad 0, akkor is ha maxon van az általános fényerő. Lcd-nél emelkedik, ahogyan növeled a háttérvilágítást, így még a jobb fekete szinttel rendelkező lcd-k is ilyenkor már elérhetik a 0,07 nits értéket, ami a példádnál kicsit több, mint az 5%-os jel értéke. Az olednek pont az az előnye, hogy a sötétebb részek jobb megjelenítése miatt nem lehet hasonlítani az lcd-hez. Kb. mint egy Va paneles lcd sötét részletesség képességét vetnénk össze egy ips paneles lcd-vel. De ezzel te is tisztában vagy, ebben biztos vagyok, ezért is írtam, hogy nem igazán értem a kérdést.
    S amit én láttam. Nálam a fekete fekete maradt, nem volt fekete szint megemelés. Minden értéket láttam is, ahogy növekszik, nálam minden százalékos értéknél volt láthatóbb törés, a köztes értékeknél simább az átmenet.
    De amiért én leginkább reagáltam, az az, hogy nem tudom honnan van ez a minta, de az én B7-es készülékemre ez így nem igazán alkalmazható. Itt arra gondolok, hogy ugye konkrét értékek is meg vannak adva. Itt például a 0,07 nits picivel az 5% feletti értékét jelenti.
    Hirtelen nem találtam más mérésről készült adatokat, mint amit chros (köszi chros) rakott be nem régen.Ha azt megnézed, akkor 5%-nál neki 0,932 nits értéket mért, 100% -ra pedig 697-et. Ez azért fontos, mert mindent a fehér értékéből viszonyítunk, így ha a minta 5 % felett kicsivel csak 0,07 nits, akkor a fehérnek is kisebb értékkel kell rendelkeznie. S ha nagyobb értékű fehér megjelenítés mellett nézzük ezt a mintát, akkor az 5% -nak is nagyobb lesz az értéke. Ezt látom is a kijelzőn, nálam sokkal világosabb, mint az adatok alapján lennie kellene.
    Kb. olyan, mint sdr módban ugye beállítjuk a fekete szintet. Kirakunk egy 0,5%-os képet, sötétben kis Oledfény érték mellett látható lesz a különbség. Ha viszont megemeljük max értékre az Oledfényt, s ha van környezeti fény, akkor marad az alig látható különbség. Ha viszont ilyen értékek mellett teljesen sötétben nézzük az 5%-os mintát, akkor annak nagyobb lesz az értéke, jobban elkülönül a feketétől. Remélem érthető, amit a példával szemléltetni szerettem volna.
    Egyébként érdekes ez a fekete közeli megjelenítés, mert a szemünk is becsap minket. Ha például az AVSHD fekete vágási mintáját lejátszod, s be van állítva rendesen a megjelenítő, s letakarod a felső számsort egy sötét anyaggal, akkor azt tapasztalod, hogy a 17-es oszlopot is jobban fogod látni. Ha egy sötét képen megjelenik egy világosabb rész, akkor a szemünk kontraszt átfogó képessége miatt sötétebbnek fogjuk látni a világosabb részt is.
    Nekem ennyi jutott eszembe a kérdéssel kapcsolatban, ha nem kifejezetten erre voltál kíváncsi, akkor bocs.

    codec project

  • alaves

    addikt

    válasz junior19 #720 üzenetére

    Köszönöm a részletes válaszod! Gyakorlatilag azt lenne érdemes tudni, hogy ez [link] (0.50-1.50 perc), illetve ez [link] (3.15-4.15 perc) fw finomhangolási hiba vagy hardveresen ennyit tud egyelőre az OLED kijelző. Azt gondolnám, hogy nemcsak a szabálytalan gamma követés (HDR/DV EOTF beállítás), hanem a fekete közeli megjelenítési "tudás" okozza a jelenséget.
    A Mehanik HDR C64-C111(0-0.07nit)_Gray.mp4 OLED754-en (nem kalibrált) a következő értékeknél vannak az átmenetek, törésvonalak: 74-75, 81-82, 87-88, 92-93, 97-98, 101-102, 104-105. Érdekes lenne tudni, hogy pl. a HZ v. JZ2000-es, hogyan boldogul ezzel a tartománnyal (ha jelentősen jobb, akkor talán megérné az árát, egyébként nem).
    Sony-nál a "smooth gradation", Philips-nél pedig a zavarelnyomás opciók kicsit tudják "takarni" ezt a megjelenítési hiányosságot, illetve még érthető módon a 2.4-es gamma is tud rajta némileg változtatni.
    Ha jól értettem, akkor az LCD-k ebben a tartományban gyakorlatilag egy átmenetek nélküli egységes szürkét mutatnak.

    Samsung 65S90C/Asus RTX 3050/i5-4460/Asus B85M-G/16GB RAM*Creative FPS1600 4.1 Speaker*Sennheiser HD 230*[LG OLED55C1, Philips 55OLED754, LG OLED55B7V]

  • junior19

    senior tag

    válasz alaves #721 üzenetére

    Ezeket a részleteket megfogom nézni jó minőségben, mert annak idején elég sok panasz érkezett ilyen hibákra, s szerintem ezeknek a hibáknak a nagy részét már a forrásanyag hibája okozza, nem a megjelenítőnek a részei(hardver, sw, beállítás).


    Ez a B7-em near black mérése. Azért annyira nem rossz a helyzet szerintem, s több dolgot hozzá kell fűzni. Itt még nincs lehetőség a 2,7%-os érték (azt hiszem ez az érték van már az újabb modellekben, de lehet 2,5. A lényeg, hogy a 0 és 5% között még van egy lehetőség korrigálni, a B7 esetén nincs) korrigálására. Hozzáteszem ekkor a fekete közeli megjelenítés sötétebb volt szemmel láthatóan nálam, mint a panelcsere után. A régi panelnél az 5%-os értéket 5-el emeltem, ez látszik is az adatokon, az 5% ezért már több, mint kellene, de ez volt az ára, hogy a 2,3,4 a cél közelébe kerüljön. A Fényerővel nem játszhattam, mert az is megemeli az értékeket, de akkor már megemelt fekete vágási szint jön létre. Kíváncsi leszek az új panellel a mérésre én is, mert szemmel láthatóan jobban viselkedik ebben a tartományban, pedig tényleg csak egy panelcsere történt.

    A 2,4-es gamma kifejezést nem tudom értelmezni, mire érted. Hdr mintákról írsz, az LG-nél ha jól emlékszem HDR esetén nincs lehetőség gamma változtatásra. Sdr esetén pedig én már nagyon régen a 2,4-et vagy a BT.1886-ot használom, de ez Oled esetén szinte mindegy. Úgyhogy nem értem ezt a hiba elfedésére a 2,4-es gamma használatát pontosan mire érted.

    LCd-t gyakorlatilag tudsz ilyen szempontból reprodukálni. Ha van egy 0,5% értékű téglalap alakú mintád, ami a kijelző közepén jelenik meg, akkor helyes beállítás mellet körülötte a keret fekete, s látsz egy halvány téglalapot, ami egy kicsivel nagyobb jelet jelenít meg. Ha felemeled a fényerőt egy kicsit, hogy a panel már kezdjen el működni, akkor a keret kicsit szürke lesz, mintha egy lcd lenne. Mivel kicsi különbségről beszélünk, így a szemünk kevésbé fog különbséget tenni a keret és a jel szintje között, mint amikor a keret fekete.

    codec project

  • alaves

    addikt

    válasz junior19 #722 üzenetére

    Megint köszönöm! Valóban, az LCD hibákhoz képest ez jelentéktelen dolog. A Philips-eken HDR/DV-nél is lehet gamma-t :F állítani (ugyan úgy 9 érték van mint SDR-ben), lehet hogy olyankor az EOTF-el buherál valamit. Úgy értettem, hogy ha 2.4-re tesszük a gamma-t, akkor a linkelt filmrészletnél jelentkező hibákból néhányat "bedob" feketébe, így kevesebb hiba látszik.
    Egyébként láss csodát, nyilván a sok probléma jelentés hatására pl. a netfilx-en az újonnan kódolt 2021-es filmeknél már ritka ez a jelenség.

    Samsung 65S90C/Asus RTX 3050/i5-4460/Asus B85M-G/16GB RAM*Creative FPS1600 4.1 Speaker*Sennheiser HD 230*[LG OLED55C1, Philips 55OLED754, LG OLED55B7V]

  • junior19

    senior tag

    válasz alaves #723 üzenetére

    Így már értem a 2,4-es gammára vonatkozó írásaidat, engem az zavart meg, hogy LG-nél saját lejátszóját használva csak sdr esetén lehet gamma értéket változtatni, sem HDR, sem DV esetén nem lehetséges.
    Más. Vasárnap belenéztem a Hollandia - Ukrajna mérkőzésbe a TRT4K csatornán, s már HDR-ben is adták, nem csak 4K-ban. Közben ahogy néztem, azon járt az agyam, hogy akik eleve magas fényerővel nézik a tévét, azok mennyire észlelhetik az sdr és hdr közötti különbséget?

    codec project

  • alaves

    addikt

    válasz junior19 #724 üzenetére

    Ezt próbáltam megértetni néhány fórumtárssal, hogy pl. a fehér papír v. bőrtónus azonos filmnél SDR-ben és HDR-ben azonos fényerőn kell lenni. Ha SDR-ben feltekerik csutkára a fényt, akkor ezek is jóval 100 nit fölé mennek, HDR-ben pedig ott maradnak 100 nit alatt és csak a csúcsfények (pl. robbanás, napfény csillogása vizen) fényesek. Ezért látják többen sötétnek a HDR-t és nem tetszik nekik (visszaküldött CX-ek). Kb. azonosak a referencia fényerők ha HDR OLED fény = 1/3-ad SDR OLED fény (pl. SDR 33 = HDR 100).

    Samsung 65S90C/Asus RTX 3050/i5-4460/Asus B85M-G/16GB RAM*Creative FPS1600 4.1 Speaker*Sennheiser HD 230*[LG OLED55C1, Philips 55OLED754, LG OLED55B7V]

  • junior19

    senior tag

    válasz alaves #725 üzenetére

    Erről véleményem szerint a gyártók tehetnek leginkább, mert az embereket könnyű befolyásolni. Az lcd elterjesztésével egy fényes kép felé terelték az embereket.
    Érdekes, hogy aki projektort használ vagy plazmát korában, annak bőven elég az Oled fényereje, sőt még többet is kap ilyen szempontból, mint a plazma használatával.
    Nagyon nehéz már az olyan felhasználóval megértetni, hogy az volt a helytelen, ahogyan korában az lcd-t nézte. S ez nem csak a kép fényességére igaz, hanem a helyes színhőmérsékletre is.

    codec project

  • chros

    őstag

    Lassan jonnek az uj Pana review-k, itt az elso JZ2000 betekintes: [link]
    VRR nincs 4k 120Hz-nel es game modban 120 Hz-nel csak 1080p-t rak ki :) (Sony-nal nem pont ilyen hiba volt?)

  • Gaben50

    csendes újonc

    válasz junior19 #709 üzenetére

    72 órán belül vagyok, a szervízes hölgy először a cserét javasolta, így holnap megyek papírozni a MMbe. Megpróbálom teszteltetni szállítás előtt.

  • Archttila

    veterán

    LOGOUT blog (1)

    LG rolls out Dolby Vision 120Hz update for 2021 OLED TVs – later 2020 OLED [link]

    CX/GX... tulajok is örülhetnek:

    LG Korea confirmed that support for Dolby Vision at 4K 120Hz is also coming to the CX and GX OLED models as well as some other 2020 models. This firmware is currently in testing.

    sőt:

    Lastly, LG said that it is "looking into" the possibility of supporting Dolby Vision at 4K 120Hz on 2019 models such as C9.

    [ Szerkesztve ]

    Passionate about minimalistic software, the Linux philosophy, and having fun. SFF enthusiast.

  • Archttila

    veterán

    LOGOUT blog (1)

    Zseniális :) [link]

    Passionate about minimalistic software, the Linux philosophy, and having fun. SFF enthusiast.

  • Joshi

    titán

    Érdekes videó egy New York-i üzletről, a tulaj érdekes dolgokat mond. Persze itt nem csak OLED tévéket értékesítenek, de ahogy nézem ez a fő profiljuk.

  • chros

    őstag

    válasz Joshi #731 üzenetére

    Ez volt az a foszer, aki azt mondta, hogy az uj Sony Oled-ekben nincs EVO panel, ugyhogy csak ovatosan vele :)

    Vincent Pana JZ2000 review, nincs elajulva tole:
    - nincs EVO panel!!!
    - csomo kis apro bug
    - visszalepes a tavalyi modelhez kepest

    Es itt egy uj jelentkezo, Vincent utodja (?), remek kis videokkal: Keep it Classy Tech

  • chros

    őstag

    2018-as LG Oled tulajoknak (az ujabbakrol nem tudok) akik PC-t hasznalnak vele:
    - hdr10 anyagokkal van gond, ezert a hdr10 3dlut processing a felelos a TV-ben
    - par hete madvr tamogat 3dlut-ot hdr output-hoz, igy el lehet hagyni a TV-ben levot, s minden gond megszunik!!! (bovebben innen, 2 oldalon at)
    - gyakorlatilag kapunk egy uj TV-t hdr10 anygaokhoz :)

    Es elkezdtem SDR-t mashogy nezni, mint eddig, roviden:
    - oled light 70-en, es gamma 2.44-el fenyes nappal, gamma 2.64-el egyebkent (bovebben itt, hogy miert)

    [ Szerkesztve ]

  • alaves

    addikt

    válasz chros #732 üzenetére

    Viszont nemigen van jobb TV jelenleg ennél. A fényerő kicsit kisebb, mint a HZ. A "near black" megjelenítési problémákkal meg jelenleg nem tudnak mit csinálni, ha a forrás tömörítése olyan, hiába van "mpeg remaster" vagy "smooth gradation" algoritmus. A bug-okat meg majd javítják folyamatosan, szokás szerint.

    Samsung 65S90C/Asus RTX 3050/i5-4460/Asus B85M-G/16GB RAM*Creative FPS1600 4.1 Speaker*Sennheiser HD 230*[LG OLED55C1, Philips 55OLED754, LG OLED55B7V]

  • chros

    őstag

    válasz alaves #734 üzenetére

    Nem vagyok ebben biztos, en biztos iden csak LG G1-et vennek (ha kene), semmi mast. Talan majd jovore.
    De paran mar irtak, hogy a Pana UK-ben eltunt a nagy uzletlancok polcairol, mas jelezte, hogy pont ez tortent Kanadaban is, mielott vegleg kivonultak a piacrol ... :)

    [ Szerkesztve ]

  • alaves

    addikt

    válasz chros #735 üzenetére

    Az f@..a, Philips is nem tudom meddig bírja, Sony talán talpon maradhat. Abban igazad van, hogy legalább a G1-ben tuti evo kijelző van, nem kell találgatni.

    Samsung 65S90C/Asus RTX 3050/i5-4460/Asus B85M-G/16GB RAM*Creative FPS1600 4.1 Speaker*Sennheiser HD 230*[LG OLED55C1, Philips 55OLED754, LG OLED55B7V]

  • Archttila

    veterán

    LOGOUT blog (1)

    válasz alaves #734 üzenetére

    A bug-okat meg majd javítják folyamatosan, szokás szerint.

    Hát persze :) ;]

    [ Szerkesztve ]

    Passionate about minimalistic software, the Linux philosophy, and having fun. SFF enthusiast.

  • junior19

    senior tag

    válasz chros #733 üzenetére

    Kipróbáltam ezt a módszert az sdr beállításra.
    Mivel nem használok sem madvr-t sem más hasonló eszközt, így csak a tévét tudnám kalibrálni, ezért nekem csak a világos környezetben a 2,2-es gamma helyett 2,4 használata és a magasabb Oledfény a járható út. Sötét helyiségben csak a %-os értékek nagymértékű fényerő csökkenésével tudnám a 2,6-os gammát megcélozni, ami nem biztos, hogy jó megoldás lenne.
    Félhomályban nálam már a 40-es Oledfény hozza a megfelelő sötét megjelenítést. A 70 túl sok lenne nálam ilyen környezetben. Ami különbség feltűnt így pár filmrészlet megnézése után, hogy bár részletet nem veszítek, de ami sötétben inkább sötétszürke, az így feketének hat. Nem biztos, hogy helyes ez így, bár tetszetősnek hat.

    codec project

  • chros

    őstag

    válasz junior19 #738 üzenetére

    Orulok :)

    > így csak a tévét tudnám kalibrálni, ezért nekem csak a világos környezetben a 2,2-es gamma helyett 2,4 használata és a magasabb Oledfény a járható út.

    Ha jol emlexem, neked 2017-es LG-d van, igy csak a gamma-val tudsz jatszani megfelelo kulso eszkoz hianyaban (vagy meg a White balance-al lehetne). Ujabbaknal (>2018) a belso 3dlut keszites is jo lenne.
    A 2.4 kozel van a 2.44-hez, igy az jo napfenyes idoben.

    > Sötét helyiségben csak a %-os értékek nagymértékű fényerő csökkenésével tudnám a 2,6-os gammát megcélozni, ami nem biztos, hogy jó

    Ha a TV White balance-ara gondolsz, akkor az is mukodhet SDR-nel.

    > Félhomályban nálam már a 40-es Oledfény hozza a megfelelő sötét megjelenítést. A 70 túl sok lenne nálam ilyen környezetben.

    Igen, ez mar nekem is nagyon vilagos sotetben gamma 2.4(4)-el.

    > részletet nem veszítek, de ami sötétben inkább sötétszürke, az így feketének hat.

    Vilagosban vagy sotetben? :)
    Ugye ez a trukk a tokeletes fekete (0) miatt mudokhet, sajna power gamma-ra (egyenes vonal) vagyunk hagyatkoztatva (nem tudom, hogy lehetne a 0 feketet fake-elni DisplayCal-ban ahhoz, hogy mas gorbeket lehessen kesziteni), igy nem sok lehetoseg van.
    Ahol igazan jol nez ki, az a nagy kontasztu sotet jelentek (pl. este vilagito targyak), hatalmas a kulonbseg az eddig hasznalt beallitashoz kepest (33 oled feny (120 nits) gamma 2.4-el).
    Ami erdekes, hogy semmilyen anomaliat nem eredmenyez ez a modszer :)

    [ Szerkesztve ]

  • junior19

    senior tag

    válasz chros #739 üzenetére

    Igen, B7-em van, de március végén panelt cseréltek benne, a panelen kívül a kábeleket is cserélték, mert nem egyezett a régivel. Így igazából most nem is tudom ez milyen készülék, olvastam módosított B7 panelről, bár 4 évvel később ez elég érdekes. Olvastam, hogy B8 panelt raktak a régi B7-be is. A lényeg, hogy a B7-nél fórumokon is ajánlották az 5, 10, 15% fényerősség megemelését, mert egyébként sötét részletek vesztek el. Nálam a kalibrálás is ezt hozta, az új panel viszont annyira világos volt, hogy vissza kellett venni az értékeket. Mivel még az új panellel nem kalibráltam, a gyári képmód beállítások mellet is jobb a sötét részlet megjelenítése, mint a régi panelnek.

    A Fehéregyensúly beállításra gondoltam, de túl nagynak találom az eltérést, nem biztos, hogy jó eredményt hozna. Nagyon sokat kellene csökkenteni az értékeket, hogy a cél közelébe kerüljön. Jó lenne olyan csúszka, mint ami a Sonynál is van. Belépnél a 2,4-es gamma opcióba, s egy csúszkával még az egész gamma menetet lehetne változtatni.

    Arra gondoltam, hogy bár félhomályban 40-es értéken már jó a fekete szint, teszt ábrákon sem látok részletvesztést a sötét területeken, bár sötétebb, de már láthatóak a részletek.
    Viszont ha a sötét helyiséghez használatos beállításokat használom sötétben, nálam ez 24-es Oledfény, akkor jobban látható, hogy inkább csak sötétszürke az, ami a világosban feketének látszik.

    Arra mindenképpen jó ez a módszer, hogyha valaki inkább fényes környezetben használja, akkor ne a Fényerővel korrigáljuk a fekete szintet, mert az több anomáliát okozz, mint az Oledfény megemelése.
    Szerintem neked azért tetszik így jobban, mert te sok HDR anyagot nézel, s ezzel a módszerrel az SDR megjelenítés is közelebb kerül látványban.

    codec project

  • chros

    őstag

    válasz junior19 #740 üzenetére

    > Mivel még az új panellel nem kalibráltam

    Ugye az alaplapon van a factory 1d/3dlut (?), s igy konnyen elkepzelheto, hogy az nem megfelelo az uj panelhez. Ezert szoktuk mondani, hogy ne csak panel csere, hanem teljes TV, ha lehetseges. Ha nem, akkor marad a kalibralas.

    > túl nagynak találom az eltérést, nem biztos, hogy jó eredményt hozna. Nagyon sokat kellene csökkenteni az értékeket, hogy a cél közelébe kerüljön.

    Ez nem hiszem, hogy gond, mivel a magasabb oled fenynek koszonhetoen, magasabb alapbol a kiadott feny is. Gamma 2.4-et vagy bt1886-ot valasztva, mehet az allitgatas. Sot, lehet, hogy HCFR-rel nem csak power gamma-t tudsz csinlani, hanem mas gorbeket is (ott lehet fake-elni a fekete szintet).
    A problema inkabb az, hogy nagyon maceras a manual kalibracio. 3dlut-nal szoftveresen csak megadod a kovetkezo erteke(ke)t, s ugyanabbol a profile-bol legeneral 3 perc alatt egy ujat :)

    > bár félhomályban 40-es értéken már jó a fekete szint, teszt ábrákon sem látok részletvesztést a sötét területeken ... inkább csak sötétszürke az, ami a világosban feketének látszik.

    40-es beallitas mennyi nits nalad? Itt kb 143 nits.
    Megneztem tegnap este meg1x sotetben test videokkal (11-Black Clipping.mp4, 12-APL Clipping.mp4, NearBlack16-27.mp4) a ket beallitast (70-g264, 33-g240):
    - 70-g264 kicsit vilagosabb is a a black clipping pattern-ekkel
    - de az APL clippingnel a sotetebb elemek jobban eltunnek (23 villog), mint 33-g240-el (21 villog)
    Valszeg a nagyobb kontarsz a felelos ezert ...

    > Szerintem neked azért tetszik így jobban, mert te sok HDR anyagot nézel, s ezzel a módszerrel az SDR megjelenítés is közelebb kerül látványban.

    Igy van, ez volt a cel. :)

  • junior19

    senior tag

    válasz chros #741 üzenetére

    "Ez nem hiszem, hogy gond, mivel a magasabb oled fenynek koszonhetoen, magasabb alapbol a kiadott feny is."
    Pont ez a bajom. A régi panellel 2,4 közelében volt a gamma, csak pár értéket kellett csökkentenem a cél eléréséhez a Fehéregyensúly %-os értékeinek a fényerejénél. Ha viszont megemelem az Oledfényt, akkor még tovább fog csökkenni a gamma értéke, a cél gamma értéke meg magasabb, lehet az 50-es érték csökkenése is kevés lesz a gamma cél eléréséhez. Attól is tartok, ha ilyen mértékben belenyúlok, akkor majd sávosodást fog okozni a szürkeskálán, most pedig szemre az is jó, legalábbis szemmel látható elszíneződés, gyűrődés nem látható.
    Forrás oldali korrigálással vagy 3dlut kalibrálással biztos jó eredményt lehet elérni, de nekem így eléggé korlátozottak a lehetőségeim.
    Most már így a fekete szint értékével sem kell csalnom a HCFR-ben, azt is azért kellet alkalmaznom, mert a régi panel sötétebb volt abban a tartományban.

    Nem mértem még az új panelt, de szerintem is olyan 140-150 nits lehet a 40-es Oledfény. Nem sokára úgyis kalibrálni szeretném, majd akkor tudok konkrét számot mondani.

    codec project

  • alaves

    addikt

    válasz chros #733 üzenetére

    Gyakorlatilag kalibrálással valami olyasmit hoztál létre, mint a Philips 'Tökéletes természetes valóság' opció (SDR hádéeresítése).

    Samsung 65S90C/Asus RTX 3050/i5-4460/Asus B85M-G/16GB RAM*Creative FPS1600 4.1 Speaker*Sennheiser HD 230*[LG OLED55C1, Philips 55OLED754, LG OLED55B7V]

  • chros

    őstag

    válasz junior19 #742 üzenetére

    Ha van idod/kedved, akkor egy preset-nel kiprobalhatod.

    @alaves: a regebbi LG-ken (ujabbakbol kiszedtek) is van ilyen opcio (HDR preset SDR-el) 3 lehetoseggel, de:
    - PC modban nem elerheto
    - meg Low beallitassal is tul vilagos lesz minden, a tobbi pedig hasznalhatatlan :)
    - arrol nem beszelve, hogy HDR modba kapcsol a TV, s ezen preset 3dlut-jat nem lehet piszkalni, azaz a HDR10 gondok jelen vannak ...

    Emlitetted regebben, hogy Philips-nel is van HDR10 gond. Nem tudom, hogy ott van e lehetoseg a 3dlut eltavolitasara, vagy van e egyaltalan ilyen, [link]

  • alaves

    addikt

    válasz chros #744 üzenetére

    A Philips 'Tökéletes természetes valóság' opció nem vált HDR képüzemmódba, csak "megpiszkálja" az SDR képet. Úgy tudom, Philips-eken is megoldható a 3dlut eltávolítása.

    Samsung 65S90C/Asus RTX 3050/i5-4460/Asus B85M-G/16GB RAM*Creative FPS1600 4.1 Speaker*Sennheiser HD 230*[LG OLED55C1, Philips 55OLED754, LG OLED55B7V]

  • HeZ_

    csendes újonc

    Megkérdezem itt is: érdekel valakit LG 65CX3 Media Markt általi kalibrálás beállítások ("ISF sötét helyiség" és "ISF világos helyiség" nevű képbeállítás)?
    A TV-nek egy baját látom eddig: nem 77 inch-es :U.

  • krx21

    nagyúr

    válasz HeZ_ #746 üzenetére

    Beírhatod ide is… Bár tudjuk, hogy minden TV-n más lesz persze…

  • junior19

    senior tag

    válasz chros #744 üzenetére

    Kipróbálom majd, illetve mindenképpen megnézem milyen eredményeket ad. Csak most már lassan azt is össze kell írnom, hogy majd miket mérjek meg.
    Ha már szóba került, kíváncsi lettem az SDR-ben a HDR képmód mérésére is, bár tippem az, a közelébe nem lesz ennek a módszernek az eredményéhez.

    codec project

  • junior19

    senior tag

    válasz HeZ_ #746 üzenetére

    Rakd be nyugodtan, én kíváncsi vagyok rá, pláne, hogy pont ez volt most a téma, a sötétben és a világosabb környezetben megjelenítés beállításai közötti különbség. Kíváncsi vagyok az MM-ben ezt hogyan kezelték.
    Illetve a mérés menetére is. Ha új a készüléked, én mindenképpen ellenőrizném a fekete vágási szintet, illetve a sötét részletek megjelenítését most, illetve amikor már vagy 200 óra van benne. Ilyenkor az elején változik a panel, s ha bekövetkezik látható változás, akkor a kalibrálás nem sokat ért. Én nem is szoktam kalibrálni, amíg láthatóan változik a panel.
    Kíváncsi lennék arra is, ha ez nálad is bekövetkezik,s jeleznéd az MM-nek, hogy kérsz egy kontroll mérést, vagy a kalibrálás árát vissza, akkor mit szólnának.
    Persze pontosabb lesz még így is a megjelenítőd, de nem annyira, mint amikor már egy alig változó panelt kalibráltak volna be.
    Én már most bánnom, hogy amikor panelt cseréltek az enyémben, akkor nem csináltam egy mérést az akkori állapotról, meg most, amikor már 350 óra van a panelben.

    codec project

  • Archttila

    veterán

    LOGOUT blog (1)

    válasz HeZ_ #746 üzenetére

    Új készüléket nem kalibrálunk. :)

    Passionate about minimalistic software, the Linux philosophy, and having fun. SFF enthusiast.

Új hozzászólás Aktív témák