Aktív témák

  • Tuomas

    addikt

    Privát topik, mely az összefoglalók igényes szerkesztésére, naprakészen tartására jött létre.

    We were here

  • gzbotii

    Topikgazda

    A Revolutról általánosságban

    Mi is az a Revolut?
    Sok cikk, videó foglalkozott a témával, kezdésnek itt tájékozódhatsz:
    Lecserélnéd a bankodat a Revolutra? Ezek az első lépések - Fintechzone.hu
    Revolut kártya használata, igénylése – Spórolj többet! - Penzugyitudakozo.hu
    What is Revolut? - BBC.com
    Revolut review - It is the best way to take money abroad in 2019? - Moneytothemasses.com

    Hogyan regisztrálhatok?
    A Revolut szolgáltatásainak a használatához egy okostelefonra van szükséged (Android 6.0 vagy újabb illetve iOS 10 vagy újabb), a szolgáltatás csak okostelfonnal használható teljes értékűen - nincs webes felület!

    Azonosság igazolása
    Mivel a Revolut is egy pénzügyi szolgáltatás, igazolni kell az személyazonosságodat ahhoz, hogy használhasd a szolgáltatásait. Egy fotót kell készítened és az appban feltöltened egy személyazonosságot igazoló okiratról (útlevél, személyi igazolvány) valamint egy selfiet magadról, az említett személyazonosságot igazoló okirattal.
    Figyelem! Vezetői engedélyt nem fogadnak el, aki regisztráláskor ezzel igazolta magát, attól kérhetik az azonosságuk újbóli megerősítését.

    Előfizetések
    Revolut jelenleg három féle előfizetés biztosít az ügyfeleinek Standard, Premium és Metal néven. A Standard teljesen ingyenes, viszont néhány szolgáltatás is limitált (nincs kriptovaluta, Metal kártya, etc). A havidíjakról és szolgáltatásokról itt lehet tájékozódni.
    Mi történik ha le szeretném mondani az előfizetésem?

    Hogyan léphetek kapcsolatba az ügyfélszolgálattal?
    Legegyszerűbb és legpraktikusabb módja, az appon belüli chat használata (Továbbiak - Súgó - Új csevegés). Alap kérdéseinkre egy chatrobot próbál válaszolni. Ha egy élő személlyel szeretnénk mindképpen beszélni, akkor a live agent kifejezést kell elküldeni a chat ablakban, és amit lesz egy elérhető ügyfélszolgálatos, úgy válaszolnak a megkeresésünkre (tapasztalatok szerint ez 2 perc - 24 óra között lehet). Másik lehetőség Facebook Messengeren írni nekik.

    [ Módosította: Tuomas ]

    When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.

  • gzbotii

    Topikgazda

    A Revolut fiókról, számlákról

    Milyen pénznemek támogatottak?
    A Revolut jelenleg 140 főbb pénznemet támogat. A kivételek megtekinthetőek a Revolut support erre vonatkozó oldalán: [link]
    Jelenleg ezen pénznemekben tudsz számlát nyitni: USD, GBP, EUR, PLN, CHF, DKK, NOK, SEK, RON, SGD, HKD, AUD, NZD, TRY, ILS, AED, CAD, HUF, JPY, MAD, CZK, QAR, THB, ZAR, MXN, RUB, SAR, HRK, BGN (Forrás: [link])

    Forint feltöltés
    A feltöltés történhet bankkártyával, többnyire ingyenesen (kivéve: a lakhelyed országán kívül kiállított kártyával, hitelkártyával vagy céges kártyával-üzleti bankkártyáról történő feltöltés során a Revolut díjat számíthat fel), akárcsak egy online fizetés, vagy utalással, UK számlaszámra, vagy a hazai gyűjtőszámlára, referencia szám megadásával, amelyet a közlemény rovatba kell feltüntetni az utalás indításakor. Utalással történő feltöltés esetén a bankod részéről költségek jelentkezhetnek, a csomagod díjszabásától függően.

    Feltöltő kártya ellenőrzés
    A feltöltésre használt kártyát is ellenőrizni kell, az utolsó terhelésben szereplő kód beírásával, a bankod SMS értesítésében vagy a számlakivonatodban szereplő ellenőrzőkód beírásával.
    HUF account + jel (feltöltés) kártya mellett módosítás, kártyán i ikon: „Kártya ellenőrzése”

    Van bármilyen módszer, hogy bankkártya, folyószámla nélkül pénzt juttassak a Revolut accountomra (befizetés)?
    Jelenleg nincs ilyen lehetőség

    Melyik pénznemet használja először
    Először mindig a terhelés pénznemében próbálja levonni a kívánt összeget a számládról - ha abból nem áll rendelkezésre megfelelő összeg, akkor az accountod fő devizájában, ami magyarországi regisztráció esetén a forint lesz. Ha abból sem áll rendelkezésre elegendő, akkor abból a pénznemből, amiből a legtöbb van az accountodon. Nem osztja szét a terhelést, több deviza között. Tehát ha van 100$ és 500€a számládon, és érkezik 200$ terhelés, akkor mindet az euró számlára terheli. Hivatalos Revolut leírás: [link]

    Milyen árfolyamon vált a Revolut?
    A Revolut nem a középárfolyamon, hanem a bankközi árfolyamon vált, nincs semmilyen extra költség, kivéve hétvégét, amikor felárat alkalmaz a Revolut. Így érdemes még hétvége előtt váltani a kívánt pénznemből.
    Mely időszakban van hétvégi felár?
    Szombat 00:00 - vasárnap 23:59 között (GMT, azaz greenwichi középidő) érvényes a hétvégi felár valutaváltás esetén. A Forint váltás árfolyama 1% felár, a főbb pénznemnekre pedig 0,5%.
    A hétvégi váltás díja a főbb pénznemekre 2020. augusztus 12-től 0,5%-ról 1%-ra emelkedik.
    Hivatlos fórum: [link]

    Számlaszám
    Jelenleg minden felhasználó Egyesül Királyságbeli (UK), vagy Litván (LT) számlaszámot kap. Az UK számlaszámok kivezetése és a LT számlaszámok bevezetése folyamatos.

    A Revolutról történő (hagyományos) átutalás külső számlára jelenleg díjmentes!
    Az átutalásról további információkat itt találhattok.

    [ Módosította: Tuomas ]

    When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.

  • gzbotii

    Topikgazda

    Revolut kártyával kapcsolatos információk

    Kártya díja
    Magának a fizikai kártyának nincs díja, sem éves, sem egyszeri. Azonban Standard csomagban a kártya postázásáért fizetni kell, egyszeri 5.99€-t (hozzávetőlegesen 2 000 Ft-ot).
    Ha promóciós meghívóval regisztráltál, vagy épp egy futó akció idején, akkor az első fizikai kártyát ingyenesen szállítják ki. Előfordulhat, hogy regisztrációt követő pár hét után felajánlják, hogy elengedik a kártya kipostázásának költségét.
    Standard felhasználók egy darab, ingyenes, virtuális kártyát is igényelhetnek. Premium vagy Metal előfizetés esetén a szállítás díjtalan.

    Kártya aktiválása
    Amikor kézhez kapjuk a fizikai kártyádat, az első vásárláskor Chip & PIN fizessünk (a kártyát a POS terminálba helyezve) vagy egy ATM-ben próbáljuk megváltoztatni a PIN kódunk (akár ugyan arra)

    Hány kártyám lehet egyszerre?
    Három fizikai és öt virtuális kártyája lehet minden felhasználónak.
    Az ingyenes, Standard csomagban, egy fizikai és egy virtuális kártyát igényelhetsz ingyen. Minden extra fizikai kártya díja 4.99£ + szállítás, illetve a virtuális kártya díja 4.99£.
    Premium és Metal előfizetéssel egyszerre három fizikai kártyája lehet egy felhasználónak, illetve öt virtuális, díjmentesen. Az eldobható (disposable) kártyák nem számolódnak bele.

    Készpénzfelvételi limitek
    Standard, azaz az ingyenes csomagban havi 200£(vagy annak megfelelő összeg más pénznemben) illetve 75.000 HUF vehető fel ATM-ből díjmentesen valamint 5 000£ váltható át.
    Premium előfizetés esetén 400 £, illetve Metal esetén 600£ vehető fel díjmentesen ATM-ből, valamint korlátlan összegben válthatunk, bankközi árfolyamon.
    A limit túllépése után, a Revolut egy 2%-os díjat alkalmaz. A hónapforduló a regisztráció napjától számítódik, mindenkinek egyedi, tehát nem naptári hónap szerint értendő a havi limit.
    Figyelem! Bár a Revolut nem számol fel semmilyen költséget a készpénzfelvételbél, ahogy a magyarországi bankok sem, külföldön az ATM üzemeltetője használati díjat számolhat fel . Érdemes előre tájékozódni, hogy külföldön mely bankok ATM-je ingyenes, ez a lista segítségedre lehet: Revolut Free ATM.

    Hogyan tudok elkerülni extra költségeket, amik a valutakonverzióval járnak?
    Ha egy ATM vagy egy POS felkínálja, hogy az alapértelmezett pénznemünkben fizessünk külföldön, ami magyar kártya esetén a forint lesz - akkor ezt el kell kerülni, és mindig az adott ország pénznemében kell fizetni. A DCC-ről (dynamic currency conversion) itt olvashattok bővebben: [link]
    Példa: egy csehországi pénzfelvétel esetén, az ATM azt ajánlja fel, hogy a számlánkat forintban terhelje. Ilyenkor, ha van lehetőség, koronában (CZK) való terhelést kell választani.
    Néha előfordulhat, hogy a magyarországi POS-ek, ATM-ek UK kártyaként ismerik fel a Revolut kártyádat, ilyenkor természetesen a forint opciót kell választani.

    Visa vagy Mastercard kártyát fogok kapni?
    Jelenleg mindkét típus használatban van, Standard csomagban bármelyiket kaphatjuk. A Premium és Metal kártyák jelenleg Mastercard.

    Kártya letiltása
    A fizikai és virtuális kártyáinkat könnyedén, egy kattintással tilthatjuk az appban.
    Azonban, ha elhagytuk a kártyánkat, és nem áll módunkban azt a mobilos applikáción keresztül tiltani, akkor a következő Egyesült Királyságbeli számon megtehetjük: +442033228352

    [ Módosította: Tuomas ]

    When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.

  • gzbotii

    Topikgazda

    A zárolásokról

    Zárolták az accountomat, mit tehetek?
    A szolgáltatás használata során (pl. gyanús pénzmozgás) előfordulhat, hogy korlátozzák a fiókodat, aminek eredménye, hogy az egyenleged további feltöltését korlátozzák, és olyan dokumentumokat (utolsó elérhető adóbevallás, 2-3 havi munkáltatói keresetigazolás vagy számlakivonat) kérhetnek be tőled, amelyeket bizalmasan kezelnél, esetleg nem szívesen osztod meg a céggel.
    A korlátozást egy algoritmus végzi, és előfordulhat kis és nagy összeg feltöltése esetén is.
    Amennyiben nem rendezed a problémádat az ügyfélszolgálattlal, nem fogadják el az általad benyújtott bizonyítékokat a pénz eredetére (bankszámla kivonat, munkabérjegyzék, etc) akkor a vizsgálat lezárása után a Revolut visszautalja a pénzt arra a számlára, ahonnan beérkezett.
    A zárolásról az alábbi Logout blogbejegyzésben olvashatsz bővebben.
    Az alkalmazás használata a saját döntésedre van bízva, de a fórumon szigorúan vesszük a zárolás témájának a kérdését a többszöri elfajult viták miatt. Ez azt jelenti, hogy az általános kérdés-válaszokat a zárolásról még engedünk, de a sorozatos panaszkodást, vitákat „hisztit” arra vonatkozóan, hogy miért kell ezt, minek kérnek olyan jellegű dokumentumokat amilyeneket, stb. már flame-nek vesszük, elvégre a saját döntésed, hogy használod-e a szolgáltatást, és mi itt a fórumon szolgáltatás feltételeire úgysem vagyunk semmiféle ráhatással.
    Egy részletes, angol nyelvű leírást a témában, a Revolut blogon.
    A zárolás lehetősége miatt érdemes megfontolni, vaultba mekkora összeget helyeztek el, a zárolás időtartama alatt a vaultban elhelyezett pénzösszeghez nem lehet hozzáférni.

    Hogy építhetem fel a saját előzményeimet (customer historymat)?
    A Revolut egy automata gépi ügyfél ellenőrzést alkalmaz, amihez használati történet kell. Az elején csak kisebb összeget enged feltölteni, átküldeni, használni ugyan arról a kártyáról, számlaszámról. Ennek emeléséhez, normál használat kialakításhoz használni kell a kártyát - Revolut kártyával történő fizetés, pénzfelvétel, etc. Az elején nagyobb összegek feltöltse nagyobb eséllyel vonhat maga után zárolást/korlátozást.

    When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.

  • gzbotii

    Topikgazda

    A Revolut és a kiegészítő szolgáltatások

    PayPalról tudok utalni Revolut számlára?
    Magyar lakcímmel regisztrált PayPalról nem lehet közvetlenül Revolutra utalni.
    Egy kis mókolással megoldható, csak saját felelősségre: [link]

    Google Pay/Apple Pay elérhető Revolut kártyákkal?
    Apple Pay hivatalosan is támogatott Magyarországon Revolut fizikai és virtuális kártyákkal is.
    Google Pay hivatalosan még nem működik. Nem hivatalos megoldás, saját felelősségre itt olvasható.

    Revolut app támogat bármilyen NFC-s mobilfizetést?
    Nem, jelenleg nincs ilyen lehetőség az appban, a Revolut applikációja nem támogatja a mobilfizetést.

    When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.

  • Tuomas

    addikt

    A 7 napos „függőség”
    "Ha 7 napon belül a kereskedő nem igényli az összeget, megtörténik a sztornózás."

    Mit jelent ez a gyakorlatban? Minden banki rendszerben kell egy adott idő, amíg a vásárlás a két (fizető fél és a fogadó fél) bank között rendeződik. Normál banknál, az adott összeget a bank zárolja a számlán, elkülönítésre kerül. Revolut esetében nincs zárolás, hanem az összeget ténylegesen levonják az egyenlegből.

    Jó de mit jelent az, hogy a kereskedő nem igényli az összeget? Ha a vásárlás során hiba lép fel (elutasított tranzakció, de az összeg mégis levonásra kerül), vagy a kártyát próbaképp beterheli valamelyik szolgáltató (pl. havonta megújuló előfizetések, mint a Spotify, Netflix), 7 napon belül visszakapod a pénzt, amit tévedésből, vagy próbaterhelés gyanánt vontak le, magyarán sztornózzák a fizetést.

    [ Szerkesztve ]

    We were here

  • Tuomas

    addikt

    Fontos megjegyezni, hogy a korlátozás nem feltétlenül jelenti azt, hogy a rajta lévő pénzedhez nem férsz hozzá. Amennyiben zárolják a fiókodat, a feltöltött összeget el tudod költeni kártyával, a zárolás csak annyit jelent, hogy újabb pénzt addig nem tudsz feltölteni, amíg nem igazolod a feltöltött pénz forrását.

    Ahogy a feltöltött pénz forrásának, úgy ennek igazolására is több változat van:
    - A leggyakoribb, ha saját munkabéredet töltöd fel, ebben az esetben az utolsó elérhető adóbevallás, 2-3 havi munkáltatói keresetigazolás vagy számlakivonat.
    - Megtakarítás esetén egy számlakivonat, amely a megtakarítási számlád egyenlegét mutatja
    Bővebb információ az igazolás módjairól az alábbi linken érhető el.

    Ritka eset, de volt rá példa, hogy zárolás után nem férsz hozzá a pénzedhez. Ez akkor következhet be, ha a pénzedet a vaultba helyezed, és zárolják a fiókodat. Ekkor a vaultban lévő összeget addig nem tudod mozgatni, használni, míg nem igazoltad a pénz forrását. Előfordulhat az is, hogy a kártyán lévő pénzt sem tudod elkölteni, ez a tapasztalatok szerint már egy szigorúbb zárolási szint, amikor nem csak ellenőrzés céljából zárolnak, hanem valamilyen konkrétum miatt.

    A zárolást egy algoritmus végzi, és a gyakorlat azt mutatja, hogy teljesen véletlenszerű, ami azt jelenti, hogy volt akit zároltak kisebb összeg feltöltése esetén, és volt akit nem zároltak nagyobb összeg feltöltésekor sem. Van akinek több év alatt egyszer sem zárolták a fiókját, és volt akinek pár hét/hónap elteltével.

    Valószínűleg a zárolás nagyobb eséllyel következik be, ha:
    - Gyanús pénzmozgást érzékel a rendszer (hirtelen nagy összeg feltöltése előzmény felépítése nélkül, ismeretlen forrásból érkező pénz)
    - Nem saját néven lévő kártyáról érkezik feltöltés
    - A feltöltéshez nem hitelesített kártyát használsz
    - Friss accountnál korlátozva van a feltöltési limit, amelynek összeghatára nem ismert. Könnyen előfordulhat, hogy az ezt megközelítő összegű feltöltésnél növekszik a zárolás esélye. Az összeghatár a regisztrációt követően napról napra emelkedik.

    Sokak számára ez az eljárás kellemetlen lehet, a személyes adatait nem szívesen osztják meg a szolgáltatóval, de aki szeretné használni az alkalmazást, az kénytelen elfogadni ezeket a feltételeket.

    Részletes leírás a zárolásról a Revoult blogon.

    We were here

  • Tuomas

    addikt

    Előforduló hibák, problémák

    A megvásárolt termék összege sztornózva lesz
    Oka: [link]

    Nem tudok MasterCard típusú fizikai kártyát igényelni
    Jelenleg a Revolut a Visával áll szerződésben, emiatt MasterCard ingyenes csomagban nem igényelhető, fizetős csomagban van lehetőség Metal kártyaként MC-hoz jutni.

    Nem sikerül a bankkártyás feltöltés, "tranzakció sikertelen"
    A kártya törlésével, majd újbóli hozzáadása segíthet.

    [ Szerkesztve ]

    We were here

  • Tuomas

    addikt

    2020. augusztus 24-től életbe lépő fontosabb változások

    Szeretnénk, hogy minden ügyfelünk biztonságban tudhassa a pénzét, ezért még részletesebben leírjuk, hogy hogyan védjük a nálunk elhelyezett összegeket.

    Ismered azt a szörnyű érzést, amikor útnak indítasz egy kifizetést, és pár másodperccel később rájössz, hogy rossz számlaadatokat adtál meg? Mostantól nem kell aggódnod: ügyfélszolgálati csapatunk ezentúl vissza tudja vonni a Revolut-számlákra érkező téves kifizetések egy részét.

    Bizonyára tudod, hogy ha a havi ingyenes átváltási limitnél több pénzt váltasz át, díjat kell fizetned. Most 350,000 HUF-re csökkentjük a limitet (amelyet kutatásaink szerint a legtöbben biztosan nem fogtok elérni). A limit felett felszámított díj változatlanul 0,5% marad, és mindig jelezni fogjuk, ha az adott devizaváltási művelet díjköteles. A Premium és a Metal csomag továbbra is korlátlan díjmentes átváltást kínál.

    A hétköznapokon változatlanul élvezheted a bankközi átváltási árfolyamot. A hétvégéken indított átváltások esetében azonban a legnépszerűbb pénznemeknél 0,5%-ról 1%-ra növeljük az árrést. Ennek célja, hogy fedezzük a mostanában egyre gyakoribb piaci mozgásokból eredő veszteségeinket. A többi pénznemnél változatlan marad a felár. Itt megnézheted a teljes listát. (Ne feledd, ha hétköznap indítod el az átváltást, elkerülheted a díjat.)

    A legnépszerűbb fizetési módok, például a Revolut-felhasználóknak indított kifizetések, a belföldi átutalások és az egységes eurofizetési térség (SEPA) területén belüli eurós átutalások ingyenesek maradnak. A külföldi számlákra indított más típusú kifizetések közül havonta az első ingyenes marad, ezt követően azonban minden fizetésért 150 HUF díjat számítunk fel.

    Ha egy országba nem az adott ország pénznemében indítasz átutalást, az USD-átutalások (például USD átutalása Brazíliába) esetében 1000 HUF-t, a nem USD-átutalások (például GBP átutalása Brazíliába) esetében pedig 2000 HUF-t számítunk fel. Minden esetben előre szólni fogunk, ha az általad beállított átutalás díjat von maga után.

    További részletek itt.

    [ Szerkesztve ]

    We were here

Aktív témák