Új hozzászólás Aktív témák

  • .LnB

    titán

    LOGOUT blog

    Days Gone

    Előzetesen nem vártam sokat ettől a játéktól, ezért sem vettem meg a megjelenés napján. Inkább megvártam az első véleményeket. Majd mikor páran elkezdték a Horizon Zero Dawn-hoz hasonlítani, ott elkezdtem félni. És hát ha nem is szorosat, de tudnék azért párhuzamot vonni a két játék között. Ugyanakkor a Days Gone-t én jobban élveztem.

    Azzal kezdeném, hogy Oregon gyönyörű és élethű. Annyira, hogy szinte érzed az erdőben, a mókusszar szagát miközben játszol. Az egész táj megvalósítása kiváló hangulatot teremt a játéknak. Percekig el lehet veszni a részletekben. A napszakok változásában, és az időjárás változatosságában. A viharok, a széltől lengedező fák, nagyon élethűek. Ámbár a világ részletessége összességében elmarad a Red Dead Redemption 2-től. Gondolok itt elsőként az állatvilágra. Ebben a játékban is van, de nem túl nagy populáció. Picit hiányoltam a hódokat, ha már Oregon állam zászlaján is ott van. De ez apróság, csak eszembe jutott.

    Az Unreal engine kiválóan fest, ámbár teljesítményben nem muzsikál sajnos valami jól. Nem találkoztam még olyan játékkal PS-en (multiplatform címmel sem), ami ennyi framerate problémát produkált volna. A játék során kétszer is volt szerencsém belefutni másodperces képmegállásba, amit másodjára rögzítettem is. Elég durva. És ettől eltekintve is sokszor beesett az fps szám. Ennek ellenére ez engem nem különösebben zavart. Sose olyankor történt amikor éppen akció volt, vagy bármilyen komolyabb kárt szenvedtem volna, küldetést buktam volna. Ezen felül a karakterek arcmimikájában is vannak néha anomáliák. És előfordulnak a föld felett 1m-rel járkáló npc-k, és hasonló dolgok is. Ez így leírva nem túl biztató, viszont nem is annyira vészes mint amilyennek elsőre hangzik. Nem voltak állandó jelenségek ezek, csak néha előfordultak. És a játék tartalmaz annyi szórakozást, hogy ezt el lehessen nézni neki. Viszont az is biztos, hogy nem mindenki ilyen elnéző.

    A játék open world kidolgozása, remek. Élmény Oregon vadont járni, és tenni a dolgunkat. A játék alapkoncepciója a motoros csavargó lét megvalósítása ötletes. Egy szerelmes motorosbanda tag, túlélésért vívott küzdelme felett vehetjük át az irányítást. És bár engem hidegen hagynak ezek a motoros dolgok, abszolút együtt tudtam (volna) élni ezzel a szituációval. Ráadásul jópofa dolog motorozni, és fejleszteni is a járgányt. Bennem felvetődött a kérdés, hogy miért csak chopper stílusú motorok vannak a játékban?! Én bőven el tudtam volna képzelni más stílusú motorokat is. Arról nem is beszélve, hogy ha logikusan belegondolunk, akkor egy enduro, vagy túra motor sokkal praktikusabb is lett volna. Értem én, hogy motoros banda meg Sons of Anarchy, de na. Egyébként az én verdám végül így festett: [link]

    A játékban nagyon sok feladat van, bár ezek egy idő után ön-ismétlőek. 4-5 fajta mellékküldetés típus van, ezekből pedig tucat számra. Ezért, nem nehéz hamar bele is unni ezekbe a feladatokba. Szeretném kiemelni, mert sokaknak fontos dolog, hogy van gyors utazás. Mindenki megnyugodhat. Én nagyon keveset használtam, mert élvezet róni az utakat a játékban. Van fejlődési, és craft rendszer is. Mindkettő jól működik, teszi a dolgát.
    A gunfight jó, semmi probléma nincs vele. Fluidan lehet irtani a zombikat (igen, nekem ezek is zombik, nem érdekel, hogy máshogy vannak most elnevezve), és a rossz embereket.

    Külön kiemelném a hordák elleni harcot. Számomra ez volt a játék legeslegszórakoztatóbb része. Eszméletlen király, ahogy 200-500 fős zombisereget le kell gyakni. Mindezt annyira élveztem, hogy a játék eleje fele bemutatott legnagyobb hordát, is már jó korán kipucoltam. Amikor a fórumtársak írták, hogy az egy fő sztori küldetés lesz a játék vége fele, és lehet okozhat majd bugot. De szerencsére nem lett belőle probléma.
    Egy másik alkalomkor pedig sikerült össze kite-olnom két hordát. Egy cseppet érdekes szituáció volt. :) Ennek ellenére végig úgy éreztem, hogy a zombik csak statiszták. Még a küldetések nagy része sem az ő ritkításuk körül forog.

    Szóval az objektív véleményem az, hogy bár vannak technikai malőrök, a játék nagyon szórakoztató, és kimagaslóan hangulatos. Mindenkinek ajánlom, aki egy jót szeretne szórakozni, de nem fontos neki a kompetens, érdekes sztori. Mert...

    És itt egy huszárvágással átcsapunk a szubjektív véleményembe. Mivel a sztori megöli majdnem az egészet számomra.
    Úgy gondolom, hogy ma már alapból sem hálás feladat egy zombi apokalipszises téma kitalálása. Nem igazán lehet újat kitalálni a zsargonba. És ez látszik is a Days Gone-on. De legalább amit kitaláltak sztorit, a játék köré, akkor azt csinálták volna meg értelmesen..
    Már a kezdő képsorok, a sztori, a dráma megalapozása is nagyon gyenge. (TLoU ebben nagyon erős volt) Kapunk egy nagyon rövid "ez az alapszitu" bevezetést, és ennyi. A szotri haladtával ugyan tisztul a kép, és egyre több dologra derül fény, de a kezdés elcseszett. Később kezd magára találni a történet, sőt néhol még érdekes formában is tárul elénk a fő történetszál. Helyére kerülnek a célok, az indítékok, a miértek. Megismerjük az Oregon-ban fennálló status quo-t és ez embereket akik ott élnek. Igaz ezeknek az embereknek a 80%-a sablonos, egysíkú karakter. De olykor találkozunk érdekesebbekkel is. Mint Skizzo, Wade Taylor, Weaver.
    Ugyanakkor már főhősünk karakterfejlődésével is vannak ám komoly bajok. Például a történet egy pontján, miután kiiktatunk egy fontosabb személyt, Deacon egy "gyónás" keretében képes kijelenteni, hogy ja de ő amúgy már tökre megváltozott. Nem olyan erőszakos mint régen stb stb. Há'mi? Az még oké, hogy a zombikat öli. De embertársait is rezzenéstelen arccal, konkrétan élvezettel öli halomra. Hát akkor milyen lehetett ő előtte, ha most így viselkedik?!
    Maga a fő szál túl egyszerű. És ez nem is lenne baj, ha kellő drámaisággal sikerült volna elmesélni. De ez nem sikerült. Igaz ágazik ki belőle, egy érdekes mellékszál is, de az csak egy secret ending-be torkollik. És konkrétan inkább a folytatást vezeti fel mint magyarázatot ad bármire is. Annak ellenére, hogy nem egy nagy volumenű történetet játszunk végig, azért Deacon indtéka érthető és működik. Egy bizonyos pontig. És az a pont hozta el bennem a törést. Ott nagyon megutáltam a játékot, és nehezen emésztettem meg a történteket. Erről viszont csak spoileresen írhatok.

    Miután Délre utazunk, számomra minden elromlik. Egyrészt már a táj is kopár, szürke és unalmas.
    Na de a nagy tetőpont, amikor végre találkozunk életünk nagy szeremével, akit sose fogunk elhagyni. És flashback-ek formájában megtudhattuk, hogy mennyire nagy is az a szerelem. Sőt egy jelképes sírhoz is járunk rendszeresen "gyónni", gyászolni, és őrizni Sarah emlékét.. Erre mi történik a nagy "reunion" pillanatban?!?!
    SEMMI! Sarah áll fapofával mint egy darab.... Deacon áll meglepődött pofával mint egy darab... És ennyi.
    KÉT évig kereste élete szerelmét! A nő két éve azt hitte, hogy hőn szeretett párja halott! És mikor kiderül, hogy mindketten élnek, újra boldogok lehetnének együtt. Akkor egy ölelés sincs, a boldogság halvány szikrája se! Konkrétan Sarah úgy reagál, hogy Cső, várjál egy kicsit, most nekem dolgom van, keverem itt a szupertitkostudós trutyit..

    Én nem tudom, hogy melyik kapcsolatmodell alapján lett ez kitalálva? De nonszensz az egész. Kizárt dolognak tartom, hogy aki ezt a jelenetet, fordulatot megírta, volt e valaha az életben szerelmes. Az egész játék erre a pillanatra volt felépítve. Ez kellett volna, hogy legyen a katarzis. Ehelyett köcsög katonázgatásba megy át az egész... Itt én annyira ledobtam a láncot, a játék utolsó pár órájáig egyáltalán nem érdekelt a történet.

    Aztán közben olyan karakteridegen, logikátlan cselekedetek vannak, mint amikor Sarah reszket miután, bent marad egyedül egy épületben, és önvédelemből le kell ölnie egy tucat zombit. Teljesen lesokkol, nagyjából összehugyozza magát. Majd ugyan abban a küldetésben, 5 perccel később, előadja magát Deacon-nek, hogy ő mennyire tökös csaj. Aztán bónuszként, a rákövetkező küldetésben meg hidegvérrel fejbe lövi azt a szerencsétlen portás gyereket. WTF?!

    Deacon titkolózik a katonásbáró előtt, hogy ahonnan jött ott senki sem él már. Senkivel nem találkozott. De a zombiapokalipszis "VadonJanija" tolja a Copeland rádiót. Amit a katonák érdekes módon sose hallanak meg?

    A történetben nincsenek fordulatok, meglepetések nyilvánvaló is volt, hogy hova fog ez az egész kifutni... A vége viszont jó, az utolsó támadás. De odáig ismét semmitmondó küldetések során jutunk csak el.
    Ráadásul itt még a spoiler alatt leírom, funfact: Megtaláljuk Sarah-t, vége a sztorinak. Majd a játék kiírja, hogy együtt vagyunk most már boldogságban. De igazából soha többet nem látjuk ismét. :D :D Mert Sarah nincs ott Mike Camp-ben, és sehol máshol sem a sequel során. :D Vicc.

    Mindezek ellenére a végére ismét tudtam élvezni a játékot. De ez csak annyit jelent, hogy nem rossz szájízzel fejeztem be. És nem fogok rá utálattal visszagondolni.

    Viszont maradt még egy óriási negatívum, ami csak lokálisan minket érint. Az a vállalhatatlan minőségű magyar feliratozás. Ennyire katasztrofális fordításokkal egyetlen PS ex játékban sem találkoztam. Rettegek ezek után a Death Stranding lokalizációjától.

    Összességében felemás élmény lett számomra. És Deacon azért jó karakter. Sajnos nálam itt is a sztorin ment el a dolog, és a karakterek dilettáns, irreális viselkedésein. Maga a rendezés, a párbeszédek, átvezető animációk tálalása is átlagos. Ugyanakkor a játékmenet szórakoztató és hangulatos.

    [ Szerkesztve ]

    „A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”

Új hozzászólás Aktív témák