Új hozzászólás Aktív témák

  • KaitouP

    veterán

    Kingston HyperX Cloud Alpha, Creative Sound BlasterX G1 külső USB -s hangkártyával megtámogatva

    Nagy játékosként a megfelelő képi megjelenítés mellett nagyon fontos számomra a hangzás is, pláne, hogy rengeteg kompetitív multiplayer játékkal játszok, ahol hatványozottan fontos a hangzás, az, hogy halljam, merről akar az életemre törni az ellenfél.

    3 hete, kedves fórumtársak ajánlására a headset topikban vettem meg a Cloud Alpha -t, amivel teljes mértékben elégedett vagyok. A keret 30K volt, én 26K -ért jutottam hozzá a headset -hez. Minden forintját megérte, kiváló ár/érték aránnyal rendelkező termék.

    PS4 -en és PC -n egyartánt használom (pár év után végre sikerült visszatérni egy komoly játékos géppel a PC -s gaming -hez is). PS4 -en, mint sokan tapasztaltátok, a kontrollerből kijövő hang nem éppen a legjobb meg elég halk is, és bár az Alpha önmagában is remekül szól, igényel egy minőségi, külső hangkártyát.

    Szintén fórumtársak ajánlására egy Creative Sound BlasterX G1 mellett döntöttem, a mai nap meg is érkezett, és izgatottan vetettem teszt alá, először konzolon.
    Apró dobozban: [kép] jött a még apróbb hangkártya: [kép] ami működését egy vörösen világító X -el jelzi: [kép].

    Mivel a hangkártya elég rövid, és az Alpha kábele sem hosszú (kapunk hozzá Y toldót, de ez a G1 esetében nem játszik, mert csak egy, négy pólusú jack csatlakozó van rajta), ezért aki kicsit messzebb ül a konzoltól, szüksége lesz egy USB toldó kábelre.

    A PS4 rest mode -ból ébresztve először nem ismerte fel a hangkártyát, de a gép újraindítása után már igen, egyből át is állította magának a hangkimenetet az eszközre. Az eszközt alapértelmezetten közepes hangerőre állítja a rendszer, én bátran csutkára állítottam a hangerőt a kártyán, illetve az Alpha -n is.

    Először az előnyök:

    Zenével kezdtem a tesztelést, Spotify Premium előfizetésem van, két dalt próbáltam, két nagyon eltérő műfajú (de istenkirály) muzsikát, az egyik a Warrior a Skarlett Riot -tól, illetve a New World a Krewella -tól.

    Ahogy elindítottam az első számot, szinte ledobtam a fejemről a fejhallgatót (nem vicc :DDD). Miért? Olyan őrülten magas hangerőre képes ez a páros, hogy az percek alatt szerintem durva, maradandó halláskárosodást okoz. Egészséges szintre csökkentettem tehát a hangerőt, majd élveztem a zenét. A PS4 kontrollerének hangereje ehhez képest suttogás, és hangminőségben is elseggeli a kontrollert.
    Zene után a Call of Duty: WWII -vel próbáltam ki a két eszközt, ugyan azt lehet elmondani, mint a zene esetében.

    Panaszkodtatok hogy Asus Xonar U3 -al nem működött a mikrofon a konzolon, jelentem, G1 esetében szó sincs ilyesmiről, a mikrofon tökéletesen működik, ennek is lejjebb kellettem venni a hangerejét, mert max. mikrofon hangerőn a suttogásom is ordításnak számított.

    A hátrányok:

    Mert bizony ez is van, de nem kell megijedni, ezek egyike sem olyan ami taszító tényező lenne a vásárlástól.
    Ahogy mondtam, a G1 embertelen hangerővel rendelkezik, és a magasabb (és már elviselhetetlen) hangerőn enyhe sistergés jelentkezik. Nem zavaró, de lehet valaki allergiás erre, viszont megemlíteném mégegyszer, hogy ez már olyan hangerőnél jelentkezik, amilyenre nem tekeri fel az ember, mert kibírhatatlan.

    Mégegy hátrány, bár ez igazából nem a hangkártya (sem az Alpha) "hibája", ez pedig az, hogy csak sztereó hangzást kapunk PS4 -en. A G1 virtuális 5.1/7.1 -re képes, de mivel ehhez kell a hozzávaló szoftver is (BlasterX Acoustic Engine Pro), ami konzolon nem elérhető, így ez a dolog ugrik, de így is bőven jól be lehet határolni, hogy honnan érkeznek a hangok, még ha nem is olyan szinten, mint ahogy egy virtuális 7.1 hangzással.

    Ha valaki egy kicsit is komolyan gondolja az online multiplayer -t, vagy jobb hangzást szeretne élvezni, annak kell egy ilyen headset egy ilyen hangkártyával megtámogatva, és az Alpha + G1 páros egy nagyon jó, ha nem a legjobb jelenleg elérhető alternatíva ezért a pénzért, bátran ajánlom. :)

    Az Alpha + G1 páros PC -n:

    Engedjétek meg hogy pár mondatot írjak még a PC -s tapasztalatról is, és ugyanis ég és föld a különbség PC -n használva, mert a BlasterX Acoustic Engine Pro, avagy a hangkártyához tartozó szoftver kihozza mindazon pozitív dolgokat a kártyából, amire az képes.

    Egyrészt itt működésbe lép a virtuális 5.1/7.1, van Equalizer, egy úgynevezett "Blaster Acoustic Engine" amivel szabályozhatjuk a térhatás, a basszus erősségét is többek között, van Voice FX, és előre beállított profilok is, például a Call of Duty szériához, CS:GO -hoz, illetve League of Legends -hez is (ami utóbbit ki is fogok próbálni, mert most kezdtem el LoL -ozni, és baromira beszippantott a játék).

    A PS4 -en meghallgatott dalokat itt is meghallgattam, jóval jobban szólnak a szoftveres beállításnak köszönhetően, simogatja a fülem a basszus, a Krewella szám esetén főleg.

    Játékok közül ezúttal itt kettőt próbáltam, az egyik a Doom, a másik a Resident Evil 7. A virtuális 7.1 -es hangzás valami bámulatos, csukott szemmel meg tudtam mondani, hogy éppen honnan hallom a hangot. A RE 7 esetén egyenesen beleborzongtam abba, amikor Jack Baker bácsi fogócskázni kezdett velem a házban, és hallottam ténylegesen magam mögött a lépteit, ahogy rohan felém.

    Egy True HD 7.1 hangzású filmet is kipróbáltam, ez a Blade Runner 2049 volt, csak azt tudom ebben az esetben is elmondani, mint a játékok esetében, egészen bámulatos amit művel a virtuális 7.1. Én házimozin szeretek igazán filmet nézni, de ezentúl az Alpha + G1 -el is fogok, annyira tetszik amit tud.

    [ Szerkesztve ]

    God, bless us everyone, we're a broken people living under loaded gun

Új hozzászólás Aktív témák