Hirdetés
-
GAMEPOD.hu
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
bambano
titán
igen, ez a fogalmazási kettősség nekem is feltűnt, de felni nem szokott beleverni a kasztniba, csak gumi, és a felni szélessége változhat a gumikhoz képest is...
de sajnos nem találtam konkrét infót a felni szélességéről, sem az et-ről. az biztos, hogy az enyémen elborult et-jű felni van, mert nagy dög fék van alatta.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Damage401
senior tag
Köszönöm a segítségetek. Akkor szétnézek mi a helyzet.
Siemens MC60>Sony Ericsson K300i>Sony Ericsson K750i> Sony Ericsson C902> HTC Desire > Nokia C7> Sony Ericsson Neo>Sony Xperia P>HTC Desire X> Sony Xperia L>Nexus 4>LG G2>Sony Xperia Z1 Compact> Sony Xperia Z3 Compact> Apple Iphone 6>Sony Xperia Z5 Compact>Samsung S7
-
diablo1984
veterán
válasz diablo1984 #26790 üzenetére
igencsak felejtős a felni gumi páros, mert 235/45 r17-es gumi van rajta, a vectra könyve meg 225öt ír max, attól szélesebbet nem! lehet valamibe már beleérne, így nem jó dolog, mert 4 gumi meg aranyárban lenne alá!
-
bambano
titán
válasz diablo1984 #26787 üzenetére
az enyém alatt hivatalos gyári felni 215/50R17.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz DeFranco #26777 üzenetére
a gépkönyvben hivatalosan megadott olajfogyasztási adat nem arra való, hogy életszerűen annyival járjon az autó, hanem arra, hogy a garanciális igényekkel jelentkező tulajdonosokat legyen mire alapozva lerázni.
ezért olyan magas az a szám, hogy normális ember fordítva veszi tőle a levegőt.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
diablo1984
veterán
vectra c alá milyen szélességű 17"-os felni fér alá? mert láttam egy omegáét, szép és szélesnek tűnik, csak gyanús nekem....
-
F_Gergely
őstag
Arra van-e valami tippetek hogy az izzitasnak az ikonja a muszerfalon miert nem eg gyujtaskor? En azt gondoltam kiegett az izzo, de most kicsereltek az osszeset es igy sem eg... Poccre indul az auto csak marhara zavar hogy az ikonja meg nem vilagit a muszerfalon
-
zso79
őstag
válasz DeFranco #26777 üzenetére
Nem bizony, nagyon érdekes adat
Motorazonosító kód A14XEL A14XER A14NEL A14NET LPG A16XER A16LET A16XHT
Hengerűrtartalom [cm3] 1398 1398 1362 1362 1598 1598 1598
Motorteljesítmény [kW] 64 74 88 103 85 132 125Olajfogyasztás [l/1000 km] 0,6 0,6 0,6 0,6 0,6 0,6 0,6
Az 1.4 szívótól a 2.0t OPC-ig mindegyikhez ez van írva
-
zso79
őstag
válasz diablo1984 #26775 üzenetére
Persze, ismerem az ilyet, kollégának volt olyan kocsija, amire mondták hogy "de hát ez még tűrésen belül van..." aztán talált olyan szervizt ahol megcsinálták neki. Nem vagyok kétségbeesve, lassan megyek vissza szervizbe, majd kifaggatom őket, szerencsére jó a viszonyom velük. Csak furcsállom, hogy kicsit kormos Máshonnan hallottam, hogy állítólag most még a szoftver is más rajta, majd kap újat az első szerviz alkalmával. Igaz hogy még közel sem padlózom, de még az overboostot sem tudja.
-
zso79
őstag
válasz diablo1984 #26773 üzenetére
Még nem voltam vele szervizben, most vettem csak észre. Az nem tűnt fel, hogy füstölne. Sajnos most csak nagyon rövid távokon járok vele városban, hidegben megyek, hidegben jövök. Olajfogyasztáshoz: a könyvében az összes motorhoz 0,6l/1000km-t írnak (könyv nem említi a benzineshez a részecskeszűrőt)
[ Szerkesztve ]
-
diablo1984
veterán
1,4 turbó? az is részecske szűrős már biztosan, ez már mindenkinek a mániája, majd ha bejáródik csak hagy el majd belőle, bejáratós fázisban kicsit jobban csíphet akár olajat, kormozni viszont benzines révén nem nagyon kellene, max kicsit füstölni! mit mond a szervíz?(bár ott minden természetes, olyanokat mondanak néha, hogy csuda, az 1 literes olajfogyasztásra is merci esetén természetest....)
-
zso79
őstag
válasz diablo1984 #26771 üzenetére
1.4t benzin, van benne 900km
-
zso79
őstag
Új autónál mi bánattól kormolódik kicsit a kipufogó? Erősen bejáratós még, érezni hogy még nem égett ki teljesen, de kicsit furcsállom. Ötlet?
-
F_Gergely
őstag
Tud valaki budapesten olyan helyet, ahol tudnak kulcsot másolni b vekihez?
-
DopeBob
addikt
válasz Lomha 8V #26765 üzenetére
Köszönöm, tegnap ki lett sikálva párszos kis domesztosos vízzel, aztán este beszereltem, nem lett büdös reggelre, úgyhogy jónak tekintem. Jól is jött, szar volt azért közlekedeni, vizes útón, ráadásul amerre járok reggel, majdnem végig szembe süt a nap.
Már csak pár apróság kell, és gyári lesz a kicsikém , de elég nehezen tudtam napellenzőt is szerezni... hétvégén jön a középkonzolban az izzócsere, szerencsére az egész műszerfalat le kell bontani hozzá. Ja tényleg, erre mindenhol úgy hivatkoznak, hogy rizsszem izzó. Ha így kérem a boltba megértik? Foglalat nélküli 12W/1.2W.
Ha valakinek van esetleg F Astra Caravan jobb hatsó sárfogó (opel emblémás), vagy légzsák nélküli, 3 küllös nem kopott kormánykereke, az keressen, megegyezünk
MZ/X
-
Lomha 8V
addikt
(#26726) F_Gergely: Felhúzod az eredeti bőrt a váltókaron, alatta lesz egy gumiharang. Az gyárilag gyors kötözővel van rögzítve, elvágod és felhúzod a gumit is. A váltókart egy stift tartja, azt kiszeded és kint is van. Visszafelé ugyanez, értelemszerűen kell egy új gyors kötöző a gumiharangra. A kéziféket nem tudom biztosra, de szerintem vagy a markolatot kell leszerelni valahogy és előrefelé levenni, vagy ha az nem jön le akkor szőnyeget kiszedni és a váltóalagút oldalán oldani a csavarokat, akkor kijön az egész fékkar.
(#26728) mephi666: Ez mindenen szörnyen mutatna, merthogy csúnya mint az állat. Ráadásul az ilyen kiképzésű felnik iszonyatosan surrognak.
(#26730) adorjant: Annyira nem szörnyű azért, nekem 195/45 R16 van a Kadetten, még sosem durrant be a karom.
(#26731) DopeBob: Ahogy LaciCRM is mondja, jó alapos mosás, akár többször is. Opcionális: Az eladó zaklatása ismeretlen telefonszámról, mindenféle hajnali időpontban.
(#26733) mephi666: Hivatalosan kb. semmit nem tehetsz alá a gyárin kívül. Nem hivatalosan ne legyen túl peres, ne legyen túl nagy átmérőjű, ne lógjon ki a sárvédő alól. Kb. ennyi az aranyszabály a rendőrök elkerülésére. Jól emlékszem, Astrád van? Én keresnék rá gyári 16'-os felnit későbbi Opelről. Az biztosan jó és jól is mutat.
(#26735) Findzs: Nekem volt egy Toyota Starletem, járkálósnak. 50k forintért vettem, a karburátorát kellett rendbe rakni, utána soha nem volt vele baj. 2 évig volt meg és életem egyik nagy hibájának tartom az eladását.
(#26738) mephi666: Bánni is fogja. A Kadett nagyon megbízható, ha mégis elromlik, olyan egyszerű javítani mint egy ajtóéket. És fingért van hozzá az alkatrész (igaz, nem mindig van).
(#26739) LaciCRM: Én is így jártam a Toyotával, de azért nem mentem el a végletekig. Ki lett javítva a karosszéria, megcsináltam rajta minden kifogásolható dolgot (kuplung főhenger, futóműben pár szilent és beállítás, fékbetétek cseréje) aztán csak használtam. Nem lett porig ültetett, Supra motoros világverő.
(#26741) Impressa: Azért ha tényleg nagyon szép és jó, szerintem nyugodtan megveheted akkor is, ha nem CDX.
(#26743) bambano: Nem szeretnék a továbbiakban értekezni a témáról, ahány, ház annyi szokás. Ellenben egyik ex apósjelöltemnek volt TZ-4K-ja, párszor voltam vele a hegyen. Nagy élmény a "derékből fordulóval" menni. Na jó, nem...
(#26744) Damage401: Legyen inkább 1.6-os, szerintem is.
Az olajos kérdéshez: A hitetlenek nyugodtan higgyék csak el, amit a kollégák mondanak. Fél liter üzemanyag is simán lekerülhet a karterbe egy periódus alatt. Nem általános, de előfordul. Főleg futároknál, érthető okokból.
(#26763) adidas4death: A fék légtelenítésének menete:
Először is megkeresed a levegősödés okát. Ha az megvan és ki lett javítva, akkor jöhet a légtelenítés. A házilagos módszert írom le, nyilván nincs otthon profi szervizes felszerelés. Kerekek szerint kell sorban haladni, így:
1. Jobb hátsó, 2. Bal hátsó, 3. Jobb első, 4. Bal első
Veszel átlátszó gumicsövet, olyan 1-1.5 méter hosszút, olyan vastagságút ami pont rászorul a légtelenítő csavar "csöcsére". Ellenőrzöd, hogy az olajszint maximumon van e a tartályban, ha nincs, akkor feltöltöd. Valakit beültetsz az autóba, lehetőleg olyat akinek amúgy is van jogosítványa. Ez azért fontos, mert ha olyan ül be, aki nincs képben, az nem fogja tudni finoman adagolni a pedált. Rárakod a csövet a "csöcsre", a másik felét a szádba veszed. Fellazítod a csavart, a bent ülő elkezdni finoman nyomni a pedált, Te pedig szívod a csövet lassan. Amikor már nem jönnek belőle buborékok, akkor jó. Úgy kell elzárni, hogy közben is szívod, nehogy jusson vissza levegő. Az átlátszó cső azért fontos, hogy ha netán majdnem megtelik a cső, akkor lásd és ne nyeld be. Ilyenkor elzárod, a csőből az olajat visszatöltöd a tartályba, aztán folytatod (de 99%, hogy ennyi levegő nem lesz benne). Ezt megcsinálod minden keréknél, de mindegyik után ellenőrizni kell a tartályt, hogy nem e kell rátölteni. Ha az utolsó után hiányzik a tartályból, akkor rátöltesz és végeztél is. Ezt pedig sajnos muszáj leírnom:
A fék nem játék! Ha nem értesz hozzá, vidd szerelőhöz! Nem vállalom a felelősséget, ha elrontasz valamit és ebből bárkinek kára származik.
-
#81556480
törölt tag
válasz adidas4death #26763 üzenetére
A zárhoz bizony ki kell venni az ablak vezető sint.
-
adidas4death
aktív tag
2 kérdésem lenne B vekivel kapcsolatban:
- meglehet-e oldani házilag a fék légtelenítését (elég levegősnek érzem), és ha igen akkor mi lenne a menete?
- a bal hátsó ajtóból a zár részt hogy a pöcörőbe szedjem ki? (próbáltam ki tetris-ezni onnan de az ablak vezető sínje útban volt :/) Valami okosság esetleg rá?
azért kellene kiszednem, mert nem akarja a központi zár ezt az egy ajtót zárni és rá szeretnék jönni, hogy miért. Az már más, hogy a csomagtartó ajtaját sem zárja és arra sem jövök rá szintén hogy miért, mert ehez hasonlóan egyszer csak nem zárta és ennyi. )Előre is big thx.
[ Szerkesztve ]
Xiaomi 11T Pro 256GB | Huawei P20 Pro | HTC HD2 EU | LG G2 Black 32GB 5.0.2 v30d | HTC U11 Black 64GB | Opel Insignia B GSI 4x4 2.0CDTI |
-
bambano
titán
válasz diablo1984 #26761 üzenetére
amióta 98-ban ellopták az első autómat, egy 1.6D kadettet, azóta nem volt a családban semmilyen kisköbcentis dízel gép. a legkisebb, ami mostanában előfordul, az 4.75l-es.
[ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
diablo1984
veterán
válasz bambano #26760 üzenetére
hát ja, ilyen időszakban reggel indulás előtt 15 perc járatás, akkor már üzemmeleg és lehet taposni egész nap! kopp-kopp, hogy 320ezer alatt még az olajcserén kívül(meg szürők, stb) nem kellett mást sem csinálni, 1-2 elektromos gondom volt, de még a fék is gyári, a gyári tárcsa a gyári betétekkel! az biztos, hogy ez a használat nehezebben eszi meg az autót, bár szerintem a motor nem áll mesze a személyautóstól, max a használati körülménye nem átlagos, de ez messzebb van a 6 illetve 8 hengeres nagy monstrumoktól, ami tényleg alig forog, 400-600 lovas és tizenakárhányszáz ccm-es, na akkor ez is inkább személyautós! merci sprinterek a 4 hengeres 2.2-es motorral a sima cdi motorral vannak szerelve, mint a személyautók, csak max hosszabb váltóval, na az elmúlt 4 évben a cégnél volt 8 db, 2 évente cserélve lettek(volna), a 8ból 1db-ban nem volt cserélve a motor, a többi beszart 300-400ezer km alatt! azért az már teljesítmény a mercedestől! ezzel az 1,9cdti motorral nincs autónk, egy transporter volt 1,9 pdti-vel, az 450ezernél volt cserélve, de a többiek szerint már nem volt az igazi erőre, pedig a felhasználás ugyanígy hosszú távú volt, de ezek az új mercik egyszerűen kritikán aluliak, 180 lóval megrakva elsírják magukat az emelkedőn, de mint írtam, 400ezret egyik sem bírt(az az 1 amiben nem halt meg a motor, 360-nál lett becserélve).
kíváncsi lennék, hogy ez a fiat konszernes motor mit bírna, de én valahogy nem bízok a kis ccm-ben, valszeg ez is behányna viszonylag hamar, ha dolgoznia kellene!
-
bambano
titán
válasz diablo1984 #26755 üzenetére
szerintem meg ez a daf motor a lehető legtávolabb áll a személyautó motortól.
aki teherautót hajt, az jobban ért hozzá, mint az átlag autós, figyel a melegedésre, lehűtésre, stb. motor szempontjából az is szerencsésebb, ha hosszú távokat megy, pláne, ha városon kívül. motornak annál jobb nincs, minthogy felmész a pályára, benyomod a tempomatot és 8 órán át mész egy lendülettel.
na ilyet személyautó nem szokott. ráadásul normális tulaj a munkagépét rendesen karbantartja, ott kevésbé divat elhanyagolni az olajcserét. így a motor kevésbé kopik.
"minimális előfordulhat(csereperiódus alatt max 1 liter)": ez az optimális fogyás. de ez akkor is fogyás, és messze van attól, hogy "az olajfogyasztás megállt".
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
#81556480
törölt tag
Hát pedig nem beszéltünk össze a kollégával. Viszont láttam már habot a szelepdeklinél ami a benzin+olaj és sok hideg működés miatt van. tehát ezek nem kitalált dolgok.
abban viszont igazad van hogy ez nem a fél literes olajfogyasztású autóknál va.A benzint te a nívópálcán nem fogod látni. Leeresztéskor lehet érezni a szagán.
ha egy autó fél liter olajat fogyaszt akkor ott valószínűbb hogy a hengerfejben van a probléma onnét pedig nehezebben kerül be az olajba a benzin. De mint mondtam ez egy létező folyamat hogy az olaj benzinnel hígul.
-
WP14
őstag
válasz #81556480 #26757 üzenetére
Az lehet, ellenben az a minimális benzin minimális idő alatt el is párolog Attól biztosan nem marad a fél liter olajat megzabáló motornak ugyanakkora az olajszintje, erre nyakamat teszem
Nem mellesleg pedig, ha valaki ellenőrzi a szintet, az a nívó pálcán meglátja az esetleges más anyagot az olajon kívül - szerintem
Én általában meg szoktam szagolni is, hogy van-e égett szaga, kokszos-e
[ Szerkesztve ]
Inkább állva meghalok, mint térdelve éljek!
-
diablo1984
veterán
válasz bambano #26753 üzenetére
hát én nem tudom, biztosan vannak jól összerakott, jól illeszkedő motorok amik nem eszik az olajat, és nem azért mert pont annyi vízből pótolja! minimális előfordulhat(csereperiódus alatt max 1 liter), de pl az általam említett daf motorban 320ezer km van, 2 éves, 4550ccm, 4 henger, 180lovas turbó motorral, injektorokkal, 1820fordulatnál megy 90et(tehát a fordulata is viszonylag nagy, nem mint egy nyerges 1000es fordulata), tehát ez közelebb áll egy személyautó motorhoz, 2 éve vett hozzá főnök 1 liter olajat pótolni és azóta is megvan az 1 liter, mert nem kellett még bele semmi! anno a passatom az új motorral 3000km alatt kátrány feketévé koszolta az olajat, ebből 60ezer után is átlátszó, kissé szürkés olaj színe van, de semmi korom, semmi retek! ilyet még nem pipáltam! se víz, se semmi nem kopik belőle, a dízelt sem sz@rja bele az olajba, így én elhiszem, hogy személyautóba is lehetnek jó motorok, amik 15ezres csereperiódusban is 1 literen belül maradnak! remélem az enyém is ilyen......
-
bambano
titán
egy link a sok közül.
kár elhumorizálni a kérdést, mert a műveletlenség sokba kerülhet...az olajteknőbe kerülhet üzemanyag, vízgőz, sok más dolog is, amitől nő az olaj mennyisége. tehát a motor eszi az olajat, mint minden rendes motor, csak kerül bele pl. benzin, és ezért nem látod kevesebbnek. csak a kenési képessége, az csökken rendesen.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
WP14
őstag
-
bambano
titán
válasz Okuyama #26747 üzenetére
szerintem azokat az autókat, amik "nem eszik" az olajat, nagyon gyorsan el kell vinni szerelőhöz, mielőtt összesütöd az egész motort egy vasdarabbá.
hint: olyan motor nem létezik, amelyik ne enné az olajat, csak olyan, amelyik eszi és máshonnan pótolja. ez utóbbi esetben indokolt az alapos vizsgálat és javítás.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Okuyama
tag
válasz Damage401 #26744 üzenetére
Tudom sokan mondják hogy az 1.6 os motor eszi az olajat .De ez is a kopásnak köszönhető javarészt.... Nálam adott egy Vectra B 1.6 Benzines motorral amit picivel több mint két és fél éve használunk, előtte nálam is mindig csipegette az olajat valamilyen szinten November elején megadta magát a hengerfejben pár szelep .Teljes hengerfej felujjitás lett a vége ,közben akkor belett méretve kompresszió is.Ha jól emlékszem valami 14-15 re jött ki az érték ,szerelő szint jó ! Amióta össze lett rakva az olajfogyasztás megállt , ezt a szerelő is hozzá tette mostmár nemkell hogy csipegesse az olajat .És mostmár bebizonyosodott hogy igyvan mert azóta semmit sem kellett utána önteni ,ráadásul az olaj is csere érett már benne és mindig ugyanott áll a szint ahogy elhoztam a szerelőtől .Előtte GM olajat kapott pedig ami olyan közepes minőségűnek mondható . Ha autót akarsz vásárolni egy szervizben nem ártana megnézetni akár 1.4 akár 1.6 os a kiszemelt .Én egy kompresszió méréssel kezdenék rögtön .Ha hozza közel a gyári értéket akkor nagy baj nemlehet
-
amargo
addikt
válasz Lomha 8V #26723 üzenetére
Többet felsoroltatok itt, szokásokból, nálam egy fontos elv, hogy nem nyomom, amikor tudom/látom, hogy úgy is meg kell állni. Inkább lendületesen próbálok vezetni. Autója és embere válogatja a praktikákat, de 3e felé városban ritkán ugrik a mutató
Damage401: Ha jó állapotú 1.6-t találsz inkább az, ha igazak az adatok, akkor kevesebbet is eszik. Az olajfogyást én nem 3cm-hez kötném, de nem tudom.
[ Szerkesztve ]
“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
bambano
titán
válasz Damage401 #26744 üzenetére
én a magam részéről nem hiszek benne, hogy eredeti, gyári állapotában az 1.4 meg az 1.6 nagyon másképp enné az olajat. feltéve, hogy mindkettő ugyanolyan motor (ecotec (kizáró) vagy twinport). szerintem a g astránál, mivel öreg autó, az olajfogyás az adott példány előéletétől függ.
szerintem 1.6, jobban megy, nem eszik többet, nekem is olyan van.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Damage401
senior tag
Sziasztok,
Kérdésem a következő. Használt autó vásárlása előtt állok. Opel Astra G tetszett meg. Nem vagyok Bojrészer. Arra irányulna a kérdésem, hogy melyik motorral szerelt konstrukció lenne jó. 1.4 16v vagy 1.6 Benzines?
1.4 16v jókat írnak, motorikusan. 1.6ról talán eszi az olajat.Üdv
Siemens MC60>Sony Ericsson K300i>Sony Ericsson K750i> Sony Ericsson C902> HTC Desire > Nokia C7> Sony Ericsson Neo>Sony Xperia P>HTC Desire X> Sony Xperia L>Nexus 4>LG G2>Sony Xperia Z1 Compact> Sony Xperia Z3 Compact> Apple Iphone 6>Sony Xperia Z5 Compact>Samsung S7
-
bambano
titán
válasz Lomha 8V #26725 üzenetére
nemcsak neked:
adott ponton meg akarsz állni, akkor két fő metódus van:
- kinyomod a kuplungot, gurulsz, végén fékezel egy kisebbet
- felengeded a gázt és motorfékkel lassítasz, visszakapcsolásokkal, a végén alig kell fékezni.
az kétségtelen tény, hogy amíg motorfékkel mész, kevesebbet fogyaszt a kocsi, mint kinyomott kuplunggal.
csak rövidebb szakaszon.például most az előbb direkt megnéztem, 100-nál 1 kilométerre a kereszteződéstől kuplung, 70-ig lassult, mire odaértem. tehát simán gurultam 1 kilométert (még többet is gurult volna, ha jobban találom el a távolságokat. motorfékkel vagy 150 métert gurult volna, utána megáll.
tehát egyik esetben megyek 1.2-1.3 l/h-val másfél kilométert, másik esetben megyek 1300 métert rendes gázon, majd akkor teszem motorfékre az autót.
további kérdések:
miért volt helyes régen a motorfékezés gyakorlata?
1. nem volt ellenérv mellette (lásd később)
2. a motort egyfajta blokkolásgátlónak használták a hátsó kerékre
3. még így is adott valamennyi plusz fékerőtmiért nem helyes ma?
leáll a motor, leáll az összes szervó, elektromos hárombetűsök tömkelege, stb. az autó egy kis tündibündi cuki kocsikából egy nagydarab tohonya vas lesz tizedmásodpercek alatt, amire a sofőrök egy jelentős része nincs felkészülve. Sem arra, hogy egy szervótlan kormányt kicsit nehezebb tekerni, mint megemelni a cosmopolitan aktuális számát, de arra meg pláne nincs, hogy hirtelen változik az erőigény. Tudom, nektek, akik ezt olvassátok, nem számít, elhiszem, nekem sem. Én is szokva vagyok a ladakocsihoz, meg a tz-4k-14b-hez. De nemrég megerősített egy corsás ismerősöm, hogy bizony szervótlanul kormányozni ijesztő.plusz fékerő meg nemigen kell, mikor az üzemi fékkel is blokkolóra fékezhetnéd a kerekeket, ha nem lenne abs.
miért nem tesszük üresbe az autót?
mert bármikor adódhat menekülési helyzet, és olyankor nem szerencsés azzal kavarni, hogy hol a váltó, beveszi-e a fokozatot, stb. hanem kuplungról le, padló. ez megint egy olyan beidegződés, amit muszáj megtanulni és akkor sem térni el tőle, ha egyébként az adott helyzetben indokolatlan. egyszer jön feléd egy nagy kék vasaló, rájössz, hogy tényleg számít az a pár tized másodperc.azt az állítást elfogadom (nem így hangzott el itt, de ez volt az értelme), hogy ezzel gyilkolod a kuplungot. csak ez nálam a ki nem sz.ja le kategória, 250 ezrenként egy kuplungszet csere befigyel, ezen túl sokat már nem ront az, ha a kuplung szempontjából nézve helytelen szokást veszel fel.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
#81556480
törölt tag
válasz Findzs #26735 üzenetére
Az a probléma hogy akármilyen hasonlóan szar gépjármű a tulajdonomba kerülne , egyből elkezdeném rendbe hozni csinosítgatni és a végén egy csillivilli gép lenne belőle amit féltenék (mindig ez van) valahogy én nem tudok egy lepukkant kocsival/motorral közlekedni.
Faterék 21 éves F astrája is patika állapotú de ér vagy 200ezret. Eszmei értéke számunkra viszont nem megfizethető.Az állapota és az együtt eltöltött idő miatt[ Szerkesztve ]
-
mephi666
nagyúr
válasz Findzs #26735 üzenetére
cégnél egyik raktáros kb 1éve adta el a majd 30éves kadett combi-ját, amit 5-10évig használt... 140ért vette, annyiért is adta az a kocsi se volt egy álom ránézésre, rozsda szétette, padlólemezt úgy pótolták már 3as acéllemezből, mert kilukadt... viszont télen -20ban is indult, ahogy kell... soha semmi baja nem volt... nem úgy, mint másik munkatárs daewoo lanos-a, amit 1millióért vett és kb ugyanannyit ráköltött... volt olyan, hogy minden hónapban 30-40-50ezrek mentek rá és mégis szívatta a gép...
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
Findzs
addikt
"Ha holnap reggel a hűlt helyét találnám, vagy rádőlne valamelyik Baross téri toronydaru, biztosan felszaladna a szemöldököm, de komolyabb lelki törés és hiányérzet nélkül folytatnám a napomat."
tetszik, hogy nem kell rá vigyázgatni vagyonokat költeni rá csak hajtani és kész
ha meg nagyobb baja van mehet a bontóba és 100 körül venni másikat"Az embereket nem az igazság érdekli, hanem a saját igazuk."
-
zolikaDB
veterán
válasz bambano #26724 üzenetére
Én is így közlekedek, de megkérdem:
2. leszoktat arról a régen helyes, de mára életveszélyessé vált szokásról, hogy anno vészfékezésnél is motorfékeztettek az oktatók. - miért életveszélyes?
a helyes egyébként sebességben, kinyomott kuplunggal hosszú gurulás. - miért helyes?
-
mephi666
nagyúr
válasz bzoley #26729 üzenetére
+26730: ja tényleg most nézem, hogy nincs is szimmetria így már nekem se tetszik... nem is nagyon gondolkozok 14" fölött, abban bízok hogy hasonló árban találok jó szettet (asszony sem örülne szerintem, ha ennyivel nehezebb lenne kormányozni)
figyelni kell valamit? van korlátozás, hogy mit rakhatunk a kocsi alá? nehogy műszakin koppanjunk nagyot nyáron
[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
DopeBob
addikt
Sziasztok, kicsit ide is tartozik: vettem használtan napellenzőket, a vezető oldali letört, szalonban 23-ért akartak újat adni. Vettem használtam, meg is jött ma, de iszonyú büdös cigi szaga van... lehet ezzel valamit kezdeni?
MZ/X
-
mephi666
nagyúr
válasz deicide #26601 üzenetére
ilyet találtam elég normális áron: főnököm bátyja árulja ez szerinted hogy mutatna egy 20éves gépen? mondtak olyat, hogy szervo nélküli kocsira nem ajánlanak nagyobb, szélesebb felnit, mert városban a sok kanyar elég fárasztó lenne
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
zso79
őstag
válasz bambano #26724 üzenetére
Majdnem helyes?
1, alacsonyabb a fogyasztás, mintha ha gázzal mész a lámpáig és ott fékezel nagyot, de nem alacsonyabb, mintha szépen motorfékkel gurulsz be. Már az előző Astrám is szépen tartotta a fordulatot, majdnem megállásig üresben.
2, mikor régen oktattak így? 90-es évek közepén biztos nem, még a könyvben is szerepelt a vészfékezés metódusa és ott bizony azonnal kinyomott kuplung szerepel[ Szerkesztve ]
-
F_Gergely
őstag
Rendeltem eBay-ről váltóhoz és kézifékhez szoknyát. Tudna valaki abban segíteni ezt hogy kell felmókolni B vectrára? Pár helyen azt olvastam nem a váltó gombot kell leszedni, hanem magát a váltó kart kell kihúzni függőlegesen. De a kézifékhez még ennyi infót se találtam... Köszi
-
Lomha 8V
addikt
válasz bambano #26724 üzenetére
Igazából úgy okoskodtam, hogy ugye az injektor nem fecskendez motorféken egy darabig. Szóval fogyasztás szempontjából elvileg jobbnak kéne lenni a motorféknek, legalábbis ha csak az utolsó pár tíz méteren használja az ember. És vészféknél nincs motorfék, az mindig is hülyeség volt.
-
bambano
titán
válasz Lomha 8V #26723 üzenetére
"Nem motorféken gurulok a kereszteződésekhez, hanem az utolsó 50 méteren kiveszem üresbe": ez a szokás egyébként két okból is majdnem helyes:
1. alacsonyabb tőle a fogyasztás (még akkor is, ha nem tudod pontosan kimérni a távolságot és a végén kell egy nagyobb fék, mert az a motorféknél is kellene)
2. leszoktat arról a régen helyes, de mára életveszélyessé vált szokásról, hogy anno vészfékezésnél is motorfékeztettek az oktatók.a helyes egyébként sebességben, kinyomott kuplunggal hosszú gurulás.
"Vagy Te mondjuk 2500-as fordulatnál váltasz mindig, más pedig 3200-nál. Ilyenek.": ami szintén helyes, a rövidebb, de intenzívebb gyorsítás spórolósabb, mint a tatás, hosszú.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Lomha 8V
addikt
(#26720) Impressa: Nem biztos. Régen bevett gyakorlat volt a német kereskedőknél, hogy kicserélték a táblát CDX-re vagy Diamant-ra. Amikor ugye felszabadultak a szocialista piacok, nagyüzemben hordták el őket Kelet-Európába és nem volt még internet, hogy tájékozódjanak. Azt hitték a fullost vették meg, pedig valójában csak sima GL volt. Persze ha egy német vette meg az "átmatricázott" autót, akkor ott maradt, ez is egy ilyen lehet.
(#26721) amargo: Nem biztos, hogy erről van szó. Apró rossz szokások százai vezethetnek a többlet fogyasztáshoz. Nekem is van egy ilyen (legalábbis egyről biztosan tudok), de már nem tudok kigyógyulni belőle. Nem motorféken gurulok a kereszteződésekhez, hanem az utolsó 50 méteren kiveszem üresbe és a végén fékkel állok meg. Pár decit ez is számít és ha ilyenből több van, akkor abból több liter is lehet. Vagy Te mondjuk 2500-as fordulatnál váltasz mindig, más pedig 3200-nál. Ilyenek.
-
_seth_
veterán
válasz #81556480 #26715 üzenetére
Elvileg valamilyen irmscher dob van rajta, a lényeg az, hogy hangtalan és nem rohad
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Gigabyte C301 RGB Black - Arctic Liquid Freezer III 360 RGB Black - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
Impressa
őstag
-
Lomha 8V
addikt
(#26711) WP14: Igen, értem. Az Omegámban nem működik a klíma hűtő része. Soha nem is működött, engem nem érdekel, mert nem használom (szóval ha működne sem használnám). Számomra ez olyan mintha nem is lenne, egyszerűen észre sem veszem. Most is csak a téma miatt jutott eszembe. Ilyesmikre gondoltam.
(#26714) Impressa: Pedig nem volt belőle, itt a teljes Vectra A lista. Bocs, hogy kicsit katyvasz, de táblázatból másoltam ki:
1.6i
• GL
• GLS C16NZ 55 / 5200 L73 & T5X Schaltgetriebe:
F13WR, 4,18 10/88 - 3/89?1.6i
• GL
• GLS E16NZ 55 / 5200 L73 & T5E Schaltgetriebe:
F13WR, 4,18 10/88 - ?1.6i
• Eco X16SZ 52 / 5000 L73 & NA5 Schaltgetriebe:
F13WR, 3,74 - 6/95?1.8S
• 4x4
• GL
• GLS E18NVR 65 / 5400 LV9 & T5E Schaltgetriebe:
F16WR, 3,72
4x4 F20CR 3,72
Automatikgetriebe:
AF20, 2,81 10/88 - 3/89?1.8i
• CD
• CD Diamant
• GL
• GLS C18NZ 66 / 5400 LH8 & T5X Schaltgetriebe:
F16WR, 3,94
F18WR, 3,94
F18CR, 3,94
Automatikgetriebe:
AF, 2,81 - 6/95?
turbo
• Turbo C20LET 150 / 5600 LL7 & T5X Schaltgetriebe:
F28, 3,722.0i
• 4x4
• CD
• CD Diamant
• CDX
• GL
• GLS
• GT
• Special
• Sport
• Sportive C20NE 85 / 5200 LE4 & T5X Schaltgetriebe:
F16WR, 3,55
F16CR, 3,55
4x4 F20CR 3,72
F18WR, 3,57
F18CR, 3,57
Automatikgetriebe:
AF20, 2,40 10/88 - 6/95?2.0 16V
• 2000
• GT 16V C20XE 110 / 6000 LJ1 & T5X Schaltgetriebe:
F20CR, 3,55
F18+CR, 3,552.0 16V
• CDX
• Sport X20XEV 100 / 5600 L34 & NA5 Schaltgetriebe:
F18WR, 3,74
F18CR, 3,55
Automatikgetriebe:
AF20, 2,40 - 6/95?2.5 V6
• V6
• V6 Exclusive C25XE 125 / 6000 L80 & T5X Schaltgetriebe:
F25, 3,82
Automatikgetriebe:
AF22, 2,81 - 6/95?1.7D
• GL
• GLS 17D 42 / LU7 & NA2 Schaltgetriebe:
WR, 3,94 10/88 - 3/89?1.7TD
• GL
• GLS
• Special
• Sportive 17DT Kat. 60 / 4400 Schaltgetriebe:
F16WR, 3,72
F18WR, 3,72(#26715) LaciCRM: Nekem 3.000-ért szokták felvarrni, de 5.000-nél többet biztosan nem adnék érte.
(#26717) amargo: A fogyasztási adatok miatt kérdeztem. Akkor gondolom egész más a vezetési stílusotok vagy a felhasználás, az lesz a válasz.
Ezek szemét hibák, nehéz lokalizálni. A gyertyacsere biztosan nem árt, esetleg gyújtókábel, elosztófedél.
-
amargo
addikt
válasz Lomha 8V #26684 üzenetére
Igen, ugyan az volt. Mennyi indítás után múlik el, ha nem áll fent a hiba, mert most is elmúlt? Azóta kicsit ki is húzattam az autót. A gyertyákat megrendeltem és cserélem, mert kitudja mikor voltak..
“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
#81556480
törölt tag
Szevasztok!
Seht! Neked paragi dob van a kocsidon?
Nemtudjátok kb mennyiért hekkeli fel az univerzálisat egy szaki ?
-
Impressa
őstag
válasz Lomha 8V #26706 üzenetére
Köszönöm a tanácsodat, elég hasznos infók, ezekre oda fogok figyelni, mert már rég feledésbe merültek ezek az aprónak tűnő, de annál fontosabb részletek. Tudod az az érdekes, hogy az autón a CDX felírat van, ennek utána néztem, igaz a használtautó.hu-n, és több ilyen felszereltségű (feliratú) 1.7 TD vasparipát találtam.
Régen már volt Opelem (Ascona C '82) azt már bánom, hogy anno eladtam. Ami még érdekes, hogy van még egy B Vectrája: 2000-es évjárat 200 ezer km van benne, 2.0 TD a legmagasabb felszereltségű, és még is 250K-ért adná oda, erre nemet mondtam, mert esztétikailag sem az igazi, és check engine lámpa is fel-fel villan időnként. Utána meg megtalálni, hogy pontosan mi okozza a hibát, elég időigényes munka, és nem túl bizalomgerjesztő.(#26703) bambano Teljesen jogos, amit írsz. Nálunk, ugye csak keveset futott, nemdohányzó, garázsban tartott, megkímélt, és második autókét használt női tulajdonostól való autók vannak. De ugyanakkor, hiszem is meg nem is, hogy létezik ilyen. Pl. keresztmamáméknak (76 évesek) van egy Daihatsujuk, ami már 22 éves, és 150 ezer km van benne (újonnan vették). Sógorom szüleinek volt egy Suzukijuk, amiben 12 évesen mindösszesen 15 ezer km volt (erről az eladásról lemaradtam).
(#26705) WP14 Igen, ez sajnos erről szól. Az Unio is bírálta már a regisztrációs adó létjogosultságát, ezért is vezették be a vagyonszerzési illetéket.
Kávégépek szervizelése. :) Jura, Melitta, Saeco stb. 705077032
-
WP14
őstag
válasz bambano #26712 üzenetére
Amelyik hibát nem ismeri az, aki jár az adott autóval, az csak apró hiba lehet. Szintén magamból indultam ki, ahogy hallok egy akár pici kopogást is valahonnan, elmegyek szerelő barátomhoz és megnézetem
Szilentek, gömbfejek, fékek stb...Inkább állva meghalok, mint térdelve éljek!
-
-
Lomha 8V
addikt
Itt nem a becsapásról van szó. Barátok között sokszor elsiklik az ember a részletek fölött. Nincs rossz szándék senkiben. Az eladó odaadja a kulcsot, menj vele, nézd át, azt csinálsz amit akarsz, barátok vagyunk. A vevő elhárítja, hogy szarik rá, mert nem akar megbántani, nehogy azt higgye az eladó, hogy nem bízik benne, hiszen barátok. Majd szerelik együtt ha baja van. Hiszen barátok.
-
Findzs
addikt
válasz bambano #26703 üzenetére
én a 10 éves 1.4 -es h astrámat 61 ezer km -rel adtam el
tudom, hogy td -elt zömében az vesz aki megy is vele de akár igaz is lehet, ki tudja lehet a nyugdíjasok a nyugdíj előtti éveiben vették és utána már nem használták
persze jobb fenntartással kezelni a dolgot mint mindig
"Az embereket nem az igazság érdekli, hanem a saját igazuk."
-
Lomha 8V
addikt
válasz Impressa #26701 üzenetére
Rendben, akkor azzal számoltál. Leírom, hogy szerintem mire figyelj.
Először is szögezzük le, hogy 1.7 turbódízelben nem volt CDX felszereltség. Tehát itt már eleve sántít. A következők léteztek belőle:
- GL
- GLS
- Special
- SportiveA Totalcar használt autó vásárlói ellenőrzőlistája tökéletes, ezt nyomtasd ki:[link]
És pár szó tőlem, ami Vectra specifikus:
- A motorháztetőn belül nézd meg a kitámasztó helyét, ha sokat volt feltámasztva, akkor karcos lesz körülötte. Gyárilag a sárvédő csavaroknak és a motorháztető pánt csavarjainak egybe kell festve lenniük a karosszériával.
- Rozsdát keresni is érdemes kicsit alaposabban, pofátlan módon nézzél meg mindent, amit csak lehet. Nyiss ki mindent az autón, de tényleg mindent. Emelj meg minden szőnyeget, nézz be mindenhova, feküdj alá (kipufogó sem lehet tiszta rozsda). Nézd meg alaposan a motorteret és a csomagteret is. A hátsó lámpa szerelőnyílásait nyisd ki és világíts be ott is. Ajtók alját se felejtsd ki, tanksapka alatt meg főleg. Nézz be a kerékjáratokba is. Pótkereket is szedd ki, nézd meg volt e használva és persze a helyét, hátha ott a rozsda.
- A vezetőülés ki van kopva (esetleg szakadva) a derék- és combtámasznál. Ez minimum 200.000- km feletti futásra utal. Némelyik A Vectra kormány legendásan jól bírja a használatot, inkább a váltó- és kézifékkar bőrborítása lehet árulkodó. Ha kilátszik a vászon valahol (mivel műbőr), akkor megint biztos a 200.000- feletti futás. Kapcsolókon a jelek ha le vannak kopva, alig látszanak, akkor is jóval többet futott.
-
WP14
őstag
válasz Lomha 8V #26698 üzenetére
Nem tudom merre van az a "felétek", de felénk nem csapják be egymást barátok, akik meg becsapják egymást, azok nem barátok
(#26701) Impressa: Igen, az átírási költségben van, nélküle nem írják át az autót és nem csak kinti, hanem itthon vásárolt autónál is van ez a díj (pénz lehúzás)
[ Szerkesztve ]
Inkább állva meghalok, mint térdelve éljek!
-
_seth_
veterán
válasz Nem3sys #26702 üzenetére
Nálam felforrt a víz, nem tudom ez hány fokot jelent az olajra nézve mindenesetre ártani nem árt ha kicsit hamarabb cserélem mint szoktam + átlagban 10w40 van benne, az 5w40 pont télen lenne jobb ezért is öntöttem bele most
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Gigabyte C301 RGB Black - Arctic Liquid Freezer III 360 RGB Black - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
bambano
titán
válasz Impressa #26699 üzenetére
"ha tényleg ennyi kilóméter van benne.": az órájában van ennyi kilométer, nem a kocsiban.
a nyugdíjas házaspár a tipikus nepper duma. Szóval vagy a haverod akar átverni, vagy a haverodat is átverték, mikor megvett egy 18 éves turbódízel autót 80k futással.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Impressa
őstag
válasz Lomha 8V #26700 üzenetére
Köszönöm, hogy említetted, ez már benne lenne az átírási költségben. Ezen az oldalon számoltam ki.
Kávégépek szervizelése. :) Jura, Melitta, Saeco stb. 705077032
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest