Új hozzászólás Aktív témák
-
chungee
addikt
Napot!
Fuse funkció mire szolgál Egyik menyusnál található a táborban
-
Vistaboy
veterán
Két egyforma chipet tudsz vele "összerakni" egy darab jobb minőségűre. Pl.: Heal+1 + Heal +1 = Heal +2, stb.
De csak teljesen egyforrmákat tudsz fejleszteni, amiből legalább 2 van.
"A battle has been fought, and is now over. Place your sword upon the ground, and rest in the temporal peace. After dozing in the warmth of a dream, a new day will begin." - Fate/Stay Night. Diablo III: Vistaboy#1222
-
chungee
addikt
Mikortól lesz több pod-om Már 26 lvl vagyok és csak 1 pod-om van. Állandóan cserélgetni kell a menüben a funkciókat. Laser+scanner használom leginkább.
-
[Prolixus]
addikt
Mármint olyan hogy egyszerre több fog lebegni melletted? Olyan sosem lesz.
Amúgy igen, elég combos különbség van a normal és hard között. Igazából a hard az tényleg hard...egyszerűen elszoktunk már ettől, mert jellemzően alig van különbség a nehézségi fokozatok között egyéb játékokban.
I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando
-
chungee
addikt
Kipróbáltam a hard-ot, már a prologus boss-nál elhasaltam Viszont normal-on nem jelent különösebb próblémát, nagyon ritkán halok meg
Szerk:
Jaj de hülye vagyok, akkor normal-on kiveszem a chip-eket[ Szerkesztve ]
-
morfondőr
őstag
A pod-okat meg kell találni a világban! Ha jól emlékszem én egyet a homokból ástam ki, egyet pedig kihorgásztam! Így három pod-om lett különböző fegyverekkel, amiket jól is lehet használni! Volt egy követő rakétás, azzal minden harcban folyamatosan lőttem!
szerk: gyorsan rá is kerestem, ezek szerint el kell jutni valameddig a játkban: [link]
[ Szerkesztve ]
Steam/Uplay/Origin/GOG: racka_HUN /// Nintendo: SW-1554-0800-8714
-
chungee
addikt
morfondőr köszönöm szépen
A soundwave chip mire való
-
chungee
addikt
Most kezdem a 2. végigjátszást. 9S harcstílusa nem szimpi, nem lehetne megint 2B-vel lenni
[Prolixus]: Köszönöm
-
Amiket lootolok ore, azokból lehet majd craftolni vagy eladhatom őket? Mit érdemes eladni?
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
válasz [Prolixus] #214 üzenetére
Nagyon érdekes, és egyedi ennek a játéknak a fejlődési rendszere, a skillek kiosztása. Szoknom kell még.
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
válasz [Prolixus] #216 üzenetére
Erre felkészítettek, négy végigjátszással tervezek.
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
A C végigjátszást nyomom. Most választottam, hogy kit akarok irányítani. Valaki elmagyarázná nekem, hogy innentől mi a teendő a végigjátszásokat tekintve? Ez a fő végigjátszás? Vagy a D? És negyedjére tényleg nem kell teljesen végigjátszani?
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
gejala
őstag
A Route C az utolsó végigjátszás. A végén a választásodtól függően megkapod a C vagy D endinget. Utána megnyílik a menüben a chapter select, ahol betöltheted az utolsó jelenetet és a másik döntéssel megkapod a másk endinget. Utána pedig rögtön mész tovább az E-re, azzal vége a játéknak.
A C/D/E ending együtt kb. 45 perc, átvezetőkkel együtt. Egyben nyomd le.[ Szerkesztve ]
-
Köszönöm szépen. Rendben, így csinálom. Bár ma szerintem nem tudok a C végére érni. Úgy tudom, hogy olyan hosszú mint az A. Ezért, lehet elnapolom most hétfőre a folytatást.(este NFL nézés lesz)
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
válasz [Prolixus] #221 üzenetére
Azt már az elején is láttam, hogy más lesz, és valljuk be kell is. Nem véletlen a C elején van a főcíme a játéknak. Izgatottan várom, hogy mi lesz. Nyomnám már most is, de nem tudom..
[ Szerkesztve ]
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
Végül is tegnap csak megcsináltam a C,D,E-t.
Ezért álljon itt egy kis vélemény tőlem a játékot illetően. [Spoiler Alert]
Kezdeném azzal, hogy baromi nagy elvárásokkal ültem le a játék elé. És előfordult mostanában, hogy ebből nagy csalódás lett (lásd. HZD). Nos, ez nem lett az. Viszont kicsit hibáztam, ugyanis túlzottan rohantam a végigjátszásokkal. Ez ennek a játéknak a rákfenéje, hogy többször kell végigjátszani, én meg türelmetlenül, minden végigjátszás után "oké, tovább tovább, úgy se ez az igazi vége".. Viszont ha az ember meg nem tudja ezt előre, ekkor meg rengeteg dologról lemarad. És ennek a rohanásnak sajnos meglett az ára, de erre majd később visszatérek..
Szóval, már a második, de a negyedik ending után is elgondolkodtam, hogy a nyugati fejlesztő gárdák tudnak csinálni jó kis sztori alapú játékokat. Fognak egy alapjaiban egyszerű sztorit, és azt jól tálalják nekünk. Lány és a csávó baktatnak a "zombik" elől, Apa és fia baktat fel a hegyre, Androidok baktatnak a kanadai határhoz stb stb. Egyszerű sztorik, jól megvalósítva. Mindenki oda van értük.
És mit csinálnak a keleti fejlesztőbrigádok? (Japánok) Fognak egy olyan sztorit, amit átlag ember elsőre fel sem fog, egy olyan kesze-kusza agyzsibbasztó, de ugyanakkor bámulatos történetet, aminek nincs párja. Yoko Taro eszméletlen sztorit rittyentett a játék alá. Ezzel nálam már-már (de azé' nem) Hideo Kojima szintre jutott. Mert egyszerűen elképesztő, hogy milyen részletekig ki van találva minden. Én imádom a mindfuck dolgokat, történeteket (Ezért is tartom laposnak, és átlagosnak a God of War sztoriját). És ennyi agyeldobós dolgot egy játékban még nem láttam. Ne tessék megsértődni, de ilyenkor szánom kicsit azokat akik nem játszanak ilyen játékokkal, mondván, hogy "nagyon Japán"És nem csak a sztori meghökkentő, hanem a játékmenet is. A folyamatosan változó játékmechanika, kamera, a narratíva és minden változik. Szerintem ez a játék legmeghökkentőbb eleme és egyben erénye is. Ez nem egy sima H'n'S játék. Annyira változatos az egész, hogy az szinte hihetetlen. És annyira észrevétlenül keveri a műfajokat, hogy..besz*rás. A változatos történet, és ez a gameplay teszi a Nier-t felejthetetlen, és szerintem kötelező játékká.
Nagyon merész dolognak tartom, hogy a Nier-t nem elég egyszer végigjátszani. Hiába figyelmeztet erre a játék külön. Ha nem tudtam volna semmit előre, hogy igen is érdemes többször végigjátszani, akkor nem hiszem, hogy a B ending-et valaha láttam volna. Sajnos a játék nem tudja elég nyomatékosan felhívni a játékosok figyelmét arra, hogy itt ténylegesen a C,D végigjátszásig kell játszani. És sajnos a B végigjátszás sem segít azon, hogy az ember még egyszer nekiálljon. 9S nézőpontja szerintem nem elég magával ragadó. De ha az ember eljut a true ending-ig, akkor megtapasztalja azt, amiért sokan rajonganak ezért a játékért.
Technikailag nem szeretném elemezni a játékot. Nekem semmi bajom nem volt a grafikával, vagy ilyesmi. A zene meg kiemelkedő, de ezt már sokan megénekelték.
Egyetlen egy dolog volt a játékkal kapcsolatban ami nagyon zavart. És a Nier fanok most lehet, hogy meg is fognak rám haragudni. De ez van. Ez pedig a karakter design. Na persze nem az androidokkal volt bajom, B2, A2 egy tünemény. De basszus, azok a robotok? Azok mik? Miért? Annyira gagyik... istenem..A góliátok, a kicsik, mind. Óriási a kontraszt az androidok megjelenése és a robotok közt. És nem értem miért? Van ennek funkciója? Én nem láttam ilyesmit. Nem igaz, hogy nem lehetett volna őket faszábbra kitalálni?! Gagyi hatást keltenek. És szerintem sokkal több embert vonzott volna be a játék, ha nem szemeteskukák ellen kell harcolni.
Ennyi, a véleményem. Nagyon tetszett. Iszonyat egyedi játék. Ez az egyetlen dolog zavart csak. Minden más pozitívum számomra.
Viszont a nagy rohanásomnak, ahogy említettem megvolt az ára. Nem figyeltem, nem értettem, nem tudom, de egy elég komoly dolgot/dolgokat nem értettem (azt hiszem). Az A és B endingnél 9S tudata tovább él a gépek hálózatában ugye? Akkor a C-ben erről miért nincs szó? Gondolom a C-ben 9S egy "újragyártott" model, ami nem emlékszik az A és B eseményeire. Vagy mit értek félre? Pontosan, hogyan kapcsolódik a C route az előzőekhez? Ráadásul a "D" végén 9S ott van az Ark-ban Adam-mel és Eve -vel. Az A2 műve, hogy bekerült oda?
aztán..
Végül is az összes szálat a gépek mozgatják a háttérben? A gépek használták fel az androidokat arra, hogy fejlődjenek? Ezért újra és újra alkották őket? Sőt, ők alkották a vírust is, hogy az androidoknak mindig legyen indítékuk a harcra? Aztán miután az Ark, és vele együtt a gépi tudat elhagyja a földet, a Pod-ok újraalkotják a három andoridot, hogy a gépek nélkül, megszakítva a ciklust, végre békében éljenek?
bocsi, ha egy kicsit szedett vetett írás lett, nem volt sok időm megírni.
[ Szerkesztve ]
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
Rigormortiis
addikt
Majd válaszolok hosszabban, ha gép elé kerülök, de egy interjúbán Yoko Taro elmondta, hogy szándékosan lettek ilyen kis bargyúak a gépek, hogy szerethetőbbek legyenek.
Mellékküldetéseket megcsináltad?
Én negatívumként nem a karakterdizájnt, hanem a bejátható terület meretét és kidolgozatlanságát hoznám fel. Itt érhető leginkább tetten, hogy kisebb büdzséből gazdálkodhattak, szemben más SE címmel.
Ó, abbol is népharag volt, amikor meg mertem említeni, hogy a God of War milyen sekélyes sztorival rendelkezik és mennyire nem történik benne semmi
Galaxy S23U, S21FE 8/256, Buds 2 Pro, Watch 5, Tab S8+, Playstation 5, Switch Oled
-
válasz Rigormortiis #224 üzenetére
A sztori magyarázásban segítsetek pls. Vannak kérdőjelek a fejemben.
Nem, nem nagyon mellékküldiztem. Ezt is feláldoztam a gyorsaság oltárán. Bánom már, de már késő. Ez van.
Egyébként sose csináltam még ezt, hogy csak a fősztorit nyomom le. Sőt, rám tökre jellemző, hogy előbb kipucolok mindent és utána jöhet a man sztori. Itt viszont tudván a sok végigjátszásról..[ Szerkesztve ]
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
[Prolixus]
addikt
"Ez pedig a karakter design. Na persze nem az androidokkal volt bajom, B2, A2 egy tünemény. De basszus, azok a robotok? Azok mik? Miért? Annyira gagyik... istenem..A góliátok, a kicsik, mind. Óriási a kontraszt az androidok megjelenése és a robotok közt. És nem értem miért? Van ennek funkciója? "
Ennyi erővel a YoRHa egységek dizájnja is ugyanolyan hülyeség. Most komolyan, mennyire hihető, hogy bárki szupererős gyilkos katonai androidokat a japán gótikus lolita divat-ra formál meg? Mennyire funkcionális az öltözékük? Semennyire. Sokan még odáig is mentek, hogy a szemfedőjük valójában egy visor...
Végülis mindenbe mindent bele lehet magyarázni. Csak nem biztos, hogy érdemes. A YoRHa egységed dizájnja mindenekelőtt fan service.
Ami a gépeket illeti...elsőre nekem sem tetszett ez az egész, de mivel az idegenek kreálták őket, így a játék ilyen szemből könnyű narratív helyzetben van. Mert hát kik vagyunk mi, emberek, hogy meg tudjuk ítélni hogy egy teljesen földönkívüli életforma robotdizájnja mennyire jó, hatékony stb.-e? A játékmenet/sztori szempontjából viszont szerintem telitalálat az egész. Nagyon tetszett, ahogy a különböző, egyre nehezebb ellenségeket kb a korábbi alapmodellek moduláris felépítésével, újrarakásával csinálták meg, olyna érzésed van mintha a nagy boss-okat leszámítva bármelyiket szét tudnád bontani és ugyanazokat az alapegységeket látnád viszont.
Másrészt, a Pascal falujában lévő, öntudatra ébredt robotok miatt is kellett hogy ilyen kis esetlenek és szerethetőek legyenek. Azért valljuk be, mi emberek mondjuk nehezen tudtunk volna szimpatizálni velük, ha külsőleg mondjuk a Mátrix féle óriáspolip-robotokra hasonlító izékkel kellett volna empatizálni. Hát milyen randák már ezek, nem?
Alighanem felületesen pont ezekért a dolgokért mondják a játékra, hogy japán. Olyan furcsa. Egyedi. De szerintem a pozitív értelemben.
"Az A és B endingnél 9S tudata tovább él a gépek hálózatában ugye? Akkor a C-ben erről miért nincs szó? Gondolom a C-ben 9S egy "újragyártott" model, ami nem emlékszik az A és B eseményeire"
Szerintem nem. Asszem akkor 9S már tudott a Bunker-ben lévő backdoor-ról. Szerintem simán csak visszatöltötte magát meg 2B-t azon keresztül. Gondolom ezt a Route C eleji 9S narráció alapján, meg az alapján hogy egyértelműen megváltozott ahogy érzett az iránt ahogy az operátorok beszéltek vele. Route C-s 9Smár tud 2B valódi identitásáról (2E....executioner). Szóval szerintem kivételesen, de megmaradtak az emlékei. Vagy egy részük legalábbis.
"Pontosan, hogyan kapcsolódik a C route az előzőekhez? Ráadásul a "D" végén 9S ott van az Ark-ban Adam-mel és Eve -vel. Az A2 műve, hogy bekerült oda?"
Route C simán csak a direkt folytatása Route A&B-nek, igazából utóbbiak ending-je (Ending A&B) kamu ending a sztori szempontjából. Ahol igazi elágazás van az a Route C vége.
Route C végén, ha A2-t választjuk (Ending C), A2 kitakarítja 9S-ből a vírust, megmenti őt, majd elpusztítja az Ark-ot, így a gépi tudatok sosem jutnak el a világűrig. Közben A2 meghal és ennyi. Hogy hogyan tudta mindezt megcsinálni az a jótékony homályban marad.
Ha 9S-t választod, akkor kapod az Ending D-t. Ebben A2 meghalt, és a haldokló 9S utolsó pillanatait láthatod feliratozva. Itt választhatsz hogy mész-e az Ark-kal vagy sem (ami itt kilövésre kerül, hiszen A2 nem élte túl a harcot hogy elpusztíthassa).
Ending E valszeg a C ending-ből ágazik le. E endingben 9S-nek le van vágva a karja, D-ben viszont nem lett levágva a karja, ergo E nem jöhet D-ből csakis C-ből. A D végén prezentált döntésnek, vagyis hogy maradsz-e meghalni a Földön vagy elmész-e az Ark-kal ennélfogva nincs érdemi jelentősége ha azt gondoljuk hogy E a "true" ending. Ebben végülis az történik, hogy A2, 9S és 2B is mindenki halott. De a Pod-ok, mivel maguk is öntudatra ébredőben vannak, és elkezdenek "hinni" abban, hogy a ciklusoknak nem kell feltétlenül a világ végezetéig folytatódniuk, és most már talán nem kell mindent elölről kezdeni, némileg hihetetlen módon de valahogy összelegózzák az androidokat, és valószínűleg újraélesztik őket emlékfeltöltéssel vagy valamivel.
I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando
-
válasz [Prolixus] #226 üzenetére
Így van, kit érdekel hogy hihető e az andoridok, ha ilyen testük és pofijuk van (a csajoknak)?!
Nagyon szépen köszönöm a kimerítő választ. Akkor nem igazán értettem félre semmit, csak azt hittem, hogy minden mögött a gépek állnak. Azt hittem a E ending-ben lévő podokat is a gépek irányították. De akkor nem, csak ők is öntudatra ébredtek.
Mondjuk az még mindig nem tiszta, hogy az andoridokat ki irányította. Mert lehet, hogy csak egyszerűen ez volt a programjuk. De a gépi tudat beszél arról, hogy az androidok elleni harccal edzették magukat, és lettek mindig erősebbek. Vagy ezt csak én látom bele a sztoriba?[ Szerkesztve ]
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
[Prolixus]
addikt
Hajjajj. Kb. ez volt a legnagyobb hülyeség amit csinálhattál. (no offense ) Rengeteg narratív szempontból fontos mellékküldi van, ami hozzáad a játék világához, a karakterekhez, az egész megértéséhez. Nem csak azért zavaroska neked a dolgok mert rohantál, hanem azért is, mert nem csináltad a mellékküldiket.
Amúgy nem gondolnám, hogy Yoko Taro egy omnipotens zseni aki mindig mindent kigondol és mindenre van a fejében létező magyarázata amit direkt nem köt az orrunkra. Biztos vagyok benne hogy a sztori kevés hiányosságainak egy részére ő sem tudja a választ, vagy nem is gondolt rá vagy úgy volt vele, hogy látta hogy itt-ott van egy-egy lyuk de úgy gondolta hogy nem baj az ha ott van. Valahogy így vagyok én is. Nem gondolom, hogy 100%-ban minden nyitott kérdése megmagyarázható a játéknak, de nem is érdekel...
Azért mert Taro valami olyan mélységű egzisztenciális drámát öntött játékba, amire ritkán van példa. Filozófiai téziseket és zavarba ejtő, önreflektív, de természetesen megválaszolatlan kérdéseket kapunk az élet értelmetlenségéről, az örökös küzdésről, az útkeresésről, az emberi lét mivoltáról és az emberi érzelmek lényegéről...mindezt pusztán robotok meg androidokon keresztül, és mindez azért nem hat elcsépeltnek meg nagyzolósnak, mert érzed hogy iszonyatosan figyeltek a részletekre (rengeteg filozófus neve köszön vissza karakterek elnevezésénél például) és egyáltalán nem akarja a szádba rágni a vékonyka kis üzenetét, mint sok másik AAA amerikai játék. Meg most őszintén, kinél nem tört el a mécses amikor 9S megtalálja 2B utolsó felvételeit a Flooded city-nél? Nem lehet nem mélységesen együttérezni ezekkel a szerencsétlen, kényszerpályán mozgó bábokkal, akik minden viszontagság és kegyetlenség ellenére mégis próbálnak értelmet adni az egésznek...
Azt hiszem az ilyen játékoknál, mint a Nier: Automata lehet azt mondni, hogy erre találták ki ezt a médiumot...ezt így semmi más módon nem lehetett volna prezentálni, élvezetessé tenni és megalkotni. Valóban, egyetértek azokkal, akik szerint friss, kreatív, már-már megismételhetetlen remekmű, igazi élmény, amit jó ha 5 (vagy inkább 10?) évente át tud élni az ember.
Jah erre meg elfelejtettem írni:
"Végül is az összes szálat a gépek mozgatják a háttérben? A gépek használták fel az androidokat arra, hogy fejlődjenek? Ezért újra és újra alkották őket? Sőt, ők alkották a vírust is, hogy az androidoknak mindig legyen indítékuk a harcra?"
Nem feltétlen a gépek mozgatnak minden szálat "történetileg", de a játék idején gyakorlatilag igen, ez a helyzet. A gépek simán kinyírhatnák végérvényesen az androidokat, de N2-nak a machine network mastermind intelligenciának ez nem érdeke, ő azt akarja hogy a YoRHa-val folytatott küzdelem révén tovább és tovább fejlődjenek a gépek. A YoRHa-t viszont még az emberek által gyártott androidok hozták létre...és a backdoor-t valszeg az első valaha létezett 9S egység rakta bele a Bunker rendszerébe, most az nem egyértelmű hogy bosszúból (hogy valamikor aktiválódjon hogy a gépek betörhessenek), vagy azért mert már őt is megfertőzte valami gépi vírus.
Így vagy úgy, de a backdoor bekerült, amit a gépek vagy felfedeztek vagy ahogy írom elve ők csinálták úgy hogy ott legyen...amin keresztül bizonyos időközönként megfertőzték a YoRHa egységeket (mivel egy idő után a YoRHa black box machine core-ból készült ez nem volt nehéz, ebben valszeg van azért némi gépi manipuláció), és nulláról kezdődhetett az egész. Szóval szerintem nem a gépek alkották újra a YoRHa-t, csak lenullázták, és hagyták úgy újrainduljon az egész. Mivel a YoRHa high command nem létezett már régóta, valszeg előre generált algoritmus alkotta a high command-et és az üzeneteiket meg utasításaikat, ez nem volt nehéz, csak hagyni kellett hogy az algoritmus működésbe lépjen és felépítse a YoRHa-t a meglévő erőforrásokból (a Bunker korábban nem pusztult el). A vírus meg fegyver volt ehhez az egész ciklikus evolúciós mókához. A gépeknek volt az az érdekük hogy örökké tartson a háború, a YoRHa és az androidok tényleg nyerni akartak, csak a backdoor miatt sosem tudtak. Az androidok indítéka a harcra a hazugság volt, amit minden androidnak beetettek, vagyis hogy az emberiség még létezik és értük harcolnak. Valószínűleg csak kevés android, pl Devola és Poppola tudott az igazságról, ők még a Project Gestalt idejéből vannak, szóval ők még tényleg láttak igazi élő embereket sokezer évvel ezelőtt.
"Mondjuk az még mindig nem tiszta, hogy az andoridokat ki irányította. Mert lehet, hogy csak egyszerűen ez volt a programjuk. De a gépi tudat beszél arról, hogy az androidok elleni harccal edzették magukat, és lettek mindig erősebbek. Vagy ezt csak én látom bele a sztoriba?"
Nem, a gépeknek tényleges az örökös harc árán végrehajtott erőltetett evolúció volt a céljuk. Az androidokat meg az alapprogramjuk irányította, ösztönözte, meg az a hazugság az emberekről...
Alapból úgy van a storyline, hogy az emberek megalkotják az androidokat, de kihalnak (Nier: Gestalt játékból kiderül hogyan). Az androidok kitalálják ezt a hazugságot, hogy az emberek egy kis maradéka túlélt és a Holdon tengődik. Mivel az androidokat úgy alkották az emberek hogy szolgálják az emberi uraikat, ez a legalapvetőbb programjuk, az android "társadalom" széthullott volna ha az életük legalapvetőbb célja meg lenne fosztva tőlük (már itt felmerül a kérdés, hogy mi értelme az életnek, és ha az a cél amiért hiszed hogy élsz, megszűnik, mit lehet tenni azután? Ugyanezt a kérdést kell feltennie 9S-nek, 2B-nek meg A2-nak is, miután rájönnek az igazságra..), ezért szükség volt erre a hazugságra. Na itt homályos hogy mi van tovább, lényeg hogy megjönnek az Idegenek, létrehozzák a gépeket. A gépek ellenük fordulnak, a Földön lévő idegeneket kiirtják, elkezdődik az első gép vs android háború, az androidok létrehozzák a YoRHa-t. Itt az androidok lényegében vesztettek, a YoRHa high command valszeg megsemmisül, az "eredeti" androidok nagy részét kiirtják, a túlélő kevesek egy része alapítja meg az Ellenállást (Resistance), a high command-ből meg valszeg valami algoritmus sorozat marad csupán, ami irányítja a Bunkert. És valamikor itt dönti el a machine mastermind, hogy nem kell véglegesen kiírtani az androidokat..mert kell a háború, hogy folyamatos evolúciós nyomás alatt legyenek a gépek. Így aztán a gépek hagyják hogy a YoRHa újra felépítse magát...és elkezdődik egy sokezer éves ciklikus háború, amiben éppen amikor a YoRHa eljutna odáig hogy győzzön, a backdoor révén legyőzik őket de nem számolják fel véglegesen a YoRHa-t. A játékbeli ciklus valszeg azért más, mert itt már a gépek olyan fejlettségig jutottak mint Eve és Adam, itt már a machine mastermind úgy dönt nincs szükség tovább az androidokra, kvázi elérték a fejlettségük csúcsát. Csak van később az a tudathasadás ugye...
Amúgy szerintem az egész játék legérdekesebb és legtragikusabb karaktere Emil. De ha mellékküldiket nem csinálták, vajmi keveset tudsz róla szerintem. (Na jó, nem leszek igazságtalan, Emil-t igazán akkor fogja fel az ember ha járatos a Nier: Gestalt történéseiben. MÉg szerencse, hogy pont írtam erről anno egy rohadt hosszú összefoglalót [link])
[ Szerkesztve ]
I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando
-
Rigormortiis
addikt
válasz [Prolixus] #228 üzenetére
Akkor lehet igazán átélni az Automatát, ha az előzményekkel is jatszottunk. Vagy legalabb láttuk a Drakengard egyik befejezését, mert ott indult el a Nier idővonal.
Nekem mondjuk a Nier Gestalt karakterei jobban tetszettek, de azt is többször kijátszva már nem ütött akkorát az itteni ember/földönkívüli vonal megfejtése, hiszen már ott is kiderültek a dolgok.
Ahogy Emilről is. Annyira de annyira örültem, hogy visszahozták!
DePopla-Devola visszatérése is meglepett, főleg amilyen szerepük a végén volt.
Galaxy S23U, S21FE 8/256, Buds 2 Pro, Watch 5, Tab S8+, Playstation 5, Switch Oled
-
válasz [Prolixus] #228 üzenetére
Tudom, hogy hülyeség volt. Mikor lement az E ending, már akkor éreztem. Egyrészt már az is, hogy bedaráltam mint egy sorozatot szokás. Ezért volt amit fel sem fogtam (át nem ugrottam szövegeket vagy ilyesi, annyira nem vagyok hülye). Másrészt pedig a mellékküldetések kihagyása is. De már tegnap este elolvastam a te írásodat is, és még sokat olvastam neten, és néztem videókat. Devola és Poppola, Emil és a többiek multjával is tisztában voltam. Sőt, évekkel ezelőtt, én már az alap Nier történetén is átnyálaztam magam. Szóval nem nulláról kezdtem az Automata-t. Tudtam azt is, hogy mi van az emberiséggel. Csak azt hittem lesz egy csavar ami felülírja azt.
Jó, végül is úgy látom, hogy sikerült nekem is helyesen összetennem a képet. Picit "tévedtem" csak. Viszont ennek ellenére is, hogy rohantam. Baromira emlékezetes játék marad. És lehet, hogy egyszer nekiállok elölről. A végkifejlet tudatában, szépen nyugodtan, minden apró részletre figyelve.
Álljon itt az én példám, elrettentő példának a jövő Nier játékosainak, hogy nem szabad rohanni, türelmetlenkedni.
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
gejala
őstag
válasz [Prolixus] #228 üzenetére
"a backdoor-t valszeg az első valaha létezett 9S egység rakta bele a Bunker rendszerébe, most az nem egyértelmű hogy bosszúból (hogy valamikor aktiválódjon hogy a gépek betörhessenek), vagy azért mert már őt is megfertőzte valami gépi vírus."
Egyszerűbb ez ennél. A backdoor valószínűleg már eredetileg is ott volt, pont azért, hogy ne derüljön ki az igazság az emberiségről. Mivel a cél az volt, hogy az androidok örökké harcoljanak, így kellett egy mechanizmus arra az esetre, ha egyszer győznének.
Viszont menet közben az egyik régi prototípus, Number 9 változtatott a terven, hogy akkor aktiválódjon, amikor a régi modelleket leváltják majd az új generációra (2B, 9S). Az persze homályos, hogy ez hogyan is működött volna.Abban is van egy kis félreértés, hogy a YoRHa kapcsán nincs semmi ciklikusság., a backdoor kihasználása és a bunker megsemmisülése csak egyszer történik meg, a játék során.
A Commander és néhány YoRHa android (nem minden android YoRHa, ne felejtsük el) tudott a titokról, csak arról nem, hogy mindannyian ennyire feláldozhatók.
[ Szerkesztve ]
-
Csak a játékon kattogott az agyam egész nap. Hogy újra kellene kezdenem. Feláldoztam tegnap a mentéseimet, majd lehúztam az online tárhelyről utána. C route-nál van az utolsó mentésem, Pascal Villige támadásakor.
De ha jól gondolom, a mellékküldik teljesítéséhez A vagy B végigjátszás kellene nem?„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
Ezt el is felejtettem a reggeli hosszú kommentembe leírni, olvassatok el, némiképp vicces.
[link] PS4 topikba írtam, mert ott van spoiler tag.
[ Szerkesztve ]
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
Rigormortiis
addikt
Annyira eltalálták a végét (is). Ahogy a kínkeserves küzdelem végén felajánlja a segítséget. És a végén, amikor nekünk már sikerül, lehetőséget ad másoknak segíteni. De többször is rákérdez, hogy biztos, hogy segítünk egy vadidegennek úgy, hogy mindent feláldozunk? Én mondjuk szándékosan nyomtam igent, de ez is egy olyan megoldás, mint sok másik, amit egyszerűen nem találsz meg más játékban.
Galaxy S23U, S21FE 8/256, Buds 2 Pro, Watch 5, Tab S8+, Playstation 5, Switch Oled
-
[Prolixus]
addikt
Hehh. Hát igen. Ilyen játék se nagyon van, ami ilyen formában bontogatja a 4. falat, többször kiszól a játékosához ( a Resistance camp-ben van az a nő aki folyamatosan konkrétan nekünk játékosoknak beszél, nem a szereplőknek, és WHATTHEFUCK de meg lehet venni az achievementeket ). Olyan meg aztán végképp nincs, ami letörli neked a mentéseidet, mindezt annak érdekében hogy segítséget nyújtsál a többieknek a végén (bár szerintem ha nem áldozná fel senki a mentéseit, akkor is segítene a játék ha kéred).
Tényleg, ha leírod hogy ez egy nagyon egyedi játék, a szó lehető legpozitívabb értelmében, az nem mond igazán semmit egy átlagos játékosnak. Akkor mond valamit, de akkor hihetetlenül sokat, ha játszottál már rengeteg 12-egy-tucat nem egyedi játékkal, és ezt meg tényleg játszottad nem csak hallottál róla.
Csak azt sajnálom hogy olyan kevesen hallottak róla, és a korábbi játékokhoz képest mért szép anyagi siker is csak viszonylagos és abszolút értelemben azért nem olyan nagy wow. A Fallout 76 meg ezek generálják a botrányokat mert a fókuszpontban vannak, miközben értelme igényes játékosok hagynak parlagon feküdni ilyen remekműveket. Lehet hogy sokaknak nem való ez a game, de kétlem hogy bárki is azt mondaná hogy bánja ha végigjátssza Ending E-ig.
Jah igen, ha újrajátszod, a két Emil-es küldit a titkos bossharcokkal a végén feltétlenül csináld meg szerintem.
(#231) gejala
"Viszont menet közben az egyik régi prototípus, Number 9 változtatott a terven, hogy akkor aktiválódjon"
Hát ez akkor (nem magamat védendő) szerintem már csak részletkérdés. Lényeg hogy az eredeti 9S-nek szerepe volt a dologban.
"Abban is van egy kis félreértés, hogy a YoRHa kapcsán nincs semmi ciklikusság., a backdoor kihasználása és a bunker megsemmisülése csak egyszer történik meg, a játék során."
Hmm, lehet, régen játszottam már. Bennem az él hogy a YoRHa modelleket is folyamatosan reszelték, tökéletesítették, voltak generációváltások, volt ciklikusság. Bár utóbbit lehet már csak beleláttam, nem emlékszem. De az biztos hogy a YoRHA nem tudott a backdoor-ról, meg arról sem hogy N2 kiirthatná őket ha igazán akarná, és nem látná hasznukat a saját erőltetett evolúciós folyamataiban mint külső szelekciós nyomás.
Én igazából azt nem értettem rendesen sosem, hogy N2-val mi történik a végén, mire fel az a tudathasadás, meg olyan könnyen legyőzik valahogy. Az a rész nem tetszett, emlékszem.
[ Szerkesztve ]
I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando
-
válasz [Prolixus] #235 üzenetére
Az biztos, hogy ezt nem lehet könnyen megmagyarázni valakinek aki nem próbálta, hogy ez miért jó. Meg igazán nem is kell, csak mikor egy HZD, Assassins Creed, Shadow..Tomb Raider, és hasonló játékokról áradozik valaki, akkor látszik, hogy a Nier-rel mondjuk tuti nem játszott. (Azt akartam írni, hogy a Nier-rel, vagy hasonló játékkal, de szerintem nincs hasonló játék.) És én nem mondom azt, hogy a Nier lett a kedvenc játékom, mert nem. Viszont egy nagyon különleges játék, amit a legjobbak közt fogok emlegetni.
(#236) gejala Lehet nincs is chapter select-tem, most így visszaállított mentésekkel. Szerintem előbb újra be kell fejeznem a C-t.
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
Tegnap ismét befejeztem a játékot. E ending-ig. Szóval megvannak a mentéseim. Most egy kicsit hagyom, aztán majd mellék küldetéseket megnézem.
Tök jó, hogy E ending után megkapjuk A2 hosszú haját.„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
tomazin
veterán
Akinek esetleg nincs meg, éppen historycal lowon van, azaz 22euróért.
-
Rony949
őstag
Gyün a NieR Replicant Remaster gyerekek! (Xbox One/PS4/Steam) Boldogság van! [link]
-
drachoHUN
senior tag
Forza JUVE!!!
-
darkrock
aktív tag
Cute Robot Game
(magyar felirat is van (: ) -
oriic
HÁZIGAZDA
Bakker nem emlékeztem hogy van ilyen topik. Másfél hete fejeztem be a játékot. ABCDE ending megvan... Kész, végem van, ez egy zseniális alkotás, szóval várom Replicantot, meg Reincarnationt.
Live-Die-Respawn
-
BOBAKILL
őstag
Én régen játszottam már vele, de a zenéjét azóta is hallgatom. Zseniális játék. Most meg is veszem steam én, fél áron van.
-
Rony949
őstag
Titokban reménykedek hogy ha ez a Nier is kelendő lesz PC-n, akkor készülhetne egy Drakengard Trilogy remastered/remake is. A Drakengard első és harmadik része kivételesen sokat dicsért. Csak míg az első részben maga a gameplay volt eszméletlen repetitív, addig a harmadik részben az a része rendben volt, csak a PS3-as optimalizációja lett kaki. (RPCS3 emulátoron már szinte teljesen játszható állapotban van, fix 60 fps-el)
[ Szerkesztve ]
-
Rony949
őstag
Mikor több mint 2 óra megy el a prológusra és csak azután sikerül végre először menteni. Sikítani tudnék.
Dark Souls-trilógia kijátszva többször is, Bayonetta 1-2 kijátszva, de ennek a játéknak a kezdő pályája Hard módon BRUTÁLIS! Vagy csak én vagyok béna, nem tudom.
De mindegy is, prológus letudva. Jöhet a játék fun része.
-
Vistaboy
veterán
Akkor majd várd ki a végét - és itt a VALÓDI végére gondolok, mikor megvan mindegyik végigjátszás és eljutsz a zárórészhez... Na, ott kösd fel a gatyádat, és készíts be két levél Andaxint. Mire eljutsz a végére, szerintem a szódáskocsis-szótárt kívülről fogod fújni.
De a végén küldhetsz egy üzenetet, ami felkerül a játék szerverére, így beíírhatod a neved a történelemkönyvbe. Ja, a poént nem lövöm le, hogy ennek mi az ára, majd rájössz. Szeretni fogod azt, aki ezt kitalálta.
Utána pedig kinyújtóztathatod végre megfáradt végtagjaidat.
MOD: Ja, és próbálj meg bekukucskálni 2B szoknyája alá. Ha sikerül ezt 10-szer megcsinálni, kapsz érte egy achievementet.
[ Szerkesztve ]
"A battle has been fought, and is now over. Place your sword upon the ground, and rest in the temporal peace. After dozing in the warmth of a dream, a new day will begin." - Fate/Stay Night. Diablo III: Vistaboy#1222
Új hozzászólás Aktív témák
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Sorozatok
- Külföldi rendelések: boltok, fizetés, postázás
- Programozás topic
- Készülőben a Xiaomi 2021-es csúcsmodelljeinek HyperOS frissítése
- DIGI internet
- RETRO beárazás (mobil, PC, konzol)
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Napelem
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 3***(X) "Zen 2" (AM4)
- További aktív témák...
- AMD Radeon Pro W7900 48GB GDDR6
- ZBook Firefly 14 G9 14" FHD+ IPS i7-1255U T550 32GB 512GB NVMe SSD IR kam gar
- PowerColor RX 6800 XT Red Dragon 16GB GDDR6 256bit - Számla + Garancia, Ár alatt! BeszámítOK!
- MacBook Pro M1MAX 64gb ram 1TB SSD Áfás
- Konzolok karbantartása - hűtőpaszta csere - takarítás (minden 10. karbantartás INGYENES)