Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Dare2Live

    nagyúr

    válasz Fritz Teufel #11 üzenetére

    Kedvencem a firkászok akik kopogtatják a műszerfalat. Igen kibír 20+évet. Nem garázsba. Napon. Cserébe ott a "prémium" 25misi+ le(mű)bőrözve. Amikor 6-7év nap után már ocsmány aztán elkezd málni, potyogni hibátlan. Persze értem én garázsbe kell meg simogatni és ha bőr átkenegetni...

    De tök igazad van. Ennek a rétegenek telik rá, hogy kuka. Lizing is lejárt gari is elszámolja vagy NER. Nem érdekli se a bolygó se semmi.

    don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

  • Dare2Live

    nagyúr

    válasz User64476 #16 üzenetére

    Azt tegyük hozzá, hogy
    az autógyártók azoknak gyártanak akik megveszik az újat. Nem érdekli, hogy 10évesen szétesik e.
    A legföbb ami eladja az újautót az nem a tartosság, célszerűség. Az a dizájn meg az érzet. SUV, Crossover tarol. Miközben nehéz, nagy homlokfelület sokat fogyaszt kívül nagy belűl meg kicsi és tök általános dizájn miatt a lőrésszerű ablak amin nem lehet kilátni. Viszik őket mint a cukrot miközben a célszerű formák mint egyterű, kombi alig van, eltűnik. Mert nem veszik őket.

    Szóval el kell keserítselek. Az újautó vásárlói igény nem a tartosság.

    don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

  • Dare2Live

    nagyúr

    válasz MongolZ #23 üzenetére

    3-4 év még a 8-10 millió Ft az középkategória volt. Most már nem. :(

    Csak kontexusban egy pl. A magyar piac alfaomegaja a Szuzik SX4/Vitara GLX tehát kb fullos 3.5éve gl+4.5millió volt metállal. Most 8.4metállal már amíg még van tavalyiból pár darab.

    don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

  • Dare2Live

    nagyúr

    válasz User64476 #20 üzenetére

    Mért korrigálná?

    Most is a dizájn, minőségérzet, a "nem kopogós műszerfal", suv/crossover... a főfő vételi szempont az új autó vásárlásoknálés nem az, hogy elmenjen 500-600.000kmet 20+év alatt és úgy hogy motorban olajat meg gyertyát cseréltek és a lánc még az eredeti és persze olajat nem eszi, nem kellett hozzányúlni....
    Régen sok-sok legendás motor volt. Toyotanal, VWnél, Renaultnál... Most hát mondjon nekem vki olyat ami akár 10.000kmes olajcserével a fentit tudja. "Nem sok van."

    konkrét pl 1gen yaris 1/2szfe motorral. Most is rengeteget látni legtöbb 20+éves. Baromi keveset fogyaszt, motor ha cserélték az olajat városi 5kmes táv esetén is nem ritka, hogy 500.000+km után nem eszik semmit és még gyári a lánc. Tény hacsak nem garázsos darabok voltak 25évig akkor alúl már rohandak és gazdasági totálkár a lakatolásuk.
    2005ben 1szfet váltotta az 1krfe. Hát 200.000kmnél már generál szokott kelleni. 2009ben a 2szfe helyett jött az 1nrfe. Jellemzően 150-200.000kmnél már zabálja az olajat és detto generál. Ami nem olcsó. 2009 refreshnél az alvázvédelem is "elromlott", simán jobban rohad egy 2009es yaris mint egy 2003as! De van előreléps: Lehet venni 600.000Fts lámpabúrával.

    don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

  • Dare2Live

    nagyúr

    válasz Tasunkó #37 üzenetére

    Nem SWnél de az egyértelmű, hogy az EUs szabályzás az EUs autógyártóknak akar kedvezni. De Kína pl még sokkal jobban tolja a saját iparát, simán ráhúzható Kínára, hogy tisztességtelenül.
    A kínai alsó szegmens pl pont addig tud EUban versenyképes lenni amíg nem kap egy akkora büntetővámot az EUtól int amit az EUban gyártott autók kapnak Kínában. Unfair? Véletlenül sem.

    @D55 Véletlenül se mondanám. Az autóiparban pl eléggé az EU diktál és ennek kemény része a szabályozás és evvel versenyelőnyt ad az EUs cégeknek. EURO norma tipikus pl konkrétan megvédte az EUs piacot és amikor US/Kínának is fontos lett az komoly versenyelő lett EUs autógyártóknak. Konkrét pl: Lada (ami akkor még jórész Renautl tulajdon volt) eur 6D miatt hagyta el az EUs piacot.
    De jó pl az NCAP is. Újabb konkrét pl: Kína ~15éve majdnem betört az EUs piacra de aztán jött az NCAP teszt [link] és buktak.
    És ebbe az egészben vastagon benne van az EUs autógyártó cégek.

    Szerintem ld korábbi plemet a Toyota japán minőség sehol sincs ahoz képest ahol volt. Benzines motorjaik 200.000km után mehetnek generálra akáérhogy óvtad őket. Mazdak továbbra is a legrohadósabb autók, skyactivval komoly motorgondok vannak. Kia/Hyundai minőségben pedig még ott sincs ahol japánok. A KIA 7év garanciánál nagyobb marketing hazugság pedig kevés van. Félreértés ne essék baromi komoly gondok sorát tudom felhozni az EUs autós cégeknél is de japán sajnos már semmivel se különb. Korea meg hát a benzines motorjaik min fele kb szériahibás.

    [ Szerkesztve ]

    don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

  • Dare2Live

    nagyúr

    válasz User64476 #41 üzenetére

    Én nagyon sajnálom, hogy elmúlt a Toyota dicsősége ahol ahogy írtam benzinesek csak olajat/gyertyát kell cserél rajta elmentek gond nélkül félmilliókmet. Dizelnél csak egyet sajnálok, hogy nincs az 1.4D4D az is egy legendásan tartós darab.

    De uígy mennyi legendásan tartós VW, Renault... motort lehetett felsorolni. Most meg 10év után már jó az 1.0/1.5ös TSI de azért 120.000kmenkeént meg kell pucolni amblokk meg csakis előírt olajat rakj bele...

    És hát KIA/Hyundai vonalon is mi lett. Gari idő alatt 40-70.000km után esznek 1liter olajat 1000kmenként és úgy hárítanak ahogy bírnak ha minden kopp rendben volt akkor is ügyvéddel kell menni hogy átverd a garit. DIs gamma, theta... vonal különösen gáz. Szép amikor elvileg van rá 7év gari a száraz DSG(DCT) 2.5év után széthullik és szétrakják a kezüket és közlik, hogy erre gari nincs és 1millió lesz kb a javítás.

    szerk: helyesírásért, kimaradt betükért elnézést.

    [ Szerkesztve ]

    don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

  • Dare2Live

    nagyúr

    válasz D55 #56 üzenetére

    CO2 = gyakorlatilag fogyasztás. Ha tetszik csökkenő fogyasztást ír elő az EU. Ezért lett 2-2.5literes helyett 1.0-1.4es turbo. Masszívan kevesebbet fogyaszt egy 2.0as régi szívóbenzín mint egy 1.0as turbo.
    Sött. Elöbb hozta vki plnek fordot. A jelenlegi 155les 1.0 turbo nem csak jóval kevesebbet eszik még sokkal jobban is gyorsul. Nem mert hude sokkal több le hanem mert sokkal több nyomaték. Sött még egy 2.5es szívónál is jobban megy.
    Cserébe igen turbo meg DI. Itt életartalmra én a fő ott látom, hogy nincs előírva 100.000kmenként a szelepek, egr... tisztítása. Amikor nem tud rendesen záródni egy szelep a koksztól akkor ott nincs sok hátra. Amikor leválik egy kokszdarab és beesik a hengerbe az elöbb utobb végigkarcolja a falat még ha nem is és kijön meg fog akadi, gyűlik aztán egyszer csak felizzik/elég és brutál károkat csinál.
    A tömegkompenzáció egy vicc de hát az EU az EUt védi.

    Ha a CO2 meg a globális felmelegedés a fő mumus akkor spec szerintem olyan sok gond nincs a CO2 semleges benzinnel. Ilyen alapon a CO2 semleges hidrogént is amblokk be lehet tiltani.
    És ahogy írtam. Minden ország/blokk a saját iparát próbálja tolni. És nagyon szerencsétlen japánra hivatkozni ahol ez sokkal durvább mint az EUban.

    don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

  • Dare2Live

    nagyúr

    válasz Hieronymus #57 üzenetére

    adott motorblokk családnál a kis ccmes átlag (99%) használat mellett mindig kevesebbet eszik mint a nagyobb. pl 1szfe és 2szfe.
    Ez alól az 1% difi akkor van ha mindig padlóznád a kissebbet míg a nagyobbat nem kellene. De én még egy 1.0as motornál se láttam, hogy vki folyamat padlóval közlekedne mert kevés.

    btw az emlegetett 1szfe 68le. A 2szfe 87le. (de lehet az 1krfe is plnek). Mai standard szerint nevetségesen kevés lóerő. Nem turbos nyomaték sincs. Vígan megy városban, pályán gps szerint is 150km/h felett tud. Most kb ilyen gyenge motor nincs a piacon. Anno hova kinek nem volt elég?

    don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

  • Dare2Live

    nagyúr

    válasz Döglött Róka #119 üzenetére

    Azért az a legendás tartosság amit sok toyota, vw, renault, fiat, bmw... motor tudott pl VW SDI, Toyota 1szfe... és sorolni lehet hogy 600.000km+ után még gyári a lánc! blokkhoz nem volt hozzányúlva! és ehez annyit kellett tenni, hogy cserélj olajat meg gyertyát! 2023ban kb nincs. DI magában hibás konstrukció. Turbo, pcv szelep, DPF... plusz alkatrész . btw elő van írva bármely DIs motornál, hogy ugyan 150.000km után meg kell tisztítani, PCVt cserélni, szórást ellenőrizni? 150.000kmnél már 99%ban a fentiekkel de legalább eggyel gond lesz. Pedig amúgy nem rossz lehet elmenne 500.000km+t de ha ez nincs megcsinálva akkor elöbb utobb komoly gond lesz. Az újakkal törődni kell. Már nem elég a cserélj "olajat/gyertyát". És nincs előírva.

    don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

Új hozzászólás Aktív témák