Új hozzászólás Aktív témák

  • Reggie0

    félisten

    válasz Sirus86 #98 üzenetére

    Az EV-k nem a stabilitasrol szolnak, hanem az uzemanyagegetes eliminalasarol. Valoszinuleg valami rossz oldalon olvastal utana...

  • Sirus86

    tag

    válasz vicze #100 üzenetére

    Miert, te utazol nemzetkozileg? Berelsz autokat? Lattal egni autot eloben, vagy csak irod? Vezettel 2022-es DSG 1,5 TSI Sharant, ami lefagy menetkozben, fekez gaz helyett (masnal is csinalta) es elfogyott a tarcsafeked az Alpok aljan , mert az auto minden elektronikaja fekkel kompenzal normal esetben? (10k km volt az autoban, szoval vadonat uj volt) Nem lenne bajom ezekkel, ha mukodnenenek stabilan, illetve ha meglenne a hatotavom. 2022 szeptembereben volt elmenyem ilyen Sharan remalommal mennem. Kollegamnam meg Svedorszagban szart be a Polestar rendszere menetkozben, kb mindene elaludt. Az Audi e-tronban is ultem, szinten Svedorszgban. Az auto Norvegiaban rohadt le egy nappal azutan, hogy ultem benne. Lehet velem van a baj, de ezek az autokat nem szeretnem, koszonom szepen. Holnap lenyomok 700 km-t ismet, es utana meg par szazat a napokban. Az ADAC meg amugy nem egy jo ceg,volt nala biztositasom, es ott is reszre hajlas van bizonyos markakkal kapcsolatban. Ha meg leirsz egy panaszt,csakis ugyvedi felszollitas utan reagalnak. Ennyit roluk. Nem hiaba adtak el a nemet ovis szulok is a VW DSG autoikat, mert nem erte meg oket uzemeltetni. Szoval van tapasztalatom ezugyben.

    És mondá az Úr: És legyen immáron a kocka, tetraéder!

  • dabadab

    titán

    válasz Sirus86 #102 üzenetére

    Miert, te utazol nemzetkozileg?

    Igen.

    Berelsz autokat?

    Ritkán.

    Lattal egni autot eloben, vagy csak irod?

    Láttam, többet is.

    Vezettel 2022-es DSG 1,5 TSI Sharant

    Nem. Ez EV lenne? (Mert ugye azokról volt szó).

    DRM is theft

  • D55

    aktív tag

    válasz Döglött Róka #95 üzenetére

    "Sehol nem állítottam hogy 1 literes autóval járnék, ahogy azt sem hogy kívánok ilyennel járni."
    Ok, ezt én sem állítottam, csak szimplán beszóltam, hogy ha ennyire nem hiszed el, hogy hírhedten alacsony az élettartamuk, akkor vegyél ilyet és tapasztald meg a saját bőrödön, engem nem fog zavarni.

    "Mire eljutsz oda, hogy lecseréld az 1.6-ot 2.4-re, nem lesz nagyobb."
    Szerencsére hybrid vonalon ahol a versenyellenes CO2 szabályozásoknak nincs akkora méregfoga, a minőség mellett elkötelezett gyártók már ráálltak a normális lökettérfogatú motorokra, lásd pl. LFC-H4. Ezen kívül a 2035-ös agybajt is úgy ahogy sikerült épp kigáncsolni, kérdés mit hoz ez magával, változik -e az igazságtalan büntetőkvótarendszer, mert ha életszerűbb szabályozásra sikerült közben átállni, akkor tiszta ICE vonalon is visszatérhetnek a robosztusabb megoldások. Amúgy mire eljutok arra az elhatározásra, hogy itt az ideje lecserélni az 1.6-ot 2.4-re, egész valószínűleg akkor sem újat fogok keresni, hanem egy megkíméltebb használt darabot inkább amin még szívócsőbefecskendezés van, mert ott volt a minőség csúcsa annak idején.

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz D55 #104 üzenetére

    Hát, persze.

    A német ADAC minden évben kiad egy statisztikát a műszakivizsgán bukott és az úton meghibásodott járművekről Illetve a hibákról.
    Németországban a tulajdonos viheti a járművét vizsgára. Ha bukik, akkor 15-20 euró ráfizetéssel mehet a második körre. Ekkor már csak a hiba javítást ellenőrzik. Megéri, mert a vizsgára felkészítést címén nem kell extra dolgokat fizetni.
    A statisztika.

    A lényeg, ha valaki nem akar belemerülni.
    Kerekítve 9,6 millió vizsga került összesítésre.
    Tavaly került először elektromos jármű a statisztikába. A Renault Zoe Az első vizsgán 5,3%, a másodikon - harmadikon 10.6% bukást produkált. A vezetők alig használják a féket, a visszatáplálás miatt. Megeszi rozsda a féket.

    A legjobb statisztikát a német autók produkálták, de sikerrel csúszott a Suzuki Vitara egy dobogós helyre.

    Bennünket inkább a legrosszabbul szerepelt gyártók listája érdekel
    A kategória a koronázatlan királya a Dacia. Az első TÜV alkalmával minden tizedik, a tíz év körüli példányok esetében minden harmadik bukik egyet.

    Összességében minden ötödik jármű bukik a vizsgán. Ez növekedést jelent az előző évhez képest.
    Véglegesen 15 ezer autót vont ki a forgalomból a vizsga. Ezeket már nem lehet forgalomképes állapotba hozni.

    A fogalomban lévő autók átlagéletkora 10,1 volt tavaly. 2011-ben még csak 8,3 év volt.

    Ezek tények. A gyorsan széteső autók vízióját nem támasztják alá.
    Az ADAC segély hívásainak majdnem felét az akkumulátor állapota okozta. Itt lehet a típusonként segélyhívás statisztikákban nézelődni.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • vicze

    félisten

    válasz Sirus86 #102 üzenetére

    Persze persz nem te hazusz mint a vízfolyás, hanem a számok... Nyilván.

    Akarod mondani Ford Galaxy-t igen vezettem... Mi köze hozzá azt monjuk nem tudom. Pont annyira nem jelent semmit mint a te hazugságaid.

    [ Szerkesztve ]

  • D55

    aktív tag

    válasz Hieronymus #105 üzenetére

    Motortartósság szempontjából a vizsgastatisztika teljesen irreleváns, hiszen igen kicsi a valószínűsége, hogy pont akkor, abban a fél órában - órában hulljon szét. A segélyhívásos már érdekesebb de a totális széthullás nyilván egy véglet és nem is minden típust érint jelentős szinten, csak a hírhedteket, pl. korai TSI-k láncszakadása, 1000-es EcoBoostok dugattyútörései, stb... 2011 2008 után volt nemsokkal, már a gazdasági fellendülés elején, tehát nagyon rossz összehasonlítási alap, 2009 lenne inkább reális, ahol talán hasonló gazdasági légkör lehetett a mostanihoz. Arra meg nyilván figyelnek azért, muszáj nekik, hogy a garanciaidőt kibírja ha lehet az autó. A gondok utána jönnek és manapság általában nem csak párszázezerrel később, mint régebben a rosszabbul sikerült modellek esetén, hanem az az ijesztő, hogy van amikor már rögtön pár ezer km után, mintha annyira ki lenne mérve az egész mostmár. És persze értem én, hogy mit akarunk a garanciaidő után, hiszen arra tervez a gyártó, azért vállal felelősséget, csak hogy ha korábban még simán az volt a megszokott évtizedekig, hogy 3-8x-osan is túl tudták azt teljesíteni a fődarabok különösebb probléma nélkül, most meg nem, akkor mondjuk ki, hogy ezek a mostani modellek a korábbiak harmadát-negyedét érik. És természetesen akkor ezt az áruknak is tükrözniük kellene.

  • Döglött Róka

    veterán

    válasz D55 #104 üzenetére

    Azt nem hiszem el amit te mondasz a kepzelt autoszerelodrol. Nagy kulonbseg.

    Azert fogsz hasznalt szivo benzinest venni, mert nincs penzed ujra. Ha lenne, leszarnad a hogy 250k-t vagy 500at bir a blokk.

    Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő

  • dabadab

    titán

    válasz Döglött Róka #95 üzenetére

    Szerintem ez masszív kognitív disszonancia. Az autók átlagéletkora 15 év.

    Egyébként az nekem is feltűnt, hogy a magyar interneten az az igazi autó, amit kb 10-15 éve gyártottak. Ami új, az szarfos, ami két hét múlva darabjaira hullik.
    Amitől ez feltűnő lesz, az az, ha az ember úgy 20-25 éven keresztül ezt olvasgatja, ahogy a széthulló, csupaműanyag új fosból lassanként legendásan jól összerakott, ebbenmégvoltanyag cucc lesz, ahogy a használt ára szépen jön lefele :DDD

    [ Szerkesztve ]

    DRM is theft

  • Sirus86

    tag

    válasz vicze #106 üzenetére

    Nem szep dolog haugnak nevezni valakit, akit nem ismersz, nem tudod hogyan el, es miket elt meg. En ezeket eltem meg, ha elhiszed, ha nem.

    És mondá az Úr: És legyen immáron a kocka, tetraéder!

  • vicze

    félisten

    válasz Sirus86 #110 üzenetére

    Nem szép dolog hazudni se, az hogy mit képzelsz be annak még mindig nincs köze a valósághoz. Az ég világon semmivel nem tudod alátámasztani amit mondasz, míg mindegyik általánosítás számszerűen cáfolható.

    [ Szerkesztve ]

  • Sirus86

    tag

    válasz D55 #107 üzenetére

    Teljesen egyetet ertek. Az a szomoru a dologban, hogy a termeszet vedelme cimszoval gyartunk sok szemetet. Nem tudom melyik a jobb, hogy evekig-evtizedekig nyustolunk egy oreg autot, vagy garancia utan kb. kuka egy auto. Csak a pelda kedvert tegnap felhivtam egy Sved cegvezeto ismerosom, es mondta, hogy kb az Audi visszavasraolta az E-tronjat, mert nem tudjak megallapitani a hiba forrasat (lerohadt vele Norvegiaban, az auto par honapos volt) Kapott helyette egy hagyomanyos egesu autot. Es mi lesz ezzel a draga autoval? Kb kuka, leirja majd az Audi. Masik erdekesseg: Pl az india kolleganom ferje (elegge benne van az elektromos autok fejleszteseben, egy nagy autos cegnel, ennyit irhatok) mondta egy vacsora alkalmaval, hogy azert vett Teslat, hogy le tudja a masik gyartoval koppintani a szorakoztato elektronikai rendszeret. Idokozben osszertorte a Modell 3-jat (jobbkez problema) es totalkaros lett az auto,mert serult az akkupakk. Ez is mekkora kornyezetkarositas? Az akkut ilyenkor ujra tudjak majd hasznositani? Ezert nem gondolom, hogy a nagy akkupakk, nagy suly es tultolt elektronika a jovo. En ugy hiszem, ketto kozott kellene maradni: Kis akku, alternativ energiaforras es az elektronika es komplexitas csokkentese lesz a jovo egy standard bevezetese utan. Addig meg oldjuk meg a szemet tarolasat es kb. mi leszunk az alpha teszterek.

    És mondá az Úr: És legyen immáron a kocka, tetraéder!

  • vicze

    félisten

    válasz Sirus86 #112 üzenetére

    Nem veszzed észe, hogy már csak röhögünk ezeken? Vagy csak a végtelen trollkodás a cél?

  • Tasunkó

    aktív tag

    válasz Sirus86 #112 üzenetére

    Könyebb akku jó lenne, itt kérdéses hogy csakugyan nem bír el több szemetet a bolygó, vagy csak bullshit, illetve kényszerbetegek, rendmániások vágyálma a szemét mérsékelése. Mindenesetre nagyon ráálltak a líthiumos akkumulátorra, ha fel is fedeztek valamit, amíg szét nem esnek a gyártó berendezések, addig nem állnak elő újjal.

    Kérek egy számot a jútútú

  • User64476

    őstag

    válasz dabadab #109 üzenetére

    Ami most új az 15 év múlva is szarfos lesz, ha működni fog egyáltalán. A start stop biztos jót tesz minden motornak, ja nem, inkább a gyártónak.

    [ Szerkesztve ]

  • 8th

    addikt

    válasz User64476 #115 üzenetére

    1999-óta (ami nem 15év) ott a start-stop rendszer a VW 3L modelljeiben. Egyetlen egyről sem hallottam még amivel probléma lett volna. A szűkebb családi körben volt ezalatt kb 10db belőle és most is van két ilyen A2-es. Teljesen problémamentes a működése.

    A vallás akkor keletkezett amikor az első csaló találkozott az első ostobával

  • Sirus86

    tag

    válasz 8th #116 üzenetére

    Igy van! Ott csak az akkut kell start-stopposnak venni, illetve olajminosegnek kell jonak lennie. Es kb ennyi.

    És mondá az Úr: És legyen immáron a kocka, tetraéder!

  • D55

    aktív tag

    válasz Döglött Róka #108 üzenetére

    Rendben, akkor nem hiszed el, alapvető jogod abban hinni amiben akarsz...

    És ugyanígy hihetsz természetesen abban is, hogy azoknak "van pénze" akik könnyelműen költekeznek, pillanatnyi állapotként végülis elő is fordul ilyen elég gyakran.

  • Döglött Róka

    veterán

    válasz D55 #118 üzenetére

    Szóval könnyelmű költekezés egy új autót venni, és 4-5 évente cserélni. Ma is tanultam valamit.

    @dabadab#109: Pontosan, hosszú távon folyamatosan cserélődnek a jó megbízható autók generációi. Régen a hibrid is szar volt, most már az is jó :)

    [ Szerkesztve ]

    Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő

  • Dare2Live

    nagyúr

    válasz Döglött Róka #119 üzenetére

    Azért az a legendás tartosság amit sok toyota, vw, renault, fiat, bmw... motor tudott pl VW SDI, Toyota 1szfe... és sorolni lehet hogy 600.000km+ után még gyári a lánc! blokkhoz nem volt hozzányúlva! és ehez annyit kellett tenni, hogy cserélj olajat meg gyertyát! 2023ban kb nincs. DI magában hibás konstrukció. Turbo, pcv szelep, DPF... plusz alkatrész . btw elő van írva bármely DIs motornál, hogy ugyan 150.000km után meg kell tisztítani, PCVt cserélni, szórást ellenőrizni? 150.000kmnél már 99%ban a fentiekkel de legalább eggyel gond lesz. Pedig amúgy nem rossz lehet elmenne 500.000km+t de ha ez nincs megcsinálva akkor elöbb utobb komoly gond lesz. Az újakkal törődni kell. Már nem elég a cserélj "olajat/gyertyát". És nincs előírva.

    don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz D55 #107 üzenetére

    "... csak hogy ha korábban még simán az volt a megszokott évtizedekig, hogy 3-8x-osan is túl tudták azt teljesíteni a fődarabok különösebb probléma nélkül, most meg nem, akkor mondjuk ki, hogy ezek a mostani modellek a korábbiak harmadát-negyedét érik."

    Ezt már korábban elmondtad, legfeljebb más szavakkal. Az alátámasztására nem tudtál semmit sem felmutatni.
    A régen minden jobb volt vonalába illő megállapítás. Bár ez csak a legkisebb baj.

    A nagyobbik az, hogy semmivel sem tudod alátámasztani az állításaidat.
    Bedobod, hogy voltak problémák egyes szériákkal főleg a technológia bevezetése kezdetén. Persze voltak, de ne volt igaz és nem igaz a teljes szériákra, Ki venne olyan autó, amiről tudni lehet, hogy néhány év után már hulladék.

    Azt az apróságot se felejtsük el, hogy korábban jóval rövidebb ideig vállalt be a gyártó garanciát. Most 5-7 évnél tartunk vagy 150 - 200 ezer kilométer gyártó függően.. Korábban 3 év, még korábban még kevesebb. Ma 10 évet kell kibírna motorbontás nélkül az autóknak, átlagos használat mellett.
    Néhány gyártó el is hagyta az EU területét mert nem tudták tartani a követelményt.

    "...hanem az az ijesztő, hogy van amikor már rögtön pár ezer km után, mintha annyira ki lenne mérve az egész mostmár."
    Befigyel a tervezett elavulás feltételezése. Sajnos nem tudunk így tervezni. Lehet, egyszer majd minden alkatrésznek tudunk korrekt élettartamot tervezni, de ettől még messze vagyunk. Amúgy jó lenne, mert a vásárló tudná, meddig lesz jó az eszköze. A teljesítés után minden egyszerre menne tönkre. Tervezhető lenne a csere az eszköz cseréje. Nem ütne be a baj egy nagy összegű javítás után néhány hónappal.

    "... értem én, hogy mit akarunk a garanciaidő után, hiszen arra tervez a gyártó, azért vállal felelősséget, ....

    Ez sem így van. A garancia után, még él a szavatosság. Ekkor a vásárlónak kell bizonyítania a gyártó hibáját. Nyilván egy személynek ez nehéz feladat, de széria hiba esetén átterhelhető a gyártóra a javítás költsége, közös fellépéssel.

    "...ezek a mostani modellek a korábbiak harmadát-negyedét érik. És természetesen akkor ezt az áruknak is tükrözniük kellene."

    Ha nem vagy elégedett az ár/érték aránnyal nem vásárold ezeket az autókat. Ha másként nem boldogulsz, jó pénzért segítek "megbízható" 20+ éves autó vásárolni neked.

    Néhány éve volt egy riport, az állítólag 1 millió kilométert javítás nélkül futott Mercedes gazdájával. Szerintem valami ilyen autó lenne jó neked. Biztosan van még benne néhány százezer. Ha nincs benne, akkor tévedtem. :DD

    Én inkább maradok a valóság talaján.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • D55

    aktív tag

    válasz Hieronymus #121 üzenetére

    "Semmivel sem tudod alátámasztani az állításaidat."
    Nem is értem. Mit támasszak alá olyan állításokon, amikben minden valamirevaló szakmai forrás egyetért és hangoztat minden lehetséges úton? Hogy a downsizing túl van tolva és sokkal könnyebben szétverik saját magukat az érintett a motorok, hogy a DI retkes, hogy a láncok alá vannak méretezve, hogy az 10-15 ezernél hosszabb olajcsereperiódusok utolsó barbárságok amik kitűnően lerövidítik egy-egy motor élettartamát, stb... Nem is én állítom ezeket, hanem KB. MINDENKI EGYHANGÚAN AKI ÉRT HOZZÁ.

    "Bedobod, hogy voltak problémák egyes szériákkal főleg a technológia bevezetése kezdetén. Persze voltak, de ne volt igaz és nem igaz a teljes szériákra, Ki venne olyan autó, amiről tudni lehet, hogy néhány év után már hulladék."
    Pont ezért baj ez a dolog, mert sokszor későn derülnek ki a problémák és akkor már van bőven aki megvette. Amúgy meg nyilván nem állítok olyat, hogy az összes modell összes példánya kritikán aluli lenne, csak azt, hogy a korábbi évtizedekhez képest az aggasztó és rossznak bizonyuló megoldások száma egyrészt nőtt, másrészt a gyártók saját belátás helyett jellemzően EU-s szabályozások miatt kénytelenek belemenni problémás megoldásokba a korábban beváltak, kiforrottak helyett (amiket gyakran effektív betiltanak). Ebből pedig kijelenthető, hogy az irány rossz.

    "Befigyel a tervezett elavulás feltételezése."
    Dehogy is... "Csak a garanciát bírja ki valahogy". Nincs itt tervezett elavulás, ezzel én tisztában vagyok, viszont szarból nem olyan túl egyszerű várat építeni, már pedig manapság gyakran abból kénytelenek vagy az EU-s szabályozások miatt, vagy a saját káros költségcsökkentő irányelveiknek meghasonulva.

    "Ha nem vagy elégedett az ár/érték aránnyal nem vásárold ezeket az autókat. Ha másként nem boldogulsz, jó pénzért segítek "megbízható" 20+ éves autó vásárolni neked."
    Köszönöm, de már van egy 22 éves Honda Civicem és igazándiból még csak megunni sem sikerül sehogy évek óta, ha egyszer már ésszerű okot képtelenség volna találni, akkor végsősoron esetleg amiatt komolyabban elgondolkodjak a cseréjén :)

    [ Szerkesztve ]

  • Noukoum

    veterán

    válasz D55 #122 üzenetére

    Köszönöm, de már van egy 22 éves Honda Civicem

    Leírtad a lényeget, régi autód van ezért fikázod az újakat.

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz D55 #122 üzenetére

    "Nem is én állítom ezeket, hanem KB. MINDENKI EGYHANGÚAN AKI ÉRT HOZZÁ."

    Érvelési hiba. Mások hitelével támasztod alá mondandódat.

    "viszont szarból nem olyan túl egyszerű várat építeni, már pedig manapság gyakran abból kénytelenek vagy az EU-s szabályozások miatt, vagy a saját káros költségcsökkentő irányelveiknek meghasonulva."

    De ez nem szarból vár építés problémája.
    A gyártás technológiák folyamatosan fejlődnek.Néhány éve volt szerencsém a BMW múzeum melletti üzemében látogatást tenni. Az motortér és az utastér között levő fémlemezt Egyetlen lépésben préselik egy lemeztáblából. Ezt 20 éve csak több lépésben tudták megcsinálni. Az eredmény vékonyabb anyagból erősebb alkatrészt készítenek. könnyebb és biztonságosabb autó az eredmény
    A karosszériát hibridfém elemekkel erősítik.

    "...van egy 22 éves Honda Civicem..."

    Azt remélem tudod, hogy a Japán autógyárak kezdték el az alapanyag és gyártás technológia optimalizálását.
    Pontosan azt, ami miatt ekézed a mai autókat. Az alumínium alkatrészre kopó felületére néhány mikron vastag keményfém kopófelületet raktak, acélpersely helyett. Mégis megért már 22 évet az autód.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • User64476

    őstag

    válasz 8th #116 üzenetére

    Kifejezetten jót tesz fél percenként ráindítgatni a motorra, ezért is találták ki. Ez ilyen élettartam hosszabbító megoldás, csak a gyártó élettartamát hosszabbítja. Szerintem ezek a start stoppos cuccok a tervezett avultatás és a szabotázs határán lavíroznak, technikailag persze kifogástalanul működik.

  • 8th

    addikt

    válasz User64476 #125 üzenetére

    Semmilyen hatással nincs a motor élettartamára mivel a hideg motort nem állítja le üzemmeleg motornak pedig mindegy ha ki-be kapcsolgatod. Meg amúgy is kikapcsolható a funkció. Városban előnyös, hogy lámpánál állva álló helyzetben nem pöfög feleslegesen az autó. Több szempontból is hasznos funkció.

    A vallás akkor keletkezett amikor az első csaló találkozott az első ostobával

  • Döglött Róka

    veterán

    válasz Noukoum #123 üzenetére

    Kognitiv disszonancia, mondtam. Beulne egy uj civicbe, hapogna hogy ubazmeg. :D

    Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő

  • btprg

    senior tag

    válasz 8th #126 üzenetére

    Biztos nagyon előnyösek ezek a dolgok, addig amíg minden működik. Aztán amikor elkezd nem működni, akkor lehet majd kidobni a roncstelepre az egész fostalicskát, mert ember nem lesz aki megtalálja benne a hibát.

    Sehogy nem lehet belemagyarázni, hogy egy nagyságrenddel több indítás nem számít az önindító meg az akku élettartama szempontjából, és legalább még idegesítő is. Inkább vezessenek be dugódíjat, mint hogy ilyen baromságokat találnak ki.

    szerk.:
    #127
    Mitől kéne hápogni? Hogy tele van pakolva mindenféle szükségtelen szeméttel, bugos szoftverekkel? Vezetési élmény (már ha annak lehet nevezni bármit egy ilyen tucat-műanyagautónál) és kényelem szempontjából semmi lényegi különbség nincs. Akit zavar a sok csicsa, és az egyszerűséget szereti, annak még rosszabb is.

    [ Szerkesztve ]

    "Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)

  • Döglött Róka

    veterán

    válasz btprg #128 üzenetére

    Oh, még egy.

    Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő

  • D55

    aktív tag

    #123: Így van, azért fikázom az újakat, mert van viszonyításképp egy 22 éves régi autóm és nagyon kevés mai új modellt látok ami valamilyen fontos téren ne maradna nehezen védhető módon el tőle:
    - Ha beülök egy újabb autóba, akkor mindig rájövök miért nem szeretik az emberek a műanyag beltért. Ellenben a Hondám műanyag műszerfala kapcsán már többen is kérdezték, hogy milyen bőrápolót használok :C De a legkeményebb nemrég egy Tesla Model S volt, ott nem akartam elhinni amit látok, a fa berakásokat mintha én vágtam volna dekopírfűrésszel raklapokhoz vagy építőipari állványozáshoz használt deszkákból. És hogy házon belül is húzzam a számat, többek között volt szerencsém vezetni az enyém utáni UFO-t is, és az addig OK, hogy azoknak sem foszlik szét a belseje 1-2 évtized elteltével, de már érezhetően kopogósabbra vették az anyaghasználatot.
    - A cégnél néha alámkeveredik ez-az. Egy 170 lovas CR diesel alig ment jobban padlógázas előzésnél, mint az én 110 lovas benzinesem (kasztni hasonló méret, max 1-2 száz kiloval volt nehezebb). A szintén 110 lovas TSI-nek pedig 100km/h sebesség fölött 3-4 ezres fordulatszám alatt érezhetően nem volt már elégséges nyomatéka valamirevaló gyorsításhoz, rendesen vissza kellett neki pakolászni. A Hondám bezzeg 2500-3000-es fordulaton utolsó fokozatban sem kérdez vissza, már egy lehelletnyi gázra is érezhetően mozdul, soha nincs fosbalépés feelingje.
    - Ugyanezt a kis 1,2-es TSI-t nyáron, tojáshéj üzemmódban sem tudtam 12,4 literes városi fogyasztás alá vinni amikor hideg motorral indultam neki néhány kilométeres rövidebb utaknak. A Hondámmal viszont szinte csak hideg motorral indulok pár kilométeres távokra amikor a szokásos napi dolgaimra használom itt helyben és mégis a nagyobb lökettérfogatú motor "esti ásítozás" üzemmódban eszik a gyárilag megadott 8,2L körül, míg "civilizált élményautózás" (finom kihuzatgatás kettesben, agresszívebb kigyorsítás kanyarokból, gázfröccsös visszaváltások) üzemmódban 8,8L körül.
    - A futóművek sem győznek meg nagyon mostanában. A múltkor egy pár éves Merci SUV (GLC talán) olyat koppant egy sima aszfaltillesztésen, mintha egy macskát gyúrtunk volna el. Bezzeg tizenpár éve, amikor a jogsimat szereztem és mindenkinek a mindenét is vezetnem kellett amikor csak akár egy percnyi alkalom adódott rá, akkor egy haver zsebpénzből vett 1 millió 600 ezret futott, előző életében német taxiként szolgáló 124-ese emlékszem, hogy úgy nyelte a minden más autóból a csavarokat is kirázó kátyúkat itt az egyik környékbeli úton, mintha légpárnákon siklana.
    - Az automata vészfékekkel (amit közben kötelezővé tett az EU) egyes gyártóknál nagyon komoly bajok vannak/voltak(?) (indokolatlan működésbelépés). Egy közeli ismerőstől tudom, aki pár éve az egyik gyártónál dolgozott és a beosztása által közvetlenül tudomása volt a komolyabban megpanaszolt esetekről.
    - Biztos tudnék még sorolni további szempontokat is, ha nem lennék már fáradt most.

    #124: Nyilván kísérletezgetnek a Japánok is újításokkal, de azért meg kell nézni mennyivel óvatosabban nyúlnak bármihez, ami már bevált. Hogy megint csak a saját Hondámmal jöjjek, egy haver azzal cukkolt, hogy olyan a motorja, mint egy Zsigulinak, mert utoljára kb. azokon kellett hézagolóval így szelepet állítani :) Ja, csak ez se nem kényes, mint a hidraulikus szelepemelők, se nem drága játék, mint a Toyota korongos megoldása. És mellette aztán mégsem beszélhetünk elavult technikáról, mert ami egyértelműen bevált újítás volt, azokat késlekedés nélkül megkapta, pl. az enyém épp a 2 évvel korábbi S2000-től vett át jópár dolgot (a motornál valami kerámiás eljárást a hengerek vagy a dugattyúk falának kiképzése kapcsán - japán nyelvű anyagban olvastam Google Translate-tel, 100% pontosan nem nem tudtam értelmezni, a görgős végű szelephimbákat, illetve elektromos kormányszervót is az ott szerzett megnyutató tapasztalatok után kapott elsőként ez a Civic generáció).

    #127: Jó, azért egy Civic az egy Civic, na, ezzel nem fogok vitatkozni. De mellette más azért a tesztpilótáskodás és a birtoklás is, a DI-s motoroknál tudtommal náluk is voltak aggasztóbb jelenségek mostanában, pl. a motorolaj elhígulása / felbenzinesedése (mondjuk ezt inkább pont az amcsi K20C2 kapcsán emlegették asszem, az itteni L15-ösök nem tudom mennyire lehetnek érintettek, viszont a Type-R az szintén K20C család...), tehát azért ez is már meggondolandó hosszabb távon. Aztán van most ez az új e:HEV 11gen, az meg R20-as blokkra épül elvileg, sajnos ugyanúgy közvetlen befecskendezéses már, de ki tudja, bizonyulhat akár még problémamentesnek is, viszont itt meg már játszik erősen, hogy a komplett hajtáslánc alapjaiban hybrid filozófiát követ, ha ott mégis elromlik valami, akkor annak már nem esel neki pl. az utcán is akár ha arról van szó.

    [ Szerkesztve ]

  • 8th

    addikt

    válasz btprg #128 üzenetére

    A vallás akkor keletkezett amikor az első csaló találkozott az első ostobával

  • Diabolis

    tag

    Imádom... Valaki azért szereti a régi autót, mert nincs pénze újra... :W :W :W
    Az elektromos autóval alapvetően semmi bajom, amíg nem akarják a jelenlegi kínálatot rám erőltetni. Nekem nem felel meg és kész (cégesről beszélek). Az asszonynak már el tudnám képzelni, ellenben nem óhajtom egy ház árát rákölteni egy kocsira. Ahogy lesz új EV 4-5 millió körül, ami kiváló töréstesztet produkál, és legalább két éves modell, veszek neki.
    Személy szerint az EV-vel az automata váltó a fő problémám. Nem szeretem. Ettől nem érzem magam kevesebbnek, mások a pacalt nem szeretik. Ízlés kérdése és kész.
    Új VS régi:
    Minap volt "szerencsém" egy fullos Sportagehez. Csilivili kijelző hegyek, érintős gombok, mindenasszisztens. A sávtartó majdnem az árokba fordított az első alkalommal (középen kátyú, jobb szélén jég). A keréknyomás figyelő is visított, miközben a saját kijelzője szerint is 2,4 volt minden kerékben. Két nap után kussolt el, addig hibajelzés volt a műszerfalon. Engem pedig az zavar... Oké, a fűthető kormány rohadtul tetszett. Azt valahogy be kellene aplikálni a huszonéves "roncsaimba".
    Céges, Peugeot expert: 20+ ilyen autó van csak a mi csapatunkban. Nemrégen kaptunk öt zsír új darabot. 12.000 km körül három ment a szervizbe, adblue tartály cserére. Az enyém 60.000km-nél közölte, hogy vigyél ugyanezért ugyanoda. Javítás több mint félmillió forint. Ez egyetlen alkatrész. A Vectrát majdnem ennyiért kilakatolják és lefényezik. Vagy felújíttatom a komplett blokkot. A Gastrának pedig kicserélném a felét.
    A 20+ autóból havonta legalább egy megy a szervizbe (vagy viszik), de amikor az ügyeletes autója rohad le, az nem vicces.
    Röviden: szerintem az új autót ritkábban szerelteted, de akkor mélyebben nyúlsz a zsebedbe mint ha egy régit csináltatsz. Elég ha a szerviz óradíjakat veszed alapul. Már pedig ha a garanciát meg akarod tartani (ami gyakran fő érv egy új autónál), akkor nem a szomszéd Pistához fogod betolni olajcserére 20.000-ért, hanem a szalonba sokkal többért. Így én a régire szavazok. Kevesebb kütyü, kevesebb hibalehetőség. Ettől még ha valaki új autót akár venni, akár elektromost is, tegye. De ne akarja rám erőltetni a saját véleményét, majd amikor nem sikerül, ne habzó szájjal ugasson.

    A személyeskedésbe forduló sértegetést pedig rendezzétek személyesen. Ha ilyesmire vagyok kíváncsi, meglesem az indextelexhávégés fosbúk kommenteket. Köszi.

    Ha beülsz a volán mögé, és azt érzed otthon vagy, ne gondolkodj, vedd meg! De ha leparkoltál vele és nem nézel vissza rá, rossz autót vettél.

  • Tasunkó

    aktív tag

    válasz Diabolis #132 üzenetére

    Az EV-ben van sebességváltó? Villanymotorhoz úgy tudom nem kell.

    Kérek egy számot a jútútú

  • Sirus86

    tag

    válasz Diabolis #132 üzenetére

    En pl megtehetnem, hogy vegyek, csak nem talalok olyat, ami megfelel a szuksegleteimnek. Mikozben tegnap nyomtam a gazt Magyarorszagrol vissza Nemetorszagba, egy erdekes dolog tunt fel. Mikor Nemetorszagba koltoztem, akkor az emberek rengeteg regi autot vittek ki. (Ugye mi magyarok is ezt csinaljuk, meg mas orszagok lakoi is) Amit az utobbi fel evben latok az az, hogy kb Dacia-k (abbol is a Jogger, meg Duster) jonnek be Nemetorszagba, mint a rossebb, a Suzuki Vitara es VW T-roc. Audi kvazi semmi, meg Merci is csak par darab. Tudom, Maygarorszag fele, vagy itt gyartjak oket. Ami viszont meghokkentett: Nemetbe kezdik "visszahozni" a regi darabokat, amik kulonlegesek. Pl BMW kabriok, Abarth, illetve sport kivitelek es egy elektromos kisuatot, az pedig a Mitshubishi i-MIEV es variansait. Illetve meg egy dolog tunt fel. A 2010 koruli es elotti autok arai mennek fel itt, de durvan. Az en automat pl. most 120k km tobbel, 2000 Euroval tobbert tudnam ot ev utan eladni, mint amennyiert vettem. Szoval en is igy gondolom, hogy a regi autokat meg lehet javitani, es a nemet is ezt latja, meg mas nyugati nep is. Es kb ketteszakad a tarsadalom. Van az uj EV-k, par ertelemes uj auto es a regiek. Valahol meg Euro 6d temp es Euro5 kozott meg kifingtak az autok es szinte alig lehet oket eladni. Szoval az ollo nyilik es kb ugyanaz lesz, mint a Covid, nem covid oltas, aztan valahol mindenkinek igaza lesz a vegen. Erdekes egy vilagban elunk.

    És mondá az Úr: És legyen immáron a kocka, tetraéder!

  • Diabolis

    tag

    válasz Tasunkó #133 üzenetére

    Írtam sebességváltót?

    Ha beülsz a volán mögé, és azt érzed otthon vagy, ne gondolkodj, vedd meg! De ha leparkoltál vele és nem nézel vissza rá, rossz autót vettél.

  • Alaaf Pi

    aktív tag

    válasz Tasunkó #133 üzenetére

    Konstrukció függő, lehet építeni váltóval, értelme is van akár. A Porsche tett be.

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz Tasunkó #133 üzenetére

    "Az EV-ben van sebességváltó? Villanymotorhoz úgy tudom nem kell."

    Ha megelégszik a vásárló a 0-130 utazósebesség tartománnyal, akkor nincs váltó. De magasabb sebesség esetén drasztikusan csökken az elektromotor hatásfoka. Drasztikusan növekszik a hőtermelés.
    A gyorsabb modellekben egy automata, két sebességes váltó van.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • dabadab

    titán

    válasz D55 #122 üzenetére

    Mit támasszak alá olyan állításokon, amikben minden valamirevaló szakmai forrás egyetért és hangoztat minden lehetséges úton?

    Amit tényleg szakmai források állítanak, azt nyilván alá tudják támasztani adatokkal (mert ugye ha nincsenek adatok, akkor ők maguk sem tudhatják).

    A random autószerelő megmondása az - már csak a fentiek miatt is - NEM komoly szakmai forrás. (BTW olyan tizenöt éve egy csomó TV-szerelő állította, hogy ezek a koreai LCD TV-k max három-négy évet bírnak, aztán annyi. Lehet tippelni, hogy ez tényleg így történt-e.)

    DRM is theft

  • dabadab

    titán

    válasz Hieronymus #138 üzenetére

    De magasabb sebesség esetén drasztikusan csökken az elektromotor hatásfoka. Drasztikusan növekszik a hőtermelés.

    Valójában pont fordítva van: magasabb fordulatszámon hatékonyabb a motor (lásd itt, az ötödik oldalon van két grafikon egy Telsa és egy Audi villanymotor hatékonyságáról a fordulatszám és a nyomaték függvényében), szóval a Porschékban tulajdonképpen azért van váltó, hogy városi forgalomban is elég gyorsan tudjon pörögni a villanymotor.

    De ez nagyjából az egy darab Porsche Taycan, Diabolis valószínűleg nem ilyet venne, hanem valami átlagos villanyautót, amiben viszont nincs váltó, semmilyen.

    DRM is theft

  • Diabolis

    tag

    válasz Tasunkó #136 üzenetére

    Olyat írtam. Sebességváltót nem. És igen, jó a meglátásod, nem kell bele. Ami számomra kényelmetlen.
    De értsd : sportfokozat, normál mód, maximum rekuperáció, hátramenet, vagy a hócipőm tudja miket bele nem tesznek. De kézi sebesség/nyomatékváltó nincs benne. Én pedig azt szeretem. És igen, volt automata, tettem bele sok ezer kilométert, és rühelltem minden percét.
    Elég szájbarágósan elmagyaráztam azt az egy kifejezést amibe megpróbáltál belekötni?

    Dabadab : így van. Lásd fentebb, 4-5 milla.

    Ha beülsz a volán mögé, és azt érzed otthon vagy, ne gondolkodj, vedd meg! De ha leparkoltál vele és nem nézel vissza rá, rossz autót vettél.

  • dabadab

    titán

    válasz Diabolis #141 üzenetére

    De kézi sebesség/nyomatékváltó nincs benne. Én pedig azt szeretem.

    Én ezt nem igazán értem. Az hiányzi, hogy produkálja a vuuooááeeii-vuuooááeeii-vuuooááeeii hangot vagy mit akarsz váltani egy villanymotoron? (A belsőégésűek hagyományos automataváltóját lehet utálni, mert az tud lassú lenni meg ilyen, de ilyen egyáltalán nincs villanyautóban).

    [ Szerkesztve ]

    DRM is theft

  • Tasunkó

    aktív tag

    válasz Diabolis #141 üzenetére

    Nem kötekedésből írtam, úgy tudtam hogy nem kell bele, de azt is elhittem volna hogy kell valami részmegoldás, bár akkor meg adja magát az ugyanazon a tengelyen elhelyezkedő másodlagos sztator(saját ötlet :), vagy valami elektronikához jobban közelítő megoldás inkább, mint egy mechanikus sebváltó, de mint kiderült nem kell. A váltástól meg egy csomó mindentől idővel el kell búcsúzni, ahogy a régi esztergákat is felváltották a jóval egyszerűbb CNC-k, ez a trend kifejezetten tetszik, mert jóval kontrollálhatóbb, szabályozhatóbb, egyszerűbb gépek, de értem és nagyon kis részben megértem aki ragaszkodik a régi sebváltáshoz meg az autózós romantikához.

    Kérek egy számot a jútútú

  • Füleske

    addikt

    válasz Hieronymus #138 üzenetére

    Nem, csak az e-tron gt - ben, és klónjában a taycan - ban van két sebességes automata váltó. És tudtommal semmi másban. Tehát biztosan nem "a gyorsabb modellekben".

    #141 Diabolis: a fenti 2 (valójában 1) modellen kívül nincs SEMMILYEN váltó az elektromos autókban. Értelemszerűen váltás érzet sincs.

  • Diabolis

    tag

    A rántottmáj íze nem hiányzik, a pacalé igen. Most komolyan, mit nem lehet azon érteni, hogy nem szeretem, ha nincs rendes 5-6 sebességes kéziváltó? Ilyen az ízlésem és kész.
    Ettől még nem fikázom az automatát, nem fikázom az elektromost (lásd fentebb), akinek az tetszik, legyen vele boldog.

    Ha beülsz a volán mögé, és azt érzed otthon vagy, ne gondolkodj, vedd meg! De ha leparkoltál vele és nem nézel vissza rá, rossz autót vettél.

  • Diabolis

    tag

    válasz dabadab #142 üzenetére

    Semmit nem akarok váltani egy villanymotoron. A kézi váltó hiánya okán nem óhajtok villanymotoros autót.

    Ha beülsz a volán mögé, és azt érzed otthon vagy, ne gondolkodj, vedd meg! De ha leparkoltál vele és nem nézel vissza rá, rossz autót vettél.

  • dabadab

    titán

    válasz Diabolis #146 üzenetére

    Azt próbálom meg megérteni, hogy mi az, ami miatt a kéziváltó neked ennyire fontos dolog, mit ad hozzá az autó használatának élményéhez.

    DRM is theft

  • Döglött Róka

    veterán

    válasz dabadab #147 üzenetére

    Ez is zdmeg. Vezetési élmény, meg a *****.

    Kimegyek a városi forgalomba, nincs vezetési élmény mert sokan vannak. Kimegyek az autópályára, nincs vezetési élmény, mert egy irányba megyek és néha eltekerem a kormányt 10 fokkal... Kimegyek az országútra, nincs vezetési élmény mert szar az út, jön a traktor, jön a falu.

    Pályán van vezetési élmény, kontrollált körülmények között. Azt meg egy normál autó nem bírja mert elfogy a fék egy kör alatt. De váltogatni akar mert az jó. A >#&@-t jó, minek szarakodjak vele... mert kevesebbet fogyaszt mondja a húsz éves autójával...
    én gyorsabban váltok... meg egyéb idióta ürügyek. A váltó alapvetően egy szükséges rossz, nem csak a sofőrnek, a gyártónak is.

    Ezek közlekedőedények, van amelyik kényelmesebb mint a másik, van amelyikbe többet lehet pakolni és ennyi. De az aki vezetési élményt keres egy autóban meg gázfröccsökről magyaráz az takarodjon le a közútról és játszon egy zárt pályán. Kiváncsi lennék az itt felbukkanó anekdotikus szakértők hányan járnak.

    Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő

  • vicze

    félisten

    válasz dabadab #147 üzenetére

    Szereti, hogy markolhat valami keményet és rángathatja?  

    #140 dabadab: Nem, Taycan esetében is mint minden autónál, a nagyobb sebességhez kell a váltás. Ott van a saját linkeden, magasabb fordulaton leesik a hatékonyság és bár meg tudja hajtani, kevésbé lenne hatékony, és elektromosnál is a hatékonyság miatt kell feljebb váltani, különben az aksival problémák lehetnek.

    -------

    EV váltás: Az elektromos motorok, olyan nagy nyomatékkal rendelkeznek alacsony fordulaton is, hogy nemes egyszerűséggel az ég világon semmi szükség váltásra. Már csak azért is problémás, mert 2-3, ne agy isten 4 motor(Rivian) van egy EV-ben, így egy extra sebesség olyan komplexitást jelentene, aminek semmi értelme, arra az igen kevés esetre.

    [ Szerkesztve ]

  • vicze

    félisten

    válasz Döglött Róka #148 üzenetére

    "én gyorsabban váltok... meg egyéb idióta ürügyek."

    Ja hát anno a CVT-kbe azért kellett "fokozatot" rakni, mert nem rángatott és túl soma volt... :W Csökkentei a hatékonyságot egy megszokott érzet miatt. :(

Új hozzászólás Aktív témák