Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • bwoay

    nagyúr

    válasz Peaceliker #27 üzenetére

    elasztometer???

    [ don't... don't believe... don't believe the hype ]

  • bwoay

    nagyúr

    válasz Reggie0 #111 üzenetére

    "A kerekparozas inkabb sport, mint kozlekedes mamar, utobbinak nagyon nem praktikus."

    Az ilyen mondatok láttán szokott elhangozni az a szokásos frázis, hogy az emberiség megérett a pusztulásra. Jól mutat abba az irányba, hogy 10 éven belül a gyaloglásról is ugyanez legyen az általános vélekedés. Nem praktikus.

    [ don't... don't believe... don't believe the hype ]

  • bwoay

    nagyúr

    válasz Reggie0 #132 üzenetére

    A lényeget? Nyilván nem értem.

    Én nagy rajongója vagyok az elektromos rollereknek, mert bár nincs szükségem ilyesmire (próbáltam többfélét is, pálcikát & komolyabbat is), de rengeteg ember van, akinek (bármilyen okból kifolyólag) a kerékpár nem opció. Számukra ez egy kiváló alternatíva, és annyival is kevesebb autó a belvárosokban, tehát mindenki nyer. Szerintem. Ja és én valahogy azon kevesek közé tartozom, akiknek az e-rolleresek sokkal kevesebb bosszúságot okoznak, mint az autósok, kerékpárosok vagy gyalogosok külön-külön.

    Viszont ahogy megnyilvánultál, az konkrétan fetisizmus, és most, hogy ki is fejtetted, csak még ijesztőbbnek tűnik. Követendő fejlődés? Az a te életed, amibe jobban passzol a roller. Másnak meg a kerékpár passzol jobban és ők nem feltétlenül naponta 4x zuhanyzó, 3x ruhát váltó emberek, vagy egész nap bűzölgő igénytelenek.

    [ don't... don't believe... don't believe the hype ]

  • bwoay

    nagyúr

    válasz Reggie0 #145 üzenetére

    Ebben mindössze annyi "logika" van, hogy HA számodra a roller a legmegfelelőbb közlekedési eszköz, AKKOR mindenki másnak is az kell ,hogy legyen, és aki nem így látja, az csak vaskalapos módon küzd a fejlődés ellen. Ezzel pedig nem lehet vitába szállni, mármint nem érdemes, legalábbis észérvekkel. Engem egyébként abszolút nem zavar, ha megbélyegzel - ha tényleg az alábbiakat szűrted le a mondandómból, az rólad sokkal többet árul el.

    adamklark:
    szerintem joggal elvárható lenne az lenne, hogy mindenki, aki a közlekedésben részt vesz, ismerje azokat a táblákat, amik rá vonatkoznak. Én legalábbis így fogalmaznám meg az irányelvet. Pl amióta módosult a KRESZ, és bizonyos egyirányú utcákba kerékpárral be lehet hajtani a forgalommal szembe is, amennyiben ezt külön tábla engedélyezni, azóta elterjedt az a nézet, ami utóbbi kitételt egyáltalán nem veszi figyelembe. Ez veszélyes? Nyilván az.
    Nekem az a tapasztalatom, hogy aki a kerékpárúton közlekedik, az sokszor azokat a táblákat sem ismeri (vagy csak ignorálja), amik konkrétan neki szólnak. Ez meg pl azért para, mert ha a kerékpárúton van egy elsőbbségadás közelező tábla, akkor pl. egy autós joggal feltételezheti, hogy ott neki lesz elsőbbsége. Ehelyett az autósok minduntalan előzékenykedni kénytelenek, és elengedik a bringásokat, rollereseket, mert utóbbiak tájékozatlansága rengeteg balesetveszélyes szituációt teremtene, ha a bizalmi elv alapján az autók úgy hajtanának be/ki egy körforgalomba/ból, hogy majd biztosan elengedik őket a kerékpársávban haladók. Ezáltal viszont marhára nem valósítható meg a bizalmi elv, ami pedig egy fontos része lenne a közlekedésnek. Meg a közlekedési kultúrának is, de az már egy másik fejezet. Az ember amúgy nyilván gyarló, nem életszerű az, hogy mindenki minden szituációban tökéletesen szabálykövető módon közlekedjen, de ettől még lehet körültekintő és toleráns, figyelmes módon viselkedni az utakon/járdán, meg ha úgy van, tudatában lenni, hogy "oops, itt én voltam a hunyó".

    [ don't... don't believe... don't believe the hype ]

  • bwoay

    nagyúr

    válasz adamklark #154 üzenetére

    pedig a KRESZ vizsga (illetve a jogosítvány) tenné azt egyértelművé, hogy az illető rendelkezik a szükséges tudással. nyilván nem ugyanarra a KRESZ vizsgára gondolok, mint ami mondjuk egy B kategóriás jogsihoz kell, de egyébként én azokkal értek egyet, akik szerint szükség lenne kötelező oktatásra, legyen szó akár egy óra alatt elsajátítható tananyagról. Arra nem lehet építeni, hogy az iskolában ki mit tanult, meg abból mire emlékszik. Vagy máshogy mondom: én szívesen vizsgáznék ilyesmiből akár külön is, pedig van jogosítványom és használom is. Még tovább megyek: fizetnék is, hogy vizsgázhassak :D HA ez lenne az ára annak, hogy javuljon a helyzet.

    [ don't... don't believe... don't believe the hype ]

  • bwoay

    nagyúr

    válasz Reggie0 #158 üzenetére

    azt tényleg nem értem, hogyan tudsz te így általánosítani. Mintha azt mondanád, hogy akik jelenleg kerékpárral közlekednek, azok nem jöttek rá, hogy nekik a roller sokkal jobb lenne. kvázi elment mellettük a világ, ők a 21-ik század lovaskocsisai, akik makacsul ragaszkodnak a hülyeségükhöz :U Te konkrétan azt írtad, hogy azért rollerezel, mert a bringázás miatt egész nap csak zuhanyoznál meg átöltöznél. Ok, de ez semmiképpen nem általános, ez rólad szól, nem a kerékpározás nyilvánvaló hátrányairól. Semmi gond nincs azzal, ha te emiatt rollerrel jársz, és biztosan vannak igénytelen emberek is akik leizzadnak a kerékpáron, aztán bűzlenek egész nap az irodában, ezt nem vitatom. De azt ki ne találjuk már, hogy a városi kerékpározás annyira megerőltető, hogy az 2022-ben már inkább sport, és mindenki beleizzad 3-4 km tekerésbe, ezért eleve nemis praktikus. Pár km-t tekerni munkába vagy suliba vagy boltba az esetek túlnyomó többségében ZÉRÓ sportértékkel bír, ez inkább a napi minimálisan kötelező testmozgás mennyiség része kéne, hogy legyen. Arról nem is beszélve, hogy (a kerékpárok evolúciója révén) már nagyon komoly kínálat van e-bike-okból is, amik lehetővé teszik többek között azt is, hogy a szokásosnál jóval kisebb erőfeszítéssel sokkal nagyobb távot és/vagy sokkal nagyobb sebességget érjen el rajtuk az ember. A rollernél stabilabb (ülési) pozícióban. Nagyobb teherbírás mellett. Akár gyereket szállítva. Szóval igazad van, nem értem a lovaskocsi vs autó analógiát. Azt pedig egyáltalán nem gondolom, hogy aki rollerezik, az sokkal jobban járna egy bringával. Szeretem azt hinni, hogy a legtöbb ember választása mögött a saját racionális döntése áll. Mindamellett, hogy a rollernek is megvannak a nyilvánvaló hátrányai egy kerékpárral szemben, de pusztán attól, hogy mindegyikkel közlekednek városban, és van a használatuk között átfedés, ez alapjában két különböző közlekedési eszköz.

    [ don't... don't believe... don't believe the hype ]

  • bwoay

    nagyúr

    válasz Reggie0 #162 üzenetére

    Ez nem objektivitás, hanem általánosítás. Hogy kinek mi előny és mi hátrány, mi praktikus és mi nem az eleve egy roppant szubjektív témakör.

    #160 MC Pite:
    Ez mind jogos, de én a tipikus városi szituációkat vettem alapul, és tapasztalataim szerint sokkal inkább jellemző a táblák látványos ignorálása, mint az, hogy ezek azért kerülnék el az emberek figyelmét, mert el vannak rejtve, vagy eleve szar helyen vannak. Napi szinten látom, ahogy a háromszög ellenére lendületből hajtanak át a kereszteződésen a zebra mellett a kerékpárúton közlekedők, de azt is, hogy 3 db stoptábla ellenére halálos nyugalommal hajtanak rá az autók a bringasávra, elállva az utat.

    intuicio:
    itt a tábla a másik oldalról, a kiegészítő jelzés elég egyértelművé teszi a szituációt, ha netán valamelyik autósnak kétsége támadna, hogy kinek kell elsőbbséget adni.

    [ don't... don't believe... don't believe the hype ]

Új hozzászólás Aktív témák