Új hozzászólás Aktív témák
-
InfiniteReality
őstag
válasz mclaren777 #4311 üzenetére
Nincs tapasztalatom az ilyen jellegű képzésekkel, de talán a SZÁMALK ilyen jellegű képzései kicsit többet érnek, mint hogy csak egy papírt kapsz róla. Biztos nem olyan olcsó mint egy kis zugsuli, de talán több szakmaiságot és valós használható tudást kapsz tőlük.
Szerintem, az ilyesmi IT melóhoz, kell affinitás is, nem csak egy papír, tanfolyam, iskola. Ha az ember alapvetően IT érdeklődésű, szereti is ezt csinálni, akkor könnyebb dolga van.
Ha valaki csak azért csinálja, mert ez a menő, vagy mert mondjuk jól fizet, úgy nehezebb. Nagyon sok az ilyen "ál-rendszergazda", akinek csak papírja van róla, de valós tudás nincs mögötte.
Ugyanígy nagyon sok programozó van (akik felé minden tiszteletem), de aztán magukat informatikusnak nevezve elmennek pl PC szervizesnek, vagy rendszergazdának.
Az IT egy barominagy szakma, azért mert tudsz programozni, még nem biztos, hogy a hardverhez is értesz
Ilyen szempontból vizsgálva, ha tényleg ezt szereted csinálni, ilyen az érdeklődési köröd, műszaki beállítottságú vagy, érdemesebb talán komolyabb helyen képzést szerezni.
Egyéb tekintetben tényleg az van amit kraftxld kolléga írt, nem olyan könnyű PC szervizesnek vagy rendszergazdának bekerülni. Még nehezebb jól fizető programozói állásra bejutni. Talán a PC szervizes kicsit könnyebb, ott könnyebb "bizonyítani", ha feltesznek pár általános kérdést, hogy adott problémát hogyan orvosolnál. Esetleg összerakatnak Veled egy gépet, végezz egy kis hibakeresést (állapítsd meg szoftveres vagy hardveres jellegű a hiba, illetve találd meg konkrétan mi okozza). Itt nem kell egy teljes összetett informatikai rendszert ismerned.
"Rendszergazdáéknál" nehezebb, hiszen egy konkrét rendszert kell majdan üzemeltetni, fejleszteni. Itt valóban a helpdeskes melóval egyszerűbb indítani, amihez a szakmaiság mellett sok-sok türelem kell az emberekhez. Viszont innen elindulva, megismerheted a konkrét rendszert, s lassan belefolyhatsz az üzemeltetésbe is.
Egy jó út lehet, de ehhez jópár év kell: PC/Laptop szervizes -> helpdeskes -> rendszergazda.
A PC szervizes és a heldesk munka sokban hasonlit egymáshoz. Mindkettőnél jellemzően van ügyfélkapcsolat, hisz nekik segítesz. Csak más jellegű probléma megoldásában. Viszont a PC szervizes tapasztalat mellé nagyon sok ügyfélkezelési tapasztalatot is szerezhetsz, ami meg nagyon jól jön majd a helpdesk munkához. A mindkettővel megszerzett szakmai tapasztalat pedig jó alap lehet ahhoz, hogy valódi rendszergazda légy (a hardverhez is fogsz érteni, nem csak egy rendszerhez).[ Szerkesztve ]
http://logout.hu/cikk/samsung_led_tv_tudastar_d_szeria/alapok.html
Új hozzászólás Aktív témák
- Windows 10
- Mazda topik
- PlayStation 5
- Ford topik
- OnePlus Nord 3 - kapcsoljuk északot
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Horgász topik
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Intel Core i3 / i5 / i7 8xxx "Coffee Lake" és i5 / i7 / i9 9xxx “Coffee Lake Refresh” (LGA1151)
- További aktív témák...
- Bontatlan Seagate & Western Digital HDD-k 3TB - 12TB -ig - Számla + Garancia, Ár alatt! BeszámítOK!
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care
- HP EliteBook 840 G6 i5-8365U 16GB RAM 256GB SSD világító MAGYAR billentyűzet
- Eizo Flexscan EV2450 IPS HDMI 2Év Garanciával MONITORCENTER
- 4070 Ti Aorus Master //KERESEM!!//