-
GAMEPOD.hu
Ez a topic a Nikon DSLR-ekkel kapcsolatos kérdésekkel foglalkozik. Ha új látogató vagy egy dolgot kell betartanod:
Olvasd el az első hsz-t!
Új hozzászólás Aktív témák
-
marcitp
őstag
válasz apple87 #32505 üzenetére
Nagyjából mindegyik alatt ott van, a többség Nikon D300, meg egy cca 40 éves 55/3,5 micro nikkor, + Nikon PK sor, imitt-amott Nikon TC201 2x konverter. Pár kép Takumar 55/1,8SMC, szintén pár fotó Vivitar 55/2,8, meg egy Vivitar 70-210/3,5 macro. Nagyjából ennyi volt/van makróra, jó lenne beszerezni már valami újabb/hosszabb darabot!
https://www.flickr.com/photos/131261609@N06/
-
catroot
veterán
Na, most olvastam, hogy a körtepumpával is csak ártunk, ha azzal fújunk a tüköraknába.
Vélemény?
"I live in the weak and the wounded, Doc."
-
fanti
addikt
válasz catroot #32509 üzenetére
Én annyit tudok róla, hogy a körtepumpa szűrt légáramlata kis porszemek ellen hatásos a tüköraknában, azaz a tükör, szenzor, mattüveg esetében jótékony lehet a hatása.
Ártó hatását nem olvastam! Megoszthatnád a cikket velünk is.
Szenzorra és tükörre lenspen sensorclear, de előtte körtepumpa percekig. Mattüvegre csak körtepumpa!
Én így tudom.GIGABYTE B550 Aorus Pro, AMD Ryzen 9 5950X, Noctua D14, Crucial Ballistix 4x16GB DDR4 3200Mhz@3800MHz CL18, Powercolor 7900XT, M.2 Samsung 981 2TB, M.2 Kioxia (XG6) 2TB, 2 x Intel 730 SSD 480GB, Crucial MX500 2TB, SEAGATE SkyHawk 6TB, 750W Gigabyte Aorus Gold, Evolveo T4, Samsung S43BM700UUXEN
-
Throme
veterán
válasz catroot #32509 üzenetére
Túl közelről telibefújva a szenzort lehet probléma. Nagy sebességgel a pici porszemeket ráküldi a szenzorra.
Tisztítást bemutató videókon szokták mozgatni fújás közben a körtepumpát, és nem túl közelről fújják le a szenzort.
Rátapadt port, piszkot ne körtepumpával próbáljunk leszedni, 3 mm-ről -
Aaron14
őstag
Sziasztok!
Jelenleg egy Nikon AF 50mm f/1.8D és egy AF-S DX NIKKOR 16-85mm f/3.5-5.6G ED VR objektívvel rendelkezem.
A jövőben tervezem egy Nikkor AF-S 85mm F1.8 G objektív vásárlását.Azért vettem fontolóra a 85-ös vásárlását, mert komolyabban elkezdtem Beauty fotózással és kreatív esküvőfotózással foglalkozni.
Véleményetek szerint jó választás lehet számomra a fent említett objektív?
[ Szerkesztve ]
Sony KD-55XF9005 - MacBook Pro M1 Pro 14” - iPhone 15 Pro 128GB
-
apple87
senior tag
Szerintetek melyik geppel járnék jobban?
Használtan nikon d90 vagy újonnan nikon d3300 ? -
catroot
veterán
Na, az ilyen látványokért megyek csak el jazz balett fellépésre egyedül
Párom keresztlányának (6 éves) volt a fellépése. Hát nem sok képet csináltam a gyerkőcről.
"I live in the weak and the wounded, Doc."
-
aleister
veterán
válasz catroot #32520 üzenetére
Nincs annál viccesebb, amikor kérik az érintettek a képeket, te meg csak pár csöcsről és seggről tudsz fotót felmutatni.
Btw sszerintem alexpós és bemozdult.
Záridőben próbálj 1/200 de inkább 1/250 s környékén maradni. Bár látom az érzékenység így is fel volt rendesen csavarva.Eladó ÚJ Adata DDR4 2 GB so-dimm ram QNAP vagy Synology NAS-ba.
-
catroot
veterán
válasz aleister #32523 üzenetére
Szerencsére csak magam szórakoztatására kattogtattam.
Záridőben nem nagyon volt mozgásterem. Sajna 18-55-ös kitobival tudtam csak bohóckodni.
Nem tudtam, hogy hol fogok ülni, milyen fények lesznek. Egyedül a 35 1.8 fix lett volna jó talán (az még a másik obim, ami nem manuál)
"I live in the weak and the wounded, Doc."
-
bajnokpityu
félisten
akinek volt nikkor 18-105öse, és Tamron 18-200mm f/3.5-6.3 Di II VC-je is, beszámolna melyikkel milyen az élet utazgatni, fotózni?
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
Balinov
félisten
Sracok, AF-D-s kistelekbol (vagy inkabb kitzoomokbol) mint pl 28-70, 28-80, 28-200 stb... van valakinek tapasztalata?
6yrs, 19.5kg :) Realme X2 Pro 12/256, Fizetési elvárás: hát, én már a Google-ban is sokat kerestem.... Flickr fotoim: http://www.flickr.com/photos/magdabalinko/
-
bajnokpityu
félisten
válasz Throme #32126 üzenetére
18-55el sose volt gondom, nem tört. 18-105 viszont 2x is. Egyszer 1cm vtg. tokban, egyszer meg táskában, tok nélkül. Javítható, de az a baj, hogy mocsok drágán javitják, ha még a blende is megy vele.
Elég nehéz a 18-105, és hosszú is, nem nehéz megütni. Ugyanakkor évekig meg semmi gond nem volt, szóval simán lehet user error, de mivel a vázamat 5 évesen szinte újnak lehetett nézni, vigyázok rájuk, általában tokban is vannak, nemtom mit lehetne ennél is finomabban használni.
Nikon szervizben amúgy kicsit se lepődtek meg, állítólag akkor is éppen volt bent 15 bajonetttörött kitobi..
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
quby
őstag
válasz bajnokpityu #32531 üzenetére
Nekem motorozás közben szétugrott a rekesz dobozba rázós úton. Majd egy zoomgyürü áttekeréskor be is daráltam.
Össze sem tört és mégis gazdasági totálkáros lett. 24 lett volna a lamella szett plusz a javitás 15.A legügyesebb állat az ürge, hiszen búzával teli pofazacskóval is képes repülni, miközben egy bagolyt egyensúlyoz a hátán.
-
Geripapa
aktív tag
Probálok infot gyüjteni vakuzás témakörben.
Egy ehhez kapcsololodó pdfben, a "Fénymérés, színhőmérséklet" témakörében találtam a következö részletet "a szinhömérséklet beállitása a gépen" fontoságáról."Sokan mondhatnák, hogy minek vacakolni ezzel, majd utólag a számítógépen korrigálom, ha kell. Ez akár igaz is lehet (főleg, ha az illető nem JPG-ben hanem RAW-ban fotóz), de ehhez szükséges egy színhelyesen kalibrált monitor is. Egy olyan monitor, mely már tényleg nagyarányú színhűséget képes elérni, több 100.000 Ft-ba kerül, egy valamire alkalmas hardware-es monitorkalibráló készülék is hasonló tétel, míg egy szürke lap pár 100, egy WB sapka pedig pár 1000 Ft csupán. Ennél is nagyobb probléma, hogy helytelen fehéregyensúly beállításával gyakorlatilag lebutítjuk a fényképezőgépünket! Mire gondolok? A kép 3 összetevőből áll össze a gépben: ezek a piros, zöld és kék színek. Ha mi 3200K színhőmérsékletet állítottunk be, és borult ég alatt fotózunk (ami 6-6500K is lehet), akkor a kék színek egy pillanat alatt ki fognak égni, mivel ezen színösszetevőt a gép aránytalanul jobban fogja erősíteni, mint a piros illetve zöld komponenseket. Így előállhat az a helyzet, amikor 100% kék telítettség mellett a piros és zöld színek még csak 30%-on állnak. Ha tovább exponáljuk a képet, a kék csatorna beég. Ha később helyreállítjuk a színeket, azaz kb. 30%-ra visszacsökkentjük a kék csatornát (feltételezve, hogy valami olyat fotózunk, ahol a csatornák egyenlő arányban lettek volna használva), akkor azt vesszük észre, hogy egy jócskán alulexponált képet kapunk, amit utólag még expó korrekciónak is alá kell vetni, azaz meg kell növelni minden csatorna értékét számítógéppel. Ez még leírva is elég horror, főleg ha számokban is kifejezzük mindezt! Egy átlag középkategóriás gép 12bit színmélységet kezel, ami 4096 árnyalatot képes leképezni minden színcsatornából. A fenti, hibás beállítással ezt lebutítottuk 1200 árnyalat környékére, azaz közel 3000 árnyalat lehetőségét kikukáztuk."
Tehát ha raw-ban fotózók akkor is illik beállitani a gépen a szinhömérsékletet?
Segítségkéréshez: NSA320+FFP; Raspberry Pi2 Openelec/Kodi ;
-
marcitp
őstag
válasz energomatt #32534 üzenetére
...de ha kiég a leírás alapján pl a kék (a helytelen WB miatt), azt már nem igazán tudod visszahúzni sehogy utólag... nem? Nem értek hozzá, csak nekem így tűnik.
https://www.flickr.com/photos/131261609@N06/
-
Throme
veterán
válasz bajnokpityu #32529 üzenetére
18-105 megvan még, 18-200 VC tamit csak próbálgattam...
Szerintem tök ugyanaz, csak az egyiknél hiányzik a 106-200mm tartomány .
Ha választani kéne én most valszeg a tamit választanám. Jobb stabilizátor, 5 év gari.
Árban kb egyformák. Méretre is kb egyformák.
A lightroom 6.valahánytól már felismeri a tamront (mármint ezt a konkrét típust is), így a korrekciókról se kell lemondani.szvsz
-
aleister
veterán
válasz Balinov #32530 üzenetére
Pénteken koncertfotóztam egy AF-D-s 80-200 f2.8-cal.
Tág rekeszen lágy, de nem belenagyítva, monitorméretben használható. F5.6-nál atompenge. A képszéleken gondolom nem túl acélos, legalábbis a D-sek híresek erről. Az esetemben erre nem derült fény a témából adódóan.
Ha érdekel, akkor teszek fel este vele készült fotót.(#32537) energomatt
Igaz, amit írt a kolléga, és néha valóban ki is égnek a színcsatornák. Ezért nálam mindig a 4 hisztogram van beállítva az elkészült képek mellett. Erre rendszerint elég a legelső pár elkészült fotónál ránézni, és ha valamelyik csatorna a kiégés határán van, akkor átbökni a WB-t auto-ról egy manuális, szürkelapos mérésre.
Egyébként a többségnek nem tűnik fel -az extrém esetektől eltekintve- az ilyen jellegű kiégés. Nem olyan feltűnő, mint pl egy túlexpózott égbolt vagy menyasszonyi ruha.[ Szerkesztve ]
Eladó ÚJ Adata DDR4 2 GB so-dimm ram QNAP vagy Synology NAS-ba.
-
veterán
válasz aleister #32538 üzenetére
Engem érdekelnének a képek - a kétgyűrűssel régóta szemezek (és lassan csak kigazdálkodom...), de megnézném, hogy real-life használatban mennyire lágy az a lágy. (Saroktól sarokig nem annyira izgat, DX-nél csak nem játszik...)
And As It Is Such, So Also As Such Is It Unto You
-
Balinov
félisten
-
catroot
veterán
Na, ma megjött a TC-200as telekonverter.
Nagyon nem tudtam vele játszadozni, kimentem az udvarra és az onnan látható tégla tízemeletest és Holdat fotóztam, amit próbaképpen lőttem már máskor is.
Ez a kép 210mm-en készült. Ez pedig ugyancsak 210-en, csak a 2x-es nagyítással.
Ugyanígy a Holdról is egy pár hónapos kép, és egy konverteres.
Egyékbént a Hodról lehetne élesebb is valamennyivel, mert már nem bírja a súlyt az állványom és kicsit elmászik, ha ráteszem a D7100+70-210+TC-200-as kombót.
Jó, hát csodát persze nem kellett tőle várni. Szegény ember vízzel főz.
"I live in the weak and the wounded, Doc."
-
aleister
veterán
anaqer, Bali:
Itt van két snitt ugyanarról a jóemberről. Gy tán kicsit össze lehet vetni az élességet.
Érdemes letölteni őket, mert elég lassan renderel a OneDrive.
Mondjuk így jobban megnézve annyira nem atompenge 5.6-on sem, de ahhoz képest, hogy csillió méterről lőttem a végállás 200mm-en, szerintem jó eredmény egy D-s optikától.
Eladó ÚJ Adata DDR4 2 GB so-dimm ram QNAP vagy Synology NAS-ba.
-
veterán
válasz aleister #32544 üzenetére
Köszi!
Szerintem (laikusként) a kettőnyolcas se annyira taknyol (jó, nyilván valamennyit, de teljesen reális kereteken belül), mint inkább backes egy kicsit. Mondjuk egy 5-10 centit, már ha az arcára lőttél - a hátsó hajszálak élesebbek. Ezt én simán elfogadom - a CA viszont kicsit soknak tűnik. Nem csak az előtérbe mászó hangolókon, de már a mikrofonon is.
(Félre ne értsd - a képek faszák, csak az obi teljesítményét analizálgatom... )
And As It Is Such, So Also As Such Is It Unto You
-
aleister
veterán
válasz anaqer #32547 üzenetére
Igen. Szerintem is erősen CA-zik. Ez friss export, és direkt nem szedtem róla le a CA-t, hogy lássa a kérdező az optika képességeit.
Elég nehéz megállapítani, hogy f2.8-as DOF-nál back-es az obi, vagy a csóka mozdult be, tekintve, hogy össze-vissza izegtek-mozogtak a színpadon. Szerintem egyébként csak azért tűnik élesebbnek az a pár hajszál, mert a sötét háttér előtt kontrasztos.Természetesen a képekre értettem a dolgot én is. Eszembe se volt magamra venni.
Egyébként kölcsönbe kaptam egy napra az obit. Hogy ne érjen meglepetés, fotózás előtt lőttem f2.8, 4, 5.6-on cdAF alapú tesztképet. Azon jobban látszik az élesség változás. Tán megvannak még. Holnap ránézek.
Eladó ÚJ Adata DDR4 2 GB so-dimm ram QNAP vagy Synology NAS-ba.
-
gergo5991
őstag
-
Aaron14
őstag
Sziasztok!
Igaz, hogy ha többnyire adatkábellel csatlakoztatom a fényképezőgépem a laptopomhoz, akkor sérülhet a fényképezőgép alaplapja? Inkább vegyem ki mindig az SD kártyát és vegyek hozzá egy USB-s kártyaolvasót vagy abból a pénzből inkább egy tartalék SD kártyát?
A laptopom SD kártya foglalatában Transcend JetDrive van, így azt erre a célra nem tudom használni.
Sony KD-55XF9005 - MacBook Pro M1 Pro 14” - iPhone 15 Pro 128GB
Új hozzászólás Aktív témák
● PH!otósok beszélgetős offolós topikja
A topicba tilos bármilyen, keres, kínál, cserél típusú hirdetést beírni!