Új hozzászólás Aktív témák

  • 7

    addikt

    Téma összefoglaló elérhető: [link]

    Az előző fejezet: [link]

    Flashback tapasztalatai külföldről származó motor mo.-i forgalomba helyezéséről:

    "Külföldről behozott jármű, forgalombahelyezése magyarországon
    Az árak 2008-asok!
    Elöljáróban annyit hogy nem kell megijedni a dologtól, kb 3-4 napot kell rászánni meg egy kis papírmunka, de jól lehet járni a végén. A magyarországi árakhoz képest kb 20-40%-al olcsóbban, papírozással együtt.
    Ugye az első dolog a motor vétele. Ezt intézhezjük itthon is, sokan foglalkoznak behozatallal. Vagy ha van kint ismerős akkor akár onnan is hozhatjuk. Már átírásnál figyelni kell. Mert ha már magyarországi tulajdonostól vesszük akkor átírást is kell fizetnünk! De a legtöbb kereskedő el tudja intézni a közvetítést. Bevett szokás hogy a motor már itt van az országban, de a papírjai még nincsenek itt, csak fénymásolatot kapunk. (én csak egy faxot kaptam a motor papírjairól amiből az alvázszámot is alig lehetett kiolvasni) Ez esetben úgy hozzuk a járművet hogy az összeg egy részét a külföldi papírok kézbesítése után fizetjük ki. (Célszerű annyit visszatartani hogy még pályamotornak vagy alkatrésznek el tudjuk adni, és kijöjjünk nullszaldósra ) Bár a legtöbb "kereskedő" korrekt ilyen szempontból és a papírmunkával nem szoktak szőrözni hiszen ő neki is romlana az üzlete.

    Papírok
    Kell egy két nyelvű adásvételi szerződés:

    Olasz-magyar:
    [link]

    A motor forgalmija. Olasz esetén kétfélével talákozhatsz:
    [link]
    [link]

    Forgalomból kivonási papír:
    [link]

    Érdemes egy külön mappában gyüjtögetni a papírokat mert gyülni fog és a végére egy 2 cm-es tömb össze fog jönni.

    A forgalombahelyezés menete

    Motorvásárlás, Okmányiroda
    Miután megvan a motor az első dolgunk az okmányiroda. Származás ellenörzési kérelem. Ide csak a motor papírjait vigyük. Időt spórolhatunk ha telefonon egyeztetünk időpontot az okmányirodával vagy a neten http://www.magyarorszag.hu-n. Fénymásolatokat is el szoktak fogadni. Itt 8400 jó magyar forintot fogunk otthagyni. Származás ellenörzést postán küldik általában 1-2 hét míg postaládánkban találjuk a papírt. Ahogy itt végeztünk rögtön foglaljunk egy helyet műszaki vizsgára, egyedi forgalomba helyezésre! Érdeklődjünk a környékünkön hol csinálnak ilyet! (én a Ideálisan kb. 14-18 napra a származás ellenörzési kérelem napjától.
    Ez idő alatt készítsük fel a motort műszaki vizsgára. Fékek, izzók mindenképpen legyenek rendben. Meg persze előtte azért takarítsuk le alaposan (alvázszám, motorszám környékén főleg), szeretik ők is a tiszta motort. Hangal/kipufogóval nem szoktak foglalkozni. (Nekem csak pályán használható Yosi volt fent )
    Számoljuk regadót (lásd lentebb), és kötelező biztosítást http://biztositas.hu !

    Műszaki vizsga
    Ide kellenek az eredeti papírok meg persze a motor is. Én a Vas Gereben utcába vittem a gépet (1195 Bp., Vas Gereben u. 2-4. TEL: 06-1-348-2060). Itt ki kell tölteni egy szép papírt a a forgalmid alapján, előtte érdemes tájékozódni hogy mi hol van a forgalmin. Ha valamiben nem vagy biztos: http://www.sztaki.hu/. Miután kitöltöttük a papírt leadjuk, átnézik. Majd mehetünk sorbanállni a motorunkal a vizsgaállomáson. Itt csinálnak egy pár fényképet róla. Ellenörzik a motor/alvázszámokat. Beviszik a rendszerebe az adatokat, majd ellenörzik fényjelző berendezéseket és a fékeket. Nagyából ennyiből áll a vizsga. Utánna a kasszánál kifizetünk 33200Ft-ot. Megkapjuk a müszaki papírjait. A legközelebbi eredetvizsga állomást hívjuk fel és foglaljunk helyet a VÁMolás utánra. Majd az okmányirodát és itt is foglaljunk egy pozíciót az eredvizsgálat (kb egy óra) utánn úgy hogy még kényelmesen odaérjünk.

    VÁM
    Jelenleg hatályos regisztrációs adó mértéke: [link] Törjön le a keze aki azt a képletet kitalálta Itt az én példám:
    93.03.02-es 750-es > alapösszeg: 180.000FT > Csökkentőt tényező a vámolás napján: 0,82 > 180.000*(1-0,82)=32400. Ami összeg kijön a közelítőleg jó. Én 34000Ft-ot fizettem.
    Pesten a csepeli kirendeltségre kell menni. (1211 Budapest, Petróleum u. 4. Tel.: 277-54-34) Ide csak a papírok kellenek. Viszont 10ezer forint ellenében az ott lévő kiscég elintézi nekünk a papírmunkát. Megkimél minket 3 db papír kitöltésétől, és 2-3 óra várakozástól. Ha az olcsóbb utat választjuk akkor először igényelnünk kell egy VPID számot. (Legyen minden papírból egy fénymásolatunk, mert azt is fognak kérni!) Majd ezzel a számmal egy másik ablaknál a regisztrációs adó összegét meghatározzák. Adnak egy papírt majd el kell fáradnunk az OTP-bankba itt lehet befizetni a regadót. Ahol kapunk róla egy szép 2 oldalas bizonylatot. Vissza a VÁMhoz, leadjuk a bizonylatot. Majd kiállítják a szép zöld regadó bizonylatot. Itt ennyi volt a dolgunk.

    Eredet vizsga, Rendszám!!!
    A mai napunk szaladgálós lesz, papírokat és a motort előkészíteni, érdemes egy szabadnapot kivenni erre a "jeles" alkalomra. Kezdjük a már lefoglalt időpontunkkal az eredetvizsgálatnál. (Ami már a harmadik a sorban! Kiakasztó ez a rendszer ) Természtesen ide kell a motor. Valószínűleg fel fogják ajánlani hogy helyben is köthetünk biztosítást, de ne tegyük, mert úgysem fogunk tudni! Ha végeztünk irány az okmányiroda! Ide már csak a papírok kellenek.
    Kezdjük el a forgalombahelyezés menetét. Majd kérdezik a biztosítás kötvényszámát, ami ugye még nincs, de addig nem is lesz amíg a motor forgalmi nem lesz, de az meg addig nem lesz amíg biztosítás nincs. Huh. Érdekes szituáció... A már kinézett biztosítást menjünk el megkötni, vagyis csak ajánlatot kérni, mert annak a száma kell az okmányirodának. Tehát érdemes valami közeli irodát kinézni. Ahogy ezzel végeztünk menjünk vissza az okmányirodába. Itt ki kell fizetnünk sorrendben: rendszám- 4200FT, törzsk. - 6000Ft, forgalmi- 6000, matrica a rendszámra - 450. Majd megkapjuk végre a rendszámunkat! De még vissza kell mennünk a biztosítást kötő irodába hogy érvényesítsék a kötelezőt a forgalmink alapján. Ha ez megvan és az idő is szép hazafelé vegyünk egy rendszámkeretet a motorunkra és guruljunk a már Magyarországon is hivatalosan forgalombahelyezett járművünkel!
    Széles utat! Sok baleset, és hatóság MENTES kilométert!
    MOD: persze a VÁM-nál egy fénymásolatot 100FT-ét csinálnak..."

    [ Módosította: radi8tor ]

Új hozzászólás Aktív témák