- War Thunder - MMO Combat Game
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- EA Play - Napokon belül elérhető lesz a Star Wars Jedi: Survivor
- Elite: Dangerous
- PlayStation 5
- Bemutatkozott az Astropulse: Reincarnation
- Assetto Corsa Competizione
- EAFC 24
- Azonnali játékos kérdések órája
- Máris megrendelték a Fallout TV sorozat második szezonját
-
GAMEPOD.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
simonzé
addikt
válasz Topiccsendőr #399 üzenetére
Ez jellemző az egész gépiparukra. Volt szerencsém megismerkedni présgépükkel, köszörűvel, elektromotorral, robogóval, autóval. Hát a Fiat-csoport autóira szót sem vesztegetnék, elég legyen annyi, hogy szépek. A műszaki oldalt, a tartósságot, meg a megbízhatóságot inkább ne feszegessük. A csőd szélén vannak évek óta, ez sokat elárul.
A gépeikkel 100* annyi gond van, mint mondjuk a Német/Cseh/Japán/Francia/stb gépeinkkel. Azonos funkciójú gépek között mind gyengébbek, mint más nemzet termékei.
A robogóik viszont... Nyaminyami.I don't fit in. I fit out.
-
Topiccsendőr
addikt
A kínaiak már a spájzban vannak!
Elővettem egy 2004-es MOTOCICLISMO újságot és mit látok benne? Egy Gilera Runnert, de valamiféle rettenetes kínai motívumokkal díszítve. Később kiderult, hogy az nem is Gilera, hanem... öö... asszem KINLON. Egy tök jó formatervezést miért kell meggyilkolni? Ugyanez a helyzet a Suzuki Gn 125-tel, a Honda Xl 125-tel. Egy az egyben lekoppintják, csak rondítanak rajta egy galytőrő ráccsal (az endurón). Ekkora ízlésficamot én már nem tudok kiheverni...Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz oettinger01 #379 üzenetére
Volt valaha 95' tájékán az Italjetnek a Formula és Dragster típusa. Függőcsapszeges kormányzás, térhálós csőváz... Mindez 95-ben. Ők már rég feladták a leckét akkor. A Peugeot Compressor-ját sem iskolázza úgy le a Derbi. Azért vannak konkurensei rendesen...
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
Uramatyám! A Hyosung még a Harley V-Rod ot is lekoppintotta. Én megyek a Dunának.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
ngabor2
nagyúr
Több vasat tartok a tűzbe. Van itt valakinek Derbi Atlantis-a? Ha igen, van hozzá magyar kézikönyve? Ha ez is igen, akkor egy fénymásolt/szkennelt példányt kérhetnék belőle (költségtérítéssel).
-
simonzé
addikt
-
oceanearth
őstag
válasz Topiccsendőr #402 üzenetére
kínaiaktól mit vársz?? én már a lekoppintott rollys-royce után és a lekoppintott mini után már semmin nem lepődök meg!
-
ToRR3nt3
senior tag
A Piaggio Typhoon X-ről mi a véleményetek. Én kisvárosban lakom, sokat terepezek -illetve muszáj szar utakon mennem- és a Jogom virslikereke nem nagyon komálja a süppedős, murvás terepet, illetve a dobfékei sem az igaziak. A Typhon elég jó árban is van, brutálisan néz is ki, lehet le kéne cserélnem a régit...
...We pay. Nothing can save us. Justice is lost, Justice is raped, Justice is gone...
-
Topiccsendőr
addikt
válasz ToRR3nt3 #408 üzenetére
A Tájfun az jó kis motor. Ha a telók jók, akkor nem lesz semmi gond. Úgyis azok monják fel először a szolgálatot. A blokkja ua. mint a Yamaha , azzal se lesz gond. Ha már terepen kellene mennem én inkább egy DT80 vagy CRM80-ast néznék...
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
ToRR3nt3
senior tag
válasz Topiccsendőr #409 üzenetére
Nem is tudtam hogy Yamaha blokkos. Az jó mert azok azért elég +bízhatóak. Gondolkodom még valami olaszból behozott használt nagytestűn is, de láttam milyen állapotban hozzák be őket. Mondjuk a burkolat ütött-kopottsága miatt a motorikus állapotuk még lehet jó... Az igazi akkor is valami zyír új lenne...
Terep alatt nem kifejezetten az erdei környezetet értettem hanem a full kátyus aszfaltutakat a salakosat meg a makadámot. A salakon nagyon ficereg a robim.
[Szerkesztve]...We pay. Nothing can save us. Justice is lost, Justice is raped, Justice is gone...
-
oceanearth
őstag
válasz ToRR3nt3 #408 üzenetére
nekem van egy eladó aprilia rallym. nagyon jó terepre, ráadásul megy is mint a golyó.
Bővebben: link
az első teleszkópok nagyon durvák, iszonyú tartósak robogóhoz képest hosszú a rugóút, nem köpik az olajat. a háűtsó rúgó egy állítható erősségű tuning rugó. én a legpuhább álláson ahsznűlom, de még egyszer sem koppant le, az úthibákon átsiklassz vele. ha érdekel akkor dobj egy mailt és ebszélünk, ha meg nem akkor mind1 -
ToRR3nt3
senior tag
válasz oceanearth #411 üzenetére
Ha beszámítanád a régi gépemet meg még úgy az 50 km-es körzetemben lenne a motor komolyan érdekelne...
...We pay. Nothing can save us. Justice is lost, Justice is raped, Justice is gone...
-
Yaye
őstag
válasz oceanearth #411 üzenetére
Mit érdemes tudni róla? Feltéve hogy publikus.
-
Topiccsendőr
addikt
-
oceanearth
őstag
annyit érdemes tudni róla, hogy a váz az 98as, de 2002ben amikor vettem egy motorszerelő ismerősömtől az teljesen felujította és kapott egy kis tuningot. fél éve kicseréltem a kipufogót egy leovincire és kapott egy sportlégszűrőt. így 90-95 a vége vastag terepgumikkal, amik azért aszfalton is tapadnak. fék elöl brembo ami nagyon jó fékhatással bír, a fényezés szintén 2002es metálszürke sehol egy sikával, nagyon vigyáztam rá.
annyira most nem avgyok benne az árakban ti mit mondtok rá?? láttátok a képet, műszakilag teljesen rendben van, csak sajna mint mondtam muszály eladnom -
ReDPiTTY
tag
válasz Topiccsendőr #399 üzenetére
a mocimhoz még nem kellett hozzányúlni,3 év 6ezer kilóméter után.pedig én csak két gázkarállást ismerek:alapjárat és full gáz!
mod:hsz 404 képet tudsz linkelni?
[Szerkesztve]Einstein nagy igazsága: "Csak két dolog végtelen: a világegyetem és az emberi hülyeség.De a világegyetemben nem vagyok olyan biztos.”
-
NeoXon
csendes tag
Na, levizsgaztam, vegre kicsit jobban raerek. Megneztem a mocim hatso kereket, vastag terepgumi van rajta, es nagy hupliknal a gumi hozzaer a femvazhoz az ules alatt, ki is van kopva picit.
Mit lehetne ezzel csinalni? Ezek szerint a hatso rugo + teleszkop nem utkozik fel, mert akkor az nem engedne, hogy a kerek hozzaerjen. Tehat a gond azzal van, hogy vastag rajta a gumi, emiatt valahogy a rugot / teleszkopot kene hatul kemenyebbre allitani, hogy ne engedje ennyire leulni a hatuljat. Van erre valami mod? Vagy le kell cserelni az egeszet egy erosebb rugora? Yamaha artistic jog kulonben.
Masik dolog, hogy hatulra a hajtomube milyen olajat kell tenni? Valaki mondta, hogy osszvissza 100cm3 valo bele. Meg nem tudom, hogyan kene leereszteni a regit. Van egy ilyen tulfolyocso, ami egy ilyen feher csavarral be van tekerve, nem tudom az alkalmas -e arra, hogy ott leeresszem, vagy az csak a tultoltott olajmennyiseget vezeti el?
Ja, es az akksim eleg gyenguska. Egy robogo kisker weboldalan lattam, hogy 3,5 k-ert vesztegetnek egy akksit. Ennyi penzert ez az eredeti hozzavalo akksi vagy valami utangyartott cucc lehet? Semmikepp nem akarok gagyis vackot venni bele, kiderul aztan, hogy savas, es szetfolyik mindenhova, stb. Milyet erdemes es hol? -
Topiccsendőr
addikt
Mint már fentebb írtam, nekem ugyanez volt a problémám. Le kell cserélni a hátsó gumidat normálisra. Mégiscsak olcsóbban jön ki, minha egy új telót vennél, aminek ugyebár megegyezik a rugóútja a régivel, tehát semmit se ér... Alul van egy leeresztőcsavar, kicsavarod, kijön az olaj, ami tuti nem fáradt, mert több tízezret kibír. Sztm ne is nyúlj hozzá. Ha sikít a hajtómű, akkor a fogaskerekek/csapágyakat kell cserélni, nem csak az olajat. Gondozásmentes akkut vegyél bele, kb ez az ár.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz ReDPiTTY #418 üzenetére
Jó robogókat csinálnak, ezt elismerem, de egy hatmilllás RSV Mille R Factory-nek csak nem kéne szétesnie... Egyébkén a Cagivámmal semmi más gondom nem volt, 22 E kilóméter után a hengerfejtömítés áteresztett, és elárasztotta vízzel a hengert. Egy tömítéscsere után vígan ment tovább. Amikor elvittem szerelőhöz, azt mondta fullgenerál. Otthon megcsináltam öt perc alatt. Egy idegesítő dolog volt még vele: sehol nem kaptam hozzá semmilyen AZAZ SEMMILYEN alkatrészt. Egy tagtól vettem nagynehezen egy összetört blokkot, abból éltem...
[Szerkesztve]Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
ReDPiTTY
tag
válasz Topiccsendőr #421 üzenetére
volt rsv-d?álmaim mocija!egy 650-es elephantom volt az tuti gépezet volt
Einstein nagy igazsága: "Csak két dolog végtelen: a világegyetem és az emberi hülyeség.De a világegyetemben nem vagyok olyan biztos.”
-
Robi_73
őstag
válasz Topiccsendőr #398 üzenetére
Sajnos igen. Most mentem vele 108 km-t, és a max sebességet feltornáztam 55km/h-ra.
Robi73
-
Robi_73
őstag
válasz Topiccsendőr #425 üzenetére
Nekem sem. Mindenki megnézi , csak a top speed elkeserítő. Sokan nem akarják elhinni, hogy egy 50cm3-es motor van benne. Fordított első villák, elől hátul tárcsafék, méretes gumik, gáz csillapításu és állítható hátsó lengéscsillapító, fémszővéssel ellátott gumi fékcsövek, 9.5L-es tank, nagytestü maszív váz stb... Egy ismerősömnek 1 éves 400-as Hondája van, és az nem nézz ki így.
[Szerkesztve]Robi73
-
Topiccsendőr
addikt
Aprilia Area 51... Ez már robogó! Láttam egyet 299 E-ért
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Hójember
csendes tag
Szerintem nem robogót kell venni...
Hanem valami SIMSON-t. Sokkal nagyobb motorozási élményt nyújt, olcsóbb szervíz,fele annyiba kerül, (50ccm, +lehet rá tenni akár 70ccm-es hengert is és így ki lehet belőle csalogatni akár 80 km/h-t, de láttam már simsont robogni 100-al is de ahhoz drasztikusabb beavatkozások is kellenek) könnyebb vele elsajátítani a motorozás fortéjait, vezetéstechnikailag is sokka jobban lehet kezelni (mert legalább nem olyan rajta ülni mint egy ''stokin'' ). Szoval szerintem érdemesebb megvenni egy Simsont 40-50 ezerért mint valamilyen robogót 200-300 ezer Ft-ért. A szervízre visszatérve egyik haverom érdeklődött
karbitisztítás ügyében 2 óra munkadíj 9900-Ft lett volna .
Meg mielött valaki megkövezne azért hogy a Simson nem robogó, van robogó típus is.
[Szerkesztve] -
Hójember
csendes tag
válasz oceanearth #430 üzenetére
Akkor rossz helyen keresed 70-80 ezer az már sok. Annyiért márt MZ-t kapsz
-
NeoXon
csendes tag
válasz Topiccsendőr #420 üzenetére
Es hol vegyek hatso kereket? Eleg csak abroncsot ugye? Ja, es az eleg para, ha ket kulonbozo tipusu gumi van elol meg hatul, nem?
Kulonben milyen aron van egy jo, (nem vastag, mert az hozzaer hatul a vaz aljahoz) gumi yamaha joghoz? Korbenezek neten, csak jo lenne azert egy korulbeluli ar. Hasznalt is jo, ha jo allapotban van (pl. valaki terep gumit vett es nem kell az origi) -
NeoXon
csendes tag
Na, kozben 3000-ert talaltam ujat, sztem akkor nyar vegen lecserelem elol-hatul egyszerre oket, es azzal a problema remelem meg is oldodik.
Jah, nezegettem, hogy lehet -e kulon kapni az elso teleszkopra ilyen takaro gumi bizet, es azt irjak, hogy 2000 Ft darabja annak a teleszkop harmonikanak. Pffff, ezek meg vannak huzatva. Az csak egy ocska gumi darab. Nem lehetne ilyet utangyartottan olcsobban beszerezni valahonnan a Yamaha alkatreszkereskedes helyett?
[Szerkesztve] -
Topiccsendőr
addikt
válasz Hójember #428 üzenetére
Én azért ezzel a véleményeddel nem értek egyet. Egy Simsont nem kéne összehasonlítani egy sokkal modernebb koncepcióval, mert mindketten tudjuk, melyik a vesztes. A 70 cm3 hengert robogóra ugyanúgy ráteheted, Hallottam olyan Alfaerre hengerről amelyik 14 lovat hoz ki egy szerencsétlen BW's-ből, ami azért állvahagyja az összes Simsont, még ha 1000 -rel is megy az...
Az oké, hogy nagyobbak a kerekei, ezáltal a kellemesebb az egyenesfutása, de a fékei... Trágya. Ami előnye van azt rögtön kilövi a koncepció öregsége. Vagy gondolj bele: egy meleg nyári nap meg akarsz tenni 40 km-t egy Simóval, fél úton meg kell állnod, míg robogónál a kényszerléghűtés elvégzi a dolgát...Elektronikája sem a csúcs, sokkal megbízhatóbbak pl. egy eső után a japán, olasz gépek (tapasztaltam). Egyébként olyanokat lehet a mostani robogókkal dönteni, hogy még a válladra is kéne koptató. Nagyon jó kis dögök ezek.
40-50ért olyan agyonszerelt vashalmot kapsz, hogy minden héten szét kell szedned valamiért.
Egy jó állapotú Simson valóban 80E...
[Szerkesztve]Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
Ja, visszatérve a szervizre, karburátort akkor szoktak tisztítani, amikor a benzin színezőanyaga lerakódik a furatok végeiben (8-10év) és eldugít valamilyen fúvókát esetleg más extrém esetekben (koszos légszűrő, koszos benzin)... Egyébként ezért 5k szoktak kérni... Legalábbis az én ZXR-emet ennyiért csinálták, ami négyhengeres=négy karburátor.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
simonzé
addikt
A gumin ne spórolj, sok múlik rajta. Szerintem is a gumi túl nagy átmérője a gond. Gyári gumi, vagy utólag tette rá vki?
Nekem 4200 volt a gumi felszereléssel együtt. Valami koreai, de nagyon tapad. Csak homokos aszfalton hajlamos megcsúszni, vizesen alig. Robogós üzletben, vagy akár gumiszervizben is felrakják seperc alatt.
Akksiból zselést vegyél. Kisebb, nincs benne sav, és állítólag tartósabb is. Nekem mondjuk most pont savas van, (4 Amperes), pont elég, de egy modern mocin több fogyasztó van, mint a Diomon.
Simsont meg azért nem vennék (bár van egy ), mert nem olyan megbízható, mint egy robogó. Nekem egy 15 éves, de 6000km-es (!!!) Simsonom van, tehát nagyon megkímélt. Mégsem mernék vele elindulni 40-50km-re tartalék gyertya és szerszámok nélkül. Pedig az élmény azon is hatalmas, és a váltó miatt sokkal dinamikusabb nagy tempónál. Ja, az enyém 70-75-öt bír.I don't fit in. I fit out.
-
Yaye
őstag
válasz Hójember #428 üzenetére
Nem értem miért jönnek ismételten emberek ezzel a szöveggel
Nem kövezés, de jól mondtad: a simson az motor, a robogó meg robogó, tök más a kettő. Akinek az egyik kell, annak nem felel meg a másik, és fordítva. Aki robogót vesz, azt részben épp azért teszi mert nem akar váltóval szarakodni, marhára nem érdeklik a motorozás ''fortélyai'' (sőt) és előnyben részesíti a kényelmesebb ''stoki'' pozíciót, és a kvázi karbantartásmentes kényelmet és kezelési egyszerűséget. Városban pedig a többségnek épp elég az a 70 amit egy fojtatlan 50es robogó tud. És ne felejtsük el azt sem hogy egy robogó kifejezetten jól tud kinézni, ellentétben egy Simsonnal.
A Simson robogó az meg már robogó, és nem jobb választás mint egy japán vagy egy olasz. -
NeoXon
csendes tag
Sokan beszeltetek errol a fojtas levetelerol meg 70-es furatrol. Hol es mennyiert lehet ezeket megcsinalni? Gondolom Yamaha markaszerviz ilyennel nem foglalkozik (meg jo draga is), ezert Bp-n ha tudnatok mondani megbizhato szerelo ismerost, azt megkoszonnem. Nekem eleg lenne a fojtast is levenni, mert most sik terepen max. 60-at tudok kihozni belole, de azt is lassan, inkabb 55 km/h a vege. Ugy hallottam, hogy Yamaha Jogok ennel tudnak tobbet is. Akitol vettem, mondta, hogy a gumikon es az uj ulesen kivul minden full origi, tehat gondolom a fojtas sem lett kiveve belole.
Amit szeretnek, az az, hogy 60-65-ot hozzon, anelkul hogy szenvedne. Ha csak 70-es hengerrel megy, am legyen. Csak fojtas kiiktatasaval mennyit lehet kihozni belole?
Ha uj abroncsot veszek, mire kell figyelni? Most ilyen tok vastag gumi van rajta, es kiallo bizek vannak, amivel terepen nagyon jol lehet menni, mert abszolut nem csuszkal. Viszont foleg varosban hasznalnam azert, es olyan kene, ami esoben, betonon is jol teljesit.
A hatso teleszkop kemenyseget kulonben nem lehet sehogy sem allitani?
[Szerkesztve] -
Topiccsendőr
addikt
A variátornál van egy alátét, ami nem engedi, hogy 50-nél többet menj, ezt kiszedik, akkor fog menni 60 65-öt, de akkor meg is eszi a 4-et simán. Ha a gyújtást nem cserélik ki akkor nem fog ennél többel menni. Az Artistic ennyit tud. Ha már el tudod érni 60-at akkor vsz. az már ki van szedve. A széria hátsó rugón nem lehet állítani, de ha újat kell venned, úgyis állíthatót tudsz csak venni, legutoljára amikor láttam 7500 volt. Ha bemész egy robogóshoz egyből megmondja milyen gumiköpeny kell a Jogodra.
[Szerkesztve]Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
-
Yaye
őstag
A fojtást szvsz kiszedi a márkaszerviz is, bár lehet hogy nem épp olcsón. Nekem (aprilia) 7k-ért szedték volna (ha lett volna benne) a márkaszervizben, de abban kipufogódob vágás-hegesztés is lett volna. Alighanem egy 70-es big bore kit beszerelése elől sem zárkóznának el. Jogot nem ismerem, az aprilia scarabeo fojtással 45-50-et ment (volna), fojtás nélkül sík úton hosszas gyorsítás után elérte az óra szerinti 70-et.
-
ToRR3nt3
senior tag
Szvsz az Artiticban nincs eleve fojtás. Az ilyen régi típusú robogókat nem fojtották le. Az enyém majd 70-et megy csutka gázon, kicsit visszavéve simán 60-at. 50cm3-es hengerrel. Egyedül a vékony kerekeit nem szeretem, ja meg hogy nem valami hatásosak a fékei. Olajat lehetőleg jó minőségű, szintetikusat vegyél bele.
Takarógumi a teleszkópra nekem se ártana de én se találtam olcsóbbat.
[Szerkesztve]...We pay. Nothing can save us. Justice is lost, Justice is raped, Justice is gone...
-
simonzé
addikt
válasz ToRR3nt3 #447 üzenetére
Nemtom mi az az Artitic, de ha 50ccm-es robogóként árulták, akkor tutira van benne fijtás. Ha 40-nél gyorsabban megy forgalomba helyezéskor, akkor nem kaphat ''segédmotor'' típusbizonyitványt. Ha 50ccm feletti, vagy ha 50 alatti, de 40-nél gyorsabb, akkor nagymotornak számít. Nem véletlen, hogy a '60-as években a Simson Schwalbe is fojtva volt egy csavarral a gázmarkolat alatt. A Simson S51B pedig szerintem azért lett 51ccm-es, hogy fojtás nélkül árulhassák.
I don't fit in. I fit out.
-
ToRR3nt3
senior tag
Az Artistic Spec. a Jog egy fajtája 3KJ az alvázszáma. Ezeket általában Japánból hozzák be, használtan, vagy szétszedve alkatrészként aztán újra összerakva. Asszem 99-ig gyártották. Nem én találtam ki hogy nincs benne fojtás, az importőr mondta, akitől tavaly vettem.
Ja a 40 amire hivatkozol, különben 45
[Szerkesztve]...We pay. Nothing can save us. Justice is lost, Justice is raped, Justice is gone...
-
Topiccsendőr
addikt
válasz ToRR3nt3 #447 üzenetére
Minden robogóban gyárilag van fojtás, ismétlem önnmagam - egy alátét a variotárcsánál, amely nem engedi az ékszíjat feljebb csúszni, így akárhogy húzhatod, az 50-nél nem fog többet menni. Az Artistic egy ősrégi modell.
3KJ-snél 99'ben már SuperZR-t gyártottak, vagy talán már be is fejezték, úgyhogy minimum 10évesek ezek a modellek. Szoktam röhögni hirdetéseken, ahol 00'-nak jelölnek egy Jog NextZone-t.
[Szerkesztve]Nem menekülsz a csendőrség elől.
Új hozzászólás Aktív témák
- Építő/felújító topik
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Milyen autót vegyek?
- Luck Dragon: MárkaLánc
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Eredeti dizájnnal tér vissza idén a Nokia 225 4G
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- Formula-1
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- További aktív témák...