Új hozzászólás Aktív témák
-
dragonfx
veterán
válasz #35692544 #199 üzenetére
A kanyarodó, mert alsóbbrendű útra tért le, és irányát változtatta, míg az elöző nem ment le a elsőbbrendű útról, és egyenesen is haladt.
Amugy a 2 eset nem egyszerre történt 2 külön esetről volt szó, még milyne jó hogy nem csak én nem olvasok figyelmesen, de mondjuk a te nickeddel égőbb egy ilyne hiba"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
-
dragonfx
veterán
válasz ferkoboy #200 üzenetére
Tévedsz sajnos, józan ész szerint sőt szerint is a te gondolatmeneted az igazságos, de...
Baleset esetén a haladási sebbesség másodlagos vétségnek számít, első hogy a tábla/útburkolati jelet figyelembe vetted e??illetve kanyarodási szabályokat betartóttad, ha nem, akkor hiába mondod hogy a másik 60as uton 90nel jött, te leszel a hibás, mert azt nem tudod bizonyítani ő mennyivel jött, viszont azt hogy te elé bekanyarodtál, azt igen ugyanis 2 totálkáros autó mutatja a dolgot.A féknyom ok tanúsíthatja mennyit lassult és mennyivle jöhetett ha ekkora ütközés és ekkora káér lett..de mivel a rendőr nem matematikus iylne számolgatásokba neked nem fog belefogni, sőt abba se ha te azt mondod hgy ha 60nal jön akor megállt volna, de mivel nem ennyivle jött hanem 90nel ezért nem sikerült, te elémentél, innentől a helyzetnek vége, te vagy a hibás, mert ez tény ott látható, a másik meg feltételezés, és sok a ''ha''....(ahogy a száguldó erődbe mondták feltételezés a kudarc szülőanyja, és speciel ez a mondás igaz is elég soxor és a rendőrők ez alapján döntenek szintén). És ezt eddig 3 rendőr mondta nekem egybehangzóan, ők így helyszínelnének.
[Szerkesztve]"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
-
brd
nagyúr
válasz #35692544 #199 üzenetére
Attól függ. Ha volt záróvonal, v. csöcssor a villamos és az út között, akkor a hülyegyerek. Ha nem voltak ilyenek, akkor kb. fele-fele, feltéve, hogy bizonyítani lehet a hülyegyerek sebességtúllépését (féknyomok, sérülés mértéke).
The only real valuable thing is intuition.
-
EQMontoya
veterán
válasz dragonfx #204 üzenetére
de, a 2 totálkáros autó mutatja azt, hogy Ő mennyivel jött. És, ilyenkor általában oszlik a felelősség, mivel mind a sebességhatár betartásával, mind a balesetet efektive kiváltó manőver meg nem csinálásával (bahh, ez a mondat), elkerülhető lett volna a baleset. Egyszerü példa: lakott területen jössz egyenesen a főúton, én kifordulok eléd, Te meg 150el seggbelősz, akkor az 50-50 lesz, mert bármelyikünk megelőzhette volna a balesetet, ha betartja a kreszt.
Same rules apply!
-
dragonfx
veterán
volt bmw-d és lecserélted land cruiserre?
áruló
Nem elég határozottan vezetted a bömöst tán, azért, mondjuk egy hodály 2 tonnás terepcsibe megértme hogy nagyobb az önbizalmad, pláne krómcsövekkel körbe rakva gondolom."Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
-
dragonfx
veterán
Még hányszor mondjam?
Mindenki állatul vezet, csak valaki beismeri kimondja, mint én, valaki meg inkább eltitkolja próbálja az ellenkezőjét saját magának és másnak bizonyítani, de ezzel hazudik mindenkinek........
Nem tudom mér nehéz ezt megérteni......mindneki szép fénybe akarja itt magát tüntetni ennyi, hát szerintme többet ér a saját véleményed stílusod felvállalása mint a képmutatás."Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
-
-
Peet210
őstag
válasz dragonfx #213 üzenetére
Az lehet, hogy Te állatul vezetsz de nem mindenki olyan mint Te.
És senki nem fényezi mag
tbs
Nem is olyan rég én is kerültem hasonló helyzetbe egy bömös vágott be elém nagy sebességgel(30-as tábla volt) és épp, hogy befért elém mikor nyomott egy satuféket.Nos elég neccesen tudtam megálni.
Aztán mint aki jól végezte dolgát tovább száguldozozz.
[Szerkesztve]Today's record, is tomorrow's motivation
-
kymco
veterán
válasz dragonfx #213 üzenetére
Soha nem leszek képes megközelíteni a te állatságod, pofátlanságod, hazárdírozásod mások életével... Nekem három gyerekem van, felelősséggel tartozom értük, és többek között olyan állatok miatt, mint te vagy nem csak rajtam múlik, hogy be tudom-e tartani...
És azok az emberek nagyon primitívek, akik úgy gondolják, hogy mindenki olyan mint ők... sokféle mentalitás, habitus, észbeli és morális képesség létezik....
Tegnap egy hülye audis úgy gondolta, hogy levágja a kanyart, és átvágott a szembesávba... a kanyarból nem láthatta, hogy vele szemben szabályosan én jövök... annak köszönhetem, hogy élek, hogy akkor és ott betartottam a harmincas sebességkorlátozást... különben lakott területen relatív 80-90-nel frontálisan ütközök...www.refujvaros.hu
-
dragonfx
veterán
Erre nincs idő a rövid életben, sem kapacitás hogy ilyennel erőlködjek, hogy 20 irányból milyne 25 veszély fog érni.
Így nem lehet hozzállni, élni hogy ezen görcsölsz és próbálód mások folyamatos rosszaságát korrigáléni, de ha te erre áldozód az életed hád tedd, de ezt nem várhatód el mástól. A külvilág söszes hatása ellen úgysme tudsz védekezni, és a túlzott óvatosság bizonyított hogy angyobb bajhoz vezet, mintha meglenne a természetes önbizalmad, beválalóságód és bátorságod.
Ilye alapon bezárkothatsz egy atombunkerbe is és ott éljél ott talán enm ér semmi hatás...de bocs ott is ér ugyanis időközönként még a saját fenntartásód érdekében is ki kell mozdulnód étel italért, miegymásért."Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
-
kymco
veterán
válasz dragonfx #217 üzenetére
Én azt látom, külön kéjes élvezettel veszel részt ebben a vitában, és külön élvezed, ha lebunkóznak... ezt az örömöt nem fogom neked többet meghozni... annyira tapló vagy komám, hogy a házisertés professzor melletted... Meg kéne tanulni az emberi együttélés alapvető normáit, no meg a helyesírás alapvető szabályait is.... innen ignorállak.. ja, és ha érdekel tudok egy jó pszichológust... de ezt magánban...
[Szerkesztve]www.refujvaros.hu
-
Vagy két napja volt ilyen: fehér astrás figura berongyol a parkolóba, kinyitja a csomagtartóját és kiborít egy adag építési bontott anyagot a földre. Utána meg erősen csodálkozik, hogy szóvá tették neki.
Szerencséjére nem voltam formában, mert megraktam volna a kocsiját hulladékkal...Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
aesir
veterán
válasz Foglalt név #220 üzenetére
Nem, de az ''útviszonyoknak megfelelő sebesség'' kifejezés, az nem tartalmazza a hatályos sebességkorlátozást
Van saját életem...
-
aesir
veterán
-
brd
nagyúr
-
bobsys
addikt
-
szatocs
őstag
Nekem 2 éve volt forgalmi vizsgán - soha jobbkor... - , hogy váltok sávot, másik sávban előttem egy maruti 10 méterrel, jó mondom most váltok sávot akkor, van helyem. Hát mikor nézek holttérbe, és húzom át a kormányt, gyorsítva, hogy még véletlenül se miattam fékezzen az, aki mögöttem jön, előrenézek, és mit látok, valami nagyon gyorsan közeledik felém a maruti segge, fékezett az állatja, és mikor befordult a helyére, csak akkor rakta ki az indexet, meg előtte még csak nem is fékezett..., baze mondom, nem vagy semmi. Még jó, hogy az embereknek van egy ilyen kapcsoló az agyában, hogy hatalmas stresszhelyzetben az idő mintha kitágulna Olyan volt az a fél másodperc, mintha vagy 5 lett volna, rendesen emlékszem, ahogy léptem a fékpedálra, jobb szemem sarkából már láttam, hogy az oktató is lépne rá, ha én nem lépek, meg ilyen lassítottban láttam az egészet Szóval imádom az olyanokat, akik megmutatják, jelzik a többinek, hogy most mire is kell számítani töle Jó, hogy le akart állni, mert talált egy helyet magának két autó között, de ne ilyen állat legyen már, hogy amikor meglátja a helyet, akkor mutatja, hogy valamire készül - meg előte nem is fékez, hogy legalább én is lassítsak - sőt még akkor sem, hanem mikor már a kormányt fordítja, és már félig befordult, én meg alig bírom megfékezni mögötte a 60 - al menő toyota carinát, jó súlyban lévő, nem épp mai gyártmányú, abs és minden segítség nélküli autót, ráadásul pont a vizsgámon. De baj nem lett belőle, nulla hibaponttal mentem át elsőre
Még az elején beszólt egyszer a vizsgabiztos, hogy ne csalogassam a gyalogosokat. Eh, nekik volt elsőbbségük, meg már kiléptek, most menjek át rajtuk??
[Szerkesztve]=== Szatocs ===
-
tbs
addikt
Öööö... Szégyellem magam...
Annyira lesokkolt a dolog... Komolyan mondom, ha a Jazz orra nem lenne ennyire extrém rövid, akkor arról irogatnék, hogy megtörtem az autót... Csak féktaposásra, sápadásra és szemgúvasztásra maradt időm. Az Octavia segge meg csak jön-jön-jön... A marha meg csak áll-áll-áll... A poén, hogy utána sem láttam a fékámpáját egyszer sem felvillanni, pedig vagy 2 kereszteződést (1 piros lámpa is vót) mentem még utána. Jóval nagyobb ''tisztelettel'' követve...
Rendőr meg sehol. -
szatocs
őstag
Hát én sem értem, hogy miért nem használják... Jó, hogy ő tudja, hogy merre akar menni - vagy ebben sem vagyok mindig biztos - , de nem arra van az irányjelző, hogy el ne felejtse, hogy merre akart fordulni, hanem hogy mások is lássák már, hogy mi van. Vagy ha már ilyen állat, hogy az utolsó pillanatban veszi észre, nézzen már a visszapillantóba is, hogy mennyire jön tőle a következő, hogy a lehető legkevésbé zavarja azt. Vagy zúgasson még egy kört, és álljon be úgy, ha meg nem járt szerencsével, akkor sétáljon 100 métert a következő parkolóhelytől.
=== Szatocs ===
-
_seth_
veterán
Tegnap láttam egy kb 25 éves bmw-t (524 td volt ráírva), 4 ültek benne és hiába volt egyenes utún 20 centire az alja az úttól néha majdnem hozzáért annyira jó volt a felfüggesztése úgy egészben de nem is ez az érdekes hanem, hogy azon pl az index szerepét a féklámpa töltötte be, a féklámpa fehér volt a sárga index viszont egyszer sem villant fel... nem értettem eleinte, hogy miért nyomja szaggatottan a féket... majd azt sem értettem, hogy amikor lassít, hogy a fenébe tudja berakni hátramenetbe (jah: román rendszám... megpakolták rendesen a kocsit mert hátul 2 fő + sok szatyor volt benne... (jönnek a teckóba vásárolni általában és telepekolják a kocsit...) Én sajátkezőleg kötöttem be pl a pótféklámpát és a többit is átnéztem (javítottam) mert a kasznis meló után nem működött rendesen a féklámpa pl (az egyik ment de a másik nem...) persze most minden működik tökéletesen
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
nemcso
senior tag
A legjobban azt utálom, mikor ki szeretnék fordulni a védett útra, és az azon közlekedő b@rom meg csak akkor teszi ki az indexét, mikor már kanyarodik le mellém (és ezek 99,9%-a nem azért nem jelez, mert nem tudja, hogy merre kell mennie, hanem mert teljességgel b@szik a másikra !)
Vegetáriánus - régi indián szó, jelentése "béna vadász"
-
_seth_
veterán
Én sokszor akkor sem fordulok ki egy útra ha látom, hogy szabad az utam mert le fog kanyarodni a felém érkező mert már jártam úgy, hogy indexelt ugyan de 110-el ment tovább egyenesen A rekorder eddig 8 kilométeren keresztül indexelt főúton egyenes szakaszon jah és jobbra mintha le akarni állni az út szélén igaz stabilan tartotta a 100-as tempót.
Viszont a no1 az a suzuki switf II-es aki főúton azt hitte, hogy hirtelen kétsávos az út, fogta magát és indexelt balra majd bement a szembejeővő sávba, index ki és haladt tovább... 1-2 kilométert megtett így majd jöttek szemből mire gyorsan visszament a saját sávjába (35-ös miskolc fel vagy az már 4-es néven fut lehet). Mi csak nevettük
Ui.: Szerdán összesen 5 autó tört össze előttem két baleset során az ok: követési távolság be nem tartása, egyik sem volt komoly de ahhoz éppen elég, hogy rendőrt kelljen hívni és apró dugót okozzon... nem figyelnek az emberek de nem is csodálkozom... tegnap jövök hazafelé főúton (mint mindig )Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
nemcso
senior tag
Ez velem is előfordult már (mármint, hogy amerikai stílusban a féklámpám volt egyben az indexem is), de az ilyennek a valószínüsíthető oka : zárlat valahol a rendszerben.
De nálam ez rögtön feltünt, mivel egészen másként villogott és kattogott az index visszajelző lámpája a műszerfalon.Vegetáriánus - régi indián szó, jelentése "béna vadász"
-
Foglalt név
addikt
Ez még a jobbik eset, fordítva kellemetlenebb. Mikor index-el és mégsem kanyarodik...
Én múltkor jártam úgy a 8-ason, hogy a tömött sorból az elöttem lévő lakóautó kiindexelt, fordult le. Tükrök, index balra, hogy kikerüljem, mire melléértem leesett neki, hogy elnézte a kijáratot, úgyhogy azzal a lendülettel visszahúzta az autót, mögöttem a sor, szemből a dudáló kamion, kb. tico méretűre húztam össze az omegát. A jóképességű meg szerintem fel sem fogta, mit csinált...
Ennek ellenére lehet, hogy én vagyok túl pacifista, de nem törtem volna végtagját. Aki ember hibázhat. Ha aránytalanul sűrűn teszi, akkor meg nem kell olyan jogokkal felruházni, amik által kárt tehet másokban(vezetői !engedély!). -
Billu
aktív tag
-
Billu
aktív tag
válasz dragonfx #158 üzenetére
Ja és egy irtó nagy kérdés, a rajzhoz magyarázat.
LKK, előzés, szemből senki nem jönkb 2kmes egyenes szakasz belátható, korlátozás nincs, index ki, elözők 4 autót egyszerre, amikor a 2., tartók a sor fékez mert a 4ből az első kirakta indexét hogy balra át akar kanyarodni, kinek van elsőbbsége??..nekem aki szabályosan előzőött, de ugye 3mal előre nem láthattam és mikor én belekezdtem még nem volt indexe közbe tette ki, vagy neki mert ő kanyaródni akar?
Csak, hogy tisztán lássunk:
A KRESZ-ben nincs olyan hogy jármű oszlop előzés, tehát te csak egy autót előzöl egyszerre. Az előzés feltételeinél szerepel, ''hogy azt biztonságosan be is lehessen fejezni''.
Ezt max. egy két autóra lehet tervezni, nem egy egész kocsi sorra.
Tehát ha te előzöl egy kocsi sort és három négy autóval előtted valaki kiteszi balra az irányjelzőt akkor neked mögé szépen be kell sorolnod, mivel te nem őt előzted.http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=billu
-
dragonfx
veterán
Erre van 1 módszer, én ha látom kinnhagyta indexét kikanyarodás utánplételezzük fel beengedtem , vagy netán megelőzött, mert enm votl kedvem jáccani ...akkor rávillantok, mire ő hátranéz 99% és én mutatók ball vagy jobb amit ugyhagyott
Általában bevállik
A swiftes vicces lehetett, és valaki kikanyarodott volna elé, mert gondolja ok meglőzi a verdát visszamegy, másik irányból sneki hát nyugodtan jön ki, csak suzi nem megy vissza?"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
-
Zozzant
addikt
Krétán jártam ott senki sem indexel, viszont a vészvillogót és a dudát használják mindenre ami él és mozog és szituáció... két sávos úton 4-en mennek, úgy mintha 1 sáv 2 sáv lenne mész és egyszercsak valaki jön szembe a jobb oldaladon...
[Szerkesztve]https://logout.hu/bejegyzes/guga/az_utolso_kivansag.html
-
dragonfx
veterán
De ha ott nincs hely, és addigra olyna sebebsségkülönbség van hogy oda befékezni még egy brembo se tud???
Ugyanis azt nem tettem hozzá, előbb lépett a fékre értsd lassított a sor kb 90es tempóról miközben és folymaatosna gyorsultam, szal abból csak kocc lehetett volna méghozzá elég nagy.
És nem ilyne szabály igenis van hogy ha 4 autó szinte szélrányékban megy, egyik sme jelez előzési szándékot és ilyenbe bele sme kezd, akkro te megelőzheted a 4et, kocsisor előzése címszó alatt, ótópályán is visszamész mindig középsőbe ha látod ott 100m múlva ugyis vissza kell menend a kjülsőbe??
na ugye hogy nem. Ja és amugy azóta egyértelmű hogy nekem votl elsőbbségem ugyanis, aki egynesen halad irányát nem változtatva értsd akár ellentétes irányú sávban is annak van elsőbbsége, mer t maásik kanyarodik, ergo bárhol ahol valaki kanyarodik a kanyarodónak kell elsőbbséget adnia, ez olyna mint a sávváltás, ótópályán jelezed középsőből mennél ki külsőbe mert előtted lassna mennek, akkro szépen is néznénk már ki ha a külsőbe folyamatos egyenes tempoval haladónak kellene fékeznie azért hoyg téged kiengedjen.Mér mentél be ebben az esetben
és akkro még itt az is van , modnjuk ezzel eltértünka példától, leheta ddigra jön valaia külsőbe és még én fékezzek mi a következő előzendő mögött és engedjen el akia külsőbe jön cska mert én betartoma szabályt ő meg nem[OFF]???...a nagy faxt
[Szerkesztve]"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
-
nemcso
senior tag
Igen, figyelni kell mindíg. Meg persze például behúzódni a felezővonalra, hogy a hátuljövők is jól lássák az irányjelzőmet.
Sajnos emlékezetes balrakanyarodásos baleset volt anno Nográdi László miniszter balesete is :
''Egy ember meghalt, egy pedig életveszélyesen megsérült szombat
délelőtt Fonyód és Balatonboglár között, a 7-es út ordacsehi
leágazásánál, amikor Nógrádi László közlekedési és vízügyi miniszter
szolgálati Audija összeütközött egy Trabanttal. (...) Nógrádi Lászlót
szombaton a Zala megyei Hahótra várták egy felújított közlekedési
csomópont avatására. A minisztert szállító, megkülönböztető jelzést
használó Audi A6-os - a gépkocsivezető helyszínen tett vallomása
szerint 130 kilométeres sebességgel - előzésben volt a Fonyód-
Balatonboglár közötti útszakaszon, amikor az ordacsehi leágazásnál
balra elé kanyarodott egy Trabant.''
(Népszabadság, október 30.)
''Végső fokon Nógrádi László közlekedési miniszter sofőrjét is fölmentették. A miniszter október 28-án egy felújított közlekedési csomópont átadására sietett megkülönböztető jelzéssel, 130 km/h sebességgel. A miniszteri Audi a záróvonalat átlépve előzött egy kocsisort az ordacsehi elágazásnál, amikor összeütközött a kocsisor éléről beforduló Trabanttal. A Trabantot vezető fiatalember és menyasszonya meghalt. A miniszter lemondott.''Vegetáriánus - régi indián szó, jelentése "béna vadász"
-
kymco
veterán
-
Új hozzászólás Aktív témák
- It Takes Two - Már több mint 16 millió példányt adtak el a játékból
- Milyen autót vegyek?
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Villanyszerelés
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- EAFC 24
- iPhone topik
- Százmillió Samsung telepítheti a One UI 6.1-et és a Galaxy AI-t
- Adobe Photoshop
- További aktív témák...
- Hp elitebbok 755 G5 Áfás Számlával
- Mini PC Lenovo M710q i5-6500T/8Gb - 16Gb DDR4/ 256Gb SSD M2 + 250Gb HDD/USB 3.0/DP Port/ 1Év Gari
- Mini PC HP 400 G3 DM i5-7500T/8 Gb DDR4/ 256 Gb SSD/USB 3.0/ DP Port/ VGA Win 11 Pro 1Év gari
- Olcsó számítógép játékra! I5 6500 / GTX 1060 6GB / 16GB DDR4 / 500Gb SSD
- XFX AMD Radeon RX 7900 GRE Reference GARANCIA 2027.02.08-ig